Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-07-2010, 12:25   #1
jpiotr77
ford::average
 
Avatar jpiotr77
 
Zarejestrowany: 04-06-2010
Model: S-MAX MK2, S-MAX TITANIUM
Silnik: 2.0TDCI 210km, 2.0TDCI 140km
Rocznik: 2015, 2007
Postów: 98
Unhappy 2.0 TDCI Brak mocy od 3000tyś obr

Witam, postanowiłem przenieść temat do mondeo ponieważ jest tu o wiele więcej przeglądających. Mój problem polega na tym iż w s-maxe przy wyższych obrotach oraz wyższych biegach auto traci moc, z dołu zbiera się normalnie 1,2,3 bieg do max3000tyś obr potem 4,5,6 od 3000to już katastrofa, auto pali, pracuje równo, nie kopci. Był już u mechanika (wydaje mi się dobrego zakład który regeneruje turbiny, wtryski itp) wywala błąd na komputerze iż jest zbyt niskie ciśnienie turbosprężarki i problem jakiejś klapki. Twierdzą że turbina działa, posprawdzali szczelność i nie wiedzą co to jest mówią że prawdopodobnie któryś z czujników lecz jest ich tyle iż nie wiedzą który to może być. Może ktoś słyszał już coś na ten temat bardzo proszę o rady. Swoją drogą kierują mnie do aso lecz po przejściach i doświedczeniach z nimi nie uśmiecha mi się do nich jechać.


Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 29-06-2016 o 13:57
jpiotr77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-07-2010, 21:02   #2
keisim
ford::professional
 
Avatar keisim
 
Zarejestrowany: 09-07-2007
Skąd: Śląsk
Model: BMW X3 F25 xDrive
Silnik: 2.0D 184KM
Rocznik: 2012.03
Postów: 1,018
Domyślnie Odp: Brak mocy od 3000tyś obr 2.0tdci

Guru w tym temacie nie jestem ale jeżeli czujniki będą OK to warto przyglądnąć się pompie podciśnienia i całemu obwodowi podciśnienia - są tam m.in. 2 zawory sterowane elektrycznie przez sterownik silnika (PCM). Jeden z nich odpowiada za zmienną geometrię turbiny (zasila siłownik sterujący łopatkami), drugi AFAIK porusza przepustnicą.
__________________
BMW X3 xDrive20d F25 2012
Jaguar XJ Sovereign X300 4.0 1997
Ford Mondeo TitaniumX MK4 2.0 TDCi kombi 2007 - w 2012 zmienił właściciela
keisim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-07-2010, 22:35   #3
jpiotr77
ford::average
 
Avatar jpiotr77
 
Zarejestrowany: 04-06-2010
Model: S-MAX MK2, S-MAX TITANIUM
Silnik: 2.0TDCI 210km, 2.0TDCI 140km
Rocznik: 2015, 2007
Postów: 98
Domyślnie Odp: Brak mocy od 3000tyś obr 2.0tdci

Witam mogę dodać iż numer błędu to:
P0299-stan zbyt niskiego ciśnienia turbosprężarki

Jeszcze jedno poprawiono szczelność przewodu przy intercoolerze i auto napewno się ożywiło, ale to nie jest to co było.

Ostatnio edytowane przez jpiotr77 ; 01-07-2010 o 22:40
jpiotr77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-07-2010, 01:31   #4
keisim
ford::professional
 
Avatar keisim
 
Zarejestrowany: 09-07-2007
Skąd: Śląsk
Model: BMW X3 F25 xDrive
Silnik: 2.0D 184KM
Rocznik: 2012.03
Postów: 1,018
Domyślnie Odp: Brak mocy od 3000tyś obr 2.0tdci

A jak odgłosy spod maski w porównaniu do stanu sprzed awarii? Żadnych świstów, gwizdów, etc. przy przyspieszaniu ?
__________________
BMW X3 xDrive20d F25 2012
Jaguar XJ Sovereign X300 4.0 1997
Ford Mondeo TitaniumX MK4 2.0 TDCi kombi 2007 - w 2012 zmienił właściciela
keisim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-07-2010, 03:36   #5
munruthel
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 03-01-2010
Skąd: Gliwice
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 1
Domyślnie Odp: Brak mocy od 3000tyś obr 2.0tdci

Witam,

Jak odbierałem swojego drugiego MK4 to geniusze z serwisu skompromitowali się do kwadratu. Podczas montowania alarmu zapomnieli podłączyć turbo. Jakież było moje zdziwienie jak auto gasło mi na każdym skrzyżowaniu po wciśnięciu gazu. Auto wróciło do serwisu dzień po wyjazdu z salonu. Jeżeli chodzi o wyłączone (uszkodzone) turbo - auto strasznie szarpie, nie ma przyśpieszenia i gaśnie przy najbliższej okazji. Opisana przez Ciebie sytuacja może jest podobna, ale ja nie miałem mocy na każdym biegu! Przy rozpędzaniu szarpało na każdym biegu i sytuacja stabilizowała się jedynie gdy jazda była po za zakresem "działania turbo".
munruthel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-07-2010, 06:40   #6
jpiotr77
ford::average
 
Avatar jpiotr77
 
Zarejestrowany: 04-06-2010
Model: S-MAX MK2, S-MAX TITANIUM
Silnik: 2.0TDCI 210km, 2.0TDCI 140km
Rocznik: 2015, 2007
Postów: 98
Domyślnie Odp: Brak mocy od 3000tyś obr 2.0tdci

Cytat:
Napisał keisim Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A jak odgłosy spod maski w porównaniu do stanu sprzed awarii? Żadnych świstów, gwizdów, etc. przy przyspieszaniu ?
Wszystko cichutko bez żadnych szmerów, gwizdów, szumów, a i jeszcze jedno błąd ze zbyt niskim ciśnieniem doładowania wywala dopiero przy lub ponad 4000tyś obr
jpiotr77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2010, 11:32   #7
jpiotr77
ford::average
 
Avatar jpiotr77
 
Zarejestrowany: 04-06-2010
Model: S-MAX MK2, S-MAX TITANIUM
Silnik: 2.0TDCI 210km, 2.0TDCI 140km
Rocznik: 2015, 2007
Postów: 98
Red face Odp: Brak mocy od 3000tyś obr 2.0tdci

Wszystko cichutko bez żadnych szmerów, gwizdów, szumów, a i jeszcze jedno błąd ze zbyt niskim ciśnieniem doładowania wywala dopiero przy lub ponad 4000tyś obr

odświeżam
jpiotr77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2010, 11:50   #8
sebapl01
ford::advanced
 
Avatar sebapl01
 
Zarejestrowany: 01-01-2009
Skąd: Daventry (UK)
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0TDCi 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 329
Domyślnie Odp: Brak mocy od 3000tyś obr 2.0tdci

Zacznij może od takiej podstawy jak sprawdzenie i wymiana filtra powietrza.
sebapl01 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-07-2010, 11:58   #9
jpiotr77
ford::average
 
Avatar jpiotr77
 
Zarejestrowany: 04-06-2010
Model: S-MAX MK2, S-MAX TITANIUM
Silnik: 2.0TDCI 210km, 2.0TDCI 140km
Rocznik: 2015, 2007
Postów: 98
Domyślnie Odp: Brak mocy od 3000tyś obr 2.0tdci

Witam ponownie w związku z tym iż problem się utrzymuje chcę się wybrać do wawy i odwiedzić aso. Ile kosztuje diagnostyka auta w aso i które polecacie nie chcę być naciągany na koszty i twierdzenie wymienimy jedno jak nie zadziała to drugie, trzecie itd
__________________
Pozdrawiam Piotr
jpiotr77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2010, 17:53   #10
danielr
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 21-01-2005
Skąd: Warszawa
Model: mondeo mkV kombi, manual
Silnik: 2.0 TDCi 180
Rocznik: 2015
Postów: 547
Domyślnie Odp: Brak mocy od 3000tyś obr 2.0tdci

sprawdz zawor sterujacy podawaniem powietrza na turbine.
Akurat jestem na biezaco z tym problemem. U mnie byl bardzo podobny objaw i wymiana tego zaworu oraz rurki ktora podcisnieniowo nim steruje sprawily ze problem zniknal.
Jezeli ten zawor sie nie otwiera do konca bo np. jest zawalony brudem to wymiana powinna sporo pomoc i samochod zacznie normalnie oddychac.
Dodatkowo nie cwiczylbym do czasu naprawy jezdzenia na wysokich obrotach, bo jak turbina nie dostaje odpowiedniej ilosci powietrza to sie bardzo grzeje a to ja szybko wykancza.
__________________
--
DanielR
danielr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:20.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.