Forum Ford Club Polska


Go Back   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Notices

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Reply
 
Thread Tools
Old 25-11-2010, 13:47   #31
SrebnaStrzała
ford::expert
 
SrebnaStrzała's Avatar
 
Join Date: 30-01-2008
Location: Poznań
Model: Mondeo Mk3, Mk4
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2002, 2012
Posts: 4,256
Default Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi

Ja mam jeszcze pytanie odnośnie tych 2 termostatów. Czemu są dwa? Kiedy otwiera/zamyka się duży a kiedy mały ?

__________________
Regulamin $23
SrebnaStrzała jest offline   Reply With Quote
Old 25-11-2010, 15:53   #32
jendrekmak
ford::expert
 
jendrekmak's Avatar
 
Join Date: 30-06-2008
Location: Warszawa
Model: Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Posts: 3,775
Default Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi

bo jeden jest od chłodzenia oleju w silniku a drugi od chłodzenia samego silnika. temperatury potrzebne do chłodzenia tych dwóch obiegów są różne więc są dwa termostaty
__________________
Citroen C5 Tourer HDi 2012, było Mondeo 2.0 tdci kombi 130+ KM, pakiet ST, ham. ff2 st225, eibach pro -30
http://images45.fotosik.pl/1017/7816b88c36522005.jpg
jendrekmak jest offline   Reply With Quote
Old 28-11-2010, 20:06   #33
AdamJ.
WRC- Warcy Rycy Cescy
 
AdamJ.'s Avatar
 
Imię: Adam
Join Date: 22-09-2010
Location: Szczecin
Model: BMW E38 - siódema ;)
Silnik: 3,5 V8
Rocznik: 1998
Posts: 383
Default Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi

Podpisuję się pod tematem i też borykam się z niedogrzanym silnikiem...wymieniłem już duży termostat kupiłem oryginał, ale nie przyniosło to efektu i kreska jeśli dojdzie do pionu, to szybko spada w dół. Nawet po krótkim postoju ponowne uruchomienie silnika odbywa się ze wskazaniem najniższej temperatury-czyli jednym słowem silnik jest ciągle niedogrzanyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
byłem w sklepie z częściami i pytałem o ten mały termostat, ale gość mówił że jest tylko jeden i nie słyszał o drugim;/
Moje pytanie brzmi: jak nazywa się fachowo mały termostat i czy istnieje możliwość że takie wskazania niskiej temperatury spowodowane sa przez źle funkcjonujący czujnik temperatury i gdzie go szukać.

pzdr

Adam
AdamJ. jest offline   Reply With Quote
Old 28-11-2010, 20:39   #34
marko1986
ford::average
 
marko1986's Avatar
 
Imię: Marek
Join Date: 31-08-2009
Location: WOT
Model: Mondeo Mk4 kombi/ Mondeo MK4 kombi
Silnik: 2.0 DURATEC HE (145KM)
Rocznik: 2008
Posts: 87
Default Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi

mały termostat nazywa się fachowo :termostat w układzie chłodzenia oleju
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

a czujnik temperatury jest umieszczony gdzieś w głowicy nie wiem dokładni gdzie ale jak coś znajdę to napiszę

Quote:
Originally Posted by vladmir71 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Podpisuję się pod tematem i też borykam się z niedogrzanym silnikiem...wymieniłem już duży termostat kupiłem oryginał, ale nie przyniosło to efektu i kreska jeśli dojdzie do pionu, to szybko spada w dół. Nawet po krótkim postoju ponowne uruchomienie silnika odbywa się ze wskazaniem najniższej temperatury-czyli jednym słowem silnik jest ciągle niedogrzanyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
byłem w sklepie z częściami i pytałem o ten mały termostat, ale gość mówił że jest tylko jeden i nie słyszał o drugim;/
Moje pytanie brzmi: jak nazywa się fachowo mały termostat i czy istnieje możliwość że takie wskazania niskiej temperatury spowodowane sa przez źle funkcjonujący czujnik temperatury i gdzie go szukać.

pzdr

Adam
__________________
Stado baranów dowodzone przez wilka może wygrać bitwę...
Odwrotność nie jest możliwa
marko1986 jest offline   Reply With Quote
Old 28-11-2010, 21:47   #35
AdamJ.
WRC- Warcy Rycy Cescy
 
AdamJ.'s Avatar
 
Imię: Adam
Join Date: 22-09-2010
Location: Szczecin
Model: BMW E38 - siódema ;)
Silnik: 3,5 V8
Rocznik: 1998
Posts: 383
Default Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi

Dziękuję za odpowiedźGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
nie wiem za co się zabrać: wymianę małego termostatu, sprawdzenie (wymianę czujnika temperatury), zakup porywy silnika z całą gąbką, bo możne to ma wpływ, że u mnie ten cały materiał się zniszczył i to ciepło gdzieś ucieka i silnik jest owiewany??
AdamJ. jest offline   Reply With Quote
Old 29-11-2010, 08:25   #36
Luk@s
ford::professional
 
Luk@s's Avatar
 
Imię: Łukasz
Join Date: 11-01-2007
Location: KPR
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 KM
Rocznik: 2001
Posts: 1,185
Default Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi

Proponuję lekturę, szczególnie koniec wątku:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Nie każda mo... pasuje do Forda
President Johnny II ASC + Sirio AS ML-145
Luk@s jest offline   Reply With Quote
Old 29-11-2010, 09:29   #37
Bierut
ford::average
 
Bierut's Avatar
 
Join Date: 01-04-2006
Location: Warszawa Rembertów
Model: Mk4
Silnik: 1.6 TDCi Econetic
Rocznik: 2012
Posts: 148
Default Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi

Ja też jestem już po wymianie "dużego" termostatu. No i...........nie pomogło. Zła diagnoza.
Zamówiłem już mały termostat. Jak odbiorę to ponownie jadę do Zbicar.
Ja bym się nie łudził, że to wina czujnika. Po prostu zrobiło się zimniej i wychodzi szydło z worka.
Jak zmienię "mały" to dam znać czy pomogło.
Bierut jest offline   Reply With Quote
Old 29-11-2010, 11:16   #38
jendrekmak
ford::expert
 
jendrekmak's Avatar
 
Join Date: 30-06-2008
Location: Warszawa
Model: Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Posts: 3,775
Default Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi

przy okazji sprawdź czy masz dogrzewacz cieczy chłodzącej i czy świece żarowe w nim są sprawne. montowny był do nadwozia przy dolnej poduszcze skrzyni biegów na grodzi tak mniej więcej pod nogami kierowcy na załamaniu podłogi i grodzi. bez dogrzewacza te silniki się nagrzewają bardzo wolno i w cyklu miejskim są bardzo niedogrzane.
__________________
Citroen C5 Tourer HDi 2012, było Mondeo 2.0 tdci kombi 130+ KM, pakiet ST, ham. ff2 st225, eibach pro -30
http://images45.fotosik.pl/1017/7816b88c36522005.jpg
jendrekmak jest offline   Reply With Quote
Old 01-12-2010, 09:29   #39
AdamJ.
WRC- Warcy Rycy Cescy
 
AdamJ.'s Avatar
 
Imię: Adam
Join Date: 22-09-2010
Location: Szczecin
Model: BMW E38 - siódema ;)
Silnik: 3,5 V8
Rocznik: 1998
Posts: 383
Default Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi

Witam.

Mam innego diesla transita i tam czy temoperatura wynosi -30 czy +30 wskaźnik stoi na środku i nawet nie pyknie...a u mnie....lata w góre i w dół...i co najgorsze...zauważyłem że więcej pali...

Juz teraz sam nie wiem co kupić czujnik czy mały termostat, bo w kabinie leci ciepło i to szybko odvczuwalne więc wydaje mi sie ze gdyby termostat siedział jeden czy drugi to nie było by ciepło?Jak uważacie?

Podejrzewam własnie że czujnik jest uszkodzony i podaje zły sygnał stad większe spalanie i takie skoki na wskaźniku temperatury, a dodam że podgrzewacz sprawdzony i grzeje, a przysłonięcie chłodnicy nic nie dałoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

W piatek mam jechać z Wrocławia do Szczecina to aż boję sie pomysleć jakie bedzie spalanie na niedogrzanym silnku...jeśli tak faktycznie jestGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Doradzcie cos...

pzdr

Adam
AdamJ. jest offline   Reply With Quote
Old 02-12-2010, 15:02   #40
AdamJ.
WRC- Warcy Rycy Cescy
 
AdamJ.'s Avatar
 
Imię: Adam
Join Date: 22-09-2010
Location: Szczecin
Model: BMW E38 - siódema ;)
Silnik: 3,5 V8
Rocznik: 1998
Posts: 383
Default Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi

wczoraj byłem umówiony z mechanikiem, niestety ciągle ma Andrzejki więc nie czekając...postanowiłem spróbować samemu zdemontować stary i włożyć nowy termostat (mały) i jako laik w dziedzinie motoryzacji i techniki uporałem się z tym w około 1h i nie demontowałem przewodów do wtrysków i teraz autko nagrzewa się szybciej i trzyma temperaturę, choć muszę przyznać że gdy włączę nawiew to wskaźnik temperatury silnika opada delikatnie w dół-czy to normalne?czy powinien stać pionowo ciągle?
AdamJ. jest offline   Reply With Quote
Reply


Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 04:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2016 DragonByte Technologies Ltd.