Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Go Back   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Register FAQ Calendar Today's Posts Search

Notices

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 02-02-2013, 14:48   #11
mjprzem
ford::expert
 
Join Date: 25-02-2008
Location: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Posts: 3,108
Default Odp: Nowy Błąd P1608 po naprawie sterownika VP44

w sterowniku jest soft i niewolno dokonywac pomiarow zadnych na sterowniku bo rozwalisz sterownik-albo potrzeba wiedziec co i gdzie mozna mierzyc. mozesz tylko sprobowac go podlaczyc -nawet sam sterownik-pod ktsa i dokonac kalibracji do focusa-sam sterownik bez pompy mam na mysli -potrzeba tylko kabelki zrobic z ktsa do psg-wtyczki sterownika-czyli musisz znalezc kogos z ktsem co moze zaadoptowac ci sterownik.

mjprzem jest offline   Reply With Quote
Old 02-02-2013, 20:41   #12
grzybekmisiek
ford::beginner
 
Imię: Michał
Join Date: 19-11-2012
Location: Tarnów
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2002
Posts: 18
Default Odp: Nowy Błąd P1608 po naprawie sterownika VP44

Tak wiem tylko póki co chciałbym uniknąć niemieckich serwisów z wiadomych względów. Szczytem marzeń jest go odpalić i zjechać do kraju i wtedy już zrobić całą pompę jak należy bo robię w jedną stronę ponad 1000 km i nie mogę sobie pozwolić na żadne niepewne sytuacje - na tyle na ile to możliwe. Któryś z kolegów wysłał mi niemiecki link w którym ktoś opisuje co prawda w mondeo ale podobny objaw: też się pojawił ten błąd i sę okazało że przy adaptacji po wymianie aku komputer odkrył niesprawne 3 świece i dlatego ten błąd i nie pozwolił na odpalenie i nie dał się skasować. Po wymianie świec błąd skasowany samochód odpalił. Wykręciłem świece w związku z tym i rzeczywiście jedna była walnęta. Kolega jest w Polsce i ma przywieźć nowe. I u mnie podobny objaw bo dopóki aku był podpięty to błędu nie było jak odpiąłem (ładowanie itp) i założyłem klemy spowrotem to wtedy błąd się pojawił. Będe próbował jak będę miał świece ale coś się obawiam że to by było zbyt piękne. Piszesz że mogę uszkodzić sterownik no ale chyba by się wtedy pojawiły błędy sterownika?? a u mnie nie ma żadnych poza tym P1608
grzybekmisiek jest offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 09:02   #13
mjprzem
ford::expert
 
Join Date: 25-02-2008
Location: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Posts: 3,108
Default Odp: Nowy Błąd P1608 po naprawie sterownika VP44

jakis czas temu to wlasnie przeranialem..nie usiebie..musialbym sprawdzic czy zrobilem jakies notatki...ale raczej bedzie tak jak napisalem. jedyne co mozesz zrobic to sprobowac adaptacji sterownika za pomoca ktsa. przynajmniej pompy nie musisz wyciagac w taki sposob a sprawdzisz czy pomoze. ale troche watpie.
mjprzem jest offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 17:27   #14
grzybekmisiek
ford::beginner
 
Imię: Michał
Join Date: 19-11-2012
Location: Tarnów
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2002
Posts: 18
Default Odp: Nowy Błąd P1608 po naprawie sterownika VP44

gdybyś mógł zobaczyć za tymi notatkami będę zobowiązany Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. póki co sterownik będę miał we środę
grzybekmisiek jest offline   Reply With Quote
Old 05-02-2013, 01:27   #15
KruczeK
ford::average
 
Join Date: 13-12-2011
Model: Focus
Silnik: TDCi
Rocznik: 2004
Posts: 119
Default Odp: Nowy Błąd P1608 po naprawie sterownika VP44

Z racji nikłego stażu na forum, nie musi kolega mnie posluchac, ale Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik obrotów w pompie, to małe czarne coś w sterowniku na taśmie brązowej. Możesz spróbować go podmienić na inny, banalna sprawa.

Jeśli to nie pomoże to na 99% sterownik dokonał żywota i wymiana na inny cię nie minie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


W twojej sytuacji najprościej, najtaniej i najszybciej było by kupić naprawiony sterownik z wyczyszczonym immo, założyć do auta i odjechać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

pozdrawiam
KruczeK jest offline   Reply With Quote
Old 05-02-2013, 07:55   #16
mjprzem
ford::expert
 
Join Date: 25-02-2008
Location: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Posts: 3,108
Default Odp: Nowy Błąd P1608 po naprawie sterownika VP44

pomysly dobre ale....
obawiam sie ze to raczej nie chodzi o czujnik obrotow i temperatury w pompie.
tak ten czujnik to nie tylko obroty.
Moze sprobowac ale z tego co pamietam to raczej nie o to chodzilo -ale zawsze jakas nadzieja

po drugie pomysl z kupieniem innego sterownika...moze i dobry ale ten pomysl na dluzsza mete sie nie sprawdza...bo zazwyczaj po takich zmianach to okazuje sie ze samochod calkiem inaczej-gorzej jezdzi. jedyne co dobrego mozna zrobic to cala pompe na kalibracje...albo naprawic stary sterownik z wlozeniem dobrego tranzystorka..bo jak ci wsadza i naprawia jakis sterownik i zamontuja zly tranzystorek to samochod potrafi nawet cizeko odpalac na takich sterownikach.

odradzam takie firmy co proponuja sprzedaz sterownikow po regeneracji...nie mowie ze to nie działa...mowie poprostu ze to pozniej zle dziala...a goscie beda wciskali KIT ze to pompa padla, byle tylko sprzedac ich sterownik. Pompa moze byc w 100% sprawna ale jesli niejest dobrze zgrana ze sterownikiem to bedzie kiepsko.
mjprzem jest offline   Reply With Quote
Old 05-02-2013, 09:57   #17
KruczeK
ford::average
 
Join Date: 13-12-2011
Model: Focus
Silnik: TDCi
Rocznik: 2004
Posts: 119
Default Odp: Nowy Błąd P1608 po naprawie sterownika VP44

Zgadzam się, że auto nie koniecznie musi idealnie jeździć po wymianie na inny sterownik po naprawie. Ale chłop jest w Niemczech i raczej taniej tego nie załatwi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Naprawiłem sporo focusów z uwalonym sterownikiem. Najpewniejszą i najlepszą metodą naprawy jest zakup dobrego sterownika używanego, nigdy nie naprawianego, razem z zaworem sterującym (tym dużym). Potem tylko przegranie immo u jakiegoś fachowca z IDS i jedziemy i mamy pełną moc.

Jak kolega jest w niemczech to może na jakimś szrocie uda się wyciągnać sterownik z auta ?
KruczeK jest offline   Reply With Quote
Old 05-02-2013, 11:42   #18
mjprzem
ford::expert
 
Join Date: 25-02-2008
Location: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Posts: 3,108
Default Odp: Nowy Błąd P1608 po naprawie sterownika VP44

tak to byloby najlepsze rozwiazanie...nawet nie potrzeba IDS-a kts tez to zrobi... w zaleznosci co jest blizej pod reka.

Last edited by mjprzem; 05-02-2013 at 11:45.
mjprzem jest offline   Reply With Quote
Old 05-02-2013, 17:25   #19
grzybekmisiek
ford::beginner
 
Imię: Michał
Join Date: 19-11-2012
Location: Tarnów
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2002
Posts: 18
Default Odp: Nowy Błąd P1608 po naprawie sterownika VP44

a jak Waszym zdaniem, czy jest szansa że odpalę na tym moim naprawionym - na zasadzie że wymieniłem tranzystor wsadzam ten sam sterownik przewody itp i nie ma szans odpalić?? błędów sterownika nie było tylko ten nowy. Jeśli założyć że ster jest sprawny to powinno wystarczyć że podjade do najbliższego forda? akurat mam pod ręką serwis ...

Bump: Jutro powinien być wsadzony mój sterownik po "tranzystorku" dam znać czy coś się zmieniło
grzybekmisiek jest offline   Reply With Quote
Old 05-02-2013, 18:06   #20
KruczeK
ford::average
 
Join Date: 13-12-2011
Model: Focus
Silnik: TDCi
Rocznik: 2004
Posts: 119
Default Odp: Nowy Błąd P1608 po naprawie sterownika VP44

Jeśli odpali na twoim naprawionym sterowniku to nic nie trzeba robić, ale ile to pojeździ ? tego nikt nie wie.

Samo wlutowanie tranzystora wydaje się banałem, a jednak trzeba to umieć zrobić, żeby działało. Ja kiedyś dla testów wymieniłem tranzystor i silnik nie odpalił. Czy sterownik był trup -tego nie wiem, więc też nie wiem czy ja coś zrobiłem źle.
Pewny jest tylko nienaprawiany sterownik, pompy nie ruszaj bo ona się nie psuje, u mnie leżą ze 3 całe pompy, bo taniej często wychodzi kupić całą pompę niż sam sterownik.

edit: pisałeś wcześniej coś jeszcze o sprawdzaniu tranzystora przylutowanego - tak się nie da sprawdzić tranzystora Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Last edited by KruczeK; 05-02-2013 at 18:17.
KruczeK jest offline   Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 09:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.