![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#51 | ||
ford::specialist
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 26-07-2015
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Model: Ford Kuga mk2 ;FOCZKA Focus mk4
Silnik: 1,5 Pb 2,0 EcoBlue
Rocznik: 2017;;;;2020
Postów: 761
|
![]() Cytat:
Cytat:
moze tobie nie doładowuje i coś się dzieje mnie trochę zastanawia dlaczego w Kudze przypisany mam aku 75Ah 730A a w focusie 60Ah 650A z tego co wim zawsze Diesle miały większe baterie Ostatnio edytowane przez krzysztofSJZ ; 11-02-2024 o 14:21 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,661
|
![]()
Nie przypadek, po resecie BMS Aku jest przez chwilę ładowany do oporu, ale potem i tak zjeżdża do 80% i napięcie na nim potrafi być trzymane w okolicach 12.5V bez ładowania.
Tak więc resetując BMS umożliwiłeś wykonanie tego inicjalnego ładowania. Ja się nie znam, ale obserwuję na bieżąco ładowanie z włączonym BMSem na nowym Aku i nie mam pojęcia skąd ten mit niesamowitej technologii i algorytmów jakie się za nią kryją. Jedyne co robi to "wyłącza" ładowanie Aku w okolicach 80% i to nie zawsze - nie potrafię znaleźć prawidłowości kiedy tak się dzieje a kiedy nie. No i dodatkowo jak po odpaleniu wykryje że naładowanie aku spadło poniżej okolicy 75% to początkowo ładuje w niego chore prądy rzędu 30A. Standardowy alternator i regulator napięcia też nie bije Aku do oporu za wszelką cenę. Imo cały ten BMS to piękna otoczka na shit Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ford::average
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 31-03-2020
Skąd: Jugów
Model: Focus
Silnik: 1.0
Rocznik: 2019
Postów: 145
|
![]()
Dzień dobry. Pacjent focus mk4 1.0.
Proszę o pomoc. Od jakiegoś czasu mam problem. Samochód wyłącza prąd by oszczędzać energię. Głos czujników cofania losowo jest raz w głośnikach a raz liczniku. Oświetlenie kabiny wyłącza się po 30 sek. W związku z powyższym pojechałem sprawdzić akumulator. Okazało się że jest niedoładowany ale jego kondycja jest bardzo dobra. Elektryk sprawdzał go trzy razy pod obciążeniem. Ładowanie też jest ok. Co mam zrobić z tym fantem. Proszę o pomoc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ford::expert
![]() Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,387
|
![]()
a cóż to ma za związek z BMS w tym wątku?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ford::average
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 31-03-2020
Skąd: Jugów
Model: Focus
Silnik: 1.0
Rocznik: 2019
Postów: 145
|
![]()
No właśnie szukam wszędzie. Z tego co wiem to BMS odpowiada za ładowanie akumulatora. Tak na marginesie dzisiaj było jeszcze gorzej. Brak podgrzewania siedzeń, kierownicy i otwieranie/zamykanie drzwi tylko z drzwi kierowcy. A samochód twierdzi, że dalej nie trzeba ładować akumulatora.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
ford::professional
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 16-10-2010
Skąd: Białystok
Model: Focus MK3 Kombi Titanium
Silnik: 1,5 TDCI Duratorq 120 KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,212
|
![]() Cytat:
Cytat:
Dłuższym śrubokrętem naciskaj 'dzyndzel' na wtyczce i z czuciem ciągnij za przewody.
__________________
Pozdrawiam, Andrzej_K "Gdy choć co drugi z Twoich pomysłów wyda Ci się genialny... dopij wódkę i idź spać." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 02-07-2009
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi 150KM
Rocznik: 2017
Postów: 91
|
![]()
Dziś byłem wymienić akumulator bo nagle pojawił się problem z odpalaniem. Zaświecił się komunikat natychmiast serwis. Miernik fachowców po wyłączeniu silnika pokazał 12,46V a tester sprawność 75%. Dziwne że ma aż 75% a odpalać nie chce. Ale fachowiec stwierdził że już się kończy. Rano w teście zegarów przed uruchomieniem silnika miałem 11,5V a po uruchomieniu silnika 14V. Dziwne bo kilka dni wcześniej było 14,6V i działał SS. Restartu BMS nie było robionego. I teraz zastanawiam się czy robić. Może lepiej nie bo jak będzie myślał że akumulator słaby to go będzie mocniej ładował i dzięki temu będzie naładowany mocniej niż 80%. Po restarcie będzie utrzymywał 80% naładowania. Chyba lepiej mieć naładowanie na 90% niż 80%.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 7,610
|
![]()
Za 1000km i tak wyliczy sobie sam wszystkie korekty.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Moderator
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 4,008
|
![]() Cytat:
__________________
IDS |Forscan| UCDS - Doposażanie | Programownie sterowników | IMMO // WSZYSTKIE MODELE EUROPA-USA ZMIANA MOCY - MONTAŻ TEMPOMATU - SPOLSZCZENIA - NAWIGACJE - PRZERÓBKI LAMP |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 02-07-2009
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi 150KM
Rocznik: 2017
Postów: 91
|
![]()
Po przejechaniu 15km od wymiany akumulatora napięcie podczas jazdy 13V. Zrobiłem reset BMS i na pracującym silniku jest 11,6V. Tylko podczas hamowania silnikiem wzrasta do 14V. Czy tak to powinno działać?
|
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|