|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
31-07-2013, 17:33 | #1 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 17-06-2013
Skąd: Gdynia
Model: Focus Mk1 FL HB
Silnik: 1,6 ZETEC SE
Rocznik: 2002
Postów: 155
|
Tylna wycieraczka HB nie działa
Witam. Pierwszy raz piszę po przeniesieniu się z forum Hondy.
Nabyłem sobie Focusa MK1, 2002, 155kkm, Zetec SE 1,6. Autko w dość dobrym stanie, pochodzi z licytacji w Niemczech, z firmy sprzedającej samochody pozostawione u dilerów. Fordzik dość zadbany, po Civicu z przebiegiem 390kkm i 13 latach życia odczuwam różnicę. Nowy nabytek posiada kilka usterek: 1. Martwa tylna wycieraczka 2. Wycieraczki przednie nie parkują 3. Po nagrzaniu silnik utrzymuje obroty na poziomie 2000 - 3000 obr. 4. Pokrywa bagażnika nie daje sie otworzyć kluczem i pilotem. Na początek wyjąłem tylną wycieraczkę. Ponieważ miałem przeczucie, że konieczna będzie wymiana (ośka wycieraka zapieczona na głucho), wmontowałem zakupioną używkę i po problemie. Wymontowany egzemplarz poddałem wiwisekcji. Wygląda toto tak, jak gdyby poprzedni użytkownik tej wycieraczki nie używał od lat. Czarna plastikowa osłonka ośki wycieraka miała zgrubienie tak pi razy oko 5mm. Potraktowałem całość nożem, ze środka wysypała się garść proszku z utlenionego aluminium i rdza z ośki. Ogólnie ruina. Ośka nie poddaje się obróbce młotkiem, zresztą szkoda męki i hałasu. Podsumowując: Wymontowanie i rozebranie raz w roku tego podzespołu w celach konserwacyjnych, uważam za absolutnie wskazane. Solanka z ulic tam się dostanie z całą pewnością i narobi bałaganu. Odkręcenie czterech śrub mocujących całość, rozebranie i nasmarowanie osi wycieraka to żadna praca. Nowa wycieraczka w sklepie internetowym jest wyceniona na prawie 800PLN. Teraz jeszcze czeka mnie walka z obrotami. Mechanior robiący pierwsze ablucje typu rozrząd, pasek, oleum itp oczywiście ma poradę - krokowiec. Niestety, wymiana na oryginał -nie, podmiana czujnika pozycji przepustnicy - nie. Badam dalej. Proszę o życzenia powodzenia, zaczynam tęsknić za Hondą ;-) Piotr |
01-08-2013, 06:12 | #2 |
ford::average
Imię: Norbert
Zarejestrowany: 07-10-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus
Silnik: 1.8 16v
Rocznik: 2003
Postów: 80
|
Odp: Tylna wycieraczka HB nie działa
Nie rozumiem. Kupiłeś auto i się nim chwalisz czy żalisz? Szerokości i przyjemności z jazdy.
|
01-08-2013, 06:44 | #3 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 17-06-2013
Skąd: Gdynia
Model: Focus Mk1 FL HB
Silnik: 1,6 ZETEC SE
Rocznik: 2002
Postów: 155
|
Odp: Tylna wycieraczka HB nie działa
Czym tu się chwalić, jedenastoletnim samochodem?.
To była tylko uwaga na temat konieczności, moim zdaniem, zaglądania od czasu do czasu do mechanizmu tylnej wycieraczki. Roboty na trzy kwadranse a można zaoszczędzić trochę kasy. P |
01-08-2013, 09:11 | #4 |
ford::average
Imię: Norbert
Zarejestrowany: 07-10-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus
Silnik: 1.8 16v
Rocznik: 2003
Postów: 80
|
Odp: Tylna wycieraczka HB nie działa
Nie ważne ile ma lat. Grunt, że twój. Spoko, rozumiem przekaz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
|
01-08-2013, 16:40 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2009
Model: Focus Mk3 FL kombi
Silnik: 1.5 tdci 120KM
Rocznik: 2015
Postów: 679
|
Odp: Tylna wycieraczka HB nie działa
3. Przepływomierz do sprawdzenia czy pracuje w całym zakresie.
__________________
Poprawne formy gramatyczne mają brzmienie: tylna szyba, nie tylnia. To auto a nie te auto. Nie polemizuję - niech Ci się wydaje, że masz rację |
01-08-2013, 16:49 | #6 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 17-06-2013
Skąd: Gdynia
Model: Focus Mk1 FL HB
Silnik: 1,6 ZETEC SE
Rocznik: 2002
Postów: 155
|
Odp: Tylna wycieraczka HB nie działa
U mnie podobno nie ma przepływomierza. Na wyjściu z filtra powietrza nic nie ma, rura idzie direct do przepustnicy.
Dzisiaj przełożyłem z używanej przepustnicy czujnik jej położenia (potencjometr). Nie mogłem wykonać jazdy próbnej z uwagi na wzmocnienie płynów fizjologicznych (upał etc.). Ciekawe co się jutro okaże. Tak sobie dumałem, że to może linka przepustnicy haczy itp. Pobawiłem się zakupioną używaną przepustnicą i doszedłem do wniosku, że prędzej sie linka urwie niż sprężyny powrotne nie będą mogły zamknąć klapki. Zobaczymy co dalej. P Ostatnio edytowane przez wielkikack49 ; 01-08-2013 o 16:53 |