|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-11-2010, 17:19 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-06-2010
Model: Mondeo 150KM
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 11
|
Po odpaleniu dymi na niebiesko,szarpie,weryfikacja próby przelewowej
Witam wszystkich serdecznie. Od pewnego czasu mam kłopot z moim mondkiem. Rano gdy jest zimno, po odpaleniu, a odpala od kopa, wskakuje na wyzsze obroty, ale chodzi tak jakby na 3 cylindry, poszarpuje. Z tylu z rury wydechowej wydobywa się kupa niebieskiego dymu. Poczekam ok 10 sekund, auto przestaje dymic, pracuje normalnie. Sprężynka się na zapala. Wczoraj zrobiłem próbę przelewową. Wyniki próby to
1) 33ml 2)42 3)30 4)47 Wydaje mi się ze tragedii nie ma, dlatego obstawiam ze to nie jest wina wtryskiwaczy. Dodam jeszcze ze auto dobrze się zbiera, nie kopci na czarno przy przyspieszaniu. Na luzie gdy jest juz mocno rozgrzany, wskazówka obrotomierza czasem stoi idealnie na kresce 750, co wydaje mi sie troche za nisko i silnikiem troche trzęsie. Czasem obroty są ponad te kreskę i kultura pracy jest wyższa. Nie wiem czy to ma jakies znaczenie czy nie. pozdrawiam i czekam na sugestie Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 28-04-2014 o 09:18 |
21-11-2010, 18:39 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-06-2007
Skąd: Włodawa
Model: Mondeo Ghia Fiesta MK7
Silnik: 2.0 TDCI 130km 1,25 82km
Rocznik: 2003 2014
Postów: 147
|
Odp: Po odpaleniu dymi na niebiesko,szarpie,weryfikacja próby przelewowej
Z tych pomiarów wynika, że wszystkie wtryskiwacze(zaworki) masz do wymiany.
|
21-11-2010, 19:30 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-06-2010
Model: Mondeo 150KM
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 11
|
Odp: Po odpaleniu dymi na niebiesko,szarpie,weryfikacja próby przelewowej
To jaka jest norma? Do ilu mm? Czy talem ze do najniższego wyniku dodaje się 40% i wtedy określa który leje.
|
21-11-2010, 19:47 | #4 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Po odpaleniu dymi na niebiesko,szarpie,weryfikacja próby przelewowej
do najniższego wyniku dodaje się 40% - to jeden warunek a drugi to do 20 ml. wynik wzorowy to 12 ml
|
21-11-2010, 19:59 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-06-2010
Model: Mondeo 150KM
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 11
|
Odp: Po odpaleniu dymi na niebiesko,szarpie,weryfikacja próby przelewowej
ale to kopciłby wtedy na niebiesko? niebieski to palony olej... przypomniało mi się jeszcze ze 5tys temu mialem wymienainy olej i mechanik sie pomylil i nalal 6.5 litra, a norma to w granicach 5.8. Może na skutek większego ciśnienia wewnątrz silnika poszła jakas uszczelka np zaworów? Nadmiar oleju spuściłem
|
21-11-2010, 20:18 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-06-2007
Skąd: Włodawa
Model: Mondeo Ghia Fiesta MK7
Silnik: 2.0 TDCI 130km 1,25 82km
Rocznik: 2003 2014
Postów: 147
|
Odp: Po odpaleniu dymi na niebiesko,szarpie,weryfikacja próby przelewowej
Niebieski dym to faktycznie kolor spalanego oleju . Nierówna praca na zimno to napewno wina wtryskiwaczy, też tak miałem .
|
21-11-2010, 20:19 | #7 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Po odpaleniu dymi na niebiesko,szarpie,weryfikacja próby przelewowej
kolego masz za duże przelewy a co z tym zrobisz to już twoja sprawa. pytałeś to dostałeś odpowiedź.
czy masz czysty kolektor dolotowy, sprawny egr? czy masz sprawne świece żarowe? to wszystko powinno działać bez zarzutu żeby auto nie kopciło przy rozruchu |
21-11-2010, 21:02 | #8 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-06-2010
Model: Mondeo 150KM
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 11
|
Odp: Po odpaleniu dymi na niebiesko,szarpie,weryfikacja próby przelewowej
Cytat:
|
|
21-11-2010, 22:00 | #9 |
ford::advanced
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 07-09-2010
Skąd: Białystok
Model: Mk4 FL PowerShift
Silnik: 2.0 TDCi 163(138)/192 PS & 344/408 Nm by TuneFORCE ;)
Rocznik: 11.2011 prawie 2012 :P
Postów: 400
|
Odp: Po odpaleniu dymi na niebiesko,szarpie,weryfikacja próby przelewowej
Skoro dymi na niebiesko i jest to spalany olej, to trzeba było by sprawdzić ciśnienie w cylindrach, mogą pierścionki puszczać i wtedy mógłby brać olej. Takie jest moje zdanie.
|
23-11-2010, 16:02 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-06-2010
Model: Mondeo 150KM
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 11
|
Odp: Po odpaleniu dymi na niebiesko,szarpie,weryfikacja próby przelewowej
Witam, ma ktoś jeszcze jakieś koncepcje co może być tego przyczyną?
|
|
|
|