Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 01-05-2011, 14:53   #1
mirq
ford::amateur
 
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Zdzieszowice
Model: mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 8
Domyślnie brak mocy tddi

Witam posiadam Mondeo Mk3 2001r 116ps przebieg jakies 240tys. Jest po wymianie pompy wtryskowej (tzn regeneracja) i wymianie turbiny (regeneracja). Problem polega na tym ze samochod raz idzie jak burza a raz jest tak słaby ze maluch by mnie wyprzedzil i to wszystko na niskich obrotach do 2tys a tak powyzej jedzie w miare dobrze. PYTANIE brzmi czy moze sam sie przełaczac sam w stan awaryjny i jak to mozna sprawdzic?? Dodam tez ze po wymianie turbiny sprawdzalem go na predkosc i przy predkosci 200km/h cos walnelo i stacil moc calkiem nie chcial jechac wiecej niz 120km/h po wylaczeniu silnika i ponownym wlaczeniu problem znikl i sie juz nie pojawil moze to ma cos z tym wspolnego.
Przy okazji pytanko wy tez macie problem z otwieraniem samochodu z odległosci bo ja musze stac prawie przy aucie zeby zalapalo i sie otworzyl tak samo z zamykaniem i nie jest to problem bateri w kluczyku gdyz sa one wymienione.

mirq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-05-2011, 17:06   #2
poszukiwacz1984
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 11-10-2010
Skąd: Sochaczew
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 38
Domyślnie Odp: brak mocy tddi

z kluczykiem mam podobny problem więc podłączam się do pytania a co do mocy to może jakaś rurka Ci spadła od turbiny? Martwiłbym się tym "walnięciem" przy 200km/h.... przypuszczam że ewentualną usterkę to CI tylko komputer wykryje ...
poszukiwacz1984 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2011, 20:47   #3
gatonegro
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-11-2009
Model: Mondeo MK3
Silnik: TDDI 2,0
Rocznik: 2001
Postów: 12
Domyślnie Odp: brak mocy tddi 115km

Odświeżę nieco temat... mam podobny problem z mocą. Podczas trasy wszystko było OK, zatrzymałem się na światłach, i już od tego momentu mam muła, a nie Mondka... nic w trakcie jazdy nie walnęło, nie wyłączałem silnika, po prostu ruszyłem i już nie mogłem przyspieszyć. Po ponownym, włączeniu silnika nic się nie zmieniło, po odłączeniu akumulatora także nic. Pojechałem do ASO - stwierdzili awarię alternatora i zbyt małe napięcie na silniku (o wycenie tej "naprawy" nie będę pisać) Tylko, że dwa miesiące temu sprawdzałem alternator i był tip top... jutro sprawdzę jeszcze raz. Czy może ktoś miał podobny problem?

z góry dzięki
gatonegro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2011, 09:31   #4
soskyy
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 06-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo Kombi Ghia
Silnik: 2,0
Rocznik: 2001
Postów: 2
Domyślnie Odp: brak mocy tddi

Z kluczykiem mam ten sam problem. Ostatnio również miałam problem z mocą auta, ledwo jechał, a po wyłączeniu i ponownym włączeniu było ok. Niestety po 3 tygodniach podobne objawy, tyle tylko, że oprócz braku mocy zaczął się dławić i zdechł. Jak go odpaliłam to chodził jak traktor i biała chmura dymu! Nie wiem co to było, ale mu przeszło. Dodam tylko, że jakieś 1,5 miesiąca wcześniej doszczętnie spalił się alternator!
soskyy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2011, 10:25   #5
gatonegro
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-11-2009
Model: Mondeo MK3
Silnik: TDDI 2,0
Rocznik: 2001
Postów: 12
Domyślnie Odp: brak mocy tddi

Miałem dokładnie to samo w zeszłym tygodniu... U mnie okazała się uszkodzona turbina (na marginesie, w ASO po diagnozie układu elektrycznego i silnika stwierdzono uszkodzony alternator, który jest w pełni sprawny, a nie stwierdzono uszkodzonej turbiny, ale o tym napiszę innym razem w dziale "ASO" - zamierzam złożyć reklamację na diagnostykę)
Chmura dymu za samochodem to spalany olej z silnika, który zasysa uszkodzona turbina, ja przejechałem "bez mocy" ok 30km, kopcąc jak traktor, a poziom oleju zmniejszył się w tym czasie o połowę... sprawdź turbinę, nawet jeśli teraz jest OK, może dopiero zaczęło się coś dziać i unikniesz drogiej naprawy (świeżutka wycena, z początku tego tygodnia, turbina motorcraft - 5095pln, regenerowana 1800pln, ja kupiłem używkę za 530pln, dziś odbieram samochód, mam nadzieję, że trochę pośmigam na takiej)
gatonegro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-08-2011, 15:13   #6
still21
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 30-08-2011
Skąd: Strzegom
Model: ford focus
Silnik: 1.8 tddi endura
Rocznik: 2001
Postów: 1
Domyślnie Odp: brak mocy tddi

też mam problem z brakiem mocy może mi pomożecie? Wymieniałem pasek wieloklinowy z rolkami z bratem, przez przypadek zauwazyłem bardzo zabrudzony wlot do kolektora ssącego jakby szlam albo smar sie osadził na sciankach. Więc postanowilismy oczyscic kolektor. było trudne jego odkrecenie i trza było drugi kolektor odkrecic, wszystko zostało wyczyszczone umyte i złożone. Dopiero sie problem pojawił, auto straciło dużo mocy a chodziło wręcz idealnie szybko przyspieszało a teraz ciężko pod górke podjechac,
sprawdzilismy szczelność przewodów opdcisnienia, powietrza, turbo napewno działa i nie wiem co sie stało, Pomocy
still21 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-08-2011, 15:33   #7
manola01
ford::beginner
 
Avatar manola01
 
Zarejestrowany: 09-04-2010
Skąd: CW
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 35
Domyślnie Odp: brak mocy tddi

Witam
Również dołączę się do tematu.
Odnośnie otwierania czy zamykania zdalnie kluczykiem to u mnie działa około 30 cm od auta.
Po drugi w zeszłym tygodniu również po krótkim postoju na wyłączonym silniku też nie miałem mocy , pedał gazu nie reagował obroty około 700-800, kontrolka akumulatora świeci , niecała minuta i samoczynnie przestaje chodzić silnik, dopiero po czasie, kilku odaleniach było dobrze.
chcę zaznaczyć że również alternator po wymianie około 6 miesiecy temu. Może ktoś miał podobny objaw. Z góry dziękuję za podpowiedż. pozdrowionka
manola01 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-09-2011, 10:20   #8
AdamJ.
WRC- Warcy Rycy Cescy
 
Avatar AdamJ.
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 22-09-2010
Skąd: Szczecin
Model: BMW E38 - siódema ;)
Silnik: 3,5 V8
Rocznik: 1998
Postów: 358
Domyślnie Odp: brak mocy tddi

Cytat:
Napisał still21 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
też mam problem z brakiem mocy może mi pomożecie? Wymieniałem pasek wieloklinowy z rolkami z bratem, przez przypadek zauwazyłem bardzo zabrudzony wlot do kolektora ssącego jakby szlam albo smar sie osadził na sciankach. Więc postanowilismy oczyscic kolektor. było trudne jego odkrecenie i trza było drugi kolektor odkrecic, wszystko zostało wyczyszczone umyte i złożone. Dopiero sie problem pojawił, auto straciło dużo mocy a chodziło wręcz idealnie szybko przyspieszało a teraz ciężko pod górke podjechac,
sprawdzilismy szczelność przewodów opdcisnienia, powietrza, turbo napewno działa i nie wiem co sie stało, Pomocy
Kolego a uszczelki w kolektorze założyłeś nowe? może któraś wypadła albo jest uszkodzona.
Pamiętaj że one są stare i mogą się odkształcac.

Postaw kogoś przed otwartą maską i dodawaj ostro gazu i zobaczysz skąd dmucha i to jest przyczyną zamulenia auta.
Może któryś z węży od IC jest przecięty- sprawdź wszystko raz jeszcze.
AdamJ. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-09-2011, 07:13   #9
daroski102
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 19-08-2011
Skąd: Przelewice
Model: Mondeo MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 4
Domyślnie Odp: brak mocy tddi

Witam podłączam się do tematu braku mocy,byłem na kompie i podczas podłączenia nie wykazał błędów, podczas jazdy z kompem okazało się iż w pewnym momencie brak jest ciśnienia powietrza. czy to może być turbina?? zaznaczę, że autko ma takie odpały nie zawsze, czasem przyśpiesza bardzo fajnie i w trakcie jazdy zaczyna zamulać i po chwili znowu jest ok?? mechanik wskazał na turbinę, ma rację??? możliwe że się zacina??
daroski102 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.