|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-08-2010, 15:15 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-04-2008
Skąd: Piła
Model: Focus MK1
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2001
Postów: 10
|
Luzy w przednim zawieszeniu
Witam wszystkich.
Mój problem przedstawia sie nastepująco - otóż podczas jazdy na nierównościach cała kierownica kreci sie w lewo i w prawo, zalezy od nierównosci. Czyli przykładowo gdy wjade prawym kołem w dziurę kierownica skręca w prawo, gdy leewym w lewo. Jest to bardzo odczuwalne i nie ma mocy żeby utrzymać ją w miejscu. Przy czym auto zachowuje mniej więcej tor jazdy ale kierownica lata jak chce. Wyglada to tak jakby geometria zmieniała się w locie. Czuję przez kierownicę każda nierównośc na drodze, każdą dziure i każdy kamyczek. Ba, nawet białe linie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ponadto powyżej 100km/h kierownica zaczyna mocno wibrować i im szybciej jade tym mocniej. Zmieniona juz była przekładnia (najgorsza chyba opcja)... i nic. Koła oczywiście wyważone (ze 3 razy) i zbieżność także robiona. Mechanicy rozkładaja ręce. Wszystkie tuleje wyglądaja na dobre. Skłaniam sie ku wymianie wachaczy choć jestem sceptyczny. Ma ktos jakaś koncepcję? Pomocy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
25-08-2010, 19:21 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 28-11-2007
Skąd: Kudowa Zdr.
Model: FF1+S-Max-Fiesta
Silnik: 2,0TDCI 130 aut - 1,4 TDCI
Rocznik: 2008r titan.- 2002r
Postów: 1,964
|
Odp: Luzy w przednim zawieszeniu
Uzupełnij profil bo nie wiadomo o jaki model ci chodzi.
|
26-08-2010, 08:51 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: Luzy w przednim zawieszeniu
Jezeli stuka to sworznie na wahaczu.
Jezeli nie stuka to najczesciej gumy (tylna - duza) Jezeli wibruje przy hamowaniu to koncowki drazkow kierowniczych (tak czy inaczej trzeba by je sprawdzic). |
27-08-2010, 10:35 | #4 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-11-2008
Model: ford MONDEO
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 43
|
Odp: Luzy w przednim zawieszeniu
Cytat:
do tego dochodzi pukanie w prawym kole jak hamuje no i czuc, ze kolo w miare luzno lata (do tego piszczy tak jakby nie bylo gum na wahaczach). moze byc to wina wahacza? gorny dolny? dzieki za pomoc (FOKA 1.8 TDCI rok 2003 i jakies 152 tys.) |
|
27-08-2010, 10:41 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: Luzy w przednim zawieszeniu
Jakby mozna bylo w 100% dignozowac auta korespondencyjnie to bylaby taka usluga.
koncowki jezeli sa luzne to czesto powoduja wibracje przy lekkim hamowaniu. Czesto ale nie zawsze, dlatego wchodzi sie pod auto i je sprawdza. |
27-08-2010, 15:22 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-04-2008
Skąd: Piła
Model: Focus MK1
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2001
Postów: 10
|
Odp: Luzy w przednim zawieszeniu
mkaminski100 - dzieki za sugestie.
Właśnie nic nie stuka u mnie. Przynajmniej nie na wybojach. Jedyne stukanie jakie znam, to gdy przy wyłączonym silniku ruszam kierownica w lewo i prawo, wtedy słychac jakies stuki i czuc je pod nogami. Chyba nie końcówki drazków, bo gdy na postoju ruszam kierą to koła reaguja natychmiast na ruch. Nie ma tak, że np. musze ją obrócic o 10 stopni by zaczeły pracować koła. Przy hamowaniu nic nie trzęsie. Jak wspomniałem przy wiekszych preędkościach telepie ale jak dam po hamulach przy 120 to wszystko w normie. Chyba że sa koleiny to wtedy jest przygoda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co jeszcze żeby pomóc to gdy ruszam wczesnie rano, czyli jest na dworze chłodno to jedzie sie w miare normalnie ale po chwili juz wszystko wraca do "normy". Czyli wg mnie to gumy na tulejch sa jescze zimne (czyli sztywniejsze) ale po chwili się nagrzewaja od silnika i juz auto zaczyna wariować i czuć jakby zbiezność sie zmieniała na każdej dziurze/wyboju. Moge miec rację? Dzieki za pomoc. |
28-08-2010, 10:15 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 30-11-2007
Skąd: Pomorskie
Model: Focus I kombi
Silnik: 1,8TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 330
|
Odp: Luzy w przednim zawieszeniu
Trafoman - twoje objawy wskazują na tuleje tylne wahacza przedniego.Mimo, że wyglądają dobrze to guma może być sparciała i straciła swoje właściwości.Wymień tuleje i ustaw zbieżność - powinno pomóc.Koszt takiej tulejki to - tylna około 50 pln a przednia 25 pln więc szału nie ma.( najczęściej padają tylne tulejki)
|
28-08-2010, 10:19 | #8 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: Luzy w przednim zawieszeniu
Stukanie przy wylaczonym silniku to normalne, bo nie ma cisnienia na maglownicy.
W przypadku zuzytych tylei tylnych wahacza bedzie szybko darlo wewnetrzne ranty opon i zmienialo kierunek przy hamowaniu i wjechaniu w dziure. Jak pisal Atol gumy nie musza byc uszkodzone, ale juz na tyle miekkie, ze beda sie uginaly pod obciazeniem. |
02-09-2010, 16:12 | #9 |
ford::beginner
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 27-08-2010
Skąd: Rybnik
Model: FOCUS - SEDAN GHIA
Silnik: 1,6 16V/100KM
Rocznik: 1999
Postów: 14
|
Odp: Luzy w przednim zawieszeniu
Wymiana tulei wahaczy oraz sworzni - ile to może kosztować ?
Mam stuki z przodu i słychać przy manewrowaniu jakby guma gdzieś obcierała. |
02-09-2010, 16:20 | #10 |
ford::professional
Zarejestrowany: 28-11-2007
Skąd: Kudowa Zdr.
Model: FF1+S-Max-Fiesta
Silnik: 2,0TDCI 130 aut - 1,4 TDCI
Rocznik: 2008r titan.- 2002r
Postów: 1,964
|
Odp: Luzy w przednim zawieszeniu
Kup cały wahacz za około 150zł i sam wymienisz,z wymianą tulei i sworzni to nawet fachowiec ma problem i skasuje nieżle.Po wymianie i tak trzeba ustawiać zbieżność.Ja na takich po 150zł przejechałem 70tyś.
|