Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 19-04-2011, 21:22   #11
SrebnaStrzała
ford::expert
 
Avatar SrebnaStrzała
 
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: Mondeo Mk3, Mk4
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2002, 2012
Postów: 4,257
Domyślnie Odp: Nieterminowa wymiana oleju

Tak jak koledzy powyżej napisali, dlatego nie jest tak istotne aby się co do kilometra trzymać wymian. To na prawdę nie jest katastrofa jeśli się wymieni po 40stu a nie po 30stu itd.
Generalnie podobno olej z czasem polepsza swoje właściwości smarne ze względu na zawartą w nim sadzę.

__________________
Spec od samochodowych ledów
SrebnaStrzała jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2011, 23:13   #12
keisim
FCP member
 
Avatar keisim
 
Zarejestrowany: 09-07-2007
Skąd: Śląsk
Model: VW Passat Alltrack
Silnik: 2.0 TDI 170KM
Rocznik: 2012.12
Postów: 1,032
Domyślnie Odp: Nieterminowa wymiana oleju

Tyle, że w przypadku 2.0 TDCi MK4, do wszystkiego co napisaliście dochodzi jeszcze kwestia rozrzedzenia oleju paliwem, które spływa po ściankach cylindrów do miski olejowej w fazach regeneracji filtra DPF.

AFAIK może zdarzyć się tak, że ilość paliwa, które dostało sie do oleju skompensuje ubytek oleju (spowodowany np. nieszczelnością)... i wtedy mamy poziom OK ale niską zawartość oleju w oleju Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

piast9, trochę dziwne, że między 40kkm a 74kkm nie było wymiany bo AFAIR przy 60kkm wypada duży przegląd... Pamiętaj o używaniu oleju dedykowanego do silników z DPF.
__________________
2012 Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI
1997 Jaguar XJ Sovereign X300 4.0
2007 Ford Mondeo TitaniumX MK4 2.0 TDCi kombi - ma już nowego właściciela
keisim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2011, 10:29   #13
piast9
ford::beginner
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 19-04-2011
Skąd: Białystok
Model: Mondeo mk IV
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 12
Domyślnie Odp: Nieterminowa wymiana oleju

Cytat:
Napisał bolek-tarnow Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a moze olej byl wymieniony miedzyczasie poza ASO i dlatego nie ma wpisu?!
Mam spis napraw poza ASO tj. wymiana klocków, wymiana żarówek itp, ale nie ma tam wpisu na temat wymiany oleju.... albo zapomnieli akurat, to wpisać, albo nie wymienili....

Ostatnio edytowane przez piast9 ; 20-04-2011 o 10:40
piast9 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2011, 10:39   #14
piast9
ford::beginner
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 19-04-2011
Skąd: Białystok
Model: Mondeo mk IV
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 12
Domyślnie Odp: Nieterminowa wymiana oleju

Cytat:
Napisał keisim Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ciach..
AFAIK może zdarzyć się tak, że ilość paliwa, które dostało sie do oleju skompensuje ubytek oleju (spowodowany np. nieszczelnością)... i wtedy mamy poziom OK ale niską zawartość oleju w oleju Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
piast9, trochę dziwne, że między 40kkm a 74kkm nie było wymiany bo AFAIR przy 60kkm wypada duży przegląd... Pamiętaj o używaniu oleju dedykowanego do silników z DPF.
Jaki olej jest dedykowany do silników z DPF? Formula F 5W-30 jest za słaby? Co jest sprawdzane na przeglądzie po 60 kkm?
Będę jeździł głównie po mieście i pewnie często będzie przebiegał proces wypalania tego filtra - jak często wtedy wymieniać olej?
Jak rozpoznam, że auto jest w trackie regeneracji DPF? Autem na razie przejechałem 500 km i w trasie pali mi ok. 7litrów/100km (100-130 km/h) a w mieście w godzinach szczytu 9-9,5 l/100km - nie mam porównania, ale wydaje mi się, że dużo zwłaszcza, że w mieście na razie mocno się hamuję jak na moją ciężką nogę...

Ostatnio edytowane przez piast9 ; 20-04-2011 o 11:00
piast9 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2011, 12:08   #15
jvras
ford::average
 
Avatar jvras
 
Zarejestrowany: 19-05-2010
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 80
Domyślnie Odp: Nieterminowa wymiana oleju

Cytat:
Napisał piast9 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jaki olej jest dedykowany do silników z DPF? Formula F 5W-30 jest za słaby? Co jest sprawdzane na przeglądzie po 60 kkm?
Będę jeździł głównie po mieście i pewnie często będzie przebiegał proces wypalania tego filtra - jak często wtedy wymieniać olej?
Jak rozpoznam, że auto jest w trackie regeneracji DPF? Autem na razie przejechałem 500 km i w trasie pali mi ok. 7litrów/100km (100-130 km/h) a w mieście w godzinach szczytu 9-9,5 l/100km - nie mam porównania, ale wydaje mi się, że dużo zwłaszcza, że w mieście na razie mocno się hamuję jak na moją ciężką nogę...
Ja jak jeżdżę normalnie (bez szaleństw, spokojnie) to mi komputer pokazuje w mieście ok. 7,5 l/100km. W trasie (krajówki) zwykle ok 5,5, jak się bardzo postarałem na trasie z Wrocka do Wawy i z powrotem to nawet mniej. Rekord to 4,9 na odcinku ok. 130 km przy prędkości do 110km/h (plus przy wyprzedzaniu odrobinkę więcej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ).
jvras jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2011, 12:57   #16
piast9
ford::beginner
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 19-04-2011
Skąd: Białystok
Model: Mondeo mk IV
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 12
Domyślnie Odp: Nieterminowa wymiana oleju

Cytat:
Napisał jvras Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja jak jeżdżę normalnie (bez szaleństw, spokojnie) to mi komputer pokazuje w mieście ok. 7,5 l/100km. W trasie (krajówki) zwykle ok 5,5, jak się bardzo postarałem na trasie z Wrocka do Wawy i z powrotem to nawet mniej. Rekord to 4,9 na odcinku ok. 130 km przy prędkości do 110km/h (plus przy wyprzedzaniu odrobinkę więcej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ).
Jednym słowem mogę przyjąć, że jak na razie w moim Mondziaku cały czas przebiega regeneracja filtra DPF...??? We Wrocławiu nie ma korków, czy nie musisz jeździć przez centrum? - nie wyobrażam sobie jak uzyskać 7,5 tylko w mieście....

Ostatnio edytowane przez piast9 ; 27-04-2011 o 19:12
piast9 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-04-2011, 11:33   #17
danielr
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 21-01-2005
Skąd: Warszawa
Model: mondeo mkV kombi, manual
Silnik: 2.0 TDCi 180
Rocznik: 2015
Postów: 573
Domyślnie Odp: Nieterminowa wymiana oleju

W momencie gdy sie wypala DPF:
- chodzi wentylator silnika nawet przy wyłączonej klimie
- jak masz chwilowe spalanie to przy wyłączonej klimie spalanie na postoju będzie na poziomie 0.9 l/h i więcej (normalnie u mnie jest ok. 0.4 - 0.5 l/h)
- dźwięk silnika jest bardziej "chrapliwy"
- w zamkniętym pomieszczeniu czuć dziwny smród właśnie od DPF
moim zdaniem nie ma szans, żeby DPF się wypalał dłużej niż 20-30 minut podczas normalnej eksploatacji zgodnie z procedurą tzn. jedziesz na wyższych obrotach tak , żeby nie zwariować w kabinie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . Realnie jak pojedziesz na trasie przez pewien czas jakieś 3200-3500 obrotów na trójce to się powinno bardzo ładnie wszystko wypalić.
__________________
--
DanielR
danielr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2016 DragonByte Technologies Ltd.