Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 15-05-2011, 21:17   #1
j.stepien
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 03-05-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 130 km
Rocznik: 2001/2002
Postów: 5
Domyślnie wymiana pompy wtryskowej

Witam , poniwaz jestem nowy na forum zaczne od przywitania sie. Posiadm mondeo z 2001 roku 2.0 TDCI 130 km niedlugo po kupnie pojawila sie tzw "sprezynka" - podjechalem pod komputer pokazal bledy P1211 i p251 zostala zrobiona proba przelewowa - ostatni wtrysk lekko leje ale wg mechanika nie powinnien miec wplywu na prace silnika . zostala pompa wtryskowa zamowilem z internetu uzywana bo nowa zbyt droga . gdy zalozylismy nowa pompe odrazu zmienilem filtr paliwa pompe zalalem paliwem jak i filtr . Samochod ladnie zapalil chodzil moze z pol godzinki na wolnych obrotach . Czas na probe jazda na autostrade 1,2,3,4, dziwny dzwiek z silnika jakby (iskrzenie dwoch kabli pod pradem)- trudno okreslic , silnik gasnie proba odpalenia niemozliwa , po ostygnieciu zapala kawalk jedzie i to samo - laweta i stoi pod domem prosze o jakies porady dzieki pozdrawiam

j.stepien jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-05-2011, 13:31   #2
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,269
Domyślnie Odp: wymiana pompy wtryskowej

Cytat:
Napisał j.stepien Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...niedlugo po kupnie pojawila sie tzw "sprezynka"
To juz duzo tlumaczy...

Cytat:
Napisał j.stepien Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
... zamowilem z internetu uzywana bo nowa zbyt droga .
No to zaoszczedziles... Czytaj ponizej. A ile Cie ten rarytas kosztowal, bo mozna kupic pompe z gwarancja ponizej 2000zl. (Dieseltechnika np).

Cytat:
Napisał j.stepien Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...dziwny dzwiek z silnika jakby (iskrzenie dwoch kabli pod pradem)- trudno okreslic , silnik gasnie proba odpalenia niemozliwa , ...
Takie dzwieki wydaje pompa z koncem swego zycia. Rolki sa juz kwadratowe i przy przegarowaniu przeskakuja strzelajac jakby pracujaca spawarka.
Sprawna pompa przekrecona w rekach nie wydaje praktycznie dzwieku, uszkodzona bedzie "szurala" w srodku i stawiala opor (opilki w lozyskach). Sprzedawca sie zapewne wypnie, bo pompa chodzila. Nowy walek to jak pamietam 600zl, komplet 4 rolek i lozami to 150 x 4. Do tego 2 lozyska i najlepiej komplet zaworkow zwrotnych (300-400zl). Potem trzeba to wszystko zlozyc. Tak wiec za 1500-1800zl mozna sobie samemu naprawic pompe...jak sie wie jak.

Oczywiscie moze byc inny powod (zle zlozona, jakis pasek, cos rzeczywiscie zwiera), ale stara pompa grzechodze.

Ostatnio edytowane przez mkaminski100 ; 19-05-2011 o 13:34
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-05-2011, 18:57   #3
j.stepien
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 03-05-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 130 km
Rocznik: 2001/2002
Postów: 5
Domyślnie Odp: wymiana pompy wtryskowej

dzieki za odpowiedz tyle ze jak zalozylem moja stara pompe to auto rowniez nie chce odpalic .Na starej pompie auto odpalalo normalnie i chodzilo tez dopoki nie przygazowalem tak ostro zapalala sie sprezynka i albo auto gaslo ale przechodzilo w stan awaryjny . Pompa kosztowala mnie 750 zl z 30 dniowa gwarancja rozruchowa . Własnie ta nowa pompa przy przekreceniu jakby szurala mialem nadzieje ze brakuje jej paliwa i dlatego szura . Prosze o jakies rady co mam dalej zrobic czy podlaczenie do komputera pomoze ? widze ze rowniez jestes z UK pozdrawiam
j.stepien jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-05-2011, 20:02   #4
j.stepien
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 03-05-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 130 km
Rocznik: 2001/2002
Postów: 5
Domyślnie Odp: wymiana pompy wtryskowej

Jeszcze jedno pytanie mam odnosnie starej pompy jezeli ja zalozylem a auto nadal nie chce odpalic ?
j.stepien jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-05-2011, 20:39   #5
INVERTER
ford::advanced
 
Avatar INVERTER
 
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Alfreton UK
Model: Mondeo Mk3 Ghia X Black Panther
Silnik: 2.0 TDCI 130 euro3
Rocznik: styczen 2004
Postów: 363
Domyślnie Odp: wymiana pompy wtryskowej

Cytat:
Napisał j.stepien Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
dzieki za odpowiedz tyle ze jak zalozylem moja stara pompe to auto rowniez nie chce odpalic .Na starej pompie auto odpalalo normalnie i chodzilo tez dopoki nie przygazowalem tak ostro zapalala sie sprezynka i albo auto gaslo ale przechodzilo w stan awaryjny . Pompa kosztowala mnie 750 zl z 30 dniowa gwarancja rozruchowa . Własnie ta nowa pompa przy przekreceniu jakby szurala mialem nadzieje ze brakuje jej paliwa i dlatego szura . Prosze o jakies rady co mam dalej zrobic czy podlaczenie do komputera pomoze ? widze ze rowniez jestes z UK pozdrawiam
Tak bo moze stara pompa nie byla zla, tylko trzeba bylo wymienic zaworek na wtryskiwaczu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A teraz to masz pewnie caly uklad zapchany opilkami metalu to sie niema co dziwic ze nie odpala nawed na starej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

A ciekawe czy pompa jest prawidlowo ustawiona wzgledem walu korbowego ?!?

Ja bym podal paliwo do filtra z jakiejs przezroczystej banki, i powrot tez dal do tej banki i sprawdzil co wyplucze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. To pierwsza rzecz jaka powinnienes zrobic zaraz po sprawdzeniu wtryskiwaczy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
INVERTER jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-05-2011, 21:01   #6
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,269
Domyślnie Odp: wymiana pompy wtryskowej

Odpowietrz porzadnie. Pompe podlaczasz normalnie i wyciagasz powietrze z przelwu.
Wtrtyski tez trzeba dosc dlugo odpowietrzac.
No i czarny scenariusz ktory dwa razy mi sie zdarzyl - zabrudzenia w pompie zablokowaly zaworki i cisnienia nie bylo. Trzeba rozberac pompe i wyczyscic zaworki - nie jest to specjalnie skomplikowane, ale czasu troche zajmuje.

Cytat:
Napisał INVERTER Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...
A ciekawe czy pompa jest prawidlowo ustawiona wzgledem walu korbowego ?!?
W TDCI nie ma to zadnego znaczenia.

Cytat:
Napisał INVERTER Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja bym podal paliwo do filtra z jakiejs przezroczystej banki, i powrot tez dal do tej banki i sprawdzil co wyplucze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. To pierwsza rzecz jaka powinnienes zrobic zaraz po sprawdzeniu wtryskiwaczy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kilka razy opisywalem tu na forum jak to zrobic. Wystarczy ze starego filtra obciac dno, obrocic i podlaczyc dwa przewody a trzeci zaslepic. Jeden przewod na krociec na pompie, drugi na powrot.

Ostatnio edytowane przez mkaminski100 ; 19-05-2011 o 21:03
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-05-2011, 21:03   #7
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,269
Domyślnie Odp: wymiana pompy wtryskowej

Moze ktos usunac tego dubla, bo nie mam takiej funkcji.
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-05-2011, 21:47   #8
INVERTER
ford::advanced
 
Avatar INVERTER
 
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Alfreton UK
Model: Mondeo Mk3 Ghia X Black Panther
Silnik: 2.0 TDCI 130 euro3
Rocznik: styczen 2004
Postów: 363
Domyślnie Odp: wymiana pompy wtryskowej

Cytat:
Napisał mkaminski100 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Odpowietrz porzadnie. Pompe podlaczasz normalnie i wyciagasz powietrze z przelwu.
Wtrtyski tez trzeba dosc dlugo odpowietrzac.
No i czarny scenariusz ktory dwa razy mi sie zdarzyl - zabrudzenia w pompie zablokowaly zaworki i cisnienia nie bylo. Trzeba rozberac pompe i wyczyscic zaworki - nie jest to specjalnie skomplikowane, ale czasu troche zajmuje.

Niewiem jak w innych autach ale w Mondeo TDCI nigdy niczego ni trzeba odpowietrzac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a jak trzeba to tylko to potwierdza ze cos jest nie tak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


W TDCI nie ma to zadnego znaczenia.

Nie bede sie wdawal w szczegoly dlaczego ma znaczenie i jak to wplywa na prace silnika. Poprostu w TDCI(Delphi) ustawienie pompy jest tak samo wazne jak ustawienie rozrzadu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i poto sie blokuje pompe specjalnym kolkiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Kilka razy opisywalem tu na forum jak to zrobic. Wystarczy ze starego filtra obciac dno, obrocic i podlaczyc dwa przewody a trzeci zaslepic. Jeden przewod na krociec na pompie, drugi na powrot.
No tak tylko wtedy nie zobaczycz czy nie lapie lewego powietrza gdzies miedzy filtrem a pompa, no i musisz miec stary filter i go obciac i itd. A przezroczysta butelka po wodzie czy sloik zawsze sie znajdzie i widac lepiej co wyplywa z ukladu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cos znowu pokrecilem z tym multi-cytat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________

Ostatnio edytowane przez INVERTER ; 19-05-2011 o 22:49
INVERTER jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2011, 08:32   #9
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,269
Domyślnie Odp: wymiana pompy wtryskowej

Wystarczy wyjac pompe i odkrecic wtryski i osuszyc szyne i mozna sobie krecic..... Przerabialem kilka razy - najczesciej w Focusach i Mondkach po "profesjonalnych" wymianach filtra.
Popma jest identyczna w Focusie i Mondeo, wiec roznicy w zapowietrzaniu nie ma.

Przestawilem pompe i ja zamontowalem tak dla sprawdzenia. Silnik pracowal. Ustawienie pompy w TDCI naprawde nie ma znaczenia do odpalenia silnika. Moze miec znaczenie przy obciazeniu, kiedy walek dobija tloczki w nieodpowiednim momencie, ale silnik normalnie odpala i normalnie pracuje.

Jak podlaczysz butelke to tak samo nie dojdziesz.
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2011, 14:14   #10
j.stepien
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 03-05-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 130 km
Rocznik: 2001/2002
Postów: 5
Domyślnie Odp: wymiana pompy wtryskowej

Tylko jak wyciagne wtryski to trzeba je odnowa zaprogramowac a mogly sie te opiłki dostac do wtryskiwaczy i je pouszkadzac??
j.stepien jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Obsługa techniczna: Wilu