|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
31-05-2008, 05:53 | #11 |
ford::expert
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
|
Re: [MK5] Silnik-branie oleju
to jeszcze zalezy jakie uszczelniacze sie zalozy bo niektore to taki szajs ze potrafia sie i po 1tys rozleciec ale w to juz nie wnikam. Ze silniczek trzeba robic to wiadomo i raczej jest nie uniknione.
A moze mi ktos doradzi bo mi bierze tez 0,5l na 1 tys, no moze z jakies 0,3l bo w sumie zrobilem 6 tys i wlalem w niego niecale 4 litry oleju. Nic mi nie kopci czyli pewnie pierscionki a jak zdejme odne to mozna zauwazyc tak jakby dym tamtedy pakowal, uszczelniacze wykluczam bo przy odpaleniu nic nie kopci, na zimno pali jak nowka silniczek ale jak juz sie rozgrzeje to juz troszke musze pokrecic. Przebieg niecale 200tys. Oplaca sie wymieniac piersscionki czy moze dociagnac do konca i wymienic silnik? Leje polsyntetik i w sumie nie mam z silniczkiem wiecej problenow tylko aby to branie oleju. czy jak odwleke jeszcze roczek z wymiana pierscionkow to nie rozwala mi sie tloki i nie wytra sie w jajko cilindry? |
31-05-2008, 10:47 | #12 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
|
Re: [MK5] Silnik-branie oleju
u mnie tez nie puszczal dymu przy odpaleni a jak zobaczylem w jakim stanie sa uszczelniacze zaworow to za glowe sie zlapalem, byly strasznie twarde gumki na nich i glownie przez to bral mi olej gdzies w takich granicach jak ty piszesz (0,5l/1000km) zmienilem pierscionki przy okazji i panewki, teraz ani grama nie bierze i jezdzi na 5w30. wymiana samych uszczelniaczy nie jest droga do 100zl wraz z uszczelniaczami. zmien i zobaczysz efekt, napewno zmiejszy sie branie oleju a do tego jak dolozysz pierscionki to bedzie juz calkiem dobrze. no chyba ze chcesz to mam caly silnik do sprzedania 1.3 efi 97r po wymianie uszczelniaczy zaworow pierscionkow i panewek, oleju nie bierze i jezdzi na polsyntetyku. po wymianie przejechal ok 40tys km. a polsyntetyk wlal mechanior odrazu po remoncie
|
31-05-2008, 16:04 | #13 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-12-2007
Skąd: Będzin
Postów: 110
|
Re: [MK5] Silnik-branie oleju
no tak ale mi sie wydaje ze przedmuchy sa od strony zaworow i chciałbym podkreslic ze moj escort jest z 1990 roku i dalem za niego 1950 zł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i nie opłaca sie robbic remontu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
31-05-2008, 22:01 | #14 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
Re: [MK5] Silnik-branie oleju
Jezeli chcesz miec auto sprawne a w miare wyglada to doluz przeciesz to ty bedziesz nim jezdzil, a jesli po twojemu to kup sobie samochod za 20 tys. Taka filozofia
|
01-06-2008, 10:23 | #15 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-12-2007
Skąd: Będzin
Postów: 110
|
Re: [MK5] Silnik-branie oleju
Magik123 masz 100% racje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. tylko że wolełbym ścigacza za ta kase a auto to tylko ford Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a odnośnie tych przedmóchów dodam ze sa ale ja ne widze spadku mocy i auto juz fajnie idzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
01-06-2008, 11:48 | #16 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-05-2008
Postów: 76
|
Re: [MK5] Silnik-branie oleju
Uszczelniacze na zaworach trzeba wymienić :fcp1
|
01-06-2008, 12:19 | #17 |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Re: [MK5] Silnik-branie oleju
panowie ale same uszczelniacze mogą nie pomóc jak bedzie duży luz na prowadnicach zaworowych to nawet jak uszczelniacz bedzie nowy najlepszej firmy to i tak nie pomoże nic szczególnie jak silnik jest zagazowany ja robiłem swój silniczek zrobiłem honowanie cylindrów nowe pierścionki nadwymiarowe roztoczenie rowków w tłokach a w głowicy wymieniłem prowadnice zawory szlifowane, dotarte i teraz silniczek śmiga aż miło naprawde było warto zużycie oleju teraz =0 spalanie z 20l lpg spadło na 12-13 ale z załaczona klimą i po mieście naprawde warto jak robić to robić i zrobić raz a porządnie jak jest zdjeta głowica warto zajrzeć do pierścionków i coś tam zadziałać
|
01-06-2008, 12:57 | #18 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
|
Re: [MK5] Silnik-branie oleju
Cytat:
Pozdrawiam |
|
01-06-2008, 14:01 | #19 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-12-2007
Skąd: Będzin
Postów: 110
|
Re: [MK5] Silnik-branie oleju
no tak ale tu kolega pisal 20l gazu na 100km Hmmm ja powiem tak wczoraj zrobiel m100km wies-miasto ciagle mam pelen zbiornik paliwa wiec po zrobieniu 100km dolewam i sprawdzam ile spalil dolewam zawsze tak ze sie wylewa ;] nalalem wczoraj 5.68l dodam ze nie zrobilem tych 100km jezdzac 50km/h tylko 80-130km/h i gwaltowne ruszanie nie wiem kompletnie od czego jest ono uzaleznione bo czasem ejst tak malo a czasem 11l/100km
|
01-06-2008, 23:11 | #20 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
|
Re: [MK5] Silnik-branie oleju
bo takie dolewanie nie jest miarodajne, spalanie sprawdzi tylko wtedy gdy wyjezdzisz caly zbiornik do konca i przeliczysz, a tak lac to sobie mozesz bo raz wyjedzie wiecej a raz mniej
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|