Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 10-09-2012, 01:38   #1
pietrasnet
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 01-11-2011
Model: focus
Silnik: 1,6
Rocznik: 1999
Postów: 3
Domyślnie wymiana napinacza paska wieloklinowego (1.6)

Witam

Chciałem wymienić napinacz paska wieloklinowego przy silniku 1.6. Po obejrzeniu zauważyłem, że do napinacza przymocowana jest pompa wspomagania.

Czy przy wymianie trzeba rozłączyć pompę wspomagania, czy da radę odkręcić wszystkie śruby bez jej rozłączania (chodzi mi zwłaszcza o śrubę pod metalowym przewodem prowadzącym do pompy)?

Jak najlepiej się do tego zabrać?

Z góry dzięki za pomoc

pietrasnet jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2012, 09:06   #2
kajo696
ford::beginner
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-07-2011
Skąd: Lublin
Model: Focus MK1 HB Trend
Silnik: 1.6 Zetec-SE
Rocznik: 2002
Postów: 17
Domyślnie Odp: wymiana napinacza paska wieloklinowego (1.6)

Nie musisz wymieniac całego napinacza, wystarczy wymienic rolke z lozyskiem. Wtedy demontaz nie jest konieczny.
kajo696 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2012, 11:02   #3
Kamils37
ford::specialist
 
Avatar Kamils37
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 03-11-2010
Skąd: 100-Lica
Model: Foka Mk1
Silnik: 1.6 Zetek esss
Rocznik: 1999
Postów: 515
Domyślnie Odp: wymiana napinacza paska wieloklinowego (1.6)

Hmmm a czy pompka wspomagania nie jest z przodu na dole, za zderzakiem? A napinacz na górze z lewej strony z tyłu komory silnika? To chyba nie jest razem połączone? (przy wymianie pompki nie trzeba wyjmować napinacza, więc chyba w drugą stronę też to tak działa) Jeśli się mylę to przepraszam.
I zadam jeszcze pytanko, przy wymianie pompki złota rączka powiedział że mam do wymiany napinacz bo pasek na nim nie chodzi tylko się ślizga, pojechałem do sklepu i kupiłem samą rolkę, to powiedział że nie ma co samej rolki wymieniać, ale tu nie jest tak jak np w escorcie że cały napinacz był na sprężynie, więc gdyby się sprężyna wyrobiła to już by nie naciągała paska, a tutaj napinacz stoi sztywno, i chyba pasek naciąga się podczas dokręcania rolki? Więc pytanko: Czy wymiana samej rolki coś da, gdy podobno napinacz nie chodzi tj powinien?
Pozdrawiam
__________________
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców”

Kamils37 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2012, 11:12   #4
korek007
ford::professional
 
Zarejestrowany: 19-07-2005
Skąd: Bydg.
Model: Focus SEDAN
Silnik: 1,6 Ghia
Rocznik: 2000
Postów: 1,467
Domyślnie Odp: wymiana napinacza paska wieloklinowego (1.6)

Cytat:
Napisał Kamils37 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Hmmm a czy pompka wspomagania nie jest z przodu na dole, za zderzakiem? ...Czy wymiana samej rolki coś da, gdy podobno napinacz nie chodzi tj powinien?...
Witam
1) nie (miałem wymieniany napinacz, ale nie pamiętam, czy mechanik odkręcał pompę wspomagania);
2) wymiana samej rolki napinacza ma sens tylko wtedy, gdy skończyło się tylko łożysko rolki.
Pozdrawiam.
korek007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2012, 17:12   #5
Kamils37
ford::specialist
 
Avatar Kamils37
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 03-11-2010
Skąd: 100-Lica
Model: Foka Mk1
Silnik: 1.6 Zetek esss
Rocznik: 1999
Postów: 515
Domyślnie Odp: wymiana napinacza paska wieloklinowego (1.6)

Dzięki za odp lecz bardziej mi chodzi jak on działa w focusie? Jeśli jest sztywno przykręcony (mam taki wrażenie)? To chyba odpowiedzialna za napięcie paska jest tylko i wyłącznie rolka? Chyba że się mylę
Pozdrawiam
__________________
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców”

Kamils37 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2012, 18:20   #6
korek007
ford::professional
 
Zarejestrowany: 19-07-2005
Skąd: Bydg.
Model: Focus SEDAN
Silnik: 1,6 Ghia
Rocznik: 2000
Postów: 1,467
Domyślnie Odp: wymiana napinacza paska wieloklinowego (1.6)

Cytat:
Napisał Kamils37 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
..To chyba odpowiedzialna za napięcie paska jest tylko i wyłącznie rolka? ...Pozdrawiam
Nie widziałem wnętrza, ale inni pisali że tam jest jakaś sprężyna odpowiedzialna za naciąg paska. Wymiana samej rolki w temacie naciągu nic nie da.
korek007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2012, 20:07   #7
Ślęczek
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 12-04-2011
Skąd: Nowy Sącz
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2001
Postów: 5
Domyślnie Odp: wymiana napinacza paska wieloklinowego (1.6)

Napinacz paska wieloklinowego przykrecony jes tymi samymi śrobami co pompa wspomagania ukladu kierowniczego, na dole pod zderzakiem jest kompresor klimy SZUKAJ TIS MASZ OPISANE.
Ślęczek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2012, 22:55   #8
Kamils37
ford::specialist
 
Avatar Kamils37
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 03-11-2010
Skąd: 100-Lica
Model: Foka Mk1
Silnik: 1.6 Zetek esss
Rocznik: 1999
Postów: 515
Domyślnie Odp: wymiana napinacza paska wieloklinowego (1.6)

@Korek- dzięki za odpowiedź Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

@Ślęczek- wymieniałem pompę od wspomagania i wiem że jest na dole za zderzakiem, klimy nie mam więc to na pewno nie kompresor Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Więc jeśli miałem wyjętą pompę bez napinacza, to można wyjąć napinacz bez pompy

Pozdrawiam

http://zapodaj.net/bd38557b847c4.jpg.html

http://zapodaj.net/c7564e1df64cc.jpg.html

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Tu opisana wymiana, bez ściągania pompy, z książki "Sam Naprawiam"

Pozdrawiam
__________________
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców”


Ostatnio edytowane przez Kamils37 ; 10-09-2012 o 23:09
Kamils37 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-09-2012, 00:00   #9
pietrasnet
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 01-11-2011
Model: focus
Silnik: 1,6
Rocznik: 1999
Postów: 3
Domyślnie Odp: wymiana napinacza paska wieloklinowego (1.6)

Ja mam wersję focusa ze wspomaganiem i klimatyzacją. W innych wersjach silnikowych i wyposażenia układ wygląda zapewne inaczej.U nie kompresor od klimatyzacji jest z przodu, a napinacz i pompa wspomagania z tyłu silnika. Pompa jest nad napinaczem i wygląda na to że jest do niego przykręcona, a sam napinacz jest przykręcony do bloku silnika, więc myślę, że bez ruszania pompy się nie obejdzie. Pompa do napinacza jest przykręcona czterema śrubami.Chodzi mi właściwie głównie o jedną śrubę od pompy, która jest trudno dostępna i znajduje się pod metalowym przewodem, czy ożna ją jakoś odkręcić nie zdejmując tego przewodu i nie demontując całkiem pompy?
pietrasnet jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-09-2012, 11:53   #10
korek007
ford::professional
 
Zarejestrowany: 19-07-2005
Skąd: Bydg.
Model: Focus SEDAN
Silnik: 1,6 Ghia
Rocznik: 2000
Postów: 1,467
Domyślnie Odp: wymiana napinacza paska wieloklinowego (1.6)

W samochodach z silnikiem 1.4 i 1.6 bez klimy pompa wspomagania jest z przodu, poniżej alternatora.
korek007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.