|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-09-2010, 23:14 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 16-05-2010
Skąd: Wa-wa
Model: MKIII Automat
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 7
|
Mondeo Mk3 Szarpanie przy prędkości obrotowej 1750 lub przy przyśpieszeniu z 1500
Witam,
Temat szarpania przemaglowany na forach wzdłuż i wszerz. Szarpanie przy stałej prędkości obrotowej 1750 lub przy próbie przyśpieszenia z 1500 na 1750 z uprzednią stałą jazdą na obrotach 1500. Kupiłem go z tą wadą pół roku temu, chce ktoś odkupić? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Chciałbym się zabrać dogłębniej za usunięcie tego z mojego pudełka. Zastanawiam się od czego zacząć żeby nie wpędzić się w koszty. W sumie to już się wpędziłem. Rursko pod EGR jest nowe. Rur ci tam dostatek, ale nie mam kanału, żeby je samemu wszystkie pooglądać. Myślałem, że może czujnik doładowania, ale w kompie żadnych błędów, sprawdzane w ASO przy okazji, bo chciałem soft nowszy wrzucić, ponoć potrafi pomóc, ale nie ma na co. Przepływkę potraktowałem specjałem do czyszczenia gaźników, drucik się świeci, zero efektu. Wtryskiwacze wymienione przez poprzedniego właściciela z rok temu, jakieś 16 000km. Koszt ponad 5000zł. Skrzynia, może, ale raczej nie. Była rozpoławiana do wymiany uszczelniaczy bo poprzedni koleś tego nie zrobił i zaczęła ciec u mnie. Zero opiłków na magnesie, konwerter pomalowany srebrzanką, prawdopodobnie regenerowany, reszta wygląda jak nowa. Kierownik w SAMKO stwierdził, że z tą skrzynią raczej nic się nie dzieje, może trochę trójka przeciąga. Jeździć, a przyczyny szarpania szukać w silniku. Czytam na forach o czyszczeniu układu paliwowego jakimś specjałem, łącznie ze zbiornikiem, dziurawych interkulerach, przypadłościach turbawki, już sam nie wiem co mam sprawdzać. Tak mi przyszło dziś do głowy, że zupełnie zapomniałem, że kupiłem go chyba z nie oryginalnym filtrem paliwa i sam przy wymianie oleju też założyłem zamiennik, a później się dowiedziałem, iż ponoć nie mają właściwej przepustowości. Ma sens wrzucić w tej chwili oryginalne filtry paliwa i powietrza? Może to pomoc, czy to kolejne mrzonki i zbędny koszt? Może jakieś inne pomysły w temacie? Ostatnio edytowane przez Dareski ; 12-09-2010 o 09:27 Powód: Wymieniłem te filtry (280zł), niestety bez spodziewanego efektu. |
12-09-2010, 00:11 | #2 |
ford::expert
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,636
|
Odp: Szarpanie przy stałej prędkości obrotowej 1750 lub przy próbie przyśpieszenia z
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody. Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie ! Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim. KU PRZESTRODZE ! http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!! |
20-09-2010, 08:24 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 16-05-2010
Skąd: Wa-wa
Model: MKIII Automat
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 7
|
Odp: Mondeo Mk3 Szarpanie przy prędkości obrotowej 1750 lub przy przyśpieszeniu z 150
Zgasł mi dziś dwa razy w drodze do pracy. Odpalił po 2 min czekania. Od razu nie chciał. Tankowałem przez ostatni tydzień na BP. Zastanawiam się czy to woda czy paproch. Nie wiem co mam robić.
|
20-09-2010, 08:58 | #4 |
ford::expert
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,076
|
Odp: Mondeo Mk3 Szarpanie przy prędkości obrotowej 1750 lub przy przyśpieszeniu z 150
Spróbuj z wgranie nowego softu,albo elektryczny przestawiacz turbiny,spróbuj od kogos podmienic i przetestowac.Jakie bledy wyswietla na testach(albo jeszcze nie byles?).Pozdr
|
20-09-2010, 09:06 | #5 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
|
Odp: Mondeo Mk3 Szarpanie przy prędkości obrotowej 1750 lub przy przyśpieszeniu z 150
Jeśli chodzi o filtr paliwa nieoryginalny, nie Motorcrafta to wszystko możliwe. Zamienniki innych firm mają zazwyczaj, podkreślam zazwyczaj większą przepustowość paliwa, czyli miały prawo do CR, a co za tym idzie do wtrysków dostać się jakieś paprochy. Proponował bym CI czyszczenie całego układu paliwowego i zbiornika u dobrego Dieslowca, zakup oryginalnego filtra paliwa, no i wtedy zobaczyć. To co napisałem nie musi być wiążące i pewne na 100%, ale słyszałem wiele razy o zastosowaniu nieoryginalnego fitra i późniejszych problemach z układem paliwowym.
Pozdrawiam, Mariusz.
__________________
668855686 |
20-09-2010, 09:08 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 16-05-2010
Skąd: Wa-wa
Model: MKIII Automat
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 7
|
Odp: Mondeo Mk3 Szarpanie przy prędkości obrotowej 1750 lub przy przyśpieszeniu z 150
Softu nowszego nie ma. Błędów dotychczas nie było, ale po dzisiejszych przebojach zapewne będą. Siedzę w pracy i myślę. Czy to możliwe, że zbiornik paliwa był zanieczyszczony już od dawna,stąd silnik poszarpywał, a teraz gdy w końcu wymieniłem filtr paliwa na oryginalny w ciągu tygodnia na tyle się zawalił, żeby nic nie przepuścić. Czemu po 2 min od zgaśnięcia odpalał jakby nigdy nic?
|
20-09-2010, 09:36 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 16-05-2010
Skąd: Wa-wa
Model: MKIII Automat
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 7
|
Odp: Mondeo Mk3 Szarpanie przy prędkości obrotowej 1750 lub przy przyśpieszeniu z 150
Ile to czyszczenia kosztuje, ktoś wie?
Dzwoniłem do kumpla z Forda. Mówi, że to może być czujnik położenia wałka rozrządu. Podepnie się jutro, jak wyskoczył błąd z niego to wymieni. Szczerze mówiąc, mam ochotę go wymienić nawet jak nie będzie błędu z niego. Byłby numer jakby przy okazji to szarpanie ustało. Ostatnio edytowane przez Dareski ; 20-09-2010 o 09:55 |
20-09-2010, 18:55 | #8 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 16-05-2010
Skąd: Wa-wa
Model: MKIII Automat
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 7
|
Odp: Mondeo Mk3 Szarpanie przy prędkości obrotowej 1750 lub przy przyśpieszeniu z 150
Nie wytrzymałem. Sam wymieniłem ten czujnik w ciemno. Koszt 101zł
Autko jest zdrowe. Nie gaśnie, nie szarpie!!! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dziękuję wszystkim za pomoc! Temat można zamknąć. |
27-09-2010, 11:11 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 16-05-2010
Skąd: Wa-wa
Model: MKIII Automat
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 7
|
Odp: Mondeo Mk3 Szarpanie przy prędkości obrotowej 1750 lub przy przyśpieszeniu z 150
Szarpanie niestety wróciło. Najwyraźniej komp nauczył się nowego sygnału z czujnika, wrócił do starej dawki mieszanki paliwowo-powietrznej i d...
To co mogę jeszcze dodać, to to, że na zimnym silniku nie poszarpuje. Dzięki temu, że przez krótki czas nie szarpał można wykluczyć sporo rzeczy np. typowych uszkodzeń mechanicznych. Co dalej? |