|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-05-2004, 08:55 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 19-05-2004
Skąd: Wrocław
Postów: 272
|
plyn wspomagania kierownikcy - wymiana
czy orientujecie sie jak wymienia sie plyn we wspomaganiu kierownicy w eskorcie 1.6 zetec 98? i jaki plyn jest najlepszy do mojego przypadku? ogolnie chodzi o to ze jest na minimum i do tego przekladnia przy manewrowaniu na parkingu troche glosno chodzi... z gory dzieki za pomoc
czy to wogole nalezy wymieniac i przy jakim przebiegu? |
19-05-2004, 11:39 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: Skierniewice
Model: escort
Silnik: 1.6
Rocznik: 95
Postów: 103
|
Mam podobny przypadek we własnym aucie. Prawdopodobnie w twoim jak i moim samochodzie uszkodzona jest pompa wspomagania, to ona raczej chałasuje przy skręcaniu kierownicą. Właśnie jestem w trakcie szukania uzywanej pompy, bo na nową nie stać mnie wydać 2 tyś. Do tego potrzebuje jeszcze maglownicy
__________________
krris1 1.6 16V 95r |
19-05-2004, 11:55 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 19-05-2004
Skąd: Wrocław
Postów: 272
|
nad tym tez sie zastanawialem - tylko ze generalnie wspomaganie dziala i nie widze jak narazie wyciekow - fakt ze zbiornik jest troche zabrudzony na zewnatrz wiec nie wiem czy rzeczywiscie nalezy wymianiac ta pompe - jakis czas temu robilem rozrzad w serwisie-wygladalo to tak samo i nic mi nie powiedzieli
czytalem tez opinie na forum (jakis rok temu) ze jeden w forumowiczow wymienil plyn i to mu pomoglo - wiec nie wiem a tak wogole to dzwonilem do serwisu i powiedzieli mi ze to normalne przy parkowaniu i moze tez byc przyczyna zbyt mala ilosc oleju - nie wiem tylko jeszcze przy jakim przebiegu nalezy wymienic ten olej - bo moze jest juz za gesty... a jak jest u Ciebie? masz wycieki? |
19-05-2004, 12:13 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: Skierniewice
Model: escort
Silnik: 1.6
Rocznik: 95
Postów: 103
|
Wycieki mam, ale nie z pompy tylko z maglownicy. A czy przy kręceniu kierownicą spadają obroty silnika lub rosną. Możesz otworzyć klapę silnika uruchomić auto następnie kręcac kierownicą możeszobserwować zachowanie silnika
__________________
krris1 1.6 16V 95r |
20-05-2004, 08:29 | #5 |
Postów: n/a
|
wymiana oleju wspomagania
Witam
miałem identyczne objawy,też JUŻ miałem wymieniać pompe ALE,wymieniłem olej i głośna praca znikneła. Koszt oleju w ASO to 50zł(motorcraft'a),podobno nie można innego. A wymiana to 5-10 min no może 30,trzeba odkęcić zbiornik na płyn i wylać z niego stary olej(oczywiście trzeba z niego pozdejmować rury gumowe) następnie rurę powrotu oleju(ta która jest w górnej części zbirnika-ta cieńsza)trzeba opuścić na dół (niżej niż przekładnia)i kręcąc kierownicą parę razy w lewo i prawo zlać olej z całego układu(najlepiej podnieść przód do góry(łatwiej kręcić)UWAGA! silnik nie pracuje.Jak już wszystko zleci złożyć do kupy i wlać olej . wchodzi 0.5l.Następnie trzeba znowu kręcić kierownicą do oporu w lewo i prawo tak za trzy razy aby odpowietrzyć układ i tu trzeba odpalić silnik. powodzenia. |
20-05-2004, 10:44 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 05-05-2004
Skąd: Poznań
Postów: 3
|
Ja czytalem w literaturze o wymianie plynu w ukladzie wspomaganie i ponoc nie wymienia sie go tylko uzupelnia.
Umnie tez poziom byl na minimum i kupilem plyn (taki czerwony)Shella dolalem i jak reka odjal. Przedtem przy skretach kierownicy wydawala dziwnie glosne dzwieki teraz jest OK. Pozdrawiam. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
http://www.fordescort.org |
20-05-2004, 10:59 | #7 |
Postów: n/a
|
teoretycznie się nie wymienia tylko uzupełnia masz rację ale jak kupiłem 1litr(oleju) i zobaczyłem że jest czerwony a mój jakiś szary, mętny i wodnisty to wymieniłem cały.
|
20-05-2004, 17:53 | #8 | |
Postów: n/a
|
Cytat:
|
|
21-05-2004, 08:16 | #9 |
Postów: n/a
|
Mnie głośno chodziło ale na gorącym,jak był zimny to było cicho.Kazali mi wymienić pompe,ale kumpel powiedział żebym narazie dolał oleju bo było za mało.W końcu to 50zł a nie 600.Zaryzykowałem i pomogło.
|
21-05-2004, 13:43 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 19-05-2004
Skąd: Wrocław
Postów: 272
|
dzeki za porady - nie ma to jak ktos z doswiadczeniem - a ponizej fajna historia:
dzwonilem do serwisu forda (Germaz - Wroclaw) poniewaz chcialem sie dowiedziec z jaka norma jest zodna norma forda (czy jest to np. dextron III czy cos podobnego do ATF IIE) no wiec niestety ale tego nikt nie wiedzial - wiec postanowilem kupic aryginalny... nikt tez nie byl w stanie powiedzic mi jaka jest pojemnosc - w tym serwisie uslyszalem 2 wersje - jedna (w lokalnym sklepie) ze 1.5l a druga (serwis)ze 2l i najlepiej bedzie jak kupie dwie butelki... no coz - prawdziwsza jest chyba informacja serwisu ze Swidnicy (0.7l) - jesli piszecie ze wchodzi 0.5l to jest prawdopobobne ze 0.2 zostaje gdzies w ukladzie i nie mozna tego wyciagnac ale jak juz dojde ktore plyny sa zgodne z norma forda to dam znac pozdrowienia |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|