Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 30-08-2010, 20:12   #11
kubek86
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-11-2007
Skąd: Jędrzejów
Model: Mondeo MK 3 FL
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 49
Domyślnie Odp: wiecznie rozładowujący się akumulator

Cytat:
Napisał Szafrenzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam
Samochód posiada tez instalację gazową sekwencyjną, ale silnik nie pracuje to tez nie powinna pobierac prądu.
No ja bym sprawdził instalację elektryczną LPG

kubek86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-08-2010, 21:07   #12
zsberg
ford::professional
 
Avatar zsberg
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,243
Domyślnie Odp: wiecznie rozładowujący się akumulator

To ja opowiem ciekawą historyjkę. W służbowym seicento zaczął padać aku, tzn stary padł po 2 latach, nowy po miesiącu, kolejny po tygodniu :/

Założyliśmy nowego gigawata (to samo co bosch) i podjechaliśmy po przejechaniu 50km do znajomego elektomechanika. Podłączył taki fajny testerek który drukuje wyciąg jak z kasy fiskalnej. Ustawił badanie przy temperaturze -20stopni C i wykazało że aku ma 80% sprawności co wg niego oznaczało że jest ok, ale trochę za mało jak na nowy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Zacząłem grzebać samemu w tym seju (bo w płocku każdy mechanik coś w nim napsuł - normalnie nie ma gdzie oddać auta tak, aby odebrać i nic nie poprawić) i miernik za 15zł wskazał na radio. Wyjąłem i już 2 miesiące jest ok. A tak w ogóle to jak się mało jeździ to się nie dziwię że aku pada. Podzespoły coś tam pobierają, a sama instalacja już ma gorszą przewodność/sprawność i ta energia się wytraca. Tak niby tłumaczył nam gościu od akumulatorów zapytany dlaczego nowa bateria trzyma w nowym aucie 6-8lat, a później już nowy, nawet markowy aku 2-4 lat.
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka

Ostatnio edytowane przez zsberg ; 30-08-2010 o 21:12
zsberg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-08-2010, 21:16   #13
Rafał A.(antek)
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo_Focus
Silnik: 2.5 24V_1.4 16V
Rocznik: '03_'01
Postów: 5,883
Domyślnie Odp: wiecznie rozładowujący się akumulator

Ile auto stoi nieuzywane, i jakie napiecie ma wtedy akumulator. Miesiac czasu to sporo, moze zejsc akku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaz LPG!! - Warsztat, Ul. Niezapominajki 1
Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214 www.ford-service.eu
Rafał A.(antek) jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-08-2010, 21:18   #14
robleg77
wieczny sympatyk FORDA
 
Avatar robleg77
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 03-12-2008
Skąd: C B Y :)
Model: był :Fiat 125p; Sierra 2.0 DOHC; Essi MKV; EssiMKVII (kombi); Fiat CC 700, CONTUAR 2.0 16V;BMW 318
Silnik: 650; 2,0; 1,4; 1.6; 700; 2.0; i teraz 1,8 TDS :)
Rocznik: 77; 8..?; 93; 95; 99; 94; 95
Postów: 187
Domyślnie Odp: wiecznie rozładowujący się akumulator

Kolego pstryknij fotkę tego aku jak jest a autku podłączone może to nas troszkę naprowadzi, masz go pod podszybiem ??? Bo jeśli tak to może maski dotyka ???
__________________
Pozdrawiam.
robleg77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-08-2010, 05:49   #15
Marek_BQJ
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-02-2010
Skąd: Śląsk Cieszyński SCI
Model: Ford Escort MK7
Silnik: 1.4i
Rocznik: grudzień 1995
Postów: 34
Domyślnie Odp: wiecznie rozładowujący się akumulator

Witam!

Przy napakowaniu auta elektronika to poniekąd normalne nawet w stb układy biorą prąd.
Akumulatory samochodowe są przeznaczone do dawania dużego prądu w krótkim okresie czasu a nie do długotrwałych rozładowań niewielkimi prądami.
Z tego co gdzieś czytałem te najnowsze mają jeszcze gorsze parametry dla długotrwałych rozładowań niskimi prądami.
Jeden z moich kolegów elektroników na własny użytek wykombinował sobie mały "wtyczkowy" impulsowy zasilacz, który przy długich okresach nieużywania auta wtyka się go gniazdka zapalniczki. Niweluje samorozładowanie.

pozdrawiam Marek
Marek_BQJ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-08-2010, 09:04   #16
Szafrenzi
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 11-08-2010
Skąd: Opole
Model: Ford Focus I
Silnik: 1,6 zetec benzyna
Rocznik: 2002
Postów: 19
Domyślnie Odp: wiecznie rozładowujący się akumulator

Akumulator ma ma około 2 m-ce i jest całkowicie sprawny. Po naladowaniu ma dobre parametry, więc na pewno nie jest to wina akumulatora. Akumulator nie dotyka maski też tak myslałem, ale tutaj tez wszystko jest ok nie ma zwarcia. Rozrusznik też jest w porządku, po naładowaniu akumulatora nie ma problemu z odpalanmiem. Smaochód pierwszy raz stoi miesiąc, ale zdarzało się że po tygodniu postioju nie mógł odpalić a akumulator nie żywy.. Na razie pozostaje mi grzebanie w instalacji może faktycznie coś z wilgocią związane, albo z instalacją gazową. Będę sukcesywnie informował o postępach. Ale powoli nie mam już sil do mojego pieszczoszka, a nie lubię jak go coś boli
pozdrwaiam
Szafrenzi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-08-2010, 10:06   #17
Dragonfly
ford::average
 
Avatar Dragonfly
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: CW
Model: C-MAX
Silnik: o zapłonie iskrowym
Rocznik: 2007
Postów: 170
Domyślnie Odp: wiecznie rozładowujący się akumulator

Sprawdź ładowanie - prawidłowe napięcie ładowania oscyluje w przedziale 13,9 - 14,4V.
Pobór prądu ma wynosić około 0,03A do 0,06A
Jeśli jest większy, podłącz amperomierz (sprawdź, czy żadna lampka nie świeci, także w bagażniku) i po kolei wypinaj bezpieczniki.
Nie zapomnij o przekaźnikach, może któryś się skleił. To powinno coś wyjaśnić.
Akumulator w zależności od poboru prądu przez instalację w samochodzie będzie się rozładowywał.
Przykład:
120mA tj. 0,120A
0,120A × 24h = 2,88 Ah na dobę
2,88Ah × 10dni = 28.8Ah samoczynnego spadku
Dodatkowym problemem może być pokonywanie krótkich odcinków, aku nie zdąży się doładować. A tym bardziej, że jak wspomniałeś mało jeździsz.
__________________
"Człowiek ma prawo patrzeć na drugiego z góry tylko wówczas, kiedy chce mu pomóc, aby się podniósł."
Dragonfly jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Obsługa techniczna: Wilu