|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-04-2013, 07:57 | #1 |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 03-04-2013
Skąd: Lublin
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 tdci (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 9
|
Focus MK2 jaki silnik 1.6 TDCI
Witam,
Od ponad miesiąca rozglądam się za nowym samochodem. Moja zdezelowana vectra co miesiąc wyskakuje mi z czymś nowym (ma 22 lata), wysłużone auto i pora na coś nowego. W moje oko wpadł Focus 2, śliczne auto, spory wybór silników. Przeszukiwałem forum, natknąłem się na sporą ilość informacji i chciałbym pewną rzecz rozsądzić. Proszę, abyście porównali mi dwa silniki. 1. 1.6 TDCi 109KM, (2003-2009) 2. 1.6 Duratorq TDCi 90KM, (2005-2011) Jakie mam pytania do tych modeli, w dziale technicznym nie potrafiłem znaleźć informacji, mianowicie, który z tych silników nie posiada: -koła dwumasowego -filtra cząstek stałych -turbiny ze zmienną geometrią I czy w dieslach można spotkać zamiast paska łańcuch na rozrządzie? Chce znaleźć foczkę, którą będę mógł śmiało przez 10 lat zajeżdżać, a ta nie pokornie będzie mi służyć. Poradźcie mi bo nie chce się wpakować w jakieś bagnoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Interesuje mnie też silnik 1.8 Duratorq TDCi 115KM, (2005-2011) |
07-04-2013, 10:37 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-05-2011
Skąd: 3City
Model: Fordy
Silnik: różne
Rocznik: różne
Postów: 16
|
Odp: Focus MK2 jaki silnik 1.6 TDCI
1.6 90KM - NIE MA DPF
1.6 109KM - MA DPF Obydwie wersje są na pasku rozrządu. Ze swojego dośw. doradziłbym 1.8 tdci. Silnik może konstrukcyjnie starszy, mający gorszą kulturę pracy, ale 115KM już przyzwoicie przyspiesza na wyższych biegach, nie ma DPF, części zamienne np rozrząd tańszy :-) Chyba, że zależy Ci na spalaniu, to tutaj silniki 1.6 TDCi są oszczędniejsze, miałem 1,6 90KM i jeżdżąc normalnie w cyklu mieszanym można zejść poniżej 5l/100, natomiast 1,8 tdci to ok. 6l/100. Podsumowując wszystko zależy od Twoich preferencji, na czym najbardziej Ci zależy, bo jeśli chodzi o awaryjność to zarówno 1,6 jak i 1,8 chyba wypadają podobnie (nie licząc problemów z DPF w 1,6 109KM który można wyciąć i masz potem spokój).
__________________
Regulamin $ 23 PS: Zgoda ci wygasła. Ostatnio edytowane przez Szprytny ; 07-04-2013 o 10:45 |
07-04-2013, 10:43 | #3 |
ford::beginner
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 06-04-2013
Model: Ford Focus mk2
Silnik: 1,6 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 23
|
Odp: Focus MK2 jaki silnik 1.6 TDCI
Ja wyżej, i CHYBA wersja 109 ma turbo ze zmienną geometrią ale nie jestem pewien, albo to było dopiero od 1.8TDCi Mówisz 10 lat? obecnym dieslem bez większych przygód? Ciężko to widze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Ostatnio edytowane przez Toretto ; 07-04-2013 o 11:31 |
07-04-2013, 13:25 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-05-2009
Skąd: Żyrardów
Model: Grand Scenic
Silnik: 1.6dci
Rocznik: 2014
Postów: 104
|
Odp: Focus MK2 jaki silnik 1.6 TDCI
Mam porównanie bo jeździłem obydwoma z większym lub mniejszym stażem ...
Posiadam obecnie mk2 1.6 TDCI 90km (zrobiłem 8000km, obecnie ma 111k), a ojciec właśnie sprzedał C-Maxa 1.6TDCI 109km (kupiłem kiedy miał 80k przebiegu, sprzedał 130k). Jeśli chodzi o elastyczność silnika to nie ma co porównywać według "oficjalnych" danych różnica w przyspieszeniu to około 2s co naprawdę czuć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. -> [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ], ale jeśli chcesz spokojnie jeździć do 140km/h to 90km wystarcza w zupełności, ale 109km jednak pokazuje różnice ... Co do spalania jest różnica około 1L mimo iż to ta sama pojemność silnika. Mój zimą po warszawie nie spalał więcej niz 6l, ojca 7-7.5, latem focusem spokojnie 5.5 to nie problem, spokojna jazda trasą 4.5L, C-Max zawsze o 1L więcej, więc jakby nie patrzeć to na 10.000 km różnica około 600zł. Co do awaryjności swoim jeżdżę mało, ale kompletnie nic mu nie dolega, ojciec przez 50.000km zrobił alternator bo za późno wymienił akumulator i amortyzatory przód bo unikał czołowego z tirem ... to i tak mała cena za to co mogło go spotkać ... Nie przejmuj się flotowymi samochodami sam mam taki i złego słowa na niego powiedzieć nie mogę, jeśli np. miał robioną blacharkę to się nie przejmuj tylko patrz czy podłużnice są całe ... stawiam że 80% samochód na polskich drogach miało większa lub mniejszą przygodę patrz jak coś było zrobione po prostu ... a btw. miałem ostatnio przyjemność jechać znajomego 1.8tdci 115, jak pamiętam c-maxa ojca 109km to różnica w samej elastyczności było nikła, bynajmniej dla mnie. |
07-04-2013, 13:52 | #5 |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 03-04-2013
Skąd: Lublin
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 tdci (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 9
|
Odp: Focus MK2 jaki silnik 1.6 TDCI
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Generalnie chodzi mi o oszczędność. Samochodem będę robić około 10-12 tys w ciągu roku, raczej jeżdżę jak emeryt, mimo młodego wieku prędkości powyżej 120-130 raczej nie dla mnie. Lubię spokojna płynną jazdę bez szarpań i zmian prędkości, samochody trzeba szanować
Zastanawiałem się jeszcze nad benzynką też o tej pojemności, z racji moich małych przebiegów rocznych ale chyba wybiorę dieselka. A jak z kołem dwumasy??, jest już montowane w tych modelach silników, bo wiem że to rozwiązanie w silnikach dieslowych lubi się pokazywać, a naprawy również są dość kosztowne. |
07-04-2013, 14:37 | #6 |
ford::beginner
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 22-02-2013
Skąd: Wadowice
Model: kiedyś Mondeo MkIII
Silnik: żaden
Rocznik: bieżący
Postów: 27
|
Odp: Focus MK2 jaki silnik 1.6 TDCI
Jak robisz po tysiąc km na miesiąc to nawet nie myśl o dieslu. Tylko benzyna.
Ja też długo szukałem diesla.Trafić nie wymęczone auto, które ma udokumentowane wymiany podzespołów jak dwumasa,dpf,wtryskiwacze to jak trafić 6 w totka. Jak się okaże że ilość km którą robisz się zwiększy to wtedy gaz. Dobra rada od kogoś kto już nie jedną benzynę i diesla objeździł. |
07-04-2013, 15:09 | #7 |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 03-04-2013
Skąd: Lublin
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 tdci (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 9
|
Odp: Focus MK2 jaki silnik 1.6 TDCI
I przez takie opinie cały czas nie mogę się zdecydować co wybraćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. co mi grozi jeśli będę robić tak mały przebieg??
|
07-04-2013, 16:18 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-05-2011
Skąd: 3City
Model: Fordy
Silnik: różne
Rocznik: różne
Postów: 16
|
Odp: Focus MK2 jaki silnik 1.6 TDCI
Tylko że w przypadku focusa mk2 to z benzynowych silników masz do wyboru tylko 1,6 lub 2,0. (pomijam wynalazki 1,4 oraz 1,8 flexifuel)
1,6 benzyna - jak dla mnie osiągi gorsze od 1,6 tdci 2,0 benzyna - fajny ale o niskim spalaniu to zapomnij
__________________
Regulamin $ 23 PS: Zgoda ci wygasła. |
07-04-2013, 16:39 | #9 |
Zablokowany
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 09-02-2012
Skąd: Łódź
Model: Escort MK7 cabrio | Focus MKI kombi
Silnik: 1.6i | 1.8i
Rocznik: 1995 | 2000
Postów: 368
|
Odp: Focus MK2 jaki silnik 1.6 TDCI
Zależy jeszcze jak na tysiąc w miesięcu jeździsz, jak na bardzo krótkich odcinkach gdzie silnik ledwo sie nagrzeje to benzyna bo diesel na starcie pali więcej niż benzyna zimą. Jeśli odcinki minimum 15km to ja bym już stawiał na diesla, trzymając się zasady zanim ruszysz i zgasisz minuta na wolnych nie powinien robić problemów. Jest to bardzo ważne w ropniakach, niestaty wiele osób tego nie stosuje no i turbo do roboty na bank
|
07-04-2013, 17:16 | #10 | ||
ford::advanced
Zarejestrowany: 02-10-2008
Skąd: przedbórz
Model: Ford Focus mk 3
Silnik: 1.6 TDCI 115 PS
Rocznik: 2012
Postów: 203
|
Odp: Focus MK2 jaki silnik 1.6 TDCI
Cytat:
Cytat:
|
||
|
|
|