Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 29-12-2011, 20:58   #1
Cezary73
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 03-11-2011
Model: Mondeo
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 17
Domyślnie 2.0TDCi nie odpala na ciepłym silniku

Witam.
Pierwszy raz zabieram głos na forum także proszę o wyrozumiałość.
Mój problem polega na tym, że jak jest zimny silnik pali na dotyk, jak się rozgrzeje nie chce palić wogóle, przy próbie odpalenia na gorąco pojawia się błąd P0087 - zaniskie ciśnienie na szynie CR. Jak odpali to po wykasowaniu błędu nie pojawia się on ponownie, czyli występuje on przy kręceniu rozrusznikiem na gorącym silniku. Mechanicy sprawdzali mi już wszystko począwszy od wtryskiwaczy, które na próbie przelewowej wypadły dobrze (do 10 ml przez 5 min wszyskie równo), wymieniony został czujnik ciśnienia na listwie, wymieniona była również pompa wtryskowa z zaworem regulacyjnym ciśnienia (wstawiona była używka) i objaw był cały czas ten sam, przepłukany cały układ paliwowy, sprawdzona szczelność, wszystkie czujniki mają parametry ok. nie ma tylka tego ciśnienia przy rozruchu na gorącym. Co robić z tym problemem.


Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 08-04-2014 o 08:48
Cezary73 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2011, 21:54   #2
MaroX
ford::average
 
Avatar MaroX
 
Zarejestrowany: 22-05-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK3 zombi
Silnik: 2.0 TDCI 141hp/330Nm
Rocznik: 2003 FL
Postów: 108
Cool Odp: Mondeo mk4 2.0TDCi nie odpala na ciepłym silniku

W Mondeo MK3 2.0 TDCi, takie objawy wskazywałyby na uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu.
__________________
MK3 GHIA 2.0 TDCi 141 KM i 330 Nm by HEKO
MaroX jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-12-2011, 06:19   #3
Cezary73
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 03-11-2011
Model: Mondeo
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 17
Domyślnie Odp: Mondeo mk4 2.0TDCi nie odpala na ciepłym silniku

Tak, ale u mnie był sprawdzany i jest OK.
Cezary73 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-12-2011, 14:28   #4
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Focus mk3 ST
Silnik: 2.0 ecoboost 250
Rocznik: 2013
Postów: 5,356
Domyślnie Odp: Mondeo mk4 2.0TDCi nie odpala na ciepłym silniku

a czym diagnozują Ci Forda, bo jeśli to jakiś uniwersalny diagnoskop, będzie ciężko, w IDS są procedury diagnostyczne rozruchu itd
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

http://www.naszeskarby.edu.pl/index.php/start
MK4 TDCI chip 140/180KM 410Nm
MK3 TDCI chip 115/146KM 345Nm
jest FF1 1.8tddi 90/118KM 284Nn i FF3 ST 2.0EB 320KM 450Nm
Kielce/Miedziana 2014 http://youtu.be/UdRHmzHg7Bg
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-12-2011, 16:27   #5
Cezary73
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 03-11-2011
Model: Mondeo
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 17
Domyślnie Odp: Mondeo mk4 2.0TDCi nie odpala na ciepłym silniku

podłączony miałęm taki standardowy komputer, na którym mechanik sprawdzał wszytkie parametry, a później byłem w ASO i potwierdzili wszystko co zdiagnozował mi machanik na swoim kompie. Rozmawiałem z człowiekiem z BOSCH serwis i on sugerował, że używana pompa którą kupiłem była najprawdopodobniej z podobną usterką ponieważ objawy które posiadam wskazują na uszkodzoną jakąś sekcję w pompie.
Cezary73 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-12-2011, 16:40   #6
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Focus mk3 ST
Silnik: 2.0 ecoboost 250
Rocznik: 2013
Postów: 5,356
Domyślnie Odp: Mondeo mk4 2.0TDCi nie odpala na ciepłym silniku

ale BOSCH serwis słabo ogarnia systemy wtryskowe siemensa, w ogóle ciężki temat, jeśli temp. silnika ma na to wpływ, stawiam jednak na jakiś czujnik
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

http://www.naszeskarby.edu.pl/index.php/start
MK4 TDCI chip 140/180KM 410Nm
MK3 TDCI chip 115/146KM 345Nm
jest FF1 1.8tddi 90/118KM 284Nn i FF3 ST 2.0EB 320KM 450Nm
Kielce/Miedziana 2014 http://youtu.be/UdRHmzHg7Bg
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-12-2011, 17:51   #7
Cezary73
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 03-11-2011
Model: Mondeo
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 17
Domyślnie Odp: Mondeo mk4 2.0TDCi nie odpala na ciepłym silniku

Tak, tylko że jak nie chce zapalić to pokazuje błąd p0087 (zaniskie ciśnienie). Zaobserwowałem jeszcze jedną rzecz. Jak wyłącze silnik po dłuższej jeździe czyli jak temp. jest najwyższa to za moment odpali, ale jak trochę ostygnie to palić już nie chce. Może to właśnie chodzi o to ciśnienie w pompie, jak wyłączam po dłuższej pracy to ciśnienie jescze nie zejdzie i odpala, a jak postoi dłużej to ciśnienie spada i nie chce już zapali.
W momencie kręcenia rozrusznikiem jak nie chce zapalici to ciśnienie waha się pomiędzy 50 - 100 bar, a do zapelenia niezbędne jest ok 180 bar.
Cezary73 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-12-2011, 18:36   #8
pit76
ford::specialist
 
Avatar pit76
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 689
Domyślnie Odp: Mondeo mk4 2.0TDCi nie odpala na ciepłym silniku

może zawór na pompie od regulacji wysokiego ciś nawala,w chwili odpalania powinien być zamknięty na przzelew aby natychmiast osiągnąć ciś 200 bar do odpalenia(wtrysk siemens podobno nie wymienialny,tylko cała pompa)
co do spadku ciśnienia na railu po zgaszeniu to chyba poprostu ciśnienie paliwa spada i silnik gaśnie,więc nie utrzymuje ciśnienia w spoczynku,choć pewien nie jestem na jakiej zasadzie ma funkcję stop

Ostatnio edytowane przez pit76 ; 31-12-2011 o 18:49
pit76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2012, 15:10   #9
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 9,903
Domyślnie Odp: Mondeo mk4 2.0TDCi nie odpala na ciepłym silniku

Cytat:
Napisał MaroX Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W Mondeo MK3 2.0 TDCi, takie objawy wskazywałyby na uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu.
Moim zdaniem częściej jest to uszkodzony czujnik położenia wału korbowego.
Cytat:
Napisał Cezary73 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jak nie chce zapalici to ciśnienie waha się pomiędzy 50 - 100 bar, a do zapelenia niezbędne jest ok 180 bar.
Może zawór IMV regulacyjny w pompie padł - koszt nowego ok. 300 zł, wymiana bez ruszania pompy.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 01-01-2012 o 15:14
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2012, 16:59   #10
Cezary73
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 03-11-2011
Model: Mondeo
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 17
Domyślnie Odp: Mondeo mk4 2.0TDCi nie odpala na ciepłym silniku

W tym tygodniu pompa pójdzie na stół probierczy, także zobaczymy czy szwankuje. A może właśnie ten zawór regulacyjny (kilku mechaników to sugweruje) ale nie chcę w ciemno wymieniać. Co do czujnika położenia wału to chyba na diagnostyce by wyszło.
Tak się jeszcze zastanawiam nad pompą używaną którą włożyłem i byłe te same objawy. Czy to taki zbieg okoliczności, że ta używka była też uszkodzona? Pompa wymieniana była razem z zaworem regulacyjnym.

Ostatnio edytowane przez Cezary73 ; 01-01-2012 o 17:14
Cezary73 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.