|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-09-2013, 17:51 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-12-2008
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: '02
Postów: 112
|
Długie odpalanie i nierówna praca silnika
Przeszukałem już inne wątki ale nadal nie znalazłem odpowiedzi dlatego zakładam temat.
Drodzy użytkownicy, może wy coś sensownego doradzicie, pomóżcie! Mam po tacie Focusa mk1 1.6 Benzyna 2001r. Od początku gdy wyjechał z fabryki występował problem z długim zapalaniem. Można kręcić kilka sekund i dopiero po dodaniu gazu auto jest w stanie zapalić (sporadycznie auto zapala od razu - jednak niezależnie od temperatury, wilgotności). Długie kręcenie również nie zależy od temperatury (oczywiście ostrą zimą ten czas się wydłuży nieznacznie). Serwis forda od początku się poddał i nie wiedzą co to (auto odwiedziło forda w Gdyni i Gdańsku). Na krótko po wyjechaniu z salonu podejrzewali że mogą to być wtryskiwacze więc na gwarancji je wymienili. Jednak bez zmian. Ostatnio wymieniany był alternator, przewody motorcrafty, świece oryginalne i cewka (firmy Beru ale słyszałem że z zamienników to wyższa półka). Bez zmian i o dziwo gdy stoję na światłach autem lekko szarpie jakby "wyskakujące zapłony", co by wskazywało na cewkę ale przecież była wymieniana... Skoro problem jest z kręceniem ja podejrzewam jeszcze tylko bendix ale czemu problem występował od nowości auta, no i fakt że co jakiś czas zapala błysk, od razu? Jeśli podejrzewacie że paliwo się cofa i może nie dopływać to od razu mówię że pompa paliwa była wymieniana w serwisie forda (oczywiście oryginalna) około rok temu. Ostatnio też w serwisie forda zauważyli że świece motorcrafty (na których przejechałem max 2500km) 2 sztuki mają popękaną ceramikę więc wymienili na nowe ale i to nie rozwiązało problemu. CO TO MOŻE BYĆ?? czyli jeszcze raz: długie zapalanie silnika i nierówna jego praca Proszę o przemyślane sugestie. |
05-09-2013, 18:39 | #2 |
Postów: n/a
|
Odp: Długie odpalanie i nierówna praca silnika
Nie napisałeś jaki już przebieg ma to auto. Jeżeli już znaczny, to nierówna praca silnika na wolnych obrotach może byc spowodowana nierównym i już niskim cisnieniem spreżania w cylindrach. Zrób pomiar, i szukaj dalej .
|
05-09-2013, 19:58 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-12-2008
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: '02
Postów: 112
|
Odp: Długie odpalanie i nierówna praca silnika
Oczywiście to pominąłem i przebieg ma spory bo 280tyś. Planuję wymienić pierścienie i zrobić głowicę, słychać też lekko zawory, ale czy to rozwiąże problem?
A co do długiego kręcenia i pękającej ceramiki świec macie jakieś sugestie? (biorąc pod uwagę cały mój post wyżej) Dodam jeszcze że po ostatniej wymianie uszczelki pokrywy zaworów (w autoryzowanym serwisie forda) gdzie było sporo grzebania pod maską wystąpił ZUPEŁNIE NOWY PROBLEM tzn: Podczas odpalania silnika albo przy mocnym wciśnięciu gazu w podłogę przewody zapłonowe "wystrzeliwują" z gniazd - wszystkie 4 (zdarza się to coraz mniej ale kilka razy tak było). Ostatnio edytowane przez ajax16 ; 05-09-2013 o 20:14 |
06-09-2013, 09:22 | #4 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Odp: Długie odpalanie i nierówna praca silnika
a jakakolwiek diagnostyka była robiona ?
|
06-09-2013, 09:29 | #5 |
Postów: n/a
|
Odp: Długie odpalanie i nierówna praca silnika
Przewód zapłonowy ma dwa końce, z którego wystrzeliwują ??
|
06-09-2013, 09:47 | #6 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Odp: Długie odpalanie i nierówna praca silnika
no jak z którego - zapewne te z głowicy.
Świece może niedokręcone albo przedmuch spod uszczelki dekla. |
06-09-2013, 10:06 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-12-2008
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: '02
Postów: 112
|
Odp: Długie odpalanie i nierówna praca silnika
Co do diagnostyki - auto było podłączone pod komputer "0" najmniejszych błędów.
|
06-09-2013, 10:13 | #8 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Odp: Długie odpalanie i nierówna praca silnika
błędy to są jedynie wskazówki - nie wyrocznia.
Brak błędów wcale nie mówi o tym, że autu nic nie dolega. Odczyt live data i ich interpretacja - to jest diagnostyka, bo podpięcie i sprawdzenie/skasowanie błędu to z diagnostyką ma niewiele wspólnego. |
06-09-2013, 13:47 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-12-2008
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: '02
Postów: 112
|
Odp: Długie odpalanie i nierówna praca silnika
A jak to live data wykonać? Do kogo mam się zwrócić? Ile to może kosztować?
|
06-09-2013, 14:05 | #10 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Odp: Długie odpalanie i nierówna praca silnika
interfejs do OBD i sprawdzić kluczowe parametry, korekty paliwowe, IAT, ECT itd.
|