|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-01-2012, 11:24 | #1 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 10-01-2012
Skąd: Racibórz
Model: S max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2013
Postów: 3
|
Ocena tdci
Witam, szukałem trochę na forum lecz na te pytania nie znalazłem odpowiedzi.
Jestem zainteresowany kupnem Fordzika Mondeo z silnikem 2.0 tdci 130 KM. W związku z tym chciałem zapytać o wtryski ile wytrzymują i czy pompa też nawala????jeśli tak to przy jakim przebiegu +/-, bo z tego co wiem to tdci jest na zwykłej pompie a nie na pompo-wtryskiwaczach.Podobno rozrząd jest na łańcuchu???? Trzeba go wymieniać? Czy kiedyś komuś się zerwał???? |
10-01-2012, 11:28 | #2 |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
Odp: Ocena tdci
TDCI jest na pompie wysokiego ciśnienia + wtryskiwacze, nie na pompowtryskiwaczach. Lubi toto padać powyżej 180kkm, a wtedy koszta idą w tysiące. Najczęściej pada przez kiepskie paliwo, i przez lanie różnych wynalazków do baku - takie jak verva, b-power, mixol "dla smarowania", itp.
|
10-01-2012, 11:44 | #3 |
ford::expert
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,076
|
Odp: Ocena tdci
Nie ma reguly na to kiedy cos pada,widzialem wtryski ktore padaly przy 90 tkm,inne wytrzymuja 200tkm i nie ma to nic wspolnego z jakoscia paliwa,to bajka,tak samo testowalem dadanie oleju do dwusuwa do paliwa,bez rezultatu,jedynie co stwierdzilem,po tankowaniu Diesel Ultimate na aralu chodzi silnik wyraznie ciszej a to dlatego ze liczba cetanowa(Zdolnosc paliwa do zaplonu) jest wyzsza,zuzycie bylo takie same.Filtr paliwa w Tdci jest tak drobny ze nie pozwala na przenikniecie zadnych zanieczyszczen do pompy wysokiego cisnienia.rozrzad do wymiany co 250 tkm,jeszcze nie slyszalem o problemach z rozrzadem,ogolnie super auto ale silnik awaryjny
Ostatnio edytowane przez aprox99 ; 10-01-2012 o 11:46 |
10-01-2012, 11:46 | #4 | ||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,970
|
Odp: Ocena tdci
Cytat:
Jedyne co mogę ci powiedzieć - jeżeli ktoś sprzedaje takie auto, to na pewno nie zainwestował właśnie we wtryskiwacze (ok. 2.000zł) i w pompę (drugie tyle, jeśli nie więcej...). Więc licz się z tym, że ty będziesz tym inwestorem... Cytat:
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 10-01-2012 o 11:52 |
||
10-01-2012, 12:04 | #5 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 10-01-2012
Skąd: Racibórz
Model: S max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2013
Postów: 3
|
Odp: Ocena tdci
Właśnie ten którego mam na oku jest sprowadzony z Francji trochę rozbity przodem ale to akurat pestka, jedyne co mnie powstrzymuje przed kupnem to właśnie brak informacji o awaryjności jednostki napędowej. Mondeo które mam na oku ma 170 tyś za sobą i kto wie czy nie więcej a jest z 2004r.
Dziękuje za schładzające info. Myślę że zabranie dobrego fachowca z komputerem na oględziny powinno wystarczyć by autko rozpracować z tego co piszecie to szczerze mi się trochę odechciało "Fordowskiego" wynalazku. Ostatnio edytowane przez matik_87_ ; 10-01-2012 o 12:08 |
10-01-2012, 13:07 | #6 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,970
|
Odp: Ocena tdci
Cytat:
Natomiast wszyscy chwalą 2,0 tdci za osiągi, komfort i to co nazywamy przyjemnością z jazdy (tak pod kątem silnika, jak i prowadzenia się auta). Jeżeli ktoś lubi jeździć dynamicznie dobrze prowadzącym się autem - to Mondeo 2,0 tdci/130KM będzie dobrym wyborem.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 10-01-2012 o 13:16 |
|
10-01-2012, 13:20 | #7 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 10-01-2012
Skąd: Racibórz
Model: S max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2013
Postów: 3
|
Odp: Ocena tdci
OK spoko, ala nie nadążam czyli w 2.0 tdci z 2004 jest denso czy ten drugi?????
|
10-01-2012, 13:28 | #8 |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
Odp: Ocena tdci
Jeśli to auto z przełomu produkcji to masz 50/50% szans Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
10-01-2012, 13:43 | #9 |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Ocena tdci
MK3 do końca produkcji było na Delphi, tzn wtryskiwacze jak i ECU. Generalnie ostatnie wypusty były najmniej awaryjne nie licząc egzemplarzy z DPFem. Mój jest z 2006 180k przebiegu i oprócz wywalenia DPFa i kilku problemów z EGRem to jestem zadowolony. Historie z paliwem nie wiem czy do końca nie są przebarwione. Jak we wcześniejszych modelach sypała się pompa to na pewno nie z powodu paliwa. I to pompa załatwiała wtryski. Ja jeżdżę na paliwie zza wschodniej granicy ale tylko z dobrej stacji.
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|