|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-03-2013, 20:51 | #1 |
Postów: n/a
|
Focus MK2 1.6
Witam Wszystkich,
Chciałbym kupic Focusa Mk2. Przegladalem duzo ogloszen i sam juz nie wiem co jest standardem. Znalazlem taki oto http://otomoto.pl/ford-focus-klima-s...C27004704.html Proszę o podpowiedź doświadczonych forumowiczów czy warto zainteresować się tym autkiem. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam! |
10-03-2013, 21:24 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-08-2011
Skąd: Warszawa Żoliborz
Model: Mondeo Mk4 GoldX/Nissan Micra K11
Silnik: 2,3l Duratec HE 161KM Automat AWF21/1.4 16V 82KM Automat CVT
Rocznik: 2008/2001
Postów: 294
|
Re: Focus MK2 1.6
Dziwnie wygląda kwestia filtra cząstek stałych - miałem Focusa z Niemiec, ten sam rocznik i silnik. Filtr mial jak najbardziej.
Ten również na 100% miał fabrycznie, bo na szybie widnieje naklejka Umweltzone z normą Euro4, a 109KM silniki TDCI spełniały normę jedynie z DPF-em. Tak więc jeżeli filtra nie ma jak to podkreśla sprzedający to zostal wycięty. Pytanie w jaki sposób? Czy profesjonalna wycinka ze zwężką wstawioną w puchę po DPF i nową mapą silnika, czy też jakiś chamski emulator który będzie za chwilę powodował sypanie błędami przez silnik? Spytaj o to sprzedającego. Zobaczymy czy Ci powie że filtr został wycięty. To że był fabrycznie potwierdzisz po VIN w ETIS. Po drugie uważam, że szafa jest w tym aucie kręcona. Z prostego powodu - trwałość DPF-a to w polskich warunkach lekko licząc 120 000km, a w niemieckich warunkach (autostrady) nawet 150 000-170 000km. Jeżeli auto filtra nie ma to znaczy że padł, koszt wymiany w DE byl zbyt duży, auto opierniczono Polakowi, a ten usunał DPF-a. A jak padł to na pewno nie przy 90 000km. Poza tym z wieku i deklarowanego przebiegu wynika, że auto średnio robiło 13 500km rocznie. Nie ma takiego Niemca, który kupiłby diesla za 20 000 - 22 000€ po to żeby robić nim 1000km miesięcznie i po 7 latach z symbolicznym przebiegiem sprzedać go Polakowi za 3 000 - 3 500€ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ściema na resorach, auto na pewno ma ponad 150 000km. Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 06-04-2013 o 11:52 Powód: uzupełnienie |
10-03-2013, 22:30 | #3 |
Postów: n/a
|
Odp: Focus MK2 1.6
Bardzo dziękuję Ci za odpowiedź - bardzo rzeczową Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Prawdopodobnie uratowałeś mnie przed wieloma klopotami. Sam juz nie wiem czy celuje w dobre auto. Chcialbym kupic auto za 15-17 kPLN i myslalem ze focusa 2005 (najlepiej 90kM) dostane za takie pieniadze. A tu widze, ze co jeden to lepszy. Może zamiast tego jakąś fiestę albo C4... Możesz poradzić mi coś w tej kwestii? Nie znam się na samochodach a potrzebuję takiego, które będzie dużo jeździć po mieście i troche w trasy.
|
11-03-2013, 09:08 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-08-2011
Skąd: Warszawa Żoliborz
Model: Mondeo Mk4 GoldX/Nissan Micra K11
Silnik: 2,3l Duratec HE 161KM Automat AWF21/1.4 16V 82KM Automat CVT
Rocznik: 2008/2001
Postów: 294
|
Re: Focus MK2 1.6
Kolego/Koleżanko - pierwsze pytanie na które musisz sobie odpowiedzieć to jakie roczne przebiegi robisz. Jeżeli jest to mniej niż 15 000km to pakowanie się w jakiegokolwiek diesla jest kiepskim pomysłem.
Focus MK2 jest bardzo dobrym wyborem i na Twoim miejscu nie zarzucałbym całkowicie pomysłu zakupu tego auta, jednak zastanowiłbym się czy jest sens pakować się w diesla. Może warto rozejrzeć się za zwykłym 1,6 w benzynie? - Koszt zakupu niższy. - Szansa na to, że przebieg będzie mniejszy i bardziej zbliżony do rzeczywistego większa. - Zdecydowanie większa szansa na kupienie auta od prywatnego użytkownika, a nie z floty. - Mniejsze koszty serwisu i ewentualnych napraw (brak turbiny, brak koła dwumasowego, brak wtryskiwaczy, brak wspomnianego DPF-a, brak świec żarowych). Jedyne koszty serwisu to raz na rok bańka oleju za 100zł + filtr oleju za 20zł + powietrza za 40zł. Raz na 60000km świece po 10zł/sztukę. Nawet jak tego przeglądu nie wykonasz i oleju nie wymienisz to co najwyżej skrócisz slinikowi żywot. W dieslu ryzykujesz padnięciem turbiny, etc. A to koszta idące w grube tysiące złotych, co przy aucie wartym 15 000zł jest absolutnie bez sensu. W dieslu musisz pamiętać o wymianach filtra paliwa, pilnowaniu jakości wlewanego paliwa, studzeniu turbosprężarki, itd, itp. Benzyna i to jeszcze w wydaniu Forda 1600 to jeden z najprostszych i najłatwiejszych w serwisowaniu silników. Moc ta sama co w tym dieslu, którego upatrzyłeś, oczywiście moment obrotowy nie ten i spalanie większe. Ale jak sobie policzysz wszystkie koszty, które ponosisz bądź możesz ponieść i jeszcze dodasz do tego święty spokój to chyba warto się zastanowić nad taką opcją... Zwłaszcza jeżeli dystanse które przejeżdżasz są jednostkowo krótkie. Pozdrawiam, T. Ostatnio edytowane przez grodek75 ; 11-03-2013 o 09:11 |
06-04-2013, 11:00 | #5 |
ford::beginner
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 18-01-2013
Skąd: De
Model: Focus II
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2007
Postów: 28
|
Odp: Focus MK2 1.6
grodek75 wyjasniles wszystko pieknie i ladnie. Sam mialem dylemat co kolega malliavin i wybralem 1.6 benzyne. Jak na razie robie przebiegi rzedu 12 tys.rocznie i uwazam , ze wybor benzyny przy takim przebiegu jest optymalny. Niestety ludzie biorac Diesla patrza tylko na spalanie - nie patrza na inne "oszczednosci" - ktore jak to pozniej sie mowi przy nowych dieslach: To co na paliwie zaoszczedziosz - wydasz potem w warsztacie (a to potem bardziej BOLI :-) )
Dlatego wydaje mi sie , ze kolega malliavin rowniez powinien brac benzyniaka nie koniecznie 1.6 bo 1.8 "niewiele wiecej" pali, a osiagi i bezpieczenstwo "wieksze" (wiecej pod noga). Oczywiscie musisz wiedziec gdzie i ile bedziesz jezdzil ? Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 06-04-2013 o 11:52 |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|