Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-03-2013, 20:48   #1
Rapis1
ford::average
 
Avatar Rapis1
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 12-05-2011
Skąd: Chełmno
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 72
Post Turbina zmienna geometria jak powinna działać

Witam mam problem ze mondi nie ciagnie tak jak powinien. Dolot wyczyszczony, EGR zaslepiony. Rury sprawdzone. Turbina nie ma luzów sucho od strony filtra powietrza. Pytanie jak powinno dziąłac to cięgno od gruszki? Jak mam podłaczony wezyk to jest naciagniete turbo a i ciagle tak jest na duzych, małych obrotach i na zgaszonym i przy odpalaniu. Puszcza dopiero jak odłacze wezyk.


Ostatnio edytowane przez Rapis1 ; 01-03-2013 o 21:09 Powód: Dodałem dwa fakty
Rapis1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2013, 00:17   #2
wojtekp27
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: piaseczno
Model: ford escort/mondeo
Silnik: 1.8d/2.0 tddi
Rocznik: 1995/2002
Postów: 177
Domyślnie Odp: Turbina zmienna geometria jak powinna działać

Cytat:
Napisał Rapis1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam mam problem ze mondi nie ciagnie tak jak powinien. Dolot wyczyszczony, EGR zaslepiony. Rury sprawdzone. Turbina nie ma luzów sucho od strony filtra powietrza. Pytanie jak powinno dziąłac to cięgno od gruszki? Jak mam podłaczony wezyk to jest naciagniete turbo a i ciagle tak jest na duzych, małych obrotach i na zgaszonym i przy odpalaniu. Puszcza dopiero jak odłacze wezyk.
A pamiętałes o dziurkach w zaślepce egr? Bo jak zaślepiłeś na ciemno to możesz tak mieć
wojtekp27 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2013, 05:08   #3
Rapis1
ford::average
 
Avatar Rapis1
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 12-05-2011
Skąd: Chełmno
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 72
Domyślnie Odp: Turbina zmienna geometria jak powinna działać

Gdy zaczęłem sie tym ,,bawic" To wezyk przy EGR tez był zaslepiony juz ktos wczesniej musiał cos robic odkreciłem z jednej strony przewód dorobiłem blaszke i zaslepiłem, nie wiem czy predzej był zaslepiony z drugiej strony bo nie mogłem całego zaworu wykrecic. I ta moja zaslepka nic nie dała. Ten wezyk przy turbinie ciagle zasysa powietrze, a chyba na obrotach powinien puscic(?) Może czujnik cisnienia doładowania?

Ostatnio edytowane przez Rapis1 ; 02-03-2013 o 05:12 Powód: Dopisanie waznych faktów
Rapis1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-03-2013, 06:04   #4
Rapis1
ford::average
 
Avatar Rapis1
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 12-05-2011
Skąd: Chełmno
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 72
Domyślnie Odp: Turbina zmienna geometria jak powinna działać

Odczepilem ten weżyk cienki od turbiny i do 2500 obrotow mułowaty bo otwarte ciagle kierownice sa ale od 2500 tys rakieta! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co odpowiada za sterowanie tym cisnieniem od gruchy?
Odpowie ktos?
Rapis1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-03-2013, 14:29   #5
escort
ford::advanced
 
Avatar escort
 
Imię: luk
Zarejestrowany: 04-06-2009
Skąd: Bytom,Fulda,londyn
Model: polonez caro plus1,6gli
Silnik: 1,6
Rocznik: 97
Postów: 487
Domyślnie Odp: Turbina zmienna geometria jak powinna działać

panowie zacznijmy od tego nie ma czegos takiego ja zmienna geometria łopatek turbo w samochodach takie cos jest w helikopterach a nie w autach w autach jest zmienna geometria kierownic powietrz turbo
escort jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-03-2013, 16:22   #6
Rapis1
ford::average
 
Avatar Rapis1
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 12-05-2011
Skąd: Chełmno
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 72
Domyślnie Odp: Turbina zmienna geometria jak powinna działać

No ja nie jestem mechanikiem, tylko ucze sie za informatyka, ale naprawiam w samochodzie wszystko w garazu. Nie daje do mechanika. I mogę źle nazwać rzecz, chyba każdy wie o czym mówie, a jak znasz tak dobrze te tematy i mnie poprawiasz to odpowiedz na pytanie co steruje podcisnieniem tym co wciaga to ciegno przy gruszce?..
Rapis1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2013, 08:57   #7
escort
ford::advanced
 
Avatar escort
 
Imię: luk
Zarejestrowany: 04-06-2009
Skąd: Bytom,Fulda,londyn
Model: polonez caro plus1,6gli
Silnik: 1,6
Rocznik: 97
Postów: 487
Domyślnie Odp: Turbina zmienna geometria jak powinna działać

ja nie mam zadnych pretensji do ciebie bo ktos to dawno temu tak nazwał i teraz kazdy tak mowi jak ja kiedys gadałem z mechanikiem to mi własnie taki tekst rzucił bo jest to zle z angielskiego przetłumaczone,a steruje tym powietrze zasysane przez turbo

Ostatnio edytowane przez escort ; 04-03-2013 o 09:01
escort jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2013, 17:26   #8
Rapis1
ford::average
 
Avatar Rapis1
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 12-05-2011
Skąd: Chełmno
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 72
Domyślnie Odp: Turbina zmienna geometria jak powinna działać

Ciegnem nie steruje powietrze zasysane z Turbo, tylko czujnik cisniania doładowujacego czyli MAPsensor jak dobrze wyczytałem jutro bede go czyscił.
Rapis1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2013, 17:30   #9
escort
ford::advanced
 
Avatar escort
 
Imię: luk
Zarejestrowany: 04-06-2009
Skąd: Bytom,Fulda,londyn
Model: polonez caro plus1,6gli
Silnik: 1,6
Rocznik: 97
Postów: 487
Domyślnie Odp: Turbina zmienna geometria jak powinna działać

powiem ci tak masz zwykła turbine niesterowana elektronika a map sensor jest czujnikiem cisnienia bezwzglednego w kolektorze dolotowym a gruszka z turbo jak zauwazyłes pewnie jest połaczona z obudowa turbiny tak jest w 90 ps wersji mondka mk3 a map sensor w zwykłych mondkach tddi jest od mierzenia temp oraz cisnienia

Bump: Strona główna

Regeneracja turbosprężarek
- Zasada działania turbosprężarki
- Przyczyny uszkodzeń turbosprężarek
- Historia turbodoładowania
Produkcja wyważarek
Diadnostyka
KontaktZasada działania turbosprężarki

Przemysł motoryzacyjny, szczególnie gałąź związana ze sportami motoryzacyjnymi, od zawsze dążyła do zwiększenia mocy silników i podniesienia ich osiągów. Zasada "więcej spalonego paliwa - większa moc" obowiązuje ciągle. Do spalenia 1 litra paliwa potrzeba około 14 litrów powietrza.
W klasycznym silniku powietrze zasysane jest do komory spalania, więc aby zassać większą ilość powietrza niezbędne jest zwiększenie pojemności silnika. Realizuje się to przez zwiększenie pojemności cylindra lub zwiększanie ilości cylindrów. Rozwiązanie to ma jednak podstawową wadę: zwiększają się gabaryty i masa całego silnika.
Rozwiązaniem problemu jest sprężenie powietrza podawanego do cylindra tak, żeby w tej samej objętości zmieściło się go więcej. Dzięki temu można też podać proporcjonalnie więcej paliwa, czyli zwiększyć moc silnika. W tym celu stosowane są stosowane w pojazdach kompresory oraz turbosprężarki.




Praca turbospreżarki


Turbosprężarka podczas swojej pracy wykorzystuje część energii kinetycznej spalin, które produkuje silnik. Spaliny z wszystkich cylindrów są skupiane za pomocą kolektora wydechowego a następnie kierowane do turbosprężarki.
W turbosprężarce spaliny trafiają do pierwszego bloku – kompresora – i tam ich energia kinetyczna zamieniana jest na ruch obrotowy wirnika turbiny. Po przejściu przez turbinę spaliny kierowane są do układu wydechowego, a energia wirującego wirnika turbiny przekazywana jest za pośrednictwem sztywnego wałka do drugiego bloku turbosprężarki, czyli kompresora. Wirujący wirnik kompresora (potocznie zwany kołem kompresji) zasysa z układu dolotowego powietrze, spręża je i kieruje do intercoolera, a następnie silnika.
Ponieważ wirnik turbiny opływają gorące gazy spalinowe, a koło kompresji zimne powietrze, potocznie pierwszą część nazywa się stroną gorącą, a tą drugą – stroną zimną.
Wirnik turbosprężarki rozpędza się do niewyobrażalnych prędkości sięgających 170 000 obr/min, a w autach sportowych nawet do 250 000 obr/min. Elementy wirujące w turbosprężarce muszą więc spełniać najbardziej rygorystyczne wymogi.
W klasycznych turbosprężarkach cześć spalin może opuścić turbosprężarkę krótszą drogą, bez przechodzenia przez komorę turbiny. Umożliwia to zawór upustowy spalin. Zawór ten schowany jest pod żeliwną obudową turbiny, na zewnątrz widać jedynie siłownik pneumatyczny sterujący tym zaworem. Jeśli ciśnienie sprężonego powietrza wzrośnie do granicznej wartości, zawór otwiera się ograniczając prędkość obrotową wirnika. Zabezpiecza to turbosprężarkę przed przekroczeniem jej maksymalnych dopuszczalnych prędkości obrotowych.



Intercooler


Do sprawnego działania całego systemu niezbędny jest wspomniany wcześniej intercooler. Jest to nic innego jak chłodnica powietrza. Proces sprężania powietrza w turbosprężarce zawsze wiąże się ze wzrostem temperatury sprężonego powietrza. Gorące powietrze jest w intercoolerze schładzane, dzięki czemu zmniejsza się ciśnienie, ale za to większa ilość powietrza i przez to tlenu może być dostarczona do komory spalania.

Ostatnio edytowane przez escort ; 04-03-2013 o 17:34
escort jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2013, 18:08   #10
Rapis1
ford::average
 
Avatar Rapis1
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 12-05-2011
Skąd: Chełmno
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 72
Domyślnie Odp: Turbina zmienna geometria jak powinna działać

A wiec tak.
1) Mój ma 115 ps.
2) Gruszka jest przymocowana do turbiny na stałe, zgadza się.
3) Ale tym podcisnieniem co wciaga ciegno przy gruszce, nie steruje powietrze zasysane z turbo- predzej napisałes ze tak jest. (cytuje ,,a steruje tym powietrze zasysane przez turbo").
Rapis1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:58.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.