Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 15-10-2008, 12:07   #1
@rTuro
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 15-10-2008
Skąd: Kraków
Model: Mondeo kombi
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 1997
Postów: 6
Domyślnie [MK2]Booster?

Witam,mam pytanko w sprawie nieszczęsnego boostera.Co się może stać w momencie odłączenia go od turbiny(zdjąłem wężyk z rurki od turba i go zaślepiłem),jaki to może mieć wpływ na dalszą jazde?

@rTuro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-10-2008, 14:16   #2
matrog19
ford::expert
 
Avatar matrog19
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,093
Domyślnie Re: [MK2]Booster?

bedziesz miał słabszy samochod bo nie bedzie dostawał dodatkowej dawki paliwa w momencie wchodzenia turbo na obroty... A po co ty to zaślepiłeś?? Z tego co słyszałem to niektórzy EGR zaślepiaja ale żeby booster ?!?
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404
matrog19 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-10-2008, 16:40   #3
elmo_mc
ford::advanced
 
Avatar elmo_mc
 
Zarejestrowany: 11-12-2007
Skąd: Wyszków
Model: FOCUS II
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2007
Postów: 434
Domyślnie Re: [MK2]Booster?

Cytat:
Napisał @rTuro
Witam,mam pytanko w sprawie nieszczęsnego boostera.Co się może stać w momencie odłączenia go od turbiny(zdjąłem wężyk z rurki od turba i go zaślepiłem),jaki to może mieć wpływ na dalszą jazde?
A co miałeś na celu robiąc taki zabieg?
Booster sterowany ciśnieniem z turbiny zwiększa dawkę paliwa adekwatnie do zwiększonej dawki powietrza podczas "dmuchania" turbiny. Z autem nic Ci się nie powinno stać, ale osiągi osłabną.
elmo_mc jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-10-2008, 21:46   #4
@rTuro
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 15-10-2008
Skąd: Kraków
Model: Mondeo kombi
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 1997
Postów: 6
Domyślnie Re: [MK2]Booster?

podczas jazdy w korku kilka razy nieoczekiwanie wzrosły obroty silnika(nie mówiąc o moim ciśnieniu),dlatego pomyślałem o takim rozwiązaniu(niewiem czy słusznie,przy odłączonym turbie nie będzie ciśnieniana boosterze.).Jest to jednak rozwiązanie chwilowe,do czasu otrzymania tych nieszczęsnych membram,które są już w drodze,ale te kilka dni trzeba się pomęczyć.
@rTuro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-10-2008, 23:20   #5
matrog19
ford::expert
 
Avatar matrog19
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,093
Domyślnie Re: [MK2]Booster?

no to na kilka dni to jest dobre rozwiązanie ale jak ci membrany poszly to i tak pewnie bedzie pływał na obrotach nawet bez tego weżyka. Jak możesz sie obyć bez samochodu to lepiej niech zaczeka 3 dni w garazu zanim listonosz przesyłke przyniesie
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404
matrog19 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-10-2008, 17:02   #6
author0928
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-09-2008
Skąd: Gorlice
Postów: 32
Domyślnie Re: [MK2]Booster?

Podepne się do tematu. Czy zaślepiony króciec od boostera może być przyczyną zbyt wysokiego spalania ?? Kupiłem nie dawno mondka z 98 roku i moje spalanie to 7,5 l w cyklu mieszanym. Troche mnie to zaniepokoiło... Silnik łapał obroty po dłuższym postoju i okazało się że membrany są walnięte więc pomyślałem, że będzie to winą mojego zużycia wysokiego paliwa. Zaślepiłem narazie króciec ponieważ czekam na membrany i oringi natomiast zużycie wcale nie zmalało Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Dzwoniłem do gościa od pomp wtryskowych to mnie pocieszył, że zbyt wysokie zużycie paliwa to temat rzeka i że czasem sprawdzenie pompy nic nie wykaże, a sam koszt takiej roboty to ok 500 zł... Już nie wiem, pomóżcie.
author0928 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-12-2008, 21:11   #7
@rTuro
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 15-10-2008
Skąd: Kraków
Model: Mondeo kombi
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 1997
Postów: 6
Domyślnie Re: [MK2]Booster?

No to nie długo cieszyłem się ze sprawnego boostera.Zdejmuje wczoraj wężyk i co?ropa!
Te membramki od Tucholi... chmmm...niby 30 zeta ale robota co dwa miesiące.
Przysłali mi dwa komplety bo to mondek z 97r. i podobno stosowane były wtedy dwa rodzaje membram.? do tego oringi (12pln),ale do zupełnie innej części(pomyłka przy pakowaniu?)
Zastanawiam się czy nie kupic nowej części?
Ma ktoś może namiar na ową część?
@rTuro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-12-2008, 21:39   #8
KrZyŚ6666
ford::average
 
Zarejestrowany: 15-08-2008
Postów: 60
Domyślnie Re: [MK2]Booster?

Cytat:
Napisał author0928
Podepne się do tematu. Czy zaślepiony króciec od boostera może być przyczyną zbyt wysokiego spalania ?? Kupiłem nie dawno mondka z 98 roku i moje spalanie to 7,5 l w cyklu mieszanym. Troche mnie to zaniepokoiło... Silnik łapał obroty po dłuższym postoju i okazało się że membrany są walnięte więc pomyślałem, że będzie to winą mojego zużycia wysokiego paliwa. Zaślepiłem narazie króciec ponieważ czekam na membrany i oringi natomiast zużycie wcale nie zmalało Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Dzwoniłem do gościa od pomp wtryskowych to mnie pocieszył, że zbyt wysokie zużycie paliwa to temat rzeka i że czasem sprawdzenie pompy nic nie wykaże, a sam koszt takiej roboty to ok 500 zł... Już nie wiem, pomóżcie.
dokladnie kolego bedzie wieksze spalanie nawet do 2litry na setke ja tez juz to przerabialem.
KrZyŚ6666 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2009, 15:44   #9
kemot678
ford::beginner
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: G-lin
Model: Octavia II
Silnik: 1.9TDI
Rocznik: '05
Postów: 18
Domyślnie Re: [MK2]Booster?

Podłączę się pod temat.
Czy brak plastikowej zaślepki na bosterze może mieć wpływ na jego działanie. O czasu zakupu nie mam zrobiłem już trochę kilometrów (30tyśkm) i cały czas jest podobny problem. W przedziale obrotów ok.2200-2500 głośno pracują wtryski (tak stwierdził mechanik). Stare membrany były padnięte, wymieniłem na nowe ale problem raz jest większy raz mniejszy.
Czy może to oznaka kończącej się turbiny?
Przeczytałem chyba całe forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
__________________
INTEK M-790PLUS + WILSON LITTLE WILL
kemot678 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.