|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-09-2013, 16:45 | #1 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 17-06-2013
Skąd: Gdynia
Model: Focus Mk1 FL HB
Silnik: 1,6 ZETEC SE
Rocznik: 2002
Postów: 155
|
Zacina się pokrętło wyboru nadmuchu powietrza
Witam
mam problem ze wspomnianym w tytule pokretłem. Po przekręceniu go w skrajną prawą pozycję (nadmuch tylko na szybę) powrót pokrętła w lewo wymaga użycia dużej siły. Wykonałem dwie próby i dałem spokój, obawiam się połamania czegoś za deską rozdzielczą. Po przekręceniu na siłę o jedna pozycję w lewo dalej już można kręcić bez kłopotu. Może ma ktoś jakieś doświadczenia w takim temacie. Szukajka nic nie wniosła do rozwiązania problemu. Studiowałem ruską instrukcje napraw, doszedłem do tego, że regulacja klapek nadmuchu wykonywana jest cięgnami Bowdena ale to niewiele wyjaśnia. Proszę o jakieś podpowiedzi. Autko mam dwa miesiące i troszkę mnie zaczyna wkurzać. Rdza i drobne ale upierd... drobiazgi. Przekaźnik wycieraczek do wymiany, zamek klapy do wymiany, sprężyny gazowe klapy do wymiany, przepustnica do wymiany, przyciski w pilocie do wymiany. Co się z jednym uporam, czas się brać za następny patent. Podziękował za pomocGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
02-09-2013, 17:23 | #2 |
ford::amateur
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 06-09-2012
Skąd: Szczecin
Model: focus kombi
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2000
Postów: 7
|
Odp: Zacina się pokrętło wyboru nadmuchu powietrza
Wlasnie wrocilem z pod garazu z malej robutki.
Przestal mi dzialac naduch, jak sie okazalo przyczna byl przelacznik ktory sie lekko stopił Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (reaktywowalem go lutownica jak uslyszalem cene za nowy 100) Ale wracajac do tematu nie widzialem tam ciegna do przełączania nadmuchu, za to jest tam przełącznik elektryczny (ciegno to raczej bylo w escorcie ). Jezeli lubisz sie grzebac to proponuje zebys rozebral calos i zajzal co z ta wtyzka. Jak bys nie wiedzialjaksie tam dostac, to moge ci to opisac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam |
02-09-2013, 18:41 | #3 |
ford::specialist
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 03-11-2010
Skąd: 100-Lica
Model: Focus Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 109 kunia
Rocznik: 2006
Postów: 556
|
Odp: Zacina się pokrętło wyboru nadmuchu powietrza
U mnie ostatnio coraz ciężej chodzi to pokrętło, najgorzej jest jak zostawię np. na noc pokrętło na szybę. Rano jak wsiadam to na chama to przekręcam, słychać takie głośne stuknięcie, ale jeszcze działa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców” |
02-09-2013, 19:01 | #4 | |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 17-06-2013
Skąd: Gdynia
Model: Focus Mk1 FL HB
Silnik: 1,6 ZETEC SE
Rocznik: 2002
Postów: 155
|
Odp: Zacina się pokrętło wyboru nadmuchu powietrza
Cytat:
|
|
02-09-2013, 20:41 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
Odp: Zacina się pokrętło wyboru nadmuchu powietrza
Do regulacji siły nawiewu jest przełącznik elektryczny. Do regulacji kierunku sterowany cięgnami Bowdena. Przyczyna zacinania - uszczelka na klapce przykleja się do obudowy. Druga możliwość zatarte ośki klapki. Tak czy inaczej trzeba rozebrać. Być może jest dostęp od strony nóg pasażera.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
03-09-2013, 07:57 | #6 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 27-03-2009
Skąd: Katowice/Chorzów
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 334
|
Odp: Zacina się pokrętło wyboru nadmuchu powietrza
Proszę
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] myślę, że w tym temacie znajdziecie wszystki odpowiedzi.
__________________
Poprzednio: Nissan Micra K11 93r. 1.3 16V; Ford Focus MK1 99r. 1.6 16V, piękne białe kombi |
03-09-2013, 11:23 | #7 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 17-06-2013
Skąd: Gdynia
Model: Focus Mk1 FL HB
Silnik: 1,6 ZETEC SE
Rocznik: 2002
Postów: 155
|
Odp: Zacina się pokrętło wyboru nadmuchu powietrza
Dzięki za pomoce naukowe. Wydaje mi się, że powodem jest wspomniane w którymś z linków, odkształcanie klapki po włączeniu ogrzewania. Rano pokręciłem sobie w lewo i prawo - stan fabryczny, nic się nie zacina. Trzy kilometry przejechane z włączonym ogrzewaniem unieruchomiło przełącznik. Za to po wczorajszym jeżdżeniu w deszczu i chłodzie oraz suszeniu szyby klimą, rano zastałem mokrą wykładzinę na podłodze, w okolicy tunelu środkowego.
Forda mi się zachciało Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
04-09-2013, 09:49 | #8 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 27-03-2009
Skąd: Katowice/Chorzów
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 334
|
Odp: Zacina się pokrętło wyboru nadmuchu powietrza
Powodem nie jest klapka, tylko taka gumowa uszczelka, które znajduje się na jej krawędzi i która po latach (u mnie) pod wpływem ciepła przypominała plastelinę i kleiła się do ścianek nagrzewnicy, to właśnie skutkowało zacinaniem się pokrętła.
Co do mokrej plamy to sprawdź czy z podszybiem wszystko dobrze, czy dobrze przylega, czy jest uszczelka, czy rynienki nie są pozapychane.
__________________
Poprzednio: Nissan Micra K11 93r. 1.3 16V; Ford Focus MK1 99r. 1.6 16V, piękne białe kombi |
04-09-2013, 11:05 | #9 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 17-06-2013
Skąd: Gdynia
Model: Focus Mk1 FL HB
Silnik: 1,6 ZETEC SE
Rocznik: 2002
Postów: 155
|
Odp: Zacina się pokrętło wyboru nadmuchu powietrza
Bardzo możliwe, że to uszczelka się "rozpuściła". Kręcę teraz co pięć minut tą wajchą w lewo i prawo i jest prawie dobrze. Nie będę się tą pierdułką chwilowo zajmował. Za to woda na podłodze dprowadziła mnie do szału. Nie jest to zaciek z podszybia. Osobiście wymieniałem filtr z zastosowaniem piekielnie drogiej, fabrycznej uszczelki. Szorowanie i usuwanie starej uszczelki, mycie szyby, odtłuszczanie, przeróbka całości na mocowanie wkrętami itd. Trzy godziny zabawy. Następnie lanie wody w olbrzymich ilościach plus dwie ulewy w wymiarze "najstarsi górale nie pamiętają". W środku suchutko. Wystarczył jeden dzień używania klimy dla suszenia zaparowanych na okrągło szyb i dywan na środku (pod obudową nagrzewnicy) jest mokry. Woda ewidentnie cieknie z obudowy i pochodzi ze skroplin klimy. Być może zapchany/niedrożny jest odpływ z ustrojstwa. Nie mam w tej chwili możliwości sprawdzenia czegokolwiek, nie mam garażu, kanału itp.
Ogólnie Focus mi się pokazał ze złej strony, jeszcze jeden pokaz jego siły i powrócę do wygłaszania haseł typu "nie kupuje się aut na "F" albo "Ford g.. wort"Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
04-09-2013, 14:57 | #10 | |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 27-03-2009
Skąd: Katowice/Chorzów
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 334
|
Odp: Zacina się pokrętło wyboru nadmuchu powietrza
Skoro z podszybiem OK, a woda się pojawia, to wychodzi na to, że to skropliny z klimy. Możesz jeszcze sprawdzić po wysuszeniu, czy jak nie włączysz klimy to pojawia się woda.
Cytat:
__________________
Poprzednio: Nissan Micra K11 93r. 1.3 16V; Ford Focus MK1 99r. 1.6 16V, piękne białe kombi |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|