Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Kupujemy auto

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-03-2013, 20:51   #1
malliavin
 
Postów: n/a
Domyślnie Focus MK2 1.6

Witam Wszystkich,

Chciałbym kupic Focusa Mk2. Przegladalem duzo ogloszen i sam juz nie wiem co jest standardem. Znalazlem taki oto

http://otomoto.pl/ford-focus-klima-s...C27004704.html

Proszę o podpowiedź doświadczonych forumowiczów czy warto zainteresować się tym autkiem.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam!

  Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-03-2013, 21:24   #2
grodek75
ford::advanced
 
Avatar grodek75
 
Zarejestrowany: 07-08-2011
Skąd: Warszawa Żoliborz
Model: Mondeo Mk4 GoldX/Nissan Micra K11
Silnik: 2,3l Duratec HE 161KM Automat AWF21/1.4 16V 82KM Automat CVT
Rocznik: 2008/2001
Postów: 294
Domyślnie Re: Focus MK2 1.6

Dziwnie wygląda kwestia filtra cząstek stałych - miałem Focusa z Niemiec, ten sam rocznik i silnik. Filtr mial jak najbardziej.
Ten również na 100% miał fabrycznie, bo na szybie widnieje naklejka Umweltzone z normą Euro4, a 109KM silniki TDCI spełniały normę jedynie z DPF-em.
Tak więc jeżeli filtra nie ma jak to podkreśla sprzedający to zostal wycięty. Pytanie w jaki sposób? Czy profesjonalna wycinka ze zwężką wstawioną w puchę po DPF i nową mapą silnika, czy też jakiś chamski emulator który będzie za chwilę powodował sypanie błędami przez silnik?
Spytaj o to sprzedającego. Zobaczymy czy Ci powie że filtr został wycięty.
To że był fabrycznie potwierdzisz po VIN w ETIS.
Po drugie uważam, że szafa jest w tym aucie kręcona.
Z prostego powodu - trwałość DPF-a to w polskich warunkach lekko licząc 120 000km, a w niemieckich warunkach (autostrady) nawet 150 000-170 000km.
Jeżeli auto filtra nie ma to znaczy że padł, koszt wymiany w DE byl zbyt duży, auto opierniczono Polakowi, a ten usunał DPF-a.
A jak padł to na pewno nie przy 90 000km.
Poza tym z wieku i deklarowanego przebiegu wynika, że auto średnio robiło 13 500km rocznie.
Nie ma takiego Niemca, który kupiłby diesla za 20 000 - 22 000€ po to żeby robić nim 1000km miesięcznie i po 7 latach z symbolicznym przebiegiem sprzedać go Polakowi za 3 000 - 3 500€ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ściema na resorach, auto na pewno ma ponad 150 000km.

Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 06-04-2013 o 11:52 Powód: uzupełnienie
grodek75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-03-2013, 22:30   #3
malliavin
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Focus MK2 1.6

Bardzo dziękuję Ci za odpowiedź - bardzo rzeczową Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Prawdopodobnie uratowałeś mnie przed wieloma klopotami. Sam juz nie wiem czy celuje w dobre auto. Chcialbym kupic auto za 15-17 kPLN i myslalem ze focusa 2005 (najlepiej 90kM) dostane za takie pieniadze. A tu widze, ze co jeden to lepszy. Może zamiast tego jakąś fiestę albo C4... Możesz poradzić mi coś w tej kwestii? Nie znam się na samochodach a potrzebuję takiego, które będzie dużo jeździć po mieście i troche w trasy.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2013, 09:08   #4
grodek75
ford::advanced
 
Avatar grodek75
 
Zarejestrowany: 07-08-2011
Skąd: Warszawa Żoliborz
Model: Mondeo Mk4 GoldX/Nissan Micra K11
Silnik: 2,3l Duratec HE 161KM Automat AWF21/1.4 16V 82KM Automat CVT
Rocznik: 2008/2001
Postów: 294
Domyślnie Re: Focus MK2 1.6

Kolego/Koleżanko - pierwsze pytanie na które musisz sobie odpowiedzieć to jakie roczne przebiegi robisz. Jeżeli jest to mniej niż 15 000km to pakowanie się w jakiegokolwiek diesla jest kiepskim pomysłem.
Focus MK2 jest bardzo dobrym wyborem i na Twoim miejscu nie zarzucałbym całkowicie pomysłu zakupu tego auta, jednak zastanowiłbym się czy jest sens pakować się w diesla.
Może warto rozejrzeć się za zwykłym 1,6 w benzynie?
- Koszt zakupu niższy.
- Szansa na to, że przebieg będzie mniejszy i bardziej zbliżony do rzeczywistego większa.
- Zdecydowanie większa szansa na kupienie auta od prywatnego użytkownika, a nie z floty.
- Mniejsze koszty serwisu i ewentualnych napraw (brak turbiny, brak koła dwumasowego, brak wtryskiwaczy, brak wspomnianego DPF-a, brak świec żarowych). Jedyne koszty serwisu to raz na rok bańka oleju za 100zł + filtr oleju za 20zł + powietrza za 40zł. Raz na 60000km świece po 10zł/sztukę. Nawet jak tego przeglądu nie wykonasz i oleju nie wymienisz to co najwyżej skrócisz slinikowi żywot. W dieslu ryzykujesz padnięciem turbiny, etc. A to koszta idące w grube tysiące złotych, co przy aucie wartym 15 000zł jest absolutnie bez sensu.
W dieslu musisz pamiętać o wymianach filtra paliwa, pilnowaniu jakości wlewanego paliwa, studzeniu turbosprężarki, itd, itp.
Benzyna i to jeszcze w wydaniu Forda 1600 to jeden z najprostszych i najłatwiejszych w serwisowaniu silników.
Moc ta sama co w tym dieslu, którego upatrzyłeś, oczywiście moment obrotowy nie ten i spalanie większe. Ale jak sobie policzysz wszystkie koszty, które ponosisz bądź możesz ponieść i jeszcze dodasz do tego święty spokój to chyba warto się zastanowić nad taką opcją...
Zwłaszcza jeżeli dystanse które przejeżdżasz są jednostkowo krótkie.
Pozdrawiam,
T.

Ostatnio edytowane przez grodek75 ; 11-03-2013 o 09:11
grodek75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-04-2013, 11:00   #5
jumka03
ford::beginner
 
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 18-01-2013
Skąd: De
Model: Focus II
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2007
Postów: 28
Domyślnie Odp: Focus MK2 1.6

grodek75 wyjasniles wszystko pieknie i ladnie. Sam mialem dylemat co kolega malliavin i wybralem 1.6 benzyne. Jak na razie robie przebiegi rzedu 12 tys.rocznie i uwazam , ze wybor benzyny przy takim przebiegu jest optymalny. Niestety ludzie biorac Diesla patrza tylko na spalanie - nie patrza na inne "oszczednosci" - ktore jak to pozniej sie mowi przy nowych dieslach: To co na paliwie zaoszczedziosz - wydasz potem w warsztacie (a to potem bardziej BOLI :-) )

Dlatego wydaje mi sie , ze kolega malliavin rowniez powinien brac benzyniaka nie koniecznie 1.6 bo 1.8 "niewiele wiecej" pali, a osiagi i bezpieczenstwo "wieksze" (wiecej pod noga).

Oczywiscie musisz wiedziec gdzie i ile bedziesz jezdzil ?

Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 06-04-2013 o 11:52
jumka03 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:43.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.