Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Life > Hyde-Park

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 09-01-2010, 23:51   #11
Pablo_X
ford::specialist
 
Avatar Pablo_X
 
Zarejestrowany: 30-05-2007
Model: Mondeo MK 99
Silnik: DuratorQ 155
Rocznik: 2006
Postów: 586
Domyślnie Odp: Awaria... diagonoza... farsa...

W sprawie usterki wiesniaker-a mogę tylko współczuć, że przytrafiła się awaria której konsekwencją może być konieczność wymiany silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ja, i myślę, że szerokie grono klubowiczów udzieli wszelkiej pomocy na forum w pomocy leczenia silniczka.
Jednak stanowisko (w odniesieniu do zdarzenia i braku opisu w instrukcji działania podczas takiej usterki ) ocenić należy jako roszczeniowe.
Jedyną możliwością w naszym systemie prawnym, jest udowodniane istnienie fabrycznej usterki lub błędu konstrukcyjnego jakiego dopuścił się Ford. Bo do dopełnienia kuriozum brakuje jeszcze aby żądać odszkodowania od właściciela posesji na której to zdarzenie miało miejsce - a, że było to na drodze publicznej to od zarządcy drogi.

Cytat:
Napisał karex
Nie żyjemy w USA więc wydasz pieniądze i nic z tego nie będziesz miał.
Przyłączam się do tej opinii.

Co do przyczyn to już wcześniej napisali, że raczej turbo (albo olej z innego miejsca).

Co do usterek jakie mogły nastąpić:
- martwica turbosprężarki,
- w przypadku niewystarczającego poziomu i ciśnienia oleju mogło nastąpić wytopienie panewek na wale i na korbowodach,
- przytarcie gładzi cylindrów,
- odkształcenie tłoków,
- mogło nastąpić skrzywienie korbowodów,
- napinacze hydrauliczne od łańcucha mogły dostać,
- mogły zawory ucierpieć ale raczej mało prawdopodobne no chyba, że napinacz łańcucha popuścił
- nie wiadomo jak zniosła to pompa wtryskowa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Może ktoś już kiedyś widział zgon TDCI-ka? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

__________________
FORD Club Polska
Pablo_X jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2010, 08:29   #12
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Awaria... diagnoza... farsa...

Cytat:
Napisał wiesniaker Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
1. Dlaczego w instrukcji obsługi nie ma opisanego takiego przypadku i postępowania gdy wystąpi ? 2. Czy sądzicie, że warto temat prawnie rzeźbić dalej tj. do sądu producenta samochodu? 3. Co mogło być przyczyną tego wydarzenia ? (żadnych objawów wcześniej, po za niedogrzewaniem silnika, spadkiem temperatury – wymiana termostatów) 4. Jakie są w waszej opinii następstwa wydarzenia jeśli chodzi o zakres naprawy samochodu?
temat do poprawy
dwa zagadnienia w jednym watku (pkt1 i 2 oraz 3 i 4)
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2010, 12:42   #13
wiesniaker
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 11-08-2009
Skąd: ldz
Model: mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 0
Question

Cytat:
Napisał jackoba1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jezeli nie spalił wszystkiego oleju i nie pracował bez smarowania to koszty powinny zamknąć sie tylko w wymianie turbiny ale jak bedzie w rzeczywistosci to sie okaze po załozeniu nowego turbo ( bądz po regeneracji)
Twoja opinia jest dla mnie budująca bo jak pisałem, oleju zostało, nawet auto po 1,5 h zapaliło, zatem koszta powinny dotyczyć regeneracji turbiny oraz czyszczenia układu dolotowego. Taką diagnozę już znam, niestety nie przeprowadzaną empirycznie a jedynie opartą na doświadczeniu mechanika. Natomiast tu się pojawia właśnie pytanie jakie kolejno podjąć kroki aby koszty faktycznej diagnozy były najniższe i tu chciałbym przejść do posta napisanego przez Pablo_X

Cytat:
Napisał Lukas22 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak dla mnie to jest temat ogólnie znany. Zagrożone tym zjawiskiem są wszystkie uturbione diesle. Po prostu oczywista oczywistość i tyle. Jakąś minimalną wiedzę na temat budowy auta trzeba mieć, żeby kierować czymś co ma 4 kołaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzięki za mało konstruktywną odpowiedź, ujmując to delikatnie. Określenie wielkości poprzez słowo minimalna jest bardzo względne. Ale zakładając, że uważasz iż jest to jakieś tam minimum wiedzy poniekąd utwierdza mnie w przekonaniu, że informacja nt. powinna być szerzej dostępna użytkownikom turbo diesla tj. instrukcja użytkowania. W tym miejscu chciałbym zauważyć, że podzieliłem się moją bolączką z paroma osobami i jak dotąd nikt nie wiedział że taka sytuacja może mieć miejsce. W pewien sposób te osoby klasyfikują się do potencjalnej próby statystycznej, dzięki której można by zbadać ile osób ma świadomości zaistnienia tego zdarzenia, w szczególności formułując pytanie: „Czy uważasz, że samochód może pracować sam, po wyłączeniu prze Ciebie silnika, poprzez wyjęcie kluczyka ze stacyjki?”.
Nie są to bynajmniej użytkownicy wszelakich forów motoryzacyjnych, ale normalni użytkownicy samochodów, w tym turbo diesla i jest ich jak sądzę hmm… forum ma 60 000 użytkowników, z tego 7 tysięcy aktywnych, co w zestawieniu z ilością 23 000 sprzedanych nowych fordów za rok 2008 nie jest wynikiem, który uprawnia do stwierdzenia, poprzez jakąś Twoją pokrętną logikę „jest to po prostu oczywista oczywistość”.

PS.
Nie drążyłem ile jest z tego t. diesli jak również nie dotyczy to samochodów używanych.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Cytat:
Napisał Pablo_X Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W sprawie usterki wiesniaker-a mogę tylko współczuć, że przytrafiła się awaria której konsekwencją może być konieczność wymiany silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ja, i myślę, że szerokie grono klubowiczów udzieli wszelkiej pomocy na forum w pomocy leczenia silniczka.
Jednak stanowisko (w odniesieniu do zdarzenia i braku opisu w instrukcji działania podczas takiej usterki ) ocenić należy jako roszczeniowe.
Jedyną możliwością w naszym systemie prawnym, jest udowodniane istnienie fabrycznej usterki lub błędu konstrukcyjnego jakiego dopuścił się Ford. Bo do dopełnienia kuriozum brakuje jeszcze aby żądać odszkodowania od właściciela posesji na której to zdarzenie miało miejsce - a, że było to na drodze publicznej to od zarządcy drogi.

Przyłączam się do tej opinii.

Co do przyczyn to już wcześniej napisali, że raczej turbo (albo olej z innego miejsca).


Co do usterek jakie mogły nastąpić:
- martwica turbosprężarki,
- w przypadku niewystarczającego poziomu i ciśnienia oleju mogło nastąpić wytopienie panewek na wale i na korbowodach,
- przytarcie gładzi cylindrów,
- odkształcenie tłoków,
- mogło nastąpić skrzywienie korbowodów,
- napinacze hydrauliczne od łańcucha mogły dostać,
- mogły zawory ucierpieć ale raczej mało prawdopodobne no chyba, że napinacz łańcucha popuścił
- nie wiadomo jak zniosła to pompa wtryskowa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Może ktoś już kiedyś widział zgon TDCI-ka? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cieszy mnie wyraz współczucia zawarty w Twoim poście, bo sprawa z wstępnych ocen zamyka się w przedziale finansowym pomiędzy 1500 zł a 12 000 zł, Dziękuję również za merytoryczne wylistowanie potencjalnych strat po wydarzeniu. Niestety jest to lista długa i stanowi koncert życzeń dla ASO, do którego chwilowo wstawiłem samochód. Tu na wstępie przedstawiono mi fragment twojej listy i powiedziano, że mają lub mieli taki przypadek w 2.2 tdci, tyle że właściciel doczekał aż samochód sam zgasł.
Co do sprężarki na tą ewentualność jestem przygotowany, takie życie jak chce się mieć radość i ekonomikę z jazdy turbo dieslem, ale reszta. Np. spotkałem się z opinią że skrzywienie korbowodów bardzo mało realne, to są ciężkie wytrzymałe żeliwne odlewy często z dodatkiem innych związków, grafitu ect.
Tutaj chciałbym poprosić wszystkich śledzących watek o dalsze wskazówki. Nie wiem jak prowadzić diagnostykę i kolejność naprawy. Proszę o pomoc.

Cytat:
Napisał karex Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie żyjemy w USA więc wydasz pieniądze i nic z tego nie będziesz miał. No może najwyżej po kilku latach przepychanek Ford stwierdzi, że chociaż przegrywasz to Ci zaproponują rabat 20% na naprawę tego uszkodzenia. Tym bardziej, że podejrzewam iż auto nie ma wszystkich wpisów na temat serwisowania w ASO... A jeżeli m ato i tak coś wymyślą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .
Dzięki za podjęcie wątku prawnego. Trudno się nie zgodzić, żyjemy w Polsce ale i w UE. Na pewno nie będzie łatwo i bez kosztowo. Powiem jednak jedno nie chciałbym tego robić sam, jako użytkownik samochodu po takim wydarzeniu. Sądzę, że jest trochę osób z taką historią, niekoniecznie tylko użytkowników forda. Co więcej, będzie ich przybywać ponieważ mamy coraz więcej silników w takiej technologii. Myślę że postępowanie mogłoby trwać i 5 lat a zakończyć się poza polskim sądownictwem. USA to generalnie inna bajka tam jest prawo precedensowe, a w UE normatywne i wydaje się multum uregulować technicznych, patrz np. harmonizacja przepisów technicznych znak CE.
Kolejno pragnę podkreślić, iż jak ktoś to napisał auto może się zapalić, nie jestem w stanie ocenić jakie to prawdopodobieństwo ale wywód kolegi z forum wydawał się być sensowny. Ponadto, wydaje się, iż wydarzenie może mieć miejsce jak samochód będzie jechał z większą prędkością. Jeśli silnik złapie obroty ponad skalę, jakie konsekwencje będą wtedy?

Kończąc chciałbym poprosić wszystkich śledzących watek o dalsze wskazówki. Nie wiem jak prowadzić diagnostykę i kolejność naprawy, aby zminimalizować ich koszty. Proszę o pomoc.

Cytat:
Napisał Slawko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
temat do poprawy
dwa zagadnienia w jednym watku (pkt1 i 2 oraz 3 i 4)
Jestem amateur zatem, oczekuję podpowiedzi jak technicznie podzielić temat tak, aby nie zgubić wątku oraz istniejących i potencjalnych postów do użytkowników. Dla mnie temat jest jednak w miarę spójny, a z racji wskazanego dosyć szerokiego przedziału zarówno części auta (prawie cały silnik), porad technicznych i w końcu finansowych konsekwencji prosiłbym o pozostawienie stanu istniejącego.PS. Regulamin przeczytałem, wytycznych z działu „zamykanie tematu” tam nie było.

Ostatnio edytowane przez Slawko ; 10-01-2010 o 16:52 Powód: nie piszemy postu jednego za drugim, jest opcja edytuj
wiesniaker jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2010, 16:59   #14
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Awaria... diagonoza... farsa...

po pierwsze: nie piszemy kilku postów jeden za drugim - jest opcja edytuj
po drugie: nie cytujemy całych postów - jest opcja cytowania selektywnego
po trzecie: temat ogólnie nic nie mówi
po czwarte: punkty 1 i 2 sa natury "prawnej", więc nie ten dział i nie ten temat
po piąte: sam temat jest zbyt ogólny, mało treściwy i ogólnie nic nie mówi
po szóste: część postów połączyłem, ale Ty musisz :1. poprawić temat; 2. poprawic cytaty, tak aby Twoje odpowiedzi dotyczyły konkretnej wypowiedzi cytowanej wypowiedzi innego użytkownika; 3. oddzielić-zdecydować się których kwestii temat ma dotyczyć.

Nie zastosowanie sie do powyższych wskazówek bedzie skutkowało przeniesienim tematu do zsypu w całości.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2010, 17:49   #15
Kapsel_lg
ford::professional
 
Avatar Kapsel_lg
 
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,207
Domyślnie Odp: Awaria... diagonoza... farsa...

Kolego wiesniaker nie masz żadnych podstaw do roszczeń. Po okresie gwarancynym to moze ci nawet silnik wypaść na drogę i to twój problem bo oznacza że nie przygotowałeś pojazdu do poruszania się po drodze publicznej (niestety tak to jest) czyli go nie sprawdziłeś. Mechanizmy mają to do siebie że się psują.

Czego bys oczekiwał po instrukcji? Opisu każdej możliwej usterki i co w jej następstwie robić? To już właśnie ta wiedza się kłania co winien ją mieć kierowca danego pojazdu. Wiec nie obrazaj się i nie strzelaj fochów bo nie jest to mówione złośliwie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pablo X reszte szczegółoiwo wytłumaczył od strony technicznej.
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta
Kapsel_lg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2010, 21:16   #16
R +
ford::beginner
 
Avatar R +
 
Zarejestrowany: 04-11-2009
Skąd: Czechowice Dziedzice
Model: mondeo mk2
Silnik: 2,5v6 lpg
Rocznik: 1998
Postów: 49
Domyślnie Odp: Awaria... diagonoza... farsa...

Witam
Faktycznie ciężka sprawa, na pocieszenie mogę Ci powiedzieć że taki sam przypadek miał kolega który pracował w serwisie Citroena mieli chyba c5 które wkręciło się na 10k obrotów po za turbo tak naprawdę nic nie ucierpiało.Z tego co wiem to był ich jedyny taki przypadek,ale i tak właściciel się z nimi sądził bo autko miało chyba rok więc było na gwarancji.W twoim wypadku to bym sobie darował szkoda zachodu.
R + jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2010, 22:06   #17
wiesniaker
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 11-08-2009
Skąd: ldz
Model: mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 0
Domyślnie Odp: Awaria... diagonoza... farsa...

Cytat:
Napisał Slawko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
po pierwsze: nie piszemy kilku postów jeden za drugim - jest opcja edytuj
dzięki rzeczywiście to poprawia czytelność wątka, opcję edytuj właśnie chyba badam

Cytat:
Napisał Slawko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
po drugie: nie cytujemy całych postów - jest opcja cytowania selektywnego
to również jest element poprawiający czytelność wątków, jak mam nadzieję zaraz to zobaczę

Cytat:
Napisał Slawko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
po trzecie: temat ogólnie nic nie mówi
mówi i nie mówi to jest względne, nie znam statystyk dotyczących wykorzystania narzędzi forum do jego przeglądania ale chyba opcja szukaj jest najbardziej popularna, zatem i tak poszukując odpowiedzi na nurtujące czytelników pytania znajdą to co chcą w założonym przeze mnie tamacie, a statystyka wątka/ tematu oglądających wydaje się byc nie najgorsza jak na dwa dni jak na dwa dni

Cytat:
Napisał Slawko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
po czwarte: punkty 1 i 2 sa natury "prawnej", więc nie ten dział i nie ten temat
coś wymyślę żeby to miało ręce i nogi dla subiektywnej jednak ala` redakcji

Cytat:
Napisał Slawko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
po piąte: sam temat jest zbyt ogólny, mało treściwy i ogólnie nic nie mówi
jak w po trzecie - wygląda na to samo

Cytat:
Napisał Slawko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
po szóste: część postów połączyłem, ale Ty musisz :1. poprawić temat; 2. poprawic cytaty, tak aby Twoje odpowiedzi dotyczyły konkretnej wypowiedzi cytowanej wypowiedzi innego użytkownika; 3. oddzielić-zdecydować się których kwestii temat ma dotyczyć.
Się jakoś z/robi

Cytat:
Napisał Slawko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie zastosowanie sie do powyższych wskazówek bedzie skutkowało przeniesienim tematu do zsypu w całości.
Cóż miłe powitanie, merytorycznie moderatorskie
wiesniaker jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2010, 22:12   #18
antyrama
ford::specialist
 
Avatar antyrama
 
Zarejestrowany: 22-01-2006
Skąd: Bydgoszcz
Model: MkIV Tit 1/2X :)
Silnik: 2,0 benz
Rocznik: 08
Postów: 829
Domyślnie Odp: Awaria... diagonoza... farsa...

Ot, zdeptali mentora mądralę. Chyba się obrazi na forum Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale rzeczywiście sam osobiście niewiele zrozumiałem z postu inicjującego wątek. Jakaś magiczna zawiła polszczyzna. Pewnie było też mi trudniej bo jakoś dotąd nie odkryłem przyjemności posiadania klekota Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozdro.
__________________
bla bla
antyrama jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2010, 22:14   #19
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Awaria... diagonoza... farsa...

Cytat:
Napisał wiesniaker Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cóż miłe powitanie, merytorycznie moderatorskie
krótko zwięźle i na temat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. reszta mnie satysfakcjonuje więc czekam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2010, 23:33   #20
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo SW
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 3,774
Domyślnie Odp: Awaria... diagonoza... farsa...

Cytat:
Napisał antyrama Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale rzeczywiście sam osobiście niewiele zrozumiałem z postu inicjującego wątek. Jakaś magiczna zawiła polszczyzna.
Myślałem, że tylko ja nie zrozumiałem.
Szkoda tylko, że nie przeliczył statystyk o "sprężynce" bo z pewnością by nie kupił forda.
__________________
Mondeo 2.0 tdci kombi 130+ KM, pakiet ST, ham. ff2 st225, eibach pro -30
http://images45.fotosik.pl/1017/7816b88c36522005.jpg
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.