Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 15-06-2013, 18:00   #1
pupek86
ford::advanced
 
Avatar pupek86
 
Zarejestrowany: 10-11-2009
Skąd: Ostróda
Model: Mondeo Titanium S
Silnik: 2.0 TDCi 163 KM
Rocznik: 2013
Postów: 343
Domyślnie syszenie z zaworów - brak kompresji?

post zapożyczony z MKP (mojego autorstwa)

Dzisiaj był u mnie zizitop celem naprawy mojego mondka i kaszanka

Okazało się że jest przedmuch na zaworach. Dalej treść zapożyczona od zizitopa:

inny problem panowie. dziś byłem u pupka i oprócz tego że mdo nie ma wo gule wigoru to: na wolnych obrotach zachowuje się normalnie ale silnikiem lekko buja rytmicznie może to przyczyna w braku poduch przedniej i tylnej silnika. ale przy kręceniu kołem by wał się obracał z kolektora ssącego słychać syczenie w stopniu kompresji i część komprechy idzie w kolektor dolotowy, mocniej słychać to przy odpalaniu zanim silnik odpali i w trakcie pracy słychać z dolotu syczenie więc część komprechy idzie w gwizdek ale na którym garnku?nie badałem kompresji bo nie mam czym zdjęliśmy pokrywę i osłonę zaworów ale żaden się nie zacina ani nie wisi sprężyny zaworowe całe, turbo dmucha jak wariat. jedyne czego nie sprawdziliśmy to ten egr choć był czas i żałuje teraz bo się zasugerowaliśmy tym sykiem z dolotu i dali my na luz . dla porównania u mnie syku nie ma tylko takie głuche basowe dudnienie z dolotu a turbo słabiej dmucha jak u pupka i dlatego pójdzie do wymiany. Co wy o tym syczeniu. I mdo idzie max 110 sadzę że gdyby to był tylko boster to szedł by i 150 tylko wolniej. Dla testu dziś wieczorem zaślepię wężyk do bostera i zobaczę
jaki będzie efekt.

Mechanik powiedział że jak będzie dmuchać na zaworach to nie będzie chodzić na któryś gar. Generalnie jest niewesoło i chyba spore koszta się szykują

__________________
Kocham moją Martynkę..... i mojego Mondziaka oczywiście
pupek86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-06-2013, 18:45   #2
1olek
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar 1olek
 
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
Domyślnie Odp: syszenie z zaworów - brak kompresji?

moze usczelniacze na zaworach sa zuzyte, albo jakis zawor lub jego gniazdo jest wypalone. Nie masz od kogo pozyczyc manometru do sprawdzania komprechy ?
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW !
1olek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-06-2013, 19:45   #3
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,071
Domyślnie Odp: syszenie z zaworów - brak kompresji?

Cytat:
Napisał 1olek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
albo jakis zawor lub jego gniazdo jest wypalone
Raczej właśnie to, uszczelniacze służą do innego celu.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-06-2013, 20:01   #4
1olek
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar 1olek
 
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
Domyślnie Odp: syszenie z zaworów - brak kompresji?

Cytat:
Napisał darmodziej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Raczej właśnie to, uszczelniacze służą do innego celu.
w sumie fakt, jakies zacmienie umyslu mnie dopadlo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW !
1olek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-06-2013, 11:50   #5
fundi1
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 17-02-2011
Skąd: małopolskie
Model: mondeo MK2
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 1997
Postów: 24
Domyślnie Odp: syszenie z zaworów - brak kompresji?

Pierwsza rzecz kiedy były regulowane luzy na zaworach.Spróbuj ustawić tłoki tak aby zawory nie uderzyły w tłoki.Następnie kilka razy uderz w każdy zawór,może coś podeszło pod grzybek,lub się zawiesił.Jeśli nie pomoże trzeba ściągać głowicę.
fundi1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-06-2013, 12:18   #6
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,071
Domyślnie Odp: syszenie z zaworów - brak kompresji?

Cytat:
Napisał pupek86 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
braku poduch przedniej i tylnej silnika
Cytat:
Napisał pupek86 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jedyne czego nie sprawdziliśmy to ten egr
Zaślep EGR i zobacz, co się dzieje. Załóż poduszki, bo sobie coś pourywasz przy silniku. Jeżeli to zawór, to pewno jeszcze nie jest tragicznie wypalony, bo inaczej silnik nie chodziłby wcale na tym cylindrze, więc możliwe, że wystarczy poprawienie gniazda i zaworu, ewentualnie wymiana tego zaworu.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-06-2013, 10:10   #7
davidcie
ford::average
 
Avatar davidcie
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Mk2
Silnik: 1.8 TD ENDURA-DE
Rocznik: 2000
Postów: 196
Domyślnie Odp: syszenie z zaworów - brak kompresji?

Cytat:
Napisał pupek86 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
przy kręceniu kołem by wał się obracał z kolektora ssącego słychać syczenie w stopniu kompresji i część komprechy idzie w kolektor
Jak już macie go na warsztacie (o ile jeszcze macie) to możecie wyliczyć patrząc na górny wałek rozrządu i kolejność odpalania który cylinder jest w fazie kompresji kiedy zaczyna się syczenie. Wtedy zamiast próbować macać i odwieszać wszystkie zawory będzie łatwiej dość, że to cylinder X, i na nim się skoncentrować w mierzeniu luzów i ew. kompresji.

Tak jak pisał 1olek, nie macie może czym zmierzyć kompresji? Bo takie dmuchanie może być powodowane przepaloną uszczelką pomiędzy dwoma cylindrami (jeden jest w fazie kompresji, ale "siostrzany", do którego jest przebicie, jest w fazie napełniania) co super wychodzi na manometrze. Ale można by częściowo chyba wydedukować i na postawie wyliczanki - zobaczyć w którym momencie i na którym tłoku jest syczenie i myśleć dalej...

Zdjęcie głowicy, szlif i uszczelka to nie takie znów potężne koszty jeśli sami się zajmiecie brudną robotą. Szlif nawet w Warszawie (Krasnobrodzka 5) to o ile pamiętam 300zł.
davidcie jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:25.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.