Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 05-11-2011, 09:37   #1
Kubus1605
ford::beginner
 
Avatar Kubus1605
 
Imię: Błażej
Zarejestrowany: 24-01-2010
Skąd: Kluczbork PL / Heerhugowaard NL
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 44
Domyślnie Pompa wysokiego ciśnienia CR - czy można ją naprawić "domowym" sposobem

Witam.
Padła mi pompa paliwa w Mondku. I teraz moje pytanie czy w warunkach domowych można do niej zerknąć i ewentualnie w miarę możliwości naprawić czy tylko i wyłącznie przy użyciu specjalistycznego sprzętu? Zakup nowej to koszt 3270 zł, a regeneracja nawet 2200 zł. Wolałbym uniknąć zakupu używanej bo nie wiadomo czy nie trafię na taką jak moja. Ale jeśli nic się z nią nie da zrobić to chyba nie będę miał innego wyjścia.
Pozdrawiam i z góry dziękuje za ewentualne odpowiedzi.

Kubus1605 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-11-2011, 18:33   #2
HPL
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-04-2008
Skąd: W-wa, Zawodowo Piastów Prusa 7
Model: Foka
Silnik: 1.8 TDCI power by HEKO
Rocznik: 2009
Postów: 153
Domyślnie Odp: Pompa wysokiego ciśnienia CR - czy można ją naprawić "domowym" sposobem

Szczerze to nie polecam Ci rozbierania jej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. bo jej już nie złożysz. Oddać do regeneracji.
__________________
Tel. 791 744 660
HPL jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-11-2011, 19:05   #3
Boblo
ford::professional
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 1,049
Domyślnie Odp: Pompa wysokiego ciśnienia CR - czy można ją naprawić "domowym" sposobem

Wbrew pozorom nie jest to aż tak skomplikowane urządzenie. Bystry majsterkowicz dałby rade. Ale nie polecałbym zaryzykowania rozbiórki i składania bez zaplecza sprzętowego i pewnej wiedzy ( nrzędzia, stół do przetestowania po naprawie ). Ryzyko schrzanienia czegoś jest jednak zbyt duże. Chyba, że kupisz sobie jakąś używkę i parę razy ją rozbierzesz i złożysz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co do uzywki. Łatwo jest taką pompę zweryfikować organoleptycznie jeśli tylko sprzedający się zgodzi. Odkręcamy 3 śruby i wyjmujemy delikatnie głowicę ( metal brązowy - głowica ) z korpusu. Niestety trzeba uważać żeby nie wysypały nam się 4 rolki ( + parę innych elementów ) sekcji tłoczących. Przy powolnym wyjmowaniu głowicy można opaskami zaciskowymi spinać rolki, żeby nie wypadły ( 2 opaski, po jednaj na dwie rolki ). I jak wyjmiemy głowicę to mamy na widoku bieżnie tych rolek, która to się zwyczajowo razem z rolkami piłują. Jak rolki są okrągłe, a bieżnia bez rys i wyrobień - jest duża szansa, że pompa będzie ok. Jak rolki robią się owalne, a bieżnia wygląda jak po pilniku - złom.
Boblo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-11-2011, 21:59   #4
HPL
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-04-2008
Skąd: W-wa, Zawodowo Piastów Prusa 7
Model: Foka
Silnik: 1.8 TDCI power by HEKO
Rocznik: 2009
Postów: 153
Domyślnie Odp: Pompa wysokiego ciśnienia CR - czy można ją naprawić "domowym" sposobem

Dodam od siebie że sprawdzenie pompy CR to koszt około 150 zł.
__________________
Tel. 791 744 660
HPL jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2011, 20:21   #5
Kubus1605
ford::beginner
 
Avatar Kubus1605
 
Imię: Błażej
Zarejestrowany: 24-01-2010
Skąd: Kluczbork PL / Heerhugowaard NL
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 44
Domyślnie Odp: Pompa wysokiego ciśnienia CR - czy można ją naprawić "domowym" sposobem

Czyli nie warto się nawet za to zabierać. Moja na pewno jest uszkodzona bo auto nie odpala na rozrusznik i komputer również to potwierdził. Cena nowej jest dość spora ale co zrobić. Narzędzia do naprawy mam ale gorzej z jej późniejszym sprawdzeniem. Zostaje opcja nowej albo regeneracja w Pl.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Kubus1605 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2011, 19:13   #6
Kubus1605
ford::beginner
 
Avatar Kubus1605
 
Imię: Błażej
Zarejestrowany: 24-01-2010
Skąd: Kluczbork PL / Heerhugowaard NL
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 44
Domyślnie Odp: Pompa wysokiego ciśnienia CR - czy można ją naprawić "domowym" sposobem

A czy ktos mial moze problemy z czujniekiem cisnienia paliwa? Czy objawy moga byc podobne? Po podlaczeniu pod komputer wyskoczyl blad 0251( jesli sie nie myle) i opis: problem z czujnikiem cisnienia lub instalacja( czy cos w tym stylu). Ale mechanik stwierdzil, ze taki opis moze oznaczac wiele opcji, w tym wlasnie pompe wysokiego cisnienia. Ale jak to powiedzial najlepiej zaczac od najtanszej rzeczy i kombinowac metoda prob i bledow. Jestem troche w kropce i sam nie wiem co zrobic.
Przepraszam za brak Pl znakow ale niestety nie mam ich na klawiaturze.
Pozdrawiam
Kubus1605 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2011, 20:51   #7
dartro
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-06-2007
Skąd: Włodawa
Model: Mondeo Ghia
Silnik: 2.0 TDCI 130km
Rocznik: 2003
Postów: 96
Domyślnie Odp: Pompa wysokiego ciśnienia CR - czy można ją naprawić "domowym" sposobem

Jeżeli brak opiłków w układzie paliwowym możesz pokusić sie o wymianę zaworu ciśnienia.
dartro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2011, 21:31   #8
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo SW
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 3,771
Domyślnie Odp: Pompa wysokiego ciśnienia CR - czy można ją naprawić "domowym" sposobem

jeśli auto słabo odpala tzn. długo kręci i dopiero wtedy odpala to jest duża szansa, że padł regulator na pompie. koszt to 400-450 zł
__________________
Mondeo 2.0 tdci kombi 130+ KM, pakiet ST, ham. ff2 st225, eibach pro -30
http://images45.fotosik.pl/1017/7816b88c36522005.jpg
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-11-2011, 09:44   #9
Kubus1605
ford::beginner
 
Avatar Kubus1605
 
Imię: Błażej
Zarejestrowany: 24-01-2010
Skąd: Kluczbork PL / Heerhugowaard NL
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 44
Domyślnie Odp: Pompa wysokiego ciśnienia CR - czy można ją naprawić "domowym" sposobem

Jak sprawdzić czy w układzie nie ma opiłków metalu? I auto wcale nie odpala. Jak jest zimny to mogę go kręcić i nic. Dopiero na popych odpali, ale wystarczy dosłownie pół metra na jedynce czy dwójce i chodzi. Jak już się później zagrzeje to chwilę dłużej trzeba kręcić ale odpali z rozrusznika. Strasznie kopci z rury, świeci kontrolka silnika i co jakiś czas (po przejechaniu paru kilometrów) zaczyna mrugać kontrolka świec i wtedy auto gaśnie.
Mechanik stwierdził, że pod tym kodem może kryć się wiele błędów, np. brudny drugi EGR (nawet nie wiedziałem, że mam dwa), wypalony filtr cząstek stałych lub jeszcze jakiś inny filtr za katalizatorem. I chyba zostanie mi tylko serwis Forda ale tutaj w Holandii może to być trochę drogie. Ale cóż mam żonę-Gosię i trójkę dzieci-Karolinę, Pawła i Forda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pozdrawiam
Kubus1605 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-11-2011, 10:03   #10
jacekplacek0808
ford::advanced
 
Avatar jacekplacek0808
 
Zarejestrowany: 27-08-2008
Skąd: NOH
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI TIT
Rocznik: 2008
Postów: 291
Domyślnie Odp: Pompa wysokiego ciśnienia CR - czy można ją naprawić "domowym" sposobem

Cytat:
Napisał Kubus1605 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak sprawdzić czy w układzie nie ma opiłków metalu? I auto wcale nie odpala. Jak jest zimny to mogę go kręcić i nic. Dopiero na popych odpali, ale wystarczy dosłownie pół metra na jedynce czy dwójce i chodzi. Jak już się później zagrzeje to chwilę dłużej trzeba kręcić ale odpali z rozrusznika. Strasznie kopci z rury, świeci kontrolka silnika i co jakiś czas (po przejechaniu paru kilometrów) zaczyna mrugać kontrolka świec i wtedy auto gaśnie.
Mechanik stwierdził, że pod tym kodem może kryć się wiele błędów, np. brudny drugi EGR (nawet nie wiedziałem, że mam dwa), wypalony filtr cząstek stałych lub jeszcze jakiś inny filtr za katalizatorem. I chyba zostanie mi tylko serwis Forda ale tutaj w Holandii może to być trochę drogie. Ale cóż mam żonę-Gosię i trójkę dzieci-Karolinę, Pawła i Forda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pozdrawiam
Witam.Ten mechanik pokazal Ci ten drugi EGR!?Jak nie masz daleko do Niemiec to lepiej jedz do jakiegos serwisu w DE bo oni maja wiecej pojecia.Mi holendry chcieli wymienic wtryski za 1700 ojrasow.Jak Ci mechanik powiedzial zeby zaczac od najtanszej opcji to czemu nie zaczal od filtra paliwa(tam szukaj opilkow)?Powodzenia i pozdrow rodzine.hehe
jacekplacek0808 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.