Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-07-2011, 02:21   #1
Bartazz
ford::average
 
Avatar Bartazz
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 18-02-2011
Skąd: Gniezno
Model: Transit MK6
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2006
Postów: 152
Domyślnie Nieszczelność, zapowietrzanie ? Długo kręci... 1.8TD

Witam serdecznie!

Od razu zaznaczę, że wertowałem forum z 3h i w pełni nie znalazłem na mój problem żadnej odpowiedzi.

Odnośnie odpalania silnika, zapowietrzania się, cofania paliwa jest tego strasznie dużo i dużo też się tutaj dowiedziałem ale proszę was o fachową poradę w wyszczególnionym, moim przypadku a mianowicie....

Jakoś moje mondeo 1.8td endura mk2 97 rok zaczęło nawet po krótkim postoju dłużej zapalać.
Np. kiedy je zgaszę i za chwilę zapalę, pyknie idealnie. Lecz po np. 15 minutowym postoju rozrusznik kręci i kręci co najmniej 3-4 sekundy jakby nie dostawał paliwa. Czasami próbuje odpalać na dwa razy, oczywiście za drugim już razem zapala dużo wcześniej (jak już zapali, silnik chodzi idealnie, żadnego kopcenia, szarpania itp.)

Po przeczytaniu dużej ilości problemów innych użytkowników na tym forum, domyślam się, że prawdopodobnie cofa mi się paliwo. Zaznaczę, że elektrozawór mam nowy jakiś delphi, pompka ręczna podobno też była wymieniana (przycisk po drugim naciśnięciu jest twardy jak kamień) w dodatku miałem pół roku temu regenerowaną pompę wtryskową, akumulator też mam dobry, rozrusznik regenerowałem 3 miesiące temu itp.

Ale np. nie mam żadnego zaworka zwrotnego, przewody mam czarne więc nie widzę czy jest powietrze (z resztą na pewno będzie) a w dodatku co dzisiaj zauważyłem, mocno mnie zmartwiło!!!

Coś kapie mi z pompy od dołu (zobaczyłem to w kanale) z takiej płaskiej śruby.
Nie zrobiłem fotki ale znalazłem w sieci zdjęcie pompy gdzie widać tą śrubkę.
Co jakiś czas zbiera się na środku centralnie na tej śrubie kropla ropy i systematycznie kapie (wiadomo pod wpływem ciśnienie jak silnik już pracuje to kapie częściej).

Czy to jest coś poważnego? Jaka jest tego przyczyna? Dodam, że nie przejmowałem się tym wcześniej (miałem zawsze kilka kropel w garażu na podłodze od kiedy go kupiłem około 6 miesięcy temu) i zapalał bez problemów na cyknięcie, więc teraz dopiero by się zapowietrzył? Nie wiem......

Jako ciekawostkę dodam, że kiedy Pan Heniu w garażu jak wymieniał mi rozrząd jakieś 3 miesiące temu, nie mając kanału wjechał przodem na najazd (mondeo tak stało z przodem uniesionym do góry jakieś 8h) stwierdził, że zapowietrzył się układ bo nie chciał zapalić (tak żyłował że rozwalił mi rozrusznik ale to już inny temat)
Ściągnął wężyk przy pompie wtryskowej, kazał mi pompować tą ręczną pompką i po wypuszczeniu powietrza i założeniu wężyka z powrotem, stwierdził że będzie teraz ok.
Ale ja się pytam, czy jak będę stał gdzieś kiedyś na wzniesieniu to za każdym razem będzie mi się zapowietrzał>?

Wiem, że jeżeli jest ta nieszczelność z tej pompy, to pewnie tutaj jest przyczyna tego dłuższego kręcenia ale czy na pewno tylko z tego? Może poradzicie mi co mam zrobić. Może idzie to jakoś uszczelnić bo dokręcać próbowałem i z dostępem jest ciężko.

Sorka że napisałem wypracowanie i z góry dziękuję za chęć pomocy!!!

Tutaj jest fotka skąd się sączy


Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Bartazz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2011, 04:05   #2
damian_devil
ford::beginner
 
Avatar damian_devil
 
Zarejestrowany: 05-02-2010
Skąd: Wola Krzysztoporska
Model: Ford Mondeo
Silnik: 1.8 T.D
Rocznik: 1997
Postów: 26
Domyślnie Odp: Nieszczelność, zapowietrzanie ? Długo kręci... 1.8TD

no niewiem kolego co Ci napisac na ten temat. Mam to samo mondeo z tym samym silnikiem i tez kiedys paliwo mi sie cofało. pompa aż była cała mokra, nic z tym nie robiłem. teraz jakos dziwnym cudem przestało. sorka ale ni pomogeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

pozdrawiam
damian_devil jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2011, 08:03   #3
kundziel
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Czarna Białostocka
Model: mondeo
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1996
Postów: 300
Domyślnie Odp: Nieszczelność, zapowietrzanie ? Długo kręci... 1.8TD

witam kolego.
Pierwsza sprawa, filtr paliwa dobrze zamontowany ?

Druga, sprawdź wszystkie przewody doprowadzające i odprowadzające paliwo, również te malutkie gumowe przy wtryskiwaczach. Nawet mała dziurka może powodować schorzenie Twego samochodu.Dobrze je powyginaj i posprawdzaj czy nie ma pęknięć.

Po trzecie dopytaj się kolegów którzy mają TD, czy pod tym korkiem nie ma żadnego uszczelnienia

Jeśli nic z powyższych .. to znak, że ktoś spieprzył regenerację pompy i pada pompka.. lub wadliwy elektrozawór..
kundziel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2011, 08:33   #4
móndek
ford::average
 
Zarejestrowany: 31-10-2008
Skąd: Szwecja-Borås
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 flexi
Rocznik: 2010
Postów: 118
Domyślnie Odp: Nieszczelność, zapowietrzanie ? Długo kręci... 1.8TD

Możliwe, że przez ten wyciek na śrubie zapowietrza Ci się sama pompa i bezpośrednio wtryski. (przy starcie, kopci na biało)
Jak jest szczelny układ paliwowy, to możesz parkować w każdej pozycji. - zależy jak lubisz ;-)
Samą śrubę (tak mi się wydaje) uszczelnia podkładka miedziana. (zaczekaj na kogoś mądrzejszego ode mnie).
Co do zaworu zwrotnego, to:
zastąpiłem czarny, plastykowy wąż zaraz za stalową rurką, przezroczystym i na tym wężu założyłem zaworek. Efekt jest taki, że możesz odpiąć wszystko (filtr, podgrzewacz, pompa)
i paliwo Ci nie ucieknie.
Ja również walczyłem z powietrzem. Byłem na nim tak skupiony, że zapomniałem o ŚWIECACH żarowych. Z powodu jednej, katowałem rozrusznik. Gdy już odpalił, o ile nie ostygł, odpalał na dotyk mimo powietrza w paliwie. Sprawdź, nawet nowym się zdarza. Chociaż - coś mi się zdaje, że Ciebie to chyba nie dotyczy.
u mnie - czary - powietrze w paliwie, nie ma śladu wycieku, ani zapachu paliwa i pali na dotyk - może to jakieś wspomaganie turbo ...
móndek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-07-2011, 01:30   #5
Bartazz
ford::average
 
Avatar Bartazz
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 18-02-2011
Skąd: Gniezno
Model: Transit MK6
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2006
Postów: 152
Domyślnie Odp: Nieszczelność, zapowietrzanie ? Długo kręci... 1.8TD

Dzięki Panowie za odpowiedzi, będę sprawdzał te wężyki, może gdzieś rzeczywiście jest jakiś nieszczelny.

Dzisiaj rano przed odpaleniem, sprawdziłem tą pompkę ręczną. Nadusiłem ją tylko raz bo za drugim była twarda jak kamień i po tym zabiegu zapalił dużo szybciej.
Ewidentnie paliwo się cofa i jest zapowietrzony...mam nadzieję, że nie będzie to nic poważnego.

Pozdrawiam i czekam jeszcze na wasze cenne porady!
Dzięki!
Bartazz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-07-2011, 12:43   #6
Bartazz
ford::average
 
Avatar Bartazz
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 18-02-2011
Skąd: Gniezno
Model: Transit MK6
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2006
Postów: 152
Domyślnie Odp: Nieszczelność, zapowietrzanie ? Długo kręci... 1.8TD

Witam Panowie ponownie, nadal proszę was o pomoc.

Niestety do tej pory nie udało mi się rozwiązać tego problemu.

Sprawdziłem wężyki niby ok, wymieniłem filtr paliwa, sprawdzałem czy się zapowietrzył i też niby nie, po zdemontowaniu wężyków nie było powietrza podczas pompowania pompką ręczną.

Kupiłem zaworek zwrotny tylko czy jest sens go montować jak pompa paliwa kapie mi tą dolną śrubką? (co z tego że nie cofnie mi paliwa jak dołem wyleci).
Na pewno nie zaszkodzi tego zaworka założyć ale mam teraz pytanie, gdzie dokładnie go umiejscowić bo nie mam pojęcia, mogę was prosić o zdjęcie dokładnie na którym wężyku?

Tak to już nie wiem, może świece jeszcze, no chyba że może już mieć za słabe ciśnienie na tłokach? Też jest taka możliwość? Albo pompa już siadła po pół roku od regeneracji?

Pozdrawiam

Ostatnio edytowane przez Bartazz ; 13-07-2011 o 12:46
Bartazz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-07-2011, 21:08   #7
Bartazz
ford::average
 
Avatar Bartazz
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 18-02-2011
Skąd: Gniezno
Model: Transit MK6
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2006
Postów: 152
Domyślnie Odp: Nieszczelność, zapowietrzanie ? Długo kręci... 1.8TD

Witam ponownie.

Wkurzyłem się już dzisiaj porządnie i zabrałem się za robotę mojego mondka.

Poczytałem gdzie dokładnie zalożyć ten zaworek zwrotny (założyłem go pomiędzy pompą wtryskową a pompką paliwa z filtrem) w dodatku zmieniłem wszystkie przewody na przeźroczyste zaciskając je zwykłymi metalowymi opaskami.
Całkowicie ominąłem ten podgrzewacz paliwa i wywaliłem taką beczułkę plastikową co była na przewodzie zasilającym pompę dałem wszystko na jednym przewodzie dokładnie tak:

zbiornik paliwa >pompka paliwa z filtrem > zaworek zwrotny > pompa wtryskowa

Powiem wam szczerze, że po dłuższym staniu w przewodach pojawiły się może dwa malutkie pęcherzyki wielkości 2-3mm (no to chyba jest ok) z tego co widzę to paliwo mi się nie cofało a podczas pracy silnika kiedy jest przepływ ropy to idą takie malutkie pęcherzyki gdzie nie gdzie, mniejsze niż jeden mm a podczas przepływu ropy to chyba normalnie nie?
Więc nie zapowietrza mi się ani ropa się nie cofała więc chyba nie potrzebnie to zrobiłem.
W dodatku po wymianie filtra paliwa też nie ma jakiejś super poprawy, chociaż zapala mi teraz po tej całej dzisiejszej przeróbce odrobinę szybciej.

Może już jestem przewrażliwiony, może one tak zapalają? Mi zapala dokładnie opisując to kręci rozrusznikiem może z 4-5 razy i dopiero zapala.

Teraz tylko pozostaje mi sprawdzić świece, uszczelnić tą śrubę od dołu na pompie (tylko czym? jakaś pasta?) i z tego o co najbardziej się boję sprawdzić sprężanie, czy może rzeczywiście olać sprawę.
Jak go zapalę i pochodzi chociaż z 3 sekundy to po chwili zapali na przysłowiowy dotyk (chciałbym żeby tak zawsze zapalał tym bardziej teraz latem)

Poradźcie mi jeszcze coś bo nie wiem czy dać sobie z tym już spokój.
(zaznaczam, że teraz zapala już lepiej ale rewelacji nie ma).

Aha powiedźcie mi jeszcze czy zastosować jeszcze jeden zaworek zwrotny pomiędzy zbiornikiem paliwa a pompką z filtrem?

Dzięki i pozdrawiam
Bartazz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-07-2011, 21:35   #8
Emmm
ford::expert
 
Avatar Emmm
 
Zarejestrowany: 23-03-2007
Model: mondeo mk II kombi
Silnik: 1.8 td endura de
Rocznik: 1997 grudzień
Postów: 2,643
Domyślnie Odp: Nieszczelność, zapowietrzanie ? Długo kręci... 1.8TD

Jeden zaworek zwrotny wystarczy, umieściłeś go we właściwym miejscu.
Cytat:
Napisał Bartazz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
podczas pracy silnika kiedy jest przepływ ropy to idą takie malutkie pęcherzyki gdzie nie gdzie, mniejsze niż jeden mm a podczas przepływu ropy to chyba normalnie nie?
To nie jest normalne, może łapać powietrze na filtrze, lub na drodze: zbiornik - filtr, jednak z utrudnionym rozruchem nie ma to raczej związku. Stawiam raczej na ten wyciek z pompy. Napisałeś, że pół roku temu regenerowałeś pompę, podjedź więc do warsztatu w którym to robiłeś i opowiedz tam co się dzieje. Wzięli kasę za regenerację pompy, to niech usuną ten wyciek.
Pozdrawiam
__________________
Emmm
Emmm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2011, 01:08   #9
Bartazz
ford::average
 
Avatar Bartazz
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 18-02-2011
Skąd: Gniezno
Model: Transit MK6
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2006
Postów: 152
Domyślnie Odp: Nieszczelność, zapowietrzanie ? Długo kręci... 1.8TD

Cytat:
Napisał Emmm Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeden zaworek zwrotny wystarczy, umieściłeś go we właściwym miejscu.
To nie jest normalne, może łapać powietrze na filtrze, lub na drodze: zbiornik - filtr, jednak z utrudnionym rozruchem nie ma to raczej związku. Stawiam raczej na ten wyciek z pompy. Napisałeś, że pół roku temu regenerowałeś pompę, podjedź więc do warsztatu w którym to robiłeś i opowiedz tam co się dzieje. Wzięli kasę za regenerację pompy, to niech usuną ten wyciek.
Pozdrawiam
No niestety sprawa wygląda tak, że dali mi gwarancje na pół roku i jest już po niej.... pomijając to, facet który robi u mnie pompy w Gnieźnie (koło castoramy przy garażach, ostrzegam!) jest totalnym "papudrokiem". Teściowi robił w VW LT skasował go 800zł i jak pamiętam jeździł do niego kilkakrotnie bez skutku (zakupił inna na szrocie za 200zł i jeździ do dzisiaj).
Więc na niego nie mam co liczyć i w ogóle nie chce mieć już do czynienia z tym facetem, dlatego pisałem, może jest jakiś domowy sposób na uszczelnienie tej śruby?

No chyba, że stracił ciśnienie na garach? (zimą zapalał elegancko a z tej pompy już zimą mi leciało tymi kroplami raz po raz, nie miałem problemów z autem, więc nie zwracałem na to uwagi)

Wydaje mi się, że ta pompa była dup... a nie dobrze zrobiona (doraźnie coś tam pogrzebał i tyle a powodem regeneracji było zamarznięte paliwo i coś sie tam porobiło).

Pozdrawiam
Bartazz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2011, 10:06   #10
kundziel
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Czarna Białostocka
Model: mondeo
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1996
Postów: 300
Domyślnie Odp: Nieszczelność, zapowietrzanie ? Długo kręci... 1.8TD

Bartazz więc zostają Tobie 4 rzeczy do sprawdzenia:
- aku
- rozrusznik
- ciśnienie jakie daje pompa
- sprężanie
kundziel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:09.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.