Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 20-07-2013, 21:49   #1
kamoreks
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 07-08-2010
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 HP
Rocznik: 2001
Postów: 32
Domyślnie Zawór EGR- ocena, czy sprawny czy nie? Wyjęcie.

Witajcie,

coś mnie podkusiło, aby wyjąć i przeczyścić zawór EGR (2001 rok, podćiśnienie + Wtyczka 3 pinowa) w Mondeo Mk3 2.0 TDDI, gdyż kiedyś podłączałem pod komputer i pokazywało błąd EGR. A więc, w ogóle aby wymontować EGR w Mondeo 90 konnym należy:
1. Wymontować pokrywę filtra powietrza wraz z wężem idącym do turbo.
2. Wymontować węże idące do kolektora ssącego i wszystkie które sie z nim łączą.

Teraz możemy odkręcić EGR 10 nasadową. Ale my nie o tym.

A więc wymontowałem ten EGR i po pierwsze był czyściutki dosłownie 0 oleju.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Podłączyłem na krótko wężyk pod ciśnienia niestety za krótko na 2 sek, nie podniósł się, więc uznałem, że rozwalony. Wziąłem zacząłem w grzybek walić ale ani drgnał, ani kciukami ani małym młotkiem i nasadką. Dopiero jak mocniej trzasnąłem to trochę się wbił, ale potem wbiłem go spowrotem w dół, aby go zablokować. Już nie wspomnę, że wziąłem doszczelniłem czerwonym Loctitem, bo test dmuchania pokazywał niewielki przepływ, potem jeszcze trzasnąłem dwa razy, i się ładnie przyssało doszczelniło :/

Moje pytania:

1. Czy grzybek bez podciśnienia można wcisnąć rękami np używając mocniejszej siły? 2. Czy zawór, który prawidłowo działa powinien mieć na sobie sadzę taką oleistą?

Bo może zawór EGR był sprawny a ja go po prostu uszkodziłem. Lub po prostu cały czas od 50 000 km, był zablokowany po prostu w pozycji zamkniętej i teraz nadal jest?

Nie wiem co mam zrobić, zostawić? Kupić nowy zawór? Zaślepić? Chociaż chyba nie ma sensu, o ile na powyższe pytanie padnie odpowiedź, że sprawny da się wcisnąć rękami mocniej.


Ostatnio edytowane przez kamoreks ; 20-07-2013 o 22:15
kamoreks jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-07-2013, 08:47   #2
damian6819
ford::advanced
 
Avatar damian6819
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 31-01-2006
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Model: 2x Mondeo MK3
Silnik: TDCI
Rocznik: 2002/2005
Postów: 470
Domyślnie Odp: Zawór EGR- ocena, czy sprawny czy nie? Wyjęcie.

Czy sprawny czy nie, polecam zaślepić
__________________
SPRZEDAM MAPY DENSO 2010 Europa wschodnia
Definicja młotka? - Impulsator kinetyczny z naprowadzaniem trzonkowym
TDCi - To Dla Ciebie Idioto...
damian6819 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-07-2013, 10:00   #3
darmodziej
ford::expert
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Mondeo MK2
Silnik: 1800 benzyna + LPG II gen.
Rocznik: 1997
Postów: 3,406
Domyślnie Odp: Zawór EGR- ocena, czy sprawny czy nie? Wyjęcie.

Cytat:
Napisał kamoreks Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy grzybek bez podciśnienia można wcisnąć rękami np używając mocniejszej siły?
Można.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-07-2013, 12:41   #4
kisiol
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-09-2007
Model: mondeo
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 39
Domyślnie Odp: Zawór EGR- ocena, czy sprawny czy nie? Wyjęcie.

witam jak go zaślepić żeby komputer błędu nie wyświetlał.Jeszcze jedno putanko czy egr może mieć wpływ na przerywanie silnika podczas jazdy silnik przerywa w obrotach około 2000 jest to dość uciążliwe
kisiol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-07-2013, 12:54   #5
darmodziej
ford::expert
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Mondeo MK2
Silnik: 1800 benzyna + LPG II gen.
Rocznik: 1997
Postów: 3,406
Domyślnie Odp: Zawór EGR- ocena, czy sprawny czy nie? Wyjęcie.

Cytat:
Napisał kamoreks Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jak mocniej trzasnąłem to trochę się wbił, ale potem wbiłem go spowrotem w dół, aby go zablokować.
To już wskazuje, że nie jest sprawny, bo powinien się sam zamykać. Spróbuj go umyć, może to coś da.
Jak zaślepić, poszukaj na forum, było opisywane.
EGR powinien się otwierać tylko na wolnych obrotach, jeżeli jest otwarty na wyższych, to może zakłócać pracę silnika.

Ostatnio edytowane przez darmodziej ; 21-07-2013 o 12:57
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-07-2013, 13:55   #6
toomekk6
ford::advanced
 
Avatar toomekk6
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 07-09-2010
Skąd: Białystok
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDi 115/138 PS 271/333 Nm by Heko:)
Rocznik: 2002
Postów: 331
Domyślnie Odp: Zawór EGR- ocena, czy sprawny czy nie? Wyjęcie.

Na popularnym serwisie aukcyjnym alle drożyzna znajdziesz blaszkę do zaślepienia ów zaworu. Można też dorobić taką blaszkę samemu.
__________________
Mam nadzieję, że pomogłem a nie zepsułem
toomekk6 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-07-2013, 13:55   #7
Deryll
FCP member
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Mondeo mk3 / Mondeo mk1
Silnik: 2.0L Duratorq DI HPCR (125PS) - 155KM i 395Nm by V-TECH DENSO / 1.8 16v (115PS) LPG
Rocznik: 2006 / 1994
Postów: 1,044
Domyślnie Odp: Zawór EGR- ocena, czy sprawny czy nie? Wyjęcie.

Cytat:
Napisał darmodziej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
EGR powinien się otwierać tylko na wolnych obrotach
Nie do końca masz rację. W moim aucie mam możliwość podejrzeć otwarcie EGR w milimetrach pod czas pracy silnika. Nawet powyżej 2500 obr. może być otwarty ale tylko jeśli lecimy ze stałą prędkością, każde naciśnięcie pedału gazu powinno powodować zamknięcie zaworu.
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-07-2013, 14:11   #8
darmodziej
ford::expert
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Mondeo MK2
Silnik: 1800 benzyna + LPG II gen.
Rocznik: 1997
Postów: 3,406
Domyślnie Odp: Zawór EGR- ocena, czy sprawny czy nie? Wyjęcie.

Możliwe. Na Youtube są filmiki pokazujące działanie EGR-a i widać, jak na wolnych obrotach się otwiera, a po naciśnięciu gazu zamyka. Niestety nie jest pokazane, jak się zachowuje podczas jednostajnej jazdy. Dziękuję za naukę.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-07-2013, 14:36   #9
steell
ford::specialist
 
Avatar steell
 
Imię: Andrzej Marek
Zarejestrowany: 26-12-2008
Skąd: Strzelce Opolskie
Model: mondeo seia 40 /tonic/
Silnik: 130 KM 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 688
Domyślnie Odp: Zawór EGR- ocena, czy sprawny czy nie? Wyjęcie.

Panowie człowiek oczekuje krótkiej odpowiedzi a nie rozważań.
Po pierwsze jak już kolega napisał grzybek powinien dać sie wciskać palcami i po zwolnieniu wracać na miejsce. jeżeli się blokuje w różnych położeniach /otwarty-zamknięty/ to jest niesprawny.
Kolejna sprawa, nalać na ośkę penetratora, może puści, jak nie puści to są dwa wyjścia. Kupić nowy - używany sprawny lub zaślepić.
Nie widzę na pierwszy zdjęciu całego EGRa ale chyba masz bez czujnika? jeżeli tak to nie ma problemu z zaślepieniem jeżeli natomiast ma czujnik to lepiej poszukać używanego zaworu.

Po numerze wychodzi że masz chyba z czujnikiem wiec taki
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] szukaj czegoś tańszego
__________________
Mój Grzechotnik]
Mondeo, sedan, tonic, seria 40 mod na titanium, Prez. Johny I + Densei EC-2002 mod KONEKTOR + Sirio turbo 5000 na klapie.
steell jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-07-2013, 16:02   #10
kamoreks
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 07-08-2010
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 HP
Rocznik: 2001
Postów: 32
Domyślnie Odp: Zawór EGR- ocena, czy sprawny czy nie? Wyjęcie.

Dzięki za odpowiedzi.

Mam EGR z linku, z czujnikiem, ale w takim razie jeżdżę od 3 lat z "zaślepionym" EGREM. Mój obecny się nie nadaje, jest w takim razie po pierwsze cały czas zamknięty pod drugie tak nawalałem w niego, że grzybek dostał w kość. Po 3cie pryskałem wszystkim co się da zanim to zrobiłem i nic nie puściło.

Check mi nigdy nie wyskoczył, jedyne pod kompem pokazywało błąd.

Czy to możliwe, że mi spala dużo bo nie mam sprawnego EGRU? 10 po mieście. Krótko mówiąc, czy zaślepienie EGR, które mam od 3 lat powoduje wyższe spalanie? No i w takim razie po czy jest sens kupować sprawny, skoro ten stary mam zaślepiony na amen? Wariantów jest kilka.

a) Zamknięty EGR na amen z czujnikiem.
b)Zaślepienie EGR znajdującego się ciągle w tej samej pozycji z czujnikiem.
c)Zaślepienie sprawnego EGR na amen z czujnikiem..
d)Zaślepienie sprawnego EGR blaszką z dziurką z czujnikiem.

Czy któryś z wariantów będzie charakteryzował się wyższym spalaniem od innych? Dodam, że nie mam komputera więc ciężko mi będzie sprawdzić wszystkie warianty. No i rozebranie u mnie, dotarcie do EGRA zajmuje mniej więcej od 45 minut do 3 h (za 1 razem).

Ostatnio edytowane przez kamoreks ; 21-07-2013 o 16:12
kamoreks jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Obsługa techniczna: Wilu