Forum Ford Club Polska

Sklep z częściami iParts.pl

Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 07-10-2013, 22:45   #1161
Boblo
ford::professional
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 1,072
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Zaksiu ma rację. Delphi nie używa już numerów 9308-... Może gdzieś w katalogach czy internecie te numery funkcjonują ale w realu takiej numeracji w oryginałach juz nie ma. Pewnie dla tego chińczycy zaczeli te stare numery bezkarnie drukować na zaworkach.

Boblo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2013, 07:39   #1162
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,775
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

może komuś się przyda do doboru części. typy wtryskiwaczy, symbole końcówek i zaworków:
Focus Mk I 1.8L TDCi (115bhp) Ford - F9DB Lynx Euro 3 03/01- 11/04 R02201Z, L121PBD, 9308-621C
Focus Mk I 1.8L TDCi Estate, Hatchback (100bhp) Ford - FFDA Lynx Duratorq Euro 3 09/02- 11/04 R02201Z, L121PBD, 9308-621C
Focus Mk I 1.8L TDCi Hatchback, Estate (115bhp) Ford - F9DA Lynx Duratorq Euro 303/01 - 11/04 R02201Z, L121PBD, 9308-621C
Mondeo Mk III 2.0L TDCi (115bhp)
Ford - Puma Euro 3 08/02- 06/03, R00402Z, L128PBD długa, 9308-621C
Ford - Puma Euro 3 06/03, R00502Z, L134PBD krótka, 9308-621C
Mondeo Mk III 2.0L TDCi (130bhp)
Ford - Puma Euro 3 10/01 -06/03, R00301Z, L096PBD długa, 9308-621C
Ford - Puma Euro 3 06/03, R00501Z, L133PBD krótka, 9308-621C
Mondeo Mk III 2.0L TDCi (115bhp), (130bhp) Ford - Puma Euro 4 09/03, R00504Z, L135PBD krótka, 9308-618B
Mondeo Mk III 2.2L TDCi (152bhp) Ford - Puma Euro 4 05/05, R00701D, L184PBD krótka, 9308-622B
Mondeo Mk III 2.2L TDCi Hatchback, Estate (155bhp) Ford - QJBA/QJBB Puma Duratorq Euro 3 09/04, R00601D, L150PBD, 9308-621C
Tourneo Connect 1.8L TDCi Van (90bhp) Ford Lynx Duratorq 09/02, R02201Z, L121PBD, 9308-621C
Transit Connect 1.8L TDCi Van (90bhp) Ford Lynx Euro 3 09/02, R02201Z, L121PBD, 9308-621C
Transit FWD 2.0L TDCi Bus (125bhp) Ford Puma Euro 3 08/02, R00301Z, L096PBD, 9308-621C
Transit FWD 2.0L TDCi Van Flatbed (125bhp) Ford Puma Euro 3 08/02, R00301Z, L096PBD, 9308-621C
Transit RWD 2.4L TDCi Van, Bus Flatbed (137bhp) Ford Puma Euro 3 03/04, R00403Z, L145PBD, 9308-621C
__________________
Citroen C5 Tourer HDi 2012, było Mondeo 2.0 tdci kombi 130+ KM, pakiet ST, ham. ff2 st225, eibach pro -30
http://images45.fotosik.pl/1017/7816b88c36522005.jpg

Ostatnio edytowane przez jendrekmak ; 08-10-2013 o 07:44
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2013, 17:10   #1163
tomek8321
ford::beginner
 
Avatar tomek8321
 
Imię: tomek
Zarejestrowany: 16-06-2013
Skąd: Olkusz
Model: Ford MK3(combi)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2002
Postów: 36
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Tamten link nie dziala,kolega z forum podal takiego linka wlasnie.
tomek8321 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-10-2013, 10:06   #1164
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,775
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

raczej nie leżał obok chińczyka ale 100% pewności brak. takie życie

a co do całej dyskusji jaki numer? stary czy nowy srebrny czy czarny? co za różnica skoro w moim aucie wtryskiwacze (i zaworki z 2004 roku) fabrycznie wytrzymały przebieg ponad 250 tys. km. spodziewam się, że większość zmian w wyglądzie oryginalnych zaworków ma na celu po prostu odróżnienie ich od chińskich podróbek
__________________
Citroen C5 Tourer HDi 2012, było Mondeo 2.0 tdci kombi 130+ KM, pakiet ST, ham. ff2 st225, eibach pro -30
http://images45.fotosik.pl/1017/7816b88c36522005.jpg

Ostatnio edytowane przez jendrekmak ; 09-10-2013 o 10:41
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-10-2013, 15:20   #1165
pavlos
ford::beginner
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 31-08-2013
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 20
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Witajcie Panowie od TDCi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ten temat toczy się od kilku lat i przyznam, że wymiękłem przy 8-mej stronie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Niemniej jednak dziękuję za wszystkie wskazówki dot. diagnozy tego silnika.

Informacje od serwisu diesela w moim przypadku to: "wszystkie wtryski leją równo". Jako, że nie mam zaufania do tego serwisu postanowiłem sam sprawdzić.

Objawy - jak wszyscy - auto ciężko paliło (teraz już tylko na pych), sprężynka przy obciążeniu, nierówna praca.
Wymieniłem filtry, rozrusznik, przepływkę, sprawdzałem węże.
Kody błędu z serwisu: P1211, P2291, P0251

Sam zrobiłem próbę przelewową - na ciepłym włączonym silniku (jak pisałem - auto nie startuje)
Zaskoczył mnie wynik - aż wydawało mi się, że coś źle zrobiłem ... i tu proszę o konsultację.
1 test 200ml, 205ml, 360ml, 225ml
2 test 215, 245, 360, 235

Wg tego co wyczytałem na forum, to jednak "wszystkie wtryski leją".

Poszukuję rozwiązania najtańszego - auto padło w bardzo złym momencie dla budżetu domowego - stąd pytania dodatkowe:
- czy mogę wymienić na wtryski używane z aut o mniejszym przebiegu nie jeżdżących w Polsce ?
- czy można zamontować wtryski, które leżały po wyjęciu z auta, np kilka dni, tygodni ?
- czy aby doprowadzić auto do momentu, chociażby samodzielnego startu, nie wystarczy na początek wymienić ten 3-ci - najbardziej lejący ?

Dzięki from the mountain za wyrozumiałość i rozsądne odpowiedzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pavlos jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-10-2013, 16:50   #1166
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 11,058
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Jeżeli chcesz tym autem pojeździć, to najtańsze z dobrych rozwiązań to zakup oryginalnych zaworków i końcówek rozpylaczy Delphi i ich samodzielna wymiana (wszystkie cztery - czyli razem ok. 2000 zł).

Jeżeli chcesz auto sprzedać, to wymiana tego co musisz na zamienniki - same zaworki.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-10-2013, 17:00   #1167
pavlos
ford::beginner
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 31-08-2013
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 20
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Chce nim pojeździć jeszcze, ale mimo wszystko zrobić w miarę tanio - nawet jeśli rozwiązanie tańsze wystarczy tylko na rok.
W tym momencie jest to istotne.

Nie jestem zwolennikiem zrobienia i niech się inni martwią, ani taniego robienia - ale sytuacja wymaga Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pavlos jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-10-2013, 19:15   #1168
zaksiu1985
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 18-03-2013
Model: honda accord
Silnik: benzyna
Rocznik: 2003
Postów: 422
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

jezeli zapalałes auto na "pych" to coś czuje ze twoja pompa też jest juz zmielona.

Jezeli chcesz zrobić tanio to załóż już lepiej używane zaworki oryginalne ale nie te co masz gdzies tam tylko poprostu popytaj tam gdzie robią wtryski czy nie mają jakiś używek, bo napewno mają i czesto nawet się zdarzają dobre.
Trzeba jednak im od razu przedstawic całą sytuacje taka jaka ona jest.

No i pompe też sprawdź bo wiadomo nie ma to jak nowe oryginalne zaworki we wtryskiwaczach, ale jezeli pompa jest zmasakrowana (co jest mocno prawdopodobne) to za pare dni będziesz znowu musiał wydać pare tysiaków.
zaksiu1985 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-10-2013, 20:49   #1169
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,775
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Cytat:
Napisał pavlos Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Chce nim pojeździć jeszcze, ale mimo wszystko zrobić w miarę tanio
to wymień tylko zaworki na oryginalne bo wyjdzie pewnie tyle samo co używane 4 wtryskiwacze. w focusach pompy tak często się nie sypały. w moim byłym focusie po wymianie samych zaworków pojeździłem ponad 100 tys km bez problemów. wypadało by jednak sprawdzić wtryskiwacze na obecność opiłków bo jeśli są to szkoda cokolwiek z nimi robić
__________________
Citroen C5 Tourer HDi 2012, było Mondeo 2.0 tdci kombi 130+ KM, pakiet ST, ham. ff2 st225, eibach pro -30
http://images45.fotosik.pl/1017/7816b88c36522005.jpg
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-10-2013, 22:05   #1170
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 11,058
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Cytat:
Napisał pavlos Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Chce nim pojeździć jeszcze, ale mimo wszystko zrobić w miarę tanio - nawet jeśli rozwiązanie tańsze wystarczy tylko na rok.
W tym momencie jest to istotne.

Nie jestem zwolennikiem zrobienia i niech się inni martwią, ani taniego robienia - ale sytuacja wymaga
W tym przypadku zdecydowanie tak się nie da. Wtryskiwacze w dieslu muszą być sprawne - nie mogą lać i nie mogą za dużo przelewać. Wszystkie ruchy oszczędnościowe o których myślisz - to na 100% wyrzucanie pieniędzy w błoto. Na pewno nic nie zaoszczędzisz, tylko stracisz kasę.
Tu obowiązuje zasada: albo tanio, albo dobrze.

I jeszcze możesz zniszczyć silnik - ale to już odrębna historia.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 15-10-2013 o 22:10
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2016 DragonByte Technologies Ltd.