Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Kupujemy auto
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-04-2013, 08:57   #1
pilu23
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 12-12-2011
Model: Transit
Silnik: 2.4 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 13
Domyślnie C-MAX vs FOCUS MK2 2.0 TDCI

Witajcie ,
Przeglądam jakiś czas forum i interesuję się zmianą mojej octavki na C-max lub Focus MK2 z silnikiem 2.0 tdci ( PSA o ile się nie mylę )
Naczytałem się wiele opinie na temat silników i samych modeli aut i zaskoczyły mnie opinie na temat C-maxa , że jest jednym z lepszych modeli jakie ford wypuścił czy tyczy się to również focus mk2 ? To chyba zbliżone konstrukcje ?
Czy możecie mi powiedzieć, w których rocznikach nie występuje filtr cząstek stałych i jak z trwałością sprzęgieł w stosunku do mondka mk3 ? Chciałbym się dowiedzieć czy te wszystkie legendy o dwumasie i wtryskach to prawda bo przed zakupem Skody też mnie straszyli , że pompowtryski nietrwałe, dwumasa padnie ,a tu przelatałem ładnych kilka kilometrów i to nawet z przyczepką i nic się nie dzieje .

Za wszystkie opinie będę wdzięczny , a pytań będzie więcej jak tylko sobie przypomnę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Ostatnio edytowane przez pilu23 ; 10-04-2013 o 09:19
pilu23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-04-2013, 11:19   #2
wojtekn
Moderator
 
Avatar wojtekn
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 08-07-2010
Skąd: Poznań
Model: Galaxy MK2
Silnik: 2,3 Benzyna z LPG
Rocznik: 2000
Postów: 804
Domyślnie Odp: C-MAX vs FOCUS MK2 2.0 TDCI

Kolego naprawdę poszukaj na te wszystkie pytania znajdziesz odpowiedzi w dziale C-maxa i Focusa. I jako że zastanawiasz się nad kuponem przenoszę do działu kupujemy auto.
wojtekn jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-04-2013, 11:45   #3
Hansolo
ford::expert
 
Avatar Hansolo
 
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,161
Domyślnie Odp: C-MAX vs FOCUS MK2 2.0 TDCI

Padające dwumasy są we wszystkich samochodach. To od kierowcy zależy czy padnie szybciej , czy później / pomijam wady części /.
Warto pamiętać że mocne przyspieszanie na wysokich biegach / z niskich obrotów /, jazda z niskimi obrotami na wysokich biegach sa " pomocne " w załatwieniu dwumasy. Uruchamianie i gaszenie silnika też powinno być na wciśniętym sprzęgle.
Mój były VW Golf IV 120 km/280 Nm po programie dziś ma nalatane 250 tys i nic się nie dzieje. Nie dlatego że to VW, lecz dlatego że był z głową użytkowany.
PSJ / Piz......waty Styl Jazdy / zabija samochody !!!
Hansolo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-04-2013, 13:13   #4
pilu23
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 12-12-2011
Model: Transit
Silnik: 2.4 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 13
Domyślnie Odp: C-MAX vs FOCUS MK2 2.0 TDCI

Sory że zamieściłem nie tam gdzie trzeba , ale nie znalazłem porównania Foki z C-maxem .
Wracając do tematu to właśnie jak kupowałem O1 to mechanik mi wyjaśnił jak się posługiwać 2masa i z powodzeniem kręcę km bezawaryjnie , a to że VW jest bezawaryjny to bzdury każdy się psuje . Czyli na dobrą sprawę jak kupi się auto nie zamordowane to jako takich problemów nie powinno być ? A jest coś co szczególnie dolega 2.0 tdci lub wyżej wymienionym modelom ? Każdy kogo pytam to mówi żeby dać sobie spokój , a ja mam sentyment do tej marki bo Foka I mojego brata od kilku lat bezawaryjnie jeździ tyle że 1.6i .
pilu23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-04-2013, 18:35   #5
wrzoch
ford::expert
 
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
Domyślnie Odp: C-MAX vs FOCUS MK2 2.0 TDCI

Cytat:
Napisał Hansolo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
PSJ / Piz......waty Styl Jazdy / zabija samochody !!!
Lepiej bym tego nie ujął.

Nie chciałbym kupować samochodu którym przysłowiowa kobieta, albo emeryt z Niemiec jeździł. Szczególnie Turbo Diesela/benzyny. Turbo jest od tego, żeby się kręcić.
Druga rzecz to turbodziura. Komu przeszkadza, że samochód ciągnie dopiero od 1600 obrotów/minutę. Dla mnie ciągnie już od tej wartości. Benzyniaki bez turbiny zaczynają jechać powyżej 3500 obrotów dopiero, a Vtec Hondy dostaje skrzydeł grubo powyżej 5000 jak mu się fazy rozrządu zmieniają i nikt nie narzeka tam na jakiekolwiek "dziury" w przyśpieszaniu.

Co do silnika 2.0TdCi, to jeśli chodzi o ten od PSA, a tylko takie wedle mojej wiedzy trafiały do C-Maxów i do FF2, to są to dużo lepsze silniki niż 2.0 TdCi z Mondka III. Może o tych się naczytałeś złych rzeczy?

Ja C-Maxa mam od lat czterech prawie (w maju stuknie rocznica kolejna). Przejechałem nim 95tys. km, chociaż wersją 1.6 109KM. Czasem żałuję, że nie kupiłem 2.0, ale tylko czasem. Pomijając silnik, bo zastanawiasz się nad innym, to mogę powiedzieć Ci, tyle, ze:
w 9 letnim samochodzie pod spodem nie widać praktycznie śladu rdzy (pomijając tłumik, który już lekko zeżarło). Zabezpieczenie antykorozyjne pod spodem uznałbym za bardzo dobre. Śladu korozji na drzwiach, błotnikach ani na masce nie ma. Na tylnej klapie pojawiły mi się dwa małe bąbelki w tamtym roku, ale wyczyszczone dokładnie i zaprawione od roku nie dają dalszych powodów do obaw.
Tylna klapa ma jednak jeden minus, który może powodować, ze prędzej czy później będzie rdzewieć - blenda w której jest uchwyt otwierania klapy i podświetlenie tablicy jest tak niefajnie skonstruowana, że może przetrzeć lakier w miejscu, w którym styka się z karoserią. Jeśli klapa miałaby rdzewieć, to stawiam, że zacznie się to tam.
Fajnie się siedzi. Ja akurat mam welurową tapicerkę, którą polecam jak najbardziej.
Bardzo fajnie się jeździ. Zawieszenie i układ kierowniczy tego samochodu pomimo tego, że w standardzie nigdy mnie nie zaskoczyło swoim zachowaniem. Jeśli nawet, to tylko na plus. Nie mam ESP, a jeździ się tym lepiej i pewniej niż niejednym samochodem w ESP wyposażonym.
C-Max w środku ma mnóstwo schowków. Wersja Mk1 Ghia z elektrycznym ręcznym w podłokietniku to ma nie schowek, a jamę. do tego jeszcze coś co inni nazywają schowkiem nad tą jamą. dodatkowe dwa dosyć duże pod nogami pasażerów, schowek na mapy na podszybiu, który jest aż za duży, standardowy nad nogami pasażera może być klimatyzowany.
Zawieszenie jak na polskie drogi wytrzymałe, nie należy może do najtańszych w naprawie, ale drogie też nie jest.
Samochód ma też wady. Lubią pojawiać się w nim świerszcze. Na większość są rady, ale czasami ciężko je zlokalizować. Mógłby być też trochę lepiej wyciszony. Duża powierzchnia szyb sprawia, że dużo widać, ale też więcej słychać. Można w miarę niedrogo poprawić w innych miejscach i wtedy już jest dobrze.
Jakbym miał teraz kupować i wybierać pomiędzy Focusem, a C-Maxem wybrałbym zdecydowanie C-Maxa chyba, że chodziłoby o ST albo RS.
Jeśli chodzi o silniki, to PSA montuje swoje silniki w Mazdach, Volvo, Fordach, Citroenach, Peugeotach i jeszcze kilku innych markach. Pomyśl o tym. To są dobre silniki, chociaż może delikatne.
__________________
Jak mogę, to pomogę

Kontakt: wrzoch(at)gmail.com
wrzoch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-04-2013, 21:23   #6
pilu23
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 12-12-2011
Model: Transit
Silnik: 2.4 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 13
Domyślnie Odp: C-MAX vs FOCUS MK2 2.0 TDCI

Widzę , że podszedłeś do mojego zapytania bardzo sumiennie za co jestem wdzięczny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co masz na myśli mówiąc delikatne silniki , że czułe na paliwo , czy nieodporne na wzmożoną eksploatacje ? Silnik jaki wchodzi w grę to właśnie ten z koncerny PSA. Co do przebiegu to ja co prawda robię 40 tyś na rok więc jest trochę
pilu23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-04-2013, 22:18   #7
wrzoch
ford::expert
 
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
Domyślnie Odp: C-MAX vs FOCUS MK2 2.0 TDCI

Cytat:
Napisał pilu23 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Widzę , że podszedłeś do mojego zapytania bardzo sumiennie za co jestem wdzięczny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co masz na myśli mówiąc delikatne silniki , że czułe na paliwo , czy nieodporne na wzmożoną eksploatacje ? Silnik jaki wchodzi w grę to właśnie ten z koncerny PSA. Co do przebiegu to ja co prawda robię 40 tyś na rok więc jest trochę
Wystarczający powód, aby się zainteresować Dieselem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Chociaż jakby nie to, że pod pracą do garażu nie wpuszczą mnie z instalacją "podtlenku LPG" jak to niektórzy nazywają, to pewnie rozglądałbym się za jakimś wolnym ssakiem V6 i go tak haniebnie potraktował.

Silniki Common Rail - także z założenia już dość wrażliwe na jakość paliwa. Jedno bardzo trefne tankowanie może sprawić dużo nieoczekiwanych wydatków. Ogólnie konstrukcje dość udane i chwalone, poza tym wielu producentów te silniki stosuje i naprawdę mnóstwo tego jeździ. Zdarzają się problemy z osprzętem. Niektóre podzespoły i części osprzętu wydają się specjalnie "nie za trwałe", aby na serwisowaniu mogli zarobić.
Z drugiej strony jak się przejedziesz do Heko, to około 150-170KM jeśli nie więcej da się z tego silnika wyciągnąć, a tedy to już mały pocisk taki C-Max. Ja bym unikał wtrysków piezo Siemensa - nie wiem czy w 2.0 się pojawiały, bo w 1.6 na pewno. W razie draki z wtryskami są nienaprawialne/nierozbieralne. Wiem, że w C-Maxach 2.0 trafiały się dwie wersje DPF - mokry i mniej popularny cDPF - suchy, bez płynu eloys czyli wydawałoby się tańszy w obsłudze, ale ten drugi to nie wiem czy przypadkiem nie tylko przy skrzyni PowerShift. Przy okazji doładowania kucy można się DPFa pozbyć.
Wszystko zależy na jaki egzemplarz trafisz. Jeśli nie był zamulony/zakatowany i takiego Ci życzę, to nie powinno być większych problemów.
Ja jakbym teraz samochód kupował, to po obejrzeniu go dokładnie i wstępnej selekcji wybrałbym się z nim na koniec na hamownię. Dużo powie o kondycji silnika - będziesz przy okazji widział czy kopci/nie kopci i zero lipy/subiektywizmu w ocenie mocy i stanu silnika. Zaniedbany mocny nie będzie - nie ma opcji.
__________________
Jak mogę, to pomogę

Kontakt: wrzoch(at)gmail.com
wrzoch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2013, 06:00   #8
pilu23
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 12-12-2011
Model: Transit
Silnik: 2.4 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 13
Domyślnie Odp: C-MAX vs FOCUS MK2 2.0 TDCI

O dpf'ie czytałem i na pewno będę szukał bez , z jakością paliwa to jest różnie , ale żeby załatwić jednym tankowaniem to trzeba naprawdę XXXXX zatankować :/ O chipie pomyślę bo ogólnie lubię auta odstające od reszty Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

p.s. wracając do Focusa to z moich obserwacji wynika , że jest to zbliżony samochód , ale chciałbym żeby ktoś doświadczony mi to powiedział Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Nie przeklinamy obojętnie jaka to jest forma. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wojtekn

Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 11-04-2013 o 07:18
pilu23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2013, 07:26   #9
wrzoch
ford::expert
 
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
Domyślnie Odp: C-MAX vs FOCUS MK2 2.0 TDCI

Focus i C-Max? Tak. Focus 2 jest na plycie podlogowej C-Maxa, chociaz utarlo sie, ze jest odwrotnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. To samo zawieszenie, te same silniki srodki bardzo podobne, chociaz mi sie bardziej C-Max w srodku podoba (oprocz nowego po 2010).

DPF od 2006 w 2.0 siedzi praktycznie kazdym. 1.6 zdarzaly sie bez, ale praktycznie tylko wersje 90KM. 1.8 nie mial chyba nigdyDPFa. Jesli chcesz chipowac, to DPF przy okazji mozesz wyciac. Heko ma znizki dla forumowiczow.
__________________
Jak mogę, to pomogę

Kontakt: wrzoch(at)gmail.com

Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 12-04-2013 o 08:07 Powód: Zbędne cytowanie
wrzoch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2013, 21:10   #10
kenji
ford::advanced
 
Avatar kenji
 
Zarejestrowany: 29-07-2010
Skąd: Pionki/Warszawa
Model: Kuga II
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2018
Postów: 233
Domyślnie Odp: C-MAX vs FOCUS MK2 2.0 TDCI

Przejedź się focusem i cmaksem. Poczujesz różnicę, który ci bardziej podejdzie to nie wiem. Ja jeździłem jednym i drugim i wolę swojego z podpisu. W cmaksie siedzi się wyżej, jednym to pasuje innym nie. W wersji po lifcie mamy wnętrze jak w kudze. Również polecam welur.
Co do silnika, dpf'a itp, nie jest wcale łatwo znaleźć coś wartościowego z 2.0tdci. Dużo szukałem i rzadko spotykałem wersje bez dpfa. Nieraz handlarze lekko naginają rzeczywistość a podczas oględzin wychodzi co innego. Ja mam teraz już drugiego maksa i kolejny też będzie C jak nie S (max).
kenji jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:42.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.