Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 03-01-2013, 21:33   #1
daman0629
ford::average
 
Zarejestrowany: 15-10-2009
Skąd: ropczyce
Model: Mondeo mk1
Silnik: 1,8 TD
Rocznik: 1993
Postów: 81
Domyślnie Mondeo 2.0TDDI Zmienne fazy rozrządu

Witam,przeglądając forum nie znalazłem informacji która mnie nurtuje .Czy w silniku 2.0 TDDI 90KM występują zmienne fazy rozrządu ?jeśli nie ma to ok nie było tematu.Jeśli są to jak to wygląda w rzeczywistości przy pracy silnika.Interesuje mnie to ponieważ od niedawna posiadam mondeo z takim silnikiem i przy mocniejszym depnieciu pedału gazu jest odczuwalny dziwny dzwięk coś jak by się załączało(turbina swoją drogą)ale napewno głośniejsza praca silnika bardziej twarda jak by stukanie zaworów.Dodam że nie mam przepływki.

daman0629 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-01-2013, 21:34   #2
1olek
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar 1olek
 
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
Domyślnie Odp: Mondeo 2.0TDDI Zmienne fazy rozrządu

nie ma czegos takiego w mondeo, ford to nie renault Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW !
1olek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-01-2013, 21:48   #3
daman0629
ford::average
 
Zarejestrowany: 15-10-2009
Skąd: ropczyce
Model: Mondeo mk1
Silnik: 1,8 TD
Rocznik: 1993
Postów: 81
Domyślnie Odp: Mondeo 2.0TDDI Zmienne fazy rozrządu

Oki i wszystko jasneGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A może ktoś mi pojaśni czym jest spowodowany ten charakterystyczny dźwięk o którym wcześniej pisalem,myśle ze nie tylko u mnie to występuje mam na mysli posiadaczy TDDI
daman0629 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-01-2013, 22:05   #4
Wojtek
ford::expert
 
Avatar Wojtek
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,636
Domyślnie Odp: Mondeo 2.0TDDI Zmienne fazy rozrządu

Przenoszę do działu DIESEL.

Pozdrawiam
Wojtek
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie !


Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim.

KU PRZESTRODZE !
http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!!
Wojtek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-01-2013, 22:27   #5
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: Mondeo 2.0TDDI Zmienne fazy rozrządu

Cytat:
Napisał daman0629 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
myśle ze nie tylko u mnie to występuje mam na mysli posiadaczy TDDI
To występuje we wszystkich turboklekotach bez zmiennej geometrii turbo - zwiększanie momentu obrotowego w okolicach 2tyś obrotów i powyżej.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2013, 06:43   #6
stecus
ford::specialist
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO KOMBI TITANIUM RUBY RED
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km manual
Rocznik: 2017
Postów: 733
Domyślnie Odp: Mondeo 2.0TDDI Zmienne fazy rozrządu

Cytat:
Napisał ministerq Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To występuje we wszystkich turboklekotach bez zmiennej geometrii turbo - zwiększanie momentu obrotowego w okolicach 2tyś obrotów i powyżej.
Bzdura, charakterystyczne trrrr po przekroczeniu 2 tyś obr/min występuje w każdym dieslu który posiada pompę wtryskową VP 44/30 nieważne czy ma zmienną geometrię czy nie. Powyżej tych obrotów następuje zmiana początku (kąta) wtrysku i stąd ten irytujący dźwięk. Ze wszystkich marek w których zastosowano pompę VP 44 ford jest najgłośniejszy, w oplu 2.0 DTI siedzi identyczna pompa (różni się tylko mocowaniem do bloku, ford na 3 śruby opel na 4) i praca opla jest o wiele bardziej miękka a przełamanie i trrr w okolicy 2 tyś obrotów prawie niesłyszalne.
stecus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2013, 07:16   #7
daman0629
ford::average
 
Zarejestrowany: 15-10-2009
Skąd: ropczyce
Model: Mondeo mk1
Silnik: 1,8 TD
Rocznik: 1993
Postów: 81
Domyślnie Odp: Mondeo 2.0TDDI Zmienne fazy rozrządu

Cytat:
Napisał stecus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bzdura, charakterystyczne trrrr po przekroczeniu 2 tyś obr/min występuje w każdym dieslu który posiada pompę wtryskową VP 44/30 nieważne czy ma zmienną geometrię czy nie. Powyżej tych obrotów następuje zmiana początku (kąta) wtrysku i stąd ten irytujący dźwięk. Ze wszystkich marek w których zastosowano pompę VP 44 ford jest najgłośniejszy, w oplu 2.0 DTI siedzi identyczna pompa (różni się tylko mocowaniem do bloku, ford na 3 śruby opel na 4) i praca opla jest o wiele bardziej miękka a przełamanie i trrr w okolicy 2 tyś obrotów prawie niesłyszalne.
Z tym sie zgodze jeździłem oplami w dieslu i tego przełamania głosowego wogóle nie słychac.
daman0629 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2013, 09:40   #8
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: Mondeo 2.0TDDI Zmienne fazy rozrządu

Cytat:
Napisał stecus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bzdura, charakterystyczne trrrr po przekroczeniu 2 tyś obr/min występuje w każdym dieslu który posiada pompę wtryskową VP 44/30 nieważne czy ma zmienną geometrię czy nie.
Weź sobie pooglądaj wykresy silników TD/TDDI z hamowni, i co się na nich dzieje po przekroczeniu 2k obrotów, pomyśl, i następnie tu wróć i napisz co było bzdurą. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No chyba że u siebie masz przestawianie kąta wtrysku na silniku od traktora, który tak mocno słychać po przekroczeniu 2k obrotów, to przepraszam, zwracam honor. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2013, 11:38   #9
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: Mondeo 2.0TDDI Zmienne fazy rozrządu

Cytat:
Napisał ministerq Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Weź sobie pooglądaj wykresy silników TD/TDDI z hamowni, i co się na nich dzieje po przekroczeniu 2k obrotów, pomyśl, i następnie tu wróć i napisz co było bzdurą.
Brak mi słów jak czytam takie pierdoły. Piszemy tu o silniku 2.0 TDDI a nie o twoim "traktorze". I jakoś większość posiadaczy tych motorów wiem o tym przełamaniu. A to że moment wzrasta na wydruku z hamowni to chyba dobrze bo turbo zaczyna pompować.

A swoją drogą to kolega STECUS ma większe pojęcie o fordach. niż połowa forum a od ciebie to napewno.
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2013, 11:57   #10
stecus
ford::specialist
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO KOMBI TITANIUM RUBY RED
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km manual
Rocznik: 2017
Postów: 733
Domyślnie Odp: Mondeo 2.0TDDI Zmienne fazy rozrządu

Moje auto nie robi trrr wogóle bo jest to TDCI, wczesniej miałem TDDI ze zmienną geometrią które wdg Ciebie nie powinno robić tego irytującego dźwięku a robiło to bardzo głośno, szczególnie na zimno. Z tego co zaobserwowałem po osmiu latach pracy w bosch serwisie właśnie te mk3 TDDI które nie mają zmiennej geometrii tylko stałe turbo pracują o wiele ciszej i przyjemniej niz te ze zmienną. Fakt że są sporo słabsze z dołu i bardziej ospale reagują na gaz. Co do wykresów momentu obrotowego to widziałem i dlatego jeżdżę mondeo, a wzmocnienie momentu obrotowego w TDDI opisane przez Ciebie wynika właśnie z przestawienia kąta wtrysku i zwiekszeniu dawki paliwa, ot taki fabryczny chip tuning, tylko trochę im nie wyszło bo pozostał bardzo nieprzyjemny efekt dźwiękowy. Tyle mam do powiedzenia w tym temacie, Pozdrawiam.
stecus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:28.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.