Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-09-2010, 14:15   #1
kamuflash
ford::amateur
 
Avatar kamuflash
 
Zarejestrowany: 28-09-2010
Skąd: Opole
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2005
Postów: 4
Domyślnie DPF z odczynnikiem?!

Witam,
Zdaję sobie sprawę z tego, że to mój pierwszy post na Waszym forum i od razu proszę o pomoc, ale skorzystałem wiele razy, ze tej skarbnicy wiedzy na temat Mondeo, którego jestem szczęśliwym posiadaczem i tak się składa, że mam większe zaufanie do osób uczestniczących tutaj, niż do gości z serwisu Forda.
Tyle może na wstępie.
Tak jak napisałem moje auto to Mondeo MK3 2005r. 2.0 TDCI. Mam przejechane według licznika 75.000km. W pewnym momencie pękła rura turbo i miałem wszystkie klasyczne objawy jakie przy tym występują. Wszystkiego dowiedziałem się z tego forum: co? Jak? Gdzie? Za ile? Rura została wymieniona, lecz pozostał jeden objaw. Na niskich obrotach auto nie ma momentu obrotowego(mocy). Pamiętam, jak kupiłem ten samochód, bez problemu mogłem wrzucać czwarty bieg (6-cio biegowa wersja skrzyni) w miejscach, gdzie teraz tego nie mogę zrobić i przy obrotach na które teraz nie mogę sobie pozwolić. Silnik być może stracił nieco ze swojej kultury pracy, ale na 100% stracił swoja wcześniejszą elastyczność, którą cenie bardzo wysoko w dieslach.
Tak jak we wcześniejszych przypadkach, które mnie dotykały w związku z Mondkiem udałem się na forum, aby zobaczyć co na ten temat w trawie piszczy. Teraz mam już pewne pojecie co może być grane. Podejrzewam dwie rzeczy. Filtr DPF oraz EGR. EGR odstawiam na razie na drugi plan. Postanowiłem zająć się wpierw DPF’em. Zadzwoniłem do serwisu Forda w Opolu, aby sprawdzić czy mam ten filtr i podpytać „speców”. Pan sprawdził po numerze VIN, że oczywiście mam DPF i ze jeśli świeci się kontrolka należy wymienić jakiś odczynnik czy uzupełnić dopalacz (dokładnie nie pamiętam jak to ujął). Sęk w tym, że u mnie nie świeci, żadna kontrolka.
Moje pytanie do Was jest takie, czy to prawda, że należy wymienić ten odczynnik do samo przepalającego się filtru, którego koszt w serwisie wynosi 600zl (+pewnie jeszcze trochę), czy może wystarczyć jak przegonie swoje autko na wyższych obrotach przez parę kilometrów i trochę podgazuje od 1 do 4-go biegu?
Podaje również VIN, w razie potrzeby WF04XXGBB45P78464


ps. mam nadzieje, że post jest napisany O.K. i nie trafi do śmieci.. ;P


Ostatnio edytowane przez kamuflash ; 28-09-2010 o 14:32
kamuflash jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-09-2010, 15:21   #2
benio
ford::professional
 
Avatar benio
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,663
Domyślnie Odp: MK3 2005 - DPF z odczynnikiem?!

W Mk3 nie ma czynnika, który się uzupełnia dla wypalania DPF'u - wkład jest suchy.
Wjedź na podnośnik i luknij pod podwoziem (na wydech) czy masz takie cosik jak na fotce (to jest właśnie to nieszczęsne badziewie).
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg DPF.jpg (90.3 KB, 204 wyświetleń)
benio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-09-2010, 16:26   #3
kamuflash
ford::amateur
 
Avatar kamuflash
 
Zarejestrowany: 28-09-2010
Skąd: Opole
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2005
Postów: 4
Domyślnie Odp: MK3 2005 - DPF z odczynnikiem?!

To za co oni w serwisie chcą 600zł? Masakra, powiedzieli mi, że własnie jest ten odczynnik i trzeba go uzupełnić... Rozbój w biały dzień...
Tak dokładnie mam coś takiego na podwoziu. Czyli rozumiem, że mogę zabrać mojego Mondka na ostrzejszą rundkę po obwodnicy i powinno mu to przynieść ulgę? Musze dodać, że jest mocne dymienie na czarno, którego zdecydowanie wcześniej nie zaobserwowałem.
kamuflash jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-09-2010, 17:47   #4
benio
ford::professional
 
Avatar benio
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,663
Domyślnie Odp: MK3 2005 - DPF z odczynnikiem?!

Cytat:
Napisał kamuflash Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
... Czyli rozumiem, że mogę zabrać mojego Mondka na ostrzejszą rundkę po obwodnicy i powinno mu to przynieść ulgę? Musze dodać, że jest mocne dymienie na czarno, którego zdecydowanie wcześniej nie zaobserwowałem.
Ad.1.
Możesz spróbować - minimum 60km/h, przez minimum 20min z obrotami minimum 2,5tys./minutę.
Jak proces przerwiesz za wcześnie to musisz go zacząć od nowa.

Ad.2.
Dymienie przy DPF'ie - to coś dziwnego.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Własnie DPF zatrzymuje to dymienie i nie powinno wcale się ono pojawiać, tym bardziej przy zatkanym DPF'ie. No chyba że masz tylko puszkę z DPF'u, a w środku pusto, bo np. poprzedni właściciel albo wywalił z niego bebechy albo zrobił w nich dziurę.
benio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-09-2010, 21:06   #5
kamuflash
ford::amateur
 
Avatar kamuflash
 
Zarejestrowany: 28-09-2010
Skąd: Opole
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2005
Postów: 4
Domyślnie Odp: MK3 2005 - DPF z odczynnikiem?!

Dzisiaj rozmawiałem jeszcze, z jednym gościem z salonu Forda, innym niż wcześniej i potwierdził, że jest tam DPF z tym odczynnikiem. Specjalnie go nie naprowadzałem na tą wersje, ale potwierdził to co wcześniej tam usłyszałem.
Jutro prawdopodobnie pojadę podpiąć samochód pod komputer, żeby zobaczyć czy EGR działa prawidłowo. Nawet jeśli miałby się to nie okazać DPF to już z chęcią bym się pozbył tego ustrojstwa!


p.s.
W jaki sposób mogę samodzielnie sprawdzić przy pomocy VINu, czy mam DPF i jaki rodzaj, bądź typ, nazwę jakąś??
kamuflash jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2010, 10:41   #6
Mariusz
ford::professional
 
Avatar Mariusz
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
Domyślnie Odp: MK3 2005 - DPF z odczynnikiem?!

Wejdź tu:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Masz tam zakładkę pojazd, tam wpisujesz VIN i już, a jak nie to podaj VIN i maila to Ci sprawdzę w programie Microcat i wyślę zrzuty ekranów na maila.
__________________

668855686
Mariusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2010, 11:28   #7
Mariusz
ford::professional
 
Avatar Mariusz
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
Domyślnie Odp: MK3 2005 - DPF z odczynnikiem?!

W pierwszym poście podajesz VIN, więc wrzucam Ci link:
http://zapodaj.net/ee54bdc4be0e.jpg.html
I teraz moje zdziwko, bo ani EtisFord, ani Microcat nic nie pisze o DPF-ie. Ale Ty go masz. Chyba, że norma 2000 EEC (EEC7) jest równoznaczna z posidaniem tego badziewia?
__________________

668855686
Mariusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2010, 23:05   #8
bouli12
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-05-2009
Skąd: Kielce
Model: S-Max
Silnik: TDCI 2.0 140
Rocznik: 2011
Postów: 22
Domyślnie Odp: MK3 2005 - DPF z odczynnikiem?!

Cytat:
Napisał benio Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ad.2.
Dymienie przy DPF'ie - to coś dziwnego.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Własnie DPF zatrzymuje to dymienie i nie powinno wcale się ono pojawiać, tym bardziej przy zatkanym DPF'ie. No chyba że masz tylko puszkę z DPF'u, a w środku pusto, bo np. poprzedni właściciel albo wywalił z niego bebechy albo zrobił w nich dziurę.
O co chodzi z tym robieniem dziury w DPF'ie? Czy to pomaga? Bo problem mam.
I czy jak palą się kontrolki to przegonienie autka ma jeszcze sens?
bouli12 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2010, 07:25   #9
mch12
ford::advanced
 
Avatar mch12
 
Zarejestrowany: 09-02-2009
Skąd: W-wa,Pr.Płn
Model: mondeo kombi
Silnik: 2,0 tdci (FL),webasto
Rocznik: 2003,XII,2004
Postów: 371
Domyślnie Odp: MK3 2005 - DPF z odczynnikiem?!

ja bym ostawiał na EGR - miałem problem z elastycznością na niskich obrotach - dopiero ciagnął od 2000 obr/min. - wyczyściłem EGR + kolektor dolotowy - to jak sie postaram dobrze to i z 3 ruszę bez specjalnego gazowania auto - polecam zabieg duzo było o tym na forum
mch12 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2010, 08:00   #10
chasm
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 27-05-2004
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MKIII kombi
Silnik: TDCi 115KM
Rocznik: XI 2003
Postów: 467
Domyślnie Odp: MK3 2005 - DPF z odczynnikiem?!

Cytat:
Napisał kamuflash Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W jaki sposób mogę samodzielnie sprawdzić przy pomocy VINu, czy mam DPF i jaki rodzaj, bądź typ, nazwę jakąś??
Z VIN wychodzi, że nie masz, ale jednocześnie możesz mieć dołożony później przez ASO:

1 5S7J 5H221 B1A
FILTR KPL. - CZĄTECZKI OLEJU NAPĘD., 60MM O.D., ZESTAW DO
MONTAśU POPRODUKCYJNEGO, (2000 EEC (EEC 7), 2.0L DURATORQ
DI CR (130PS) LUB ETAP IV OGRANICZANIA EMISJI, 2.0L DURATORQ DI
CR (130PS))
chasm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:54.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.