|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-03-2010, 11:18 | #11 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2009
Model: Focus Mk3 FL kombi
Silnik: 1.5 tdci 120KM
Rocznik: 2015
Postów: 693
|
Odp: Podpora półosi
Albo inny sposób, sam tak robiłem: auto na podnośnik, ale taki żeby kołami można było kręcić swobodnie. Kręcisz prawym kołem bez zapalania i jak to łożysko podpory półosi to będzie słychać chrobotanie z miejsca gdzie ono się znajduje.
To jest akurat nietrwały element w Focusie, mój ma teraz 102 tys km i jeździ już na trzecim łożysku mimo, że wszystkie były oryginalne. |
03-03-2010, 20:05 | #12 | |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,606
|
Odp: Podpora półosi
Cytat:
Może jest to spowodowane tym, że benzyna nie zawsze ma osłonę silnika.
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. Ostatnio edytowane przez maciej_b ; 03-03-2010 o 20:08 |
|
03-03-2010, 21:58 | #13 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 30-09-2007
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6 TDCi 90 kM
Rocznik: 2007
Postów: 200
|
Odp: Podpora półosi
Mój ma 215 tyś więc również trochę przejechało. Trochę mnie martwi co piszecie bo jednak jak mówiłe próba opisywanej przez was weryfikacji była, tyle, że u mnie słychać wycie dopiero przy 110 i bez obciążenia ( czyli na podnośniku) tego nie słychać - więc może to jednak nie to ....
__________________
Pozdrawiam SewerynR |
04-03-2010, 19:00 | #14 |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,606
|
Odp: Podpora półosi
Może być coś ze skrzynią... ale wątpię.
Powiem tak, u mnie huczenie z tego łożyska było słychać tylko w sytuacji braku obciążenia momentem (Nm) obrotowym półosi. Przy rozpędzaniu auta (Nm "dodatni") i hamowaniu silnikiem (Nm "ujemny") nie było tego słychać. Jedynie w momencie pomiędzy przyśpieszaniem i hamowaniem silnikiem. Chyba zrozumiesz o co chodzi. Po podniesieniu tylko jednego koła, po przez układ różnicowy "podamy" obciążenie dla silnika. Ewentualnie zrób to samo dla lewego koła. Jeżeli tu coś wyjdzie tzn że problem z przekładnią główną lub z łożyskiem wewnętrznym na półosi.
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
04-03-2010, 20:03 | #15 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 30-09-2007
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6 TDCi 90 kM
Rocznik: 2007
Postów: 200
|
Odp: Podpora półosi
No to mnie teraz nastraszyłeś z ta skrzynią, kolego. W sobotę śmigam do mechanika i mam nadzieję, że zbadamy temat. Ostatnia próba sprawdzenia co tak wyje była w tamtym roku - teraz jest dużo głośniej więc może się uda ....
__________________
Pozdrawiam SewerynR |
04-03-2010, 20:12 | #16 |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,606
|
Odp: Podpora półosi
Nie straszę, u mnie też była taka diagnoza ale udało mi się udowodnić, że mechanik się pomylił.
Proponuję zrobić tak jak pisaliśmy wcześniej. Podnieść najpierw tylko prawą stronę (lewe przednie koło stoi na ziemi) po czym włącz silnik i zmieniaj biegi pomału puszczając sprzęgło (bez gazu). Na 3-4 biegu powinny byc słyszalne objawy, jeśli nie to delikatnie dodaj gazu zwiększysz obroty półosi. Jeśli ta strona będzie "milczała" to to samo z lewą (a prawa na ziemi). Sądzę że to powinno rozwiać wątpliwości i znajdziesz co jest nie tak.
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
22-03-2010, 20:11 | #17 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 30-09-2007
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6 TDCi 90 kM
Rocznik: 2007
Postów: 200
|
Odp: Podpora półosi
Żeby formalności stało się zadość to zakończe ten temat. U mnie było dwa w jednym. Czyli łożysko w kole i na podporze. Aczkolwiek diagnoza pierwsza była, że łożysko w kole, na moją prośbę wyciągnięto półoś i okazało się, że łożysko "szura" pokręcone ręką. Przy okazji - ciekawa sprawa - po wymianie łożyska w kole przestał działac ABS. Okazało się, że to nie wszystko jedno jak się założy łożysko. Jedna strona jast namagnesowana i podaje impulsy do czujnika ABS-u. Pan mechanik musiał wymieniać jeszcze raz - no i kupić sobie nowe łożysko, niestety :-) Jak to mówią - za naukę się płaci :-)))
__________________
Pozdrawiam SewerynR |
22-03-2010, 20:21 | #18 | |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,606
|
Odp: Podpora półosi
Cytat:
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
|
25-03-2010, 17:22 | #19 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 11-03-2010
Model: FORD FOCUS
Silnik: 1.8TDCI 115PS
Rocznik: 2002
Postów: 4
|
Odp: Podpora półosi
Witam
Panowie mam podobny problem jak i wy a z racji tego że użytkuje go cały czas to prosze was o podanie wymiarów tego łożyska bo numery seryjne mam . jak dostane łożysko to je sobie kupie i mechanik zrobi to w ciagu 2 godzin , a tak to pewnie zejdzie z szukanie a autko będzie stało . p. |
25-03-2010, 17:26 | #20 |
ford::average
Zarejestrowany: 03-01-2010
Skąd: Gorzów Wlkp
Model: Focus Kombi Ghia
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 141
|
Odp: Podpora półosi
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|