Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-08-2010, 15:15   #1
Trafoman
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-04-2008
Skąd: Piła
Model: Focus MK1
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2001
Postów: 10
Domyślnie Luzy w przednim zawieszeniu

Witam wszystkich.

Mój problem przedstawia sie nastepująco - otóż podczas jazdy na nierównościach cała kierownica kreci sie w lewo i w prawo, zalezy od nierównosci. Czyli przykładowo gdy wjade prawym kołem w dziurę kierownica skręca w prawo, gdy leewym w lewo. Jest to bardzo odczuwalne i nie ma mocy żeby utrzymać ją w miejscu. Przy czym auto zachowuje mniej więcej tor jazdy ale kierownica lata jak chce. Wyglada to tak jakby geometria zmieniała się w locie.
Czuję przez kierownicę każda nierównośc na drodze, każdą dziure i każdy kamyczek. Ba, nawet białe linie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ponadto powyżej 100km/h kierownica zaczyna mocno wibrować i im szybciej jade tym mocniej.
Zmieniona juz była przekładnia (najgorsza chyba opcja)... i nic. Koła oczywiście wyważone (ze 3 razy) i zbieżność także robiona.
Mechanicy rozkładaja ręce. Wszystkie tuleje wyglądaja na dobre. Skłaniam sie ku wymianie wachaczy choć jestem sceptyczny.

Ma ktos jakaś koncepcję? Pomocy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Trafoman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2010, 19:21   #2
Dinar
ford::professional
 
Avatar Dinar
 
Zarejestrowany: 28-11-2007
Skąd: Kudowa Zdr.
Model: FF1+S-Max-Fiesta
Silnik: 2,0TDCI 130 aut - 1,4 TDCI
Rocznik: 2008r titan.- 2002r
Postów: 1,964
Domyślnie Odp: Luzy w przednim zawieszeniu

Uzupełnij profil bo nie wiadomo o jaki model ci chodzi.
Dinar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2010, 08:51   #3
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Luzy w przednim zawieszeniu

Jezeli stuka to sworznie na wahaczu.
Jezeli nie stuka to najczesciej gumy (tylna - duza)
Jezeli wibruje przy hamowaniu to koncowki drazkow kierowniczych (tak czy inaczej trzeba by je sprawdzic).
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2010, 10:35   #4
mradziol
ford::beginner
 
Avatar mradziol
 
Zarejestrowany: 13-11-2008
Model: ford MONDEO
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 43
Domyślnie Odp: Luzy w przednim zawieszeniu

Cytat:
Napisał mkaminski100 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jezeli stuka to sworznie na wahaczu.
Jezeli nie stuka to najczesciej gumy (tylna - duza)
Jezeli wibruje przy hamowaniu to koncowki drazkow kierowniczych (tak czy inaczej trzeba by je sprawdzic).
kolego, koledzy, a dlaczego koncowki drazkow kierownicy??? ja mam taki efekt, ze jak hamuje to mi drza kola, ale zawsze myslalem, ze to tarcze sa pofalowane...(efekt hartowania w wodzie...). myslicie ze wina moze byc koncowka drazka?

do tego dochodzi pukanie w prawym kole jak hamuje no i czuc, ze kolo w miare luzno lata (do tego piszczy tak jakby nie bylo gum na wahaczach). moze byc to wina wahacza? gorny dolny?

dzieki za pomoc (FOKA 1.8 TDCI rok 2003 i jakies 152 tys.)
mradziol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2010, 10:41   #5
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Luzy w przednim zawieszeniu

Jakby mozna bylo w 100% dignozowac auta korespondencyjnie to bylaby taka usluga.
koncowki jezeli sa luzne to czesto powoduja wibracje przy lekkim hamowaniu. Czesto ale nie zawsze, dlatego wchodzi sie pod auto i je sprawdza.
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2010, 15:22   #6
Trafoman
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-04-2008
Skąd: Piła
Model: Focus MK1
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2001
Postów: 10
Domyślnie Odp: Luzy w przednim zawieszeniu

mkaminski100 - dzieki za sugestie.
Właśnie nic nie stuka u mnie. Przynajmniej nie na wybojach. Jedyne stukanie jakie znam, to gdy przy wyłączonym silniku ruszam kierownica w lewo i prawo, wtedy słychac jakies stuki i czuc je pod nogami. Chyba nie końcówki drazków, bo gdy na postoju ruszam kierą to koła reaguja natychmiast na ruch. Nie ma tak, że np. musze ją obrócic o 10 stopni by zaczeły pracować koła. Przy hamowaniu nic nie trzęsie. Jak wspomniałem przy wiekszych preędkościach telepie ale jak dam po hamulach przy 120 to wszystko w normie. Chyba że sa koleiny to wtedy jest przygoda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co jeszcze żeby pomóc to gdy ruszam wczesnie rano, czyli jest na dworze chłodno to jedzie sie w miare normalnie ale po chwili juz wszystko wraca do "normy". Czyli wg mnie to gumy na tulejch sa jescze zimne (czyli sztywniejsze) ale po chwili się nagrzewaja od silnika i juz auto zaczyna wariować i czuć jakby zbiezność sie zmieniała na każdej dziurze/wyboju. Moge miec rację? Dzieki za pomoc.
Trafoman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2010, 10:15   #7
Atol
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 30-11-2007
Skąd: Pomorskie
Model: Focus I kombi
Silnik: 1,8TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 330
Domyślnie Odp: Luzy w przednim zawieszeniu

Trafoman - twoje objawy wskazują na tuleje tylne wahacza przedniego.Mimo, że wyglądają dobrze to guma może być sparciała i straciła swoje właściwości.Wymień tuleje i ustaw zbieżność - powinno pomóc.Koszt takiej tulejki to - tylna około 50 pln a przednia 25 pln więc szału nie ma.( najczęściej padają tylne tulejki)
Atol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2010, 10:19   #8
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Luzy w przednim zawieszeniu

Stukanie przy wylaczonym silniku to normalne, bo nie ma cisnienia na maglownicy.
W przypadku zuzytych tylei tylnych wahacza bedzie szybko darlo wewnetrzne ranty opon i zmienialo kierunek przy hamowaniu i wjechaniu w dziure.
Jak pisal Atol gumy nie musza byc uszkodzone, ale juz na tyle miekkie, ze beda sie uginaly pod obciazeniem.
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-09-2010, 16:12   #9
lukka16
ford::beginner
 
Avatar lukka16
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 27-08-2010
Skąd: Rybnik
Model: FOCUS - SEDAN GHIA
Silnik: 1,6 16V/100KM
Rocznik: 1999
Postów: 14
Domyślnie Odp: Luzy w przednim zawieszeniu

Wymiana tulei wahaczy oraz sworzni - ile to może kosztować ?
Mam stuki z przodu i słychać przy manewrowaniu jakby guma gdzieś obcierała.
lukka16 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-09-2010, 16:20   #10
Dinar
ford::professional
 
Avatar Dinar
 
Zarejestrowany: 28-11-2007
Skąd: Kudowa Zdr.
Model: FF1+S-Max-Fiesta
Silnik: 2,0TDCI 130 aut - 1,4 TDCI
Rocznik: 2008r titan.- 2002r
Postów: 1,964
Domyślnie Odp: Luzy w przednim zawieszeniu

Kup cały wahacz za około 150zł i sam wymienisz,z wymianą tulei i sworzni to nawet fachowiec ma problem i skasuje nieżle.Po wymianie i tak trzeba ustawiać zbieżność.Ja na takich po 150zł przejechałem 70tyś.
Dinar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:35.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.