Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 24-08-2010, 22:47   #1
kaktus
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-02-2009
Skąd: Bielsko-Biała
Model: mondeo MK2
Silnik: 1,8TD
Rocznik: 1998
Postów: 82
Domyślnie Mondeo Mk2 zmiana pompy lucas-a na boscha

witam mam taki problem- pompa lucas posypały się łopatki fazy wstępnej pompa nie pali na gorącym silniku ( fachowiec powiedział, że tego nie opłaca się regenerować bo może być wytarty korpus) ( mój mondek ma przejechane 260000 tyś albo i więcej <lol2> ) kumpel załatwił mi lucasa z silnika co miał przejechane 170000 tyś i teraz pytanie co trzeba zrobić aby zamienić te pompy sztuka za sztukę i to tak żeby wszystko zagrało a autko paliło czy trzeba pobawić się coś z immobil??... a tak na marginesie bo pewnie ten temat będą czytali pompiarze czy jest możliwość zamiany feralnego lucas-a na pompę boscha ??


Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 26-08-2010 o 09:24
kaktus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2010, 08:22   #2
davidcie
ford::average
 
Avatar davidcie
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Mk2
Silnik: 1.8 TD ENDURA-DE
Rocznik: 2000
Postów: 190
Domyślnie Odp: zmiana pompy lucas-a

Pompa jest sterowana mechanicznie więc na moje to założyć blokadę na silnik, zdjąć rozrząd, wyjąć starą pompę wraz z kabelkami do potencjometru "obciążenia" oraz korektora wtrysku, założyć nową, zablokować trzpieniem i założyć rozrząd z powrotem. Nie wiem jaki masz stary pasek, niby nie zakłada się go po zdjęciu ponownie - może warto wymienić przy okazji.

Z tym rozszczelnianiem się obudowy był ostatnio temat, że jest nie do naprawy, i że objawem jest właśnie niepalenie na gorącym. Powiadasz, że to łopatki fazy wstępnej? Ciekawe, to może jednak w takim razie wiele przypadków padniętej pompy po tych 250-300k jest do odratowania? Czekam z niecierpliwością na wypowiedzi kolegów z tego fachu, bo i mój Mondeusz ma 270k.
davidcie jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2010, 18:42   #3
motorek26
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar motorek26
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: mondeo marzenie
Silnik: 2.0 115/170wyrus
Rocznik: 10
Postów: 6,673
Domyślnie Odp: zmiana pompy lucas-a

co do nie odpalania na ciepłym silniku to przyczyn może być kilka ale tak naprawde zawsze dopiero wiadomo po rozebraniu pompy
możę być uszkodzona pompka łopatkowa jak i też możę być uszkodzona głowiczka lub obudowa

co do pompy Bosch-a jest taka możliwość żęby takową zamontować ale należało by dobrać taką pompe żeby miała takie same parametry jak ta lucasa wiec lepiej naprawić swoją lub kupić używaną i nie kombinować z inną bo koszta kombinacji mągą przekroczyć koszta naprawy pompy
__________________
http://www.motostat.pl/user_images/66637/icon1.png
może ford g...wort ale jedzie sie jak lord
naprawy mechanika Prywatnie Łódź Krokusowa po południu Tanio
kontakt tel608482219
motorek26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2010, 08:35   #4
kaktus
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-02-2009
Skąd: Bielsko-Biała
Model: mondeo MK2
Silnik: 1,8TD
Rocznik: 1998
Postów: 82
Domyślnie Odp: zmiana pompy lucas-a

na pewno coś jest w pompie bo po polaniu jej zimną wodą przez około 5 minut pali jak nowo kupiony samochód, dosłownie po dotknięciu kluczyka, potem chwila na pracującym silniku -> zgaszenie auta i znów piłowanie na rozruszniku 5-10 sekund aż łaskawie zapali, czasem pomaga dodanie gazu...
kaktus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2010, 08:58   #5
davidcie
ford::average
 
Avatar davidcie
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Mk2
Silnik: 1.8 TD ENDURA-DE
Rocznik: 2000
Postów: 190
Domyślnie Odp: zmiana pompy lucas-a

No to masz kaktusie wierny obraz tego, co opisywał kolega peterpz jakiś czas temu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]. Według niego kończyło się nieuchronnie wymianą pompy...

Ale kurcze super byłoby dowiedzieć się jak można naprawiać rozszczelnione obudowy, bo kiedy skończą się pompy z anglików i innych mniej wyeksploatowanych Mondków... to co poczniemy za 10, 15 lat podczas aplikacji o żółte blachy?
davidcie jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2010, 10:33   #6
piter9020
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 03-05-2010
Model: ford escort MKVII
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1998
Postów: 28
Domyślnie Odp: Mondeo Mk2 zmiana pompy lucas-a na boscha

Wymianą, albo też regeneracją
piter9020 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2010, 10:56   #7
davidcie
ford::average
 
Avatar davidcie
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Mk2
Silnik: 1.8 TD ENDURA-DE
Rocznik: 2000
Postów: 190
Domyślnie Odp: Mondeo Mk2 zmiana pompy lucas-a na boscha

Cytat:
Napisał piter9020 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wymianą, albo też regeneracją
Regeneracją, tylko pytanie czy da się zregenerować rozszczelnioną obudowę? Z wypowiedzi peterpz zrozumiałem, że nie jest to możliwe, i że jedynym wyjściem jest wymiana. I stąd prośba do innych forumowiczów (pompiarzy) o potwierdzenie tej informacji lub ewentualne sprostowanie.
davidcie jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2010, 19:57   #8
motorek26
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar motorek26
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: mondeo marzenie
Silnik: 2.0 115/170wyrus
Rocznik: 10
Postów: 6,673
Domyślnie Odp: Mondeo Mk2 zmiana pompy lucas-a na boscha

Cytat:
Napisał kaktus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
na pewno coś jest w pompie bo po polaniu jej zimną wodą przez około 5 minut pali jak nowo kupiony samochód
to jest ewidentny przykład nie kończącej sie pompki wstepnej a uszkodzonej głowiczki wraz z tłoczkiem
spróbuj nie polewać całej pompy tylko samą głowiczke to ta cześć gdzie wychodzą króćce do przewodów jak ostudzisz ją i odpali bez problemu to właśnie ona jest do wymiany
Cytat:
Napisał davidcie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Regeneracją, tylko pytanie czy da się zregenerować rozszczelnioną obudowę
obudowy nie da sie zregenerować jedynie wymiana na nową ponieważ robią sie w niej dziury
__________________
http://www.motostat.pl/user_images/66637/icon1.png
może ford g...wort ale jedzie sie jak lord
naprawy mechanika Prywatnie Łódź Krokusowa po południu Tanio
kontakt tel608482219
motorek26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2010, 23:05   #9
davidcie
ford::average
 
Avatar davidcie
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Mk2
Silnik: 1.8 TD ENDURA-DE
Rocznik: 2000
Postów: 190
Domyślnie Odp: Mondeo Mk2 zmiana pompy lucas-a na boscha

Cytat:
Napisał motorek26 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
obudowy nie da sie zregenerować jedynie wymiana na nową ponieważ robią sie w niej dziury
Dziury? Nieźle... W obudowie zewnętrznej czy gdzieś w środku? Hm tylko dlaczego wg. peterpz objawy występują tylko na wygrzanej pompie, czy chodzi o takie mikro-dziury/pory, które są w stanie skurczyć się i zatkać na zimnej? Takie byłoby widać chyba tylko pod mikroskopem...

Żeby było jasne - w żadnym razie nie krytykuję któregoś z was. Usiłuję po prostu zrozumieć dobrze o co chodzi, co jest przyczyną takiego padania pomp. Gdyby ktoś miał zdjęcie dla zobrazowania i chciał wrzucić byłoby super... pompy to spore tabu ogólnie, i byłoby to dobrą edukacją dla nas wszystkich choć trochę się poduczyć z fotek.
davidcie jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Obsługa techniczna: Wilu