Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 12-04-2012, 20:59   #1
adi
ford::professional
 
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: mondeo kombi,focus c-max + automat cvt
Silnik: 2,0 TDDI, 1,6 tdci
Rocznik: 2001,2006
Postów: 1,476
Question niegrzejące świece żarowe-czy powinien pojawic się kod błędu P138B?

witam, wiem ze problem niegrzejących świec w tdci 109 km był poruszany nie raz,ale chciałem dopytać o ta usterkę w innym kontekście - bo nie mam pewności ze u mnie właśnie ona występuję:
czy jeśli miałbym uszkodzone świece żarowe-one grzeją parami-tak? to jesli któras z par by nie grzała to czy po podłączeniu komputera powinien pojawić się jakiś kod błędu?
czy nic się nie pokażę,mimo że grzania nie będzie?

pytam bo po przygodach w zimie kiedy nocy przy mrozie ok 15-20 stp. autko nie chciało odpalić,dopiero po kilku podgrzaniach świec i dłuższym kręceniu zapalił,ale na początku nierówno pracował,dopiero po paru sekundach pracy silnik wyrównał prace.
przy mniejszych mrozach jak auto odpalało to tez kilka sekund nierówno pracowało na początku.
teraz kiedy jest ciepło autko odpala i w końcu mam troche czasu zeby sie za maksia zabrać.
ale kiedy dowiedziałem się o cenę świec i...ich wymnianę, chciałbym mieć pewność zanim wydam ładnych pare stówek ze to boli mojego maksia i tak mu pomogę.

dlatego pytam czy ten błąd powinien się pojawic czy niekoniecznie?
plus wiem ze ktoś kiedy opisywał jak te świece można sprawdzić -ich grzanie u elektryka-->tylko one nie uzywaja napiecia 12V tylko jakiegos mniejszego 4V czy 6V
i jesli elektrykowi sie o tym nie powie i podepnie 12v bezpośrednio z akumulatora to moze je uszkodzic-dobrze kojarze?
tylko nie moge tego teraz znaleść, żeby doczytać dokładnie i powiedzieć elektrykowi
prosiłbym bym jesli ktos znalazł lub ma gdizes ten post zapisany o przesłanie.

wymienie tez filtr paliwa -bo auto jest z końca 2006 r, ma przejechane 200tys u mnie ejst od ok 2 lat z czego 8 m stał u mechanika od skrzyni biegów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wiec pewnie był on wymieniany ok 100 tys temu książkowo a potem juz o tym zapomniał poprzedni właścicel-ja nei zdażyłem w tym roku.

bo może to wcale nie swiece klękneły tylko może filtr paliwa jest tak zasyfiony ze na początaku wtryski za mało paliwa dostają i dlatego tak nierówno te kilka sekund chodzi a potem juz sie cisnienie wyrównuje?
czy przy zapchanym filtrze paliwa tez moga byc takie objawy?

dopytuje , bo jak pisałem,ta wymiana swiec pare ąłdnych złoty kosztuje,a jeszcze niedaj jak nie beda chciały sie wykrecic i jeszcze sie cos urwie to kaplica....

auto do 150 tys przebiegu było regularnie serwisowane w Holandii wiec moze w ramach któregoś tam serwisu wymienili te świece i maja prawo jeszcze u mnie żyć?

a ja do mechnika chece autko oddac na wymianę tarcz i klocków,łącznika stabilizatora wymianę filtra paliwa, czyszczenie egr-a, wyczyszczenie i usunięcie siateczki z rury olejowej od turbo i ewentualna wymianę tych swiec.
a ze czesci zawsze ja dostarczam mojemu mechanikowi-znajomy handlowiec przywozi mi konkretne marki jakie proszę, a moj zaufany mechanik mi je wkłada-mam załozne co chce a nie jak w innych zakładach mowia ze załozyli jakis dobry zamiennik a potem on sie rozpada po paru miesiacach i okazuje sie ze mad in china siedzi w srodku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

dlatego -skoro mozna to sprawdzić-chce miec pewność ze swiece nei grzeja to jest ich wina ,a nie np spalonego bezpiecznika od swiec(gdzie on w ogole jest zainstalowany?)pod nogami pasazera? lub uszkodzonego sterownika od swiec?

podpowiecie jeszcze gdzie ten bezpiecznik i jak to sterownie swiecami sprawdzic?

pozdrawiam serdecznie i dziękuję za pomoc

__________________
Regulamin pkt. 23 i 24
PILNIE KUPIE:maskę lewy przedni błotnik i wzmocnienie czołowe do C-maxa przed liftem, najlepiej kolor tango

Ostatnio edytowane przez RedFord ; 15-10-2014 o 22:42
adi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2012, 22:55   #2
PYRA
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-05-2008
Skąd: RAWICZ - woj.wielkopolskie
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2005
Postów: 263
Domyślnie Odp: niegrzejące świece żarowe-czy powinien pojawic się kod błędu?

Witaj.
Posiadam inny silnik niż Ty ale gdy u mnie pojawiły sie kłopoty z EGRem to po podłączeniu do kompa pokazywał oczywiście usterke EGRa ale pokazał także usterke świec żarowych. Niestety nie pamietam nr błędu. Gdy mechanik je sprawdził okazało sie, że rzeczywiście jedna padła.
Nie polecam Ci samodzielna wymiane świec, zresztą pewnie wielu forumowiczów Ci powie to samo, bo można narobic sobie kłopotu i dodatkowych kosztów.
PYRA jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-04-2012, 16:51   #3
leonov
ford::specialist
 
Avatar leonov
 
Zarejestrowany: 23-03-2009
Skąd: Rybnik
Model: C-MAX GHIA
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 561
Domyślnie Odp: niegrzejące świece żarowe-czy powinien pojawic się kod błędu?

Błąd świec nie zawsze się pokaże, przykład u mnie, spalone dwie świece, usterki brak, max ciężko pali :-/
Co do napięcia wydaje mi się że powinno być koło 11 V , nie wiem skąd te 5V się wzięło !?
Co do bezpiecznika to w instrukcji jest opisany gdzie się znajduje ! instrukcje sa na stronie Forda !
leonov jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-04-2012, 18:06   #4
wrzoch
ford::professional
 
Avatar wrzoch
 
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: NH
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 1.6TdCi 109KM (kiedyś pewnie bylo tyle)
Rocznik: 2004
Postów: 1,381
Domyślnie Odp: niegrzejące świece żarowe-czy powinien pojawic się kod błędu?

Ja miałem spalone wszystkie 4 i co ... i też usterki świec nie pokazał, a błąd 198B czy jakoś tak - błąd sterownika świec żarowych.
Jeśli chcesz mieć pewność, że to świece, a masz miernik - omomierz, to bardzo łatwo można to sprawdzić. Znaczy się łatwo jeśli masz odpowiednio zwinne łapki albo zapał do rozkręcenia podszybia - wtedy jest łatwiej, bo lepiej widać i jest więcej miejsca.

Po lewej stronie silnika tuż za osłoną rozrządu troszkę z tyłu widać kostkę, do której dochodzi kabel tak jakby z alternatora i z której wychodzi kabel i chowa się za silnikiem. To jest właśnie zasilanie świec żarowych. Nie pamiętam który już z forumowiczów podesłał mi tą metodę sprawdzenia świec, ale musisz rozpiąć tą kostkę i zmierzyć opór pomiędzy każdą parą pinów. Piny są 4szt. Działająca świeca powinna mieć opór około 1 Ohm - dlatego ustaw miernik na najdokładniejszy zakres oporności. Opór między pinami był chyba dla pary świec, czyli powinieneś mieć 2 Ohm dla sprawnej "pary". Jeżeli sprawdzisz każdy z każdym, czyli 6 kombinacji, to jeśli na wszystkich masz taki sam opór to albo wszystkie sprawne albo wszystkie spalone, jeśli jest 0 (spalone w zwarcie) lub jeśli nie ma oporu (spalone w rozwarcie - przepalone).

U mnie sprawdził się niestety drugi wariant. Zanim zaczniesz sprawdź czy miernik poprawnie pokazuje 0 przy zwartych sondach, jeśli pokazuje jakąś wartość, to traktuj ją jako wartość odniesienia - takie wirtualne 0.

Co do filtra, jeśli był wymieniany książkowo, to powinien być co 60tys. km wymieniany. Ja swój wymieniam co trzecią wymianę oleju, a olej maks co 15tys. km. Jeżeli miałeś zafajdany filtr, było zimno do tego, poza tym nie wiadomo co w tym filtrze się odfiltrowało, to rzeczywiście problemy z odpaleniem mogły być.

Co do świec - jedź do dobrego mechanika z porządnymi narzędziami i olejem pod czapką i się da. Niekoniecznie będzie tanio - ja za wymianę swoich zapłaciłem ponad 400PLN, ale jestem zadowolony i błąd zniknął.
Ciekawostka - przy 4 uwalonych świecach odpalał przy minusowych temperaturach, chociaż przy -15 chodził jak traktor przez pierwszą minutę-dwie.
__________________
Podobno pozytywna afirmacja to podstawa...
Dobry C-Maksiu, bardzo dobry.
wrzoch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-04-2012, 19:40   #5
merchel
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-04-2009
Skąd: Mrągowo
Model: c-max
Silnik: 1,6 tdci 109 KM
Rocznik: 2004
Postów: 198
Domyślnie Odp: niegrzejące świece żarowe-czy powinien pojawic się kod błędu?

Świece są zasilane 12V a pobierany prąd to około 11A sztuka.
Jeśli świece są uszkodzone (spalone na przerwę) , komputer najczęściej nie pokaże błędu, natomiast jeśli świeca jest uszkodzona " na zwarcie do masy" , może pokazać błąd nr P138B, ponieważ pobiera wtedy przy rozruchu krótkotrwale bardzo duży prąd i sterownik odłącza moduł grzania.

Poniżej podeję link w którym opisałem wcześniej jak można sprawdzić świece beż ich wykręcania a nawet dotykania... [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ja osobiście sam wymieniałem świece w swoim aucie i nie widzę w tym żadnej filozofii , zajęło mi to łącznie około 1 godz , aczkolwiek może się zdarzyć ,że świeca się urwie przy odkrcęniu , bo jest bardzo cienka ale to może się zdażyć nawet najlepszemu mechanikowi i wtedy trzeba rozwiercać.
merchel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-03-2013, 18:06   #6
djatom
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-11-2011
Skąd: Grudziądz
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2005
Postów: 121
Domyślnie Błąd P138B i biały dym przy odpalaniu

witam
Mam problem z odpalaniem, nie jest aż tak źle ale troche trzeba pokręcić i na zimnym silniku pusci biały dymek przez moment ok. 1s więc wziełem sie za sprawdzenie świec i są dobre wszystkie ok. 1 ohm, zawsze po porannym odpalaniu jest bład P138B czyli zbyt niskie napięcie na przekaźniku świec ale prądy nie są duże ok. 11A na każdą świecę i teraz najlepsze przekaźnik nie rozłącz świec nawet jak jest ciepły silnik(prąd spada do ok 5A na świece) nawet po zgaszeniu silnika świece nadal grzeją dopiero po chwili jak przy silniku popiszczy i coś się tam w nim pozamyka wyłączy się jakis przekaźnik w skrzynce bezpieczników świece przestają grzać, co jeszcze najlepsze napięcie sterujące do przekaźnika świec jest przez cały czas podawane (chyba że jest to jakieś cyfrowe sterowanie czyli jakby z PCM wciąż chciał grzać) nawet pozebrałem sterownik i wszystkie elementy są sprawne(no jest jeszcze ukłąd scalony ale jego nie nie dam rady sprawdzić) po odłączeniu sterownika wywala błąd "usterka silnika" czy coś takiego i błąd świecy A

podejrzewam ten przekaźnik ale przed zakupem chciałbym upewnić że to on jest popsuty może macie jakieś sugestie jak jeszcze go sprawdzić???

ale że świece jeszcze żyją Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
djatom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2013, 19:38   #7
wrzoch
ford::professional
 
Avatar wrzoch
 
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: NH
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 1.6TdCi 109KM (kiedyś pewnie bylo tyle)
Rocznik: 2004
Postów: 1,381
Domyślnie Odp: Błąd P138B i biały dym przy odpalaniu

U mnie dokładnie ten błąd oznaczał uwalone świece żarowe. Niby błąd sterownika świec, ale po wymianie świec zniknął i od 2 lat się nie pokazał.
__________________
Podobno pozytywna afirmacja to podstawa...
Dobry C-Maksiu, bardzo dobry.
wrzoch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2013, 20:56   #8
protka72
ford::amateur
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 16-10-2012
Skąd: Malbork
Model: focus c-max
Silnik: 1,6 dtci
Rocznik: 2006
Postów: 6
Domyślnie Odp: Błąd P138B i biały dym przy odpalaniu

P138B Glow Plug Control Module System Voltag (Wtyk sterowania swiecy Napięcie modułu systemu). Sprawdź jeszcze moduł sterowania świecami.
protka72 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-03-2013, 05:20   #9
djatom
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-11-2011
Skąd: Grudziądz
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2005
Postów: 121
Domyślnie Odp: Błąd P138B i biały dym przy odpalaniu

WRZOCH no wlasnie pisałem że sprawdzalem świece i są sprawne ok. 1 ohm
PROTKA72 sterownik moze byc uwalony bo przekźnik jest cały czas zwarty tylko jak go na 100% sprawdzić
djatom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2013, 17:50   #10
djatom
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-11-2011
Skąd: Grudziądz
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2005
Postów: 121
Domyślnie Odp: Błąd P138B i biały dym przy odpalaniu

i podmiana sterownika nic nie dała co prawda niebył to nowy ale efekt taki samGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
djatom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.