Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Fotorelacje z napraw

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 26-08-2010, 11:46   #1
Aro77
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-06-2008
Postów: 22
Domyślnie Mondeo Mk3 . Patent na zapieczony mechanizm hamulca ręcznego:)

Witam wszystkich

Moja rakieta to Mondeo 2.0 TDDI 115 KM 2001 rok kombi Ghia przebieg 205 tys.

Jakiś czas temu wymieniałem klocki przód, tył......z przodu nie było problemu...z tyłu po wymianie okazało się że ręczny nie odbija do końca....zapieczony (beznadziejny mechanizm samoregulacji)....zacząłem od przeczyszczenia mechanizmu benzyna ekstrakcyjna i penetrrator na zapieczone śruby...."pomogło" w 30 %...ale z lewego tylnego koła po przejechaniu kilkunastu km się dymiło...diagnoza mechaników...WYMIANA NAJLEPIEJ ZACISKU OD 300 DO 520 zł !!!myślałem że ich zabije smiechem!!...postanowiłem sam pomyslec poczytac na forum......itd........

i wymyśliłem....tak:

kupujemy sprężynke (w sklepie metalowym musi byc mocna i ciężka do ściskania! nie jakies badziewie od długopisu itp....!!!) ja dałem za 2 sztuki ....3,80 zł!! do tego benzyna i penetrator około 20 zł....

1. Czyscimy zacisk i mechanizm samoreguralcji najlepiej go odkręcic i przeczyścic za pomoca benzyny i penetratora....dla leniwych czy mało znających sie osób można to na upartego zrobic bez rozkręcania ale efekt bedzie gorszy....bo wyczyszczeniu skrecamy wszystko na swoje miejsce..

2. ściągamy linkę z dzwigni od samoregulatora hamulca ręcznego, bierzemy sprężynę

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

3. na linkę zakładamy sprężynę.....

( JESZCZE RAZ POWTARZAM SPRĘŻYNA MUSI BYC DOSYC SOLIDNA I MOCNA BO INACZEJ NIE BEDZIE EFEKTU) MÓJ RĘCZNY NAPRAWDE BYŁ ZANIEDBANY I ZAPIECZONY.....

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

4. zakładamy linkę na dzwignie sprężyna wtedy jest pomiędzy dzwignią a trzpieniem
Rozwiazanie wydaje sie prymitywne ale ja przejechalem około 2 tysiecy km byłem nad morzem gdzie auto stało na zaciagniętym recznym nawet 4 dni...uzywam go do dziś

i odbija jak nowy

Mam nadzieje że pomoże to wielu osobom w rozwiązaniu tej usterki jak również pomoże zaoszczędzic kila stówekGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozdrawiam

Aro77
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Zdjęcie072.jpg (32.2 KB, 4481 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Zdjęcie074.jpg (34.8 KB, 4360 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Zdjęcie076.jpg (36.6 KB, 4202 wyświetleń)

Aro77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2010, 11:54   #2
SrebnaStrzała
ford::expert
 
Avatar SrebnaStrzała
 
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: Mondeo Mk3, Mk4
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2002, 2012
Postów: 4,113
Domyślnie Odp: Patent na Zapieczony mechanizm hamulca ręcznego:)

Dobry pomysł, chodź to zależy w jakim stanie jest linka oraz całe szczęki. Zrobie to u siebie na pewno trochę pomoże, bo mimo wymiany linek i tak nie odbija do samego końca.
Tylko widze pewien mały "szkopuł" w tej operacji. Zdjąłeś osłonke z linki jak się piasek do linki dostanie to może być nieciekawie
__________________
Lampa ksenonowa, xenon, to nie jest żarnik, palnik, żarówka, dioda itd.
Jest to lampa wyładowcza ponieważ dochodzi do wyładowania między katodą i anodą.
http://motoryzacja.interia.pl/news/c...adowcza,725394
SrebnaStrzała jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2010, 12:10   #3
Aro77
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-06-2008
Postów: 22
Domyślnie Odp: Mondeo Mk3 . Patent na zapieczony mechanizm hamulca ręcznego:)

Witam! no fakt zalezy to w jakim stanie jest cały mechanizm u mnie był fatalny....co do gumki to nie zdjąłem jej całkowicie.....jest przecieta na pół i troszke skrócona zapomniałem dopisac....i w miejscach w których piasek może się dostac(na wejściu do pancerza) linka jest zabezpieczona....dodam że z prawej strony gumki w ogóle nie mialem....a cały mechanizm chodził o niebo lepiej niz z lewej gdzie mialem gumke......więc ta gumka nie do końca zdaje swój egzamin....oczywiście chroni ale ważniejszy jest stan zaciskuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozdrawiam
Aro77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2010, 13:39   #4
Luk@s
ford::professional
 
Avatar Luk@s
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-01-2007
Skąd: KPR
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,185
Domyślnie Odp: Mondeo Mk3 . Patent na zapieczony mechanizm hamulca ręcznego:)

Ja to zrobiłem jakiś rok temu tylko trochę inaczej. Mianowicie zamontowałem dodatkową spręzynę obok tej, która jest w standardzie.
__________________
Nie każda mo... pasuje do Forda
President Johnny II ASC + Sirio AS ML-145
Luk@s jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-11-2010, 00:04   #5
Jakub
ford::professional
 
Avatar Jakub
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 14-09-2004
Skąd: Bielsko - Biała
Model: MKIV
Silnik: 2.0 pb
Rocznik: 2010
Postów: 1,462
Domyślnie Odp: Mondeo Mk3 . Patent na zapieczony mechanizm hamulca ręcznego:)

Od czego kupiłeś te sprężynki, bo czeka mnie zrobienie tego patentu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
IV MK IV
Jakub jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-01-2013, 18:49   #6
lukaszMondeomk3
ford::beginner
 
Avatar lukaszMondeomk3
 
Zarejestrowany: 07-02-2011
Skąd: konin
Model: Mondeo mk3hb
Silnik: 2,0l Diesel
Rocznik: 2002
Postów: 43
Domyślnie Odp: Mondeo Mk3 . Patent na zapieczony mechanizm hamulca ręcznego:)

Napisz jakieś szczeguly na temat tej sprezynki ? tez musialbym przetestowac twoj patent moze pomoze a jesli nie to wymiana zaciskow mnie nie ominie
__________________
Wcześniej Honda Civic, Obecnie Mondeo mk3 2002r
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=127176 <---- zapraszam
lukaszMondeomk3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-02-2013, 22:06   #7
draker90
ford::average
 
Avatar draker90
 
Zarejestrowany: 15-10-2009
Model: Mondeo mkIII Kombi GHIA
Silnik: 1,8 benzyna 125km
Rocznik: 2001
Postów: 131
Domyślnie Odp: Mondeo Mk3 . Patent na zapieczony mechanizm hamulca ręcznego:)

U mnie tak samo ręczny nie wraca blokuje koło ale ręką lekko da sie go wrócić. Czyli jakby sprężyna ma za mało siły. Póki co bede szukał mocnej sprezyny wszystkie gumki mam w fajnym stanie,
__________________
Mondeo MKIII 1.8Pb 125km 2001rok
draker90 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-02-2013, 13:44   #8
Polikon
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 31-12-2009
Skąd: Irlandia
Model: Mondeo
Silnik: 1,8 benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 10
Domyślnie Odp: Mondeo Mk3 . Patent na zapieczony mechanizm hamulca ręcznego:)

Ja mam takie pytanko, zanim zacznę rozbierać zacisk.
Czy w zacisku jest jakiś samo regulator położenia dźwigienki ręcznego hamulca?
A problem jest w tym, że po zaciągnięciu ręcznego (dźwignia ręcznego podnosi się całkiem do góry) ręczny tylko trochę hamuje. Po opuszczeniu dźwigni ręcznego, dźwigienki na zaciskach wracają do śruby oporowej. Jak zaciągam ręczny to dźwignia od samego początku ciągnie linkę a mimo to nie starcza ruchu na zablokowanie kół.
I zastanawiam się czy w cylinderkach są jakieś samo regulatory.( Coś takiego jak w zaciskach Fiata 125)
Naczytałem się sporo o tych zaciskach, ale nikt nie wspomina, aby tam była jakaś regulacja.
I jeszcze jedno pytanie.
Na wszystkich fotkach, na których wydać zacisk tylnego hamulca, widzę, że linka jest mocowana od góry. Czyli dźwigienka ręcznego na zacisku jest skierowana do góry. A w moim modelu dźwigienka jest skierowana do dołu i jak zakładam linkę to jest trochę zabawy, bo wahacz przeszkadza. Po prostu mocowanie linki jest kilka milimetrów od wahacza.
Nawet jak kupiłem nowe linki to miałem kłopot z zaczepieniem ich na te dźwigienki, wszędzie widzę dźwigienki z zawiniętym końcem, a u mnie są przymocowane takie klocki metalowe i w nich są rowki na linkę.
Czy to jakieś nietypowe zaciski?

Ostatnio edytowane przez Polikon ; 22-02-2013 o 13:12
Polikon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-02-2013, 22:43   #9
sokoleokoo2
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-11-2010
Skąd: spoko
Model: Mondeo
Silnik: TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 79
Domyślnie Odp: Mondeo Mk3 . Patent na zapieczony mechanizm hamulca ręcznego:)

Witam,

Witam, też walczyłem u mnie zostały fabryczne sprężyny które są dość mocne, właściwie to ciężki je zdjąć i założyć.

Mnie fachowcy regenerowali ale po kilka miechach szlak trafił bo zamiast smaru do zacisków zaaplikowali wazeliny technicznej. Nawet nie ściągałem, odkręciłem tylko nakrętkę od łapki i oczyściłem. Ale zauważyłem że aby to działało trzeba na wielowypuście odkręcić do maxa aż się zatrzyma, a sprężyna dać od zewnątrz i jest git.

Łapką ręcznego odkręcamy od maksymalnego obroty wieloklin aż sam się zatrzyma - zgodnie z ruchem wskazówek zegara - u mnie było o pół obrotu mniej.

Teraz dopiero w wakacje będę patrzył co się dzieje to może zamontuję dodatkową sprężynkę jak kolega z opisu.
sokoleokoo2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-07-2013, 19:57   #10
iceman12
ford::amateur
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 14-07-2010
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Model: Mondeo
Silnik: TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 5
Domyślnie Odp: Mondeo Mk3 . Patent na zapieczony mechanizm hamulca ręcznego:)

...odgrzewam trochę kolteta...

GDZIE można kupić takową sprężynę, jak zaproponowa Aro77 ?
Szukałem już w wielu miejscach i poległem.

Aro, a może Ty pochwalisz się, gdzie kupiłeś i może kupisz więcej i podeślesz paczką zainteresowanym? Oczywiście przedpłata + opłata na piwko za fatygę z góry Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Bardzo by mi zależało, a może nie tylko mnie...

Z góry dziękuję za odpowiedź.
iceman12 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
hamulec ręczny , naprawa ręcznego hamulca , podciągnięcie ręcznego , regulacja ręcznego


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.