Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 04-03-2006, 14:56   #1
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,877
Domyślnie olej w kolektorze ssącym

Witam!
I od razu pytam. Odebrałem dzisiaj furkę od mechaniora - trochę miał roboty bo rozrząd, tuleje wahaczy, gumy stabilizatorów, świece, olej, filtr powietrza, paliwa, na koniec ustawienie geometrii. No i poprosiłem, z okazji, że wstawiam go na cały dzień, żeby mi wyczyścił przepustnicę i krokowca od wolnych obrotów bo falowały. Przeczyszczenie krokowca właściwie nie pomogło - dalej obroty falują na Pb, nie falują na LPG, ale nie o tym chciałem. Otóż przy okazji czyszczenia okazało się, że pojawił się olej w kolektorze ssącym. Faktycznie zaobserwowałem, że silnik ostatnio brał tak 0.5 - 0.75l oleju od wymiany do wymiany (15kkm), ale, że gdzieś ten olej w kolektorze ssącym się gromadzi to bym nie przypuszczał. I teraz pytanko - czy mam się już zacząć rozglądać za nowym silnikiem albo nową furką? Mechanik kazał mi się tym na razie nie przejmować i jeździć, ale wolę zapytać fachowców co mnie może czekać? Czy w tych silnikach to się jakieś szlify cylindrów w ogóle przeprowadza, czy też trzeba blok lub same gładzie cylindrów wymienić? A może wystarczy pierścienie?
PS. Aha - przy okazji wymiany rozrządu znowu się okazało, że pompa wodna nie jest do wymiany, a to już 3 wymiana rozrządu odkąd nim jeżdżę, a ktoś wcześniej pisał, że pompę się powinno razem z rozrządem wymieniać.

llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2006, 17:18   #2
karex
ford::expert
 
Avatar karex
 
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i 350 Nm :)
Rocznik: 2005.02 - najlepszy rocznik :)
Postów: 2,968
Domyślnie

Olej w kolektorze ssącym to najprawdopodobniej mazut z LPG (czyli to samo co trzeba co jakiś czas spuszczać z parownika - znajdziesz o tym trochę więcej w części forum o LPG). Jeżeli mechanik o tym nie wiedziałby, to nikomu nie urągając zmień szybko mechanika.
Jakbyś miał turbo to jeszcze ten olej mógłby się dostać przez sprężarkę, a u Ciebie nie ma jak tylko z gazem.
Z tą pompą to jest tak, że nieraz (rzadko) wytrzymuje nawet całe życie auta. Ale nikt pewności nie ma. A łożysko może się rozsypać. Wtedy czarny scenariusz jest taki, że wałek pompy steje/kręci siępod ukosem. Pasek rozrządu się zsuwa i pozamiatane. Ale wcześniej na ogół łożysko wyje przed padnięciem.
__________________
Pozdrawiam
Było
Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD
[Regulamin Forum] [Sklep forumowy]
karex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2006, 17:47   #3
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,877
Domyślnie

Czyli co? Jesteś raczej pewien, że to nie tak jak on mówił, że olej ze ścianek cylindrów podczas suwu wydechu gdzieś tam się zbiera i potem wywala go przez zawór ssący. W sumie wcześniej nie przemyślałem tego dokładnie, ale faktycznie - po pierwsze skąd tam olej - spaliłby się podczas suwu pracy, poza tym po otwarciu zaworu ssącego raczej tendencja jest, że wszystko leci do cylindra a nie w drugą stronę. Hmmm, czyli mazut. A on nie powinien zostać odfiltrowany gdzieś wcześniej? Może coś nie tego mam z instalką? Chociaż od roku nie mam z nią najmniejszych problemów - jeździ się lepiej na LPG niż na Pb, żadnych wystrzałów itp, itd. Tylko to zużycie oleju mnie jeszcze martwi.
Mechanika raczej zmieniał nie będę, bo z kilku, których próbowałem ten wydaje się najbardziej znać na rzeczy. Tę jedną wpadkę wybaczę mu - zresztą on po prostu tak dywagował i nie był pewien swojej diagnozy. Może nie miał po prostu dotąd z czymś takim do czynienia.
PS. Czekam jeszcze na inne opinie.
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2006, 18:03   #4
Skolmi
Xaper
 
Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: Fusion Gold X
Silnik: 1.4 16V LPG
Rocznik: 2006
Postów: 3,175
Domyślnie

A jesteś pewien, że to olej?
Moim zdaniem to taki sam syf jak w krokowcu i przepustnicy.
Przynajmniej u mnie.
I bierze się bardziej z benzyny, niż z gazu.

IMHO wszystko OK.
Skolmi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2006, 18:17   #5
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,877
Domyślnie

Wiesz, ja tego nie widziałem - powtarzam, co on mi powiedział - i rzeczywiście powiedział, że to to samo co w przepustnicy i krokowcu, tylko określił to jako olej. Może dlatego, że dużo tego się nazbierało bo ze 4 lata nie było czyszczone.
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2006, 18:35   #6
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał llechu
I teraz pytanko - czy mam się już zacząć rozglądać za nowym silnikiem albo nową furką? Mechanik kazał mi się tym na razie nie przejmować i jeździć, ale wolę zapytać fachowców co mnie może czekać? Czy w tych silnikach to się jakieś szlify cylindrów w ogóle przeprowadza, czy też trzeba blok lub same gładzie cylindrów wymienić? A może wystarczy pierścienie?
zapomnij o tych wszystkich rzeczach. we wszystkich fordach zbiera sie tam olej. Najczęściej jest to spowodowane zbyt dyzym poziomem oleju w skrzyni korbowej, niesprawnym zaworkiem odpowietrzania, zapchaną rurką łaczącą pokrywe zaworów z filtrem powietrza oraz brudna gąbką w filtrze powietrza od tej rurki.

Silnik masz jak najbardziej w porządku. Nie zmieniaj mechanika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cytat:
Napisał llechu
Mechanik kazał mi się tym na razie nie przejmować i jeździć,
Miał całkowita rację.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2006, 21:58   #7
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,877
Domyślnie

No dobra, czyli, żeby zminimalizować kolekcjonowanie tam oleju należałoby wszystkie te rzeczy wyeliminować? Czy dobrze rozumiem, że chodzi tu o układ odpowietrzenia skrzyni korbowej? Czy jego zapchanie może powodować falowanie wolnych obrotów? Tak mi się wydaje, że gdzieś tu już takie coś czytałem.
Bo czyszczenie przepustnicy i krokowca trochę kosztuje, a jak tam się ciągle syf zbiera to lepiej będzie jak się przynajmniej mniej go będzie zbierać i rzadziej to czyszczenie trzeba będzie przeprowadzać?
PS. A co odnośnie mojego pytania o szlify, wymianę pierścieni itd? Niby już jestem spokojniejszy, że to nie to, ale z czystej ciekawości chciałby wiedzieć jak to jest.
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2006, 23:17   #8
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał llechu
czyli, żeby zminimalizować kolekcjonowanie tam oleju należałoby wszystkie te rzeczy wyeliminować? Czy dobrze rozumiem, że chodzi tu o układ odpowietrzenia skrzyni korbowej? Czy jego zapchanie może powodować falowanie wolnych obrotów?
tak.

Cytat:
Napisał llechu
PS. A co odnośnie mojego pytania o szlify, wymianę pierścieni itd? Niby już jestem spokojniejszy, że to nie to, ale z czystej ciekawości chciałby wiedzieć jak to jest.
co chciałbys wiedzieć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2006, 16:23   #9
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,877
Domyślnie

Dokładnie chciałbym wiedzieć to o co pytałem w 1-szym poscie:
Czy w tych silnikach to się jakieś szlify cylindrów w ogóle przeprowadza, czy też trzeba blok lub same gładzie
cylindrów wymienić? A może wystarczy pierścienie wymienić?
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2006, 17:00   #10
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał llechu
Czy w tych silnikach to się jakieś szlify cylindrów w ogóle przeprowadza, czy też trzeba blok lub same gładzie
cylindrów wymienić? A może wystarczy pierścienie wymienić?
Tak, przeprowadza sie szlify cylindrów. Są trzy nadwymiary tłoków .
Z reguły wymienia sie tylko pierścienie. Ale to z reguły przy zajechanym silniku lub po bardzo duzym przebiegu.
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.