Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-05-2013, 21:11   #1
Koniczowka
ford::amateur
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 27-05-2013
Skąd: Wrocław
Model: Focus Mk2 Kombi
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 6
Domyślnie Brak mocy, kontrolka i dziwne cykanie

Witam,
To mój pierwszy post wiec po pierwsze witam wszystkich.
Po drugie, podobne tematy już istnieją, wiem - ale żaden nie pasuje do wszystkich objawów jakie mam wiec pozwoliłem sobie założyć nowy - liczę na wyrozumiałość Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wiec do rzeczy. Pacjentem jest FF 1.6 diesel, 90KM, 2008, 163kkm.

Poniżej objawy w kolejności chronologicznej. Objawów jest trochę, być możne nie dotyczą tylko i wyłącznie jednej usterki. Niestety zbyt niewiele znam sie na problemie by moc je podzielić na osobne watki.

1) Zaczęło się od sporadycznego "wariowania" zegarów. Od czasu do czasu zaświecały się wszystkie kontrolki na desce po czym po ok. 1s problem znikał. Okazyjnie radio potrafiło się wyłączyć by po chwili zacząć znowu działać. Czasami podczas wyłączania silnika wskaźniki poziomu paliwa i temp. cieczy zawieszały się w połowie drogi. Pomagało ponowne przekręcenie stacyjki.
Zimne luty czy jaki czort?

2) Przy stałej prędkości i obrotach ok. 900rpm silnik szarpie. Delikatnie ale wyczuwalnie. Poniżej i powyżej jest ok.

3) Jakiś miesiąc temu po raz pierwszy usłyszałem z silnika cykanie. Częstotliwość zgodna z obrotami silnika. Być może pojawiło się już trochę wcześniej ale na początku dźwięk był na tyle subtelny, ze moglem go nie usłyszeć. Obecnie cykanie jest bardzo wyraźne a silnik sam w sobie pracuje bardzo głośno. Wiem, ze diesle ciche nie są ale mój przekracza chyba rozsądne normy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

4) 4 dni temu zaświeciła się magiczna czerwona kontrolka - wykrzyknik w zębatym kółku. Z tego co wiem oznaczać to może tysiąc rożnych rzeczy i należy sprawdzić błędy (poniżej).

5) Podłączyłem auto do komputera (programy: PCMSCAN, Scan-Master ELM i EMLConfig via OBDII). Wszystkie połączyły się poprawnie. Pierwsze dwa nie znalazły żadnych kodów błędów. Dopiero ELMConfig znalazł taka listę:
- moduł EHPAS:
-- C1956
-- U1900
-- U261B
- moduł BCM:
-- B1318
-- B1317
Błędy skasowałem. Bez zmian. Kontrolka się świeci. Żaden z objawów nie zniknął (no moe poza 1. - przynajmniej nie zdarzył się ani razu od tych 4 dni).

6) Doczytałem, ze błędy można sprawdzić jeszcze za pomocą wyświetlacza na zegarach (mam taka okrojona, tylko z wyświetlaczem kilometrów). Tam po teście zegarów i LEDow pojawił się
-- Er1711 albo Er0711 - Transmission Fluid Temperature Sensor out of Self-Test Range ???

7) Silnik stracił na mocy. Mój kombiak z 90KM mocy nigdy nie był demonem szybkości ale teraz to jest katastrofa. Na 3 biegu max 3000rpm. Na 4 max 2500rpm. Na 5 to ledwo do 2200rpm. Na przyspieszenie od 80 do 110 potrzebuje pasa startowego :/

Najpewniej i tak trafie do mechanika, ale ze nie mam żadnego zaufanego w pobliżu. Proszę więc Was o pewne wskazówki - co to może być, co to na pewno nie jest. Nie chciałbym skończyć z wymiana polowy części w samochodzie.

PS. Być może jestem w stanie sam coś sprawdzić. Dwóch lewych rak nie mam ale jeśli doradzicie mi sprawdzić XYZ to bardzo proszę chociaż na zgrubne namiary gdzie mam owa cześć pod maska znaleźć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Z góry dzięki!
Pozdrawiam,
Koniczowka

Koniczowka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2013, 12:16   #2
Koniczowka
ford::amateur
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 27-05-2013
Skąd: Wrocław
Model: Focus Mk2 Kombi
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 6
Domyślnie Odp: Brak mocy, kontrolka i dziwne cykanie

Aktualizacja:
Byłem u mechanika i sprawdziliśmy bledy na AutoBoss'ie (kodow niestety nie pamiętam):
- problem na obwodzie swiecy zarowej
- zablokowany EGR - w sensie pewnie zawiesil się na jakies pozycji

Czy ktoś z bardziej doświadczonych moglby napisac czy powyższe bledy mogą powodować objawy jak z pierwszego posta? Podejrzewam, ze nie wszystkie i powinienem spodziewać się dalszych napraw ale może macie jakies doświadczenie.

Z góry dzięki.
Pozdrawiam,
Koniczowka
Koniczowka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2013, 06:00   #3
Koniczowka
ford::amateur
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 27-05-2013
Skąd: Wrocław
Model: Focus Mk2 Kombi
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 6
Domyślnie Odp: Brak mocy, kontrolka i dziwne cykanie

EGR został wyczyszczony - brak poprawy. Mechanik rozłożył ręce i polecił wizytę w ASO - jestem mu wdzięczny, że nie grzebał na ślepo narażając mnie na niepotrzebne koszty.

Wczoraj musiałem zrobić trasę 300km w deszczu. Pierwsza połowa standardowo - muł straszny itp. Zatrzymałem się na odpoczynek i po ponownym uruchomieniu kontrolka zgasła O_o Silnik odzyskał moc i jechało się jak za dawnych czasów. Dziś rano kontrolka znowu się świeci i moc spadła. Czy coś mogło dostać wilgoci i... naprawić się chwilowo? Z tego co wiem jedyny blad jaki pokazują komputery AutoBoss i jakis od Bosch'a to "problem z obwodem świecy" - świece do wymiany?
Macie jakieś pomysły?

Pozdr,
Koniczowka

Ostatnio edytowane przez Koniczowka ; 04-06-2013 o 06:51
Koniczowka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2013, 21:24   #4
J@nusz
ford::beginner
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 22-05-2013
Skąd: Warszawa-Bemowo/Mława
Model: Focus mk2
Silnik: 1,6tdci
Rocznik: 2005
Postów: 17
Domyślnie Odp: Brak mocy, kontrolka i dziwne cykanie

przerabiam ten temat juz od jakiegos czasu;
KONTROLKA-mowimy o kole zebatym z wykzyknikiem?jest to tryb awaryjny w ktory wchodzi silnik
EGR-moze jak czytales na forum sa trzy mozliwosci wymiana na nowy (koszt od 650zl) czyszczenie (co mi wiadomo nie daje zadawalajacego efektu ale zawsze mozna sprobowac) i trzecia z opcji zaslepienie (mysle o tym rozwiazaniu ale czy jest to pewne i oplacalne rozwiazani???)
DZIWNE CYKANIE- u mnie zauwazyłoem z prawj strony silnika, po wymianie kola pasowego cisza.
Nadmienie ze wymieniłem EGR ale tu juz jest moja wina dalem sie namówic na uzywany a teraz bujam sie z tym problemem, po kontroli komputerowej w sobote diagnoza ZABRUDZONY EGR, dzis potwierdzenie w servisie bosch.
J@nusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2013, 04:55   #5
Koniczowka
ford::amateur
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 27-05-2013
Skąd: Wrocław
Model: Focus Mk2 Kombi
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 6
Domyślnie Odp: Brak mocy, kontrolka i dziwne cykanie

Dzięki J@nausz za odpowiedź.
Tak, chodzi o czerwoną kontrolkę "wykrzyknik w kole zębatym" na lewym zegarze.

U mnie wygląda to teraz tak, ze z dwóch błędów, które pokazywały komputery (EGR + świece) po czyszczeniu zostały tylko świece. Po cichu liczę, że to czyszczenie wystarczy na jakiś czas.

Cykanie z prawej strony mówisz... U mnie dochodzi wyraźnie z drugiego od prawej wtrysku - wszystkie trochę cykają ale ten najbardziej.

No nic... czekam na wizytę u następnego mechanika. Chciałem sam sprawdzić świece ale dostęp jest katastrofalny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. więc chyba odpuszczę.

Pozdr,
Koniczowka
Koniczowka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2013, 09:34   #6
rafalg
ford::specialist
 
Avatar rafalg
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-01-2013
Skąd: KRAKÓW
Model: Focus 3
Silnik: 1.5 TDCi 95 KM
Rocznik: 2015
Postów: 648
Domyślnie Odp: Brak mocy, kontrolka i dziwne cykanie

Wszystko co tak naprawdę istotne umieszczone jest nie po tej stronie, a dokładnie rzecz ujmując silnik jest tak debilnie skonstruowany. Z dobrych rzeczy to że jest fajny dostęp do turbiny - wydech jest od przodu. No i do wtryskiwaczy też jest niezły. Szkoda że się nie pokusili o takie rozmieszczenie jak jest przy silniku 2.2 i-CDTi w hondzie gdzie jest wszystko z przodu, tylko turbo z tyłu.
__________________
Fordziarz
rafalg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2013, 20:20   #7
J@nusz
ford::beginner
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 22-05-2013
Skąd: Warszawa-Bemowo/Mława
Model: Focus mk2
Silnik: 1,6tdci
Rocznik: 2005
Postów: 17
Domyślnie Odp: Brak mocy, kontrolka i dziwne cykanie

zawór egr nie jest przyczyna mocy co okazało sie w moim focusieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)
jest jeszcze jeden zawór "pierburga" znajduje sie on z prawej strony jak sie nie myle zawór cisnienia ktory otwiera turbine, a co lepsze u mnie był zapchany wezyk, troche powietrza ze sprezarki i jest teraz okGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)
J@nusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2013, 06:31   #8
Koniczowka
ford::amateur
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 27-05-2013
Skąd: Wrocław
Model: Focus Mk2 Kombi
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 6
Domyślnie Odp: Brak mocy, kontrolka i dziwne cykanie

Hej,
dzięki. Czytałem gdzieś o tym - rzucę okiem - pewnie jest w jakimś dobrze dostępnym miejscu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Przy okazji - czy ktoś posiada jakieś fiszki budowy silnika itp? Na necie nie bardzo jestem w stanie coś znaleźć :/

Z góry dzięki.
Pozdr
Koniczowka
Koniczowka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-06-2013, 11:34   #9
Koniczowka
ford::amateur
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 27-05-2013
Skąd: Wrocław
Model: Focus Mk2 Kombi
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 6
Domyślnie Odp: Brak mocy, kontrolka i dziwne cykanie

Mała aktualizacja - może komuś się przyda.

Świece wymienione - kontrolka zgasła, auto przestało wchodzić w tryb awaryjny.
Wymienione koło pasowe - wcześniej silnik pracował jak traktor - teraz jest cichutki.

Została sprawa małej mocy ale to przy następnej wizycie.

Pozdr
Koniczowka
Koniczowka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2014, 20:59   #10
grzeg77
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 08-01-2014
Model: Focus II KOMBI
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 1
Domyślnie Padł zawór EGR.

Chciałbym zapytać jak rozwiązać następujący problem.Wczoraj auto bez żadnych wcześniejszych objawów nie odpaliło rano.Okazało się że padła elektronika w zaworze EGR ,ale zawór mechanicznie jest dobry.
proszę doradzić co zrobić ,czy :
1.jeździć na zaślepionym (jakie minusy?)
2,kupić używany ?
3.kupić nowy ? ewentualnie proszę o namiary, gdzie znaleźć najtańszy dla tego modelu.(w moim jest bez kabelka).

silnik 1,6 tdci 90km .
z góry dziekuję.
grzeg77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:50.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.