Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-09-2013, 17:51   #1
ajax16
ford::average
 
Avatar ajax16
 
Zarejestrowany: 31-12-2008
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: '02
Postów: 112
Domyślnie Długie odpalanie i nierówna praca silnika

Przeszukałem już inne wątki ale nadal nie znalazłem odpowiedzi dlatego zakładam temat.
Drodzy użytkownicy, może wy coś sensownego doradzicie, pomóżcie!

Mam po tacie Focusa mk1 1.6 Benzyna 2001r.
Od początku gdy wyjechał z fabryki występował problem z długim zapalaniem. Można kręcić kilka sekund i dopiero po dodaniu gazu auto jest w stanie zapalić (sporadycznie auto zapala od razu - jednak niezależnie od temperatury, wilgotności). Długie kręcenie również nie zależy od temperatury (oczywiście ostrą zimą ten czas się wydłuży nieznacznie).
Serwis forda od początku się poddał i nie wiedzą co to (auto odwiedziło forda w Gdyni i Gdańsku). Na krótko po wyjechaniu z salonu podejrzewali że mogą to być wtryskiwacze więc na gwarancji je wymienili. Jednak bez zmian. Ostatnio wymieniany był alternator, przewody motorcrafty, świece oryginalne i cewka (firmy Beru ale słyszałem że z zamienników to wyższa półka). Bez zmian i o dziwo gdy stoję na światłach autem lekko szarpie jakby "wyskakujące zapłony", co by wskazywało na cewkę ale przecież była wymieniana...
Skoro problem jest z kręceniem ja podejrzewam jeszcze tylko bendix ale czemu problem występował od nowości auta, no i fakt że co jakiś czas zapala błysk, od razu?

Jeśli podejrzewacie że paliwo się cofa i może nie dopływać to od razu mówię że pompa paliwa była wymieniana w serwisie forda (oczywiście oryginalna) około rok temu.

Ostatnio też w serwisie forda zauważyli że świece motorcrafty (na których przejechałem max 2500km) 2 sztuki mają popękaną ceramikę więc wymienili na nowe ale i to nie rozwiązało problemu.

CO TO MOŻE BYĆ??
czyli jeszcze raz: długie zapalanie silnika i nierówna jego praca

Proszę o przemyślane sugestie.

ajax16 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2013, 18:39   #2
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Długie odpalanie i nierówna praca silnika

Nie napisałeś jaki już przebieg ma to auto. Jeżeli już znaczny, to nierówna praca silnika na wolnych obrotach może byc spowodowana nierównym i już niskim cisnieniem spreżania w cylindrach. Zrób pomiar, i szukaj dalej .
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2013, 19:58   #3
ajax16
ford::average
 
Avatar ajax16
 
Zarejestrowany: 31-12-2008
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: '02
Postów: 112
Domyślnie Odp: Długie odpalanie i nierówna praca silnika

Oczywiście to pominąłem i przebieg ma spory bo 280tyś. Planuję wymienić pierścienie i zrobić głowicę, słychać też lekko zawory, ale czy to rozwiąże problem?

A co do długiego kręcenia i pękającej ceramiki świec macie jakieś sugestie? (biorąc pod uwagę cały mój post wyżej)

Dodam jeszcze że po ostatniej wymianie uszczelki pokrywy zaworów (w autoryzowanym serwisie forda) gdzie było sporo grzebania pod maską wystąpił ZUPEŁNIE NOWY PROBLEM tzn: Podczas odpalania silnika albo przy mocnym wciśnięciu gazu w podłogę przewody zapłonowe "wystrzeliwują" z gniazd - wszystkie 4 (zdarza się to coraz mniej ale kilka razy tak było).

Ostatnio edytowane przez ajax16 ; 05-09-2013 o 20:14
ajax16 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2013, 09:22   #4
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
Domyślnie Odp: Długie odpalanie i nierówna praca silnika

a jakakolwiek diagnostyka była robiona ?
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2013, 09:29   #5
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Długie odpalanie i nierówna praca silnika

Przewód zapłonowy ma dwa końce, z którego wystrzeliwują ??
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2013, 09:47   #6
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
Domyślnie Odp: Długie odpalanie i nierówna praca silnika

no jak z którego - zapewne te z głowicy.

Świece może niedokręcone albo przedmuch spod uszczelki dekla.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2013, 10:06   #7
ajax16
ford::average
 
Avatar ajax16
 
Zarejestrowany: 31-12-2008
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: '02
Postów: 112
Domyślnie Odp: Długie odpalanie i nierówna praca silnika

Co do diagnostyki - auto było podłączone pod komputer "0" najmniejszych błędów.
ajax16 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2013, 10:13   #8
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
Domyślnie Odp: Długie odpalanie i nierówna praca silnika

błędy to są jedynie wskazówki - nie wyrocznia.
Brak błędów wcale nie mówi o tym, że autu nic nie dolega.

Odczyt live data i ich interpretacja - to jest diagnostyka, bo podpięcie i sprawdzenie/skasowanie błędu to z diagnostyką ma niewiele wspólnego.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2013, 13:47   #9
ajax16
ford::average
 
Avatar ajax16
 
Zarejestrowany: 31-12-2008
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: '02
Postów: 112
Domyślnie Odp: Długie odpalanie i nierówna praca silnika

A jak to live data wykonać? Do kogo mam się zwrócić? Ile to może kosztować?
ajax16 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2013, 14:05   #10
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
Domyślnie Odp: Długie odpalanie i nierówna praca silnika

interfejs do OBD i sprawdzić kluczowe parametry, korekty paliwowe, IAT, ECT itd.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:48.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.