Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 13-08-2013, 18:12   #1
daroo_00
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-01-2011
Skąd: Krapkowice
Model: Mondeo Mk1
Silnik: 1.8 16V 115KM
Rocznik: 1995
Postów: 24
Domyślnie Nagar na tłokach - jak się go pozbyć

Po zdemontowaniu uszczelki pod głowicą moim oczom ukazał się taki obraz:

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Szczególnie na czwartym tłoku znajduje się duża ilość nagaru - w jaki sposób się go pozbyć?

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

daroo_00 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-08-2013, 18:21   #2
salom
Ford Member
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 17-01-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus USA 2.0 kat , benz + LPG automat
Silnik: CVH Split Port 2000 cm3
Rocznik: 2002
Postów: 2,619
Domyślnie Odp: Nagar na tłokach - jak się go pozbyć

Jeżeli robi to mechanik, to będzie wiedział jak, jeżeli robisz to sam, to usunięcie nagaru robi się skrobakiem, delikatnie aby nie narobić głębokich rys w aluminiowych tłokach.
Brązowy nagar na tłokach świadczy o dobrym spalaniu. Czarny że spala olej na tym cylindrze. Nagar waro usunąć.
salom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-08-2013, 20:52   #3
mondeo70235
ford::specialist
 
Avatar mondeo70235
 
Imię: KRIS
Zarejestrowany: 26-10-2008
Skąd: ŚLĄSKIE
Model: MONDEO MK4 KOMBI PAKIET ST
Silnik: 2,2 DURATORQ TDCI 220KM
Rocznik: 2009
Postów: 940
Domyślnie Odp: Nagar na tłokach - jak się go pozbyć

skrobakiem nożykiem
__________________
BYŁO- SCORPIO MK1 2,9 PB /MONDEO MK1 2,0+LPG /FOCUS MK1 1,8 PB+LPG /MONDEO MK3 2,0 TDCI
------ MONDEO ------ MONDEO ------ MONDEO ------ MONDEO ------ MONDEO ------
mondeo70235 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-08-2013, 23:46   #4
daroo_00
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-01-2011
Skąd: Krapkowice
Model: Mondeo Mk1
Silnik: 1.8 16V 115KM
Rocznik: 1995
Postów: 24
Domyślnie Odp: Nagar na tłokach - jak się go pozbyć

A czy taki objaw świadczy już o złym stanie pierścieni? Bo nie wiem czy sam dam radę się z tym uporać - tzn z ich wymianą jeśli byłaby taka konieczność Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i kolejne koszty... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Chyba, że nie ma jeszcze takiej potrzeby?
daroo_00 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-08-2013, 08:41   #5
salom
Ford Member
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 17-01-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus USA 2.0 kat , benz + LPG automat
Silnik: CVH Split Port 2000 cm3
Rocznik: 2002
Postów: 2,619
Domyślnie Odp: Nagar na tłokach - jak się go pozbyć

Masz okazję dokładnie to zdjagnozować. Wystarczy pomierzyć średnicówką wyrobienia gładzi cylindrów. Wtedy porównanie wyników pomiarów z wartością nominalną średnicy cylindrów, dają odpowiedż o stanie silnika. Czy trzeba zakładać nowe pierścienie, czy komplety, tzn nowe pierścienie z tłokami, czy szlif cylindrów i nowe komplety. Jak już tyle jest rozebrane, to warto cos zrobić.
salom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-08-2013, 08:50   #6
1olek
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar 1olek
 
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,334
Domyślnie Odp: Nagar na tłokach - jak się go pozbyć

Cytat:
Napisał salom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
tzn nowe pierścienie z tłokami, czy szlif cylindrów i nowe komplety
takich remontow juz sie nie robi, to nie te czasy, nie oplaca sie a czesto nie mozna zakupic nawet samych tlokow.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW !
1olek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-08-2013, 09:02   #7
salom
Ford Member
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 17-01-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus USA 2.0 kat , benz + LPG automat
Silnik: CVH Split Port 2000 cm3
Rocznik: 2002
Postów: 2,619
Domyślnie Odp: Nagar na tłokach - jak się go pozbyć

Racja, jestem starej daty.

Ale opiszę jak rok temu, do mojego silnika, biorącego olej 1 litr na 100 kilometrów, zakupiłem w USA, nowe tłoki z pierścieniami, i na nieszlifowane cylindry, sam to włożyłem, uruchomiłem, i zaraz po uruchomieniu zmierzyłem ciśnienie w cylindrach. Miał, 13 do 14 atm. Teraz, po roku bezawaryjnej jazdy zmierzyłem cisnienie na zimnym silniku, ma 17 na drugim cylindrze, a na reszcie po 18 atm. Zrobiłem prawie 6 tys kilometrów. I teraz zachodzę w głowę, co może być powodem, że od jakiegoś miesiąca, zaczął mi pić olej, 1 litr na 300 kilometrów, przy takim ciśnieniu ???
Do tej pory brał 1 litr na 1000 km.

Ostatnio edytowane przez salom ; 14-08-2013 o 09:11
salom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-08-2013, 09:40   #8
darmodziej
ford::expert
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Mondeo MK2
Silnik: 1800 benzyna + LPG II gen.
Rocznik: 1997
Postów: 3,514
Domyślnie Odp: Nagar na tłokach - jak się go pozbyć

Cytat:
Napisał salom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
co może być powodem, że od jakiegoś miesiąca, zaczął mi pić olej
Może bierze olej przez uszczelniacze trzonków zaworowych?
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-08-2013, 09:52   #9
salom
Ford Member
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 17-01-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus USA 2.0 kat , benz + LPG automat
Silnik: CVH Split Port 2000 cm3
Rocznik: 2002
Postów: 2,619
Domyślnie Odp: Nagar na tłokach - jak się go pozbyć

Rok temu zakładałem nowe, i takiej ilości oleju chyba przez uszczelniacze nie weżmie, bo chyba wszystki sie nie uszkodziły.
salom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-08-2013, 10:02   #10
darmodziej
ford::expert
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Mondeo MK2
Silnik: 1800 benzyna + LPG II gen.
Rocznik: 1997
Postów: 3,514
Domyślnie Odp: Nagar na tłokach - jak się go pozbyć

Kiedy miałem Poloneza, to przez uszczelniacze brał podobne ilości. Skoro już głowica jest zdjęta, to warto je sprawdzić.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
czyszczenie , tłok


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.