Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-09-2013, 11:48   #1
Melax
ford::amateur
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 07-09-2013
Model: Ford Focus MK2 (kombi)
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 2
Domyślnie Brak reakcji na kluczyk

Witam. Wczoraj zapaliłem auto, przejechałem 10 metrów od garażu, następnie zapaliły się wszystkie kontrolki, auto przestało reagować na pedał gazu. Po zgaszeniu Focus nie wykazuje żadnych reakcji na kluczyk (rozrusznik nie kręci, dosłownie zero reakcji silnika).
Kontrolka immobilizera wystukuje jedno mrugnięcie - dłuższa przerwa - sześć mignięć - przerwa.
Przeprowadziłem tzw. auto-test, który wykazał następujące błędy DTC:
E197, E200, E510, D147 oraz D900.

Ponadto czasami (nie zawsze!) po przekręceniu zapłonu świeci się kontrolka czerwonej zębatki z wykrzyknikiem, a na liczniku pojawiają się kreski.
Dwie godziny wcześniej, bez żadnych problemów przyjechałem z pracy. Nie było żadnych oznak utraty mocy silnika, ani wahań obrotów czy innych usterek.


Ostatnio edytowane przez Melax ; 07-09-2013 o 11:56
Melax jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-09-2013, 13:39   #2
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,034
Domyślnie Odp: Brak reakcji na kluczyk

Albo poluzowały/wypięły się wtyczki w GEM (skrzynka bezpieczników nad nogami pasażera), albo padły zegary.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-09-2013, 20:20   #3
Melax
ford::amateur
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 07-09-2013
Model: Ford Focus MK2 (kombi)
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 2
Domyślnie Odp: Brak reakcji na kluczyk

Problem na chwilę obecną został rozwiązany. Znajomy podłączył do Focusa interfejs Elm, który wykazał kilka błędów: U0121, U0001, U0140, U0073, U0155 oraz U0131. Po wykasowaniu tych błędów auto odpaliło, aczkolwiek na stałe zapaliła się czerwona kontrolka "zębatka z wykrzyknikiem". Po powtórnym skanowaniu ELMem, program wykazał błąd P0190. Wykasowanie tego błędu spowodowało, że auto zgasło.

Focus dał się zapalić, ale ciągle świeciła w/w kontrolka, poza tym stracił na mocy. Po przejechaniu ok. 1,5 km zębatka z wykrzyknikiem zgasła, a silnik pracuje z pełną mocą. Zobaczymy na jak długo wystarczą owe zabiegi.

Dziękuję serdecznie za zainteresowanie problemem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Melax jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-09-2013, 20:04   #4
Maciek_Smr
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 08-09-2013
Model: Ford Focus II
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2006
Postów: 2
Domyślnie Odp: Brak reakcji na kluczyk

Cześć wszystkim,

Na początku witam wszystkich na forum bo to mój pierwszy post.

Forumowicze - mam podobny problem. Dzisiaj wybrałem się samochodem na zakupy, wszystko było ok. Zostawiłem auto na parkingu i po powrocie, chcąc odpalić silnik samochód przestał reagować na kluczyk(oprócz standardowych kontrolek przy odpalaniu pojawiła się kontrolka ostrzegawcza usterki układów silnika (wykrzyknik w zębatce) a lampka uruchamiania silnika zaczęła intensywnie migać. Silnik zero reakcji, na liczniku pojawiły się kreski. Kilkukrotnie próbowałem uruchomić samochód ale sytuacja się powtarzała. Przy kolejnej próbie z kolei (5-6 próba) samochód zapalił ale nadal świeciła się kontrolka awarii układów. Po przejechaniu 150-200 metrów zapaliły się ponownie kontrolki jak przy uruchamianiu samochodu, na liczniku kreski a wskazówki zegarów spadły na sam dół. Samochód nie zgasł a za parę chwil wszystko wróciło do normy tylko paliła się nadal kontrolka awarii układów.

Do domu dojechałem na spokojnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zauważyłem (lub miałem tylko takie wrażenie) że np na 3 biegu na niższych obrotach silnik pracował jakby bardziej ociężale niż dotychczas.

Po zaparkowaniu zgasiłem samochód, odpaliłem ponownie bez problemu a kontrolka awarii zgasła. Zgasiłem ponownie, otworzyłem maskę i zapaliłem raz jeszcze. Przy otwartej masce, przy dodawaniu gazu z niskich obrotów słychać takie dziwne "syknięcie" po którym dopiero silnik zaczyna wchodzić na obroty.

I teraz pytanie - jaka może być przyczyna tego stanu rzeczy? Starałem się to opisać możliwe najdokładniej bo nigdy wcześniej (mam focusa prawie 2 lata) nic poważnego nigdy się nie działo aż do dzisiaj a jest to o tyle niefortunny termin bo od wtorku zaczynam urlop a w sobotę biorę ślub więc samochód jest mi cholerni potrzebny, najlepiej działający Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Macie jakieś rady albo sugestie/przypuszczenia co to może być?

Pozdrawiam,
Maciek
Maciek_Smr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2013, 13:21   #5
mayak
FCP member
 
Avatar mayak
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,153
Domyślnie Odp: Brak reakcji na kluczyk

Maciek,
spróbuj odczytać kody błędów
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM
mayak jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2013, 15:52   #6
Maciek_Smr
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 08-09-2013
Model: Ford Focus II
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2006
Postów: 2
Domyślnie Odp: Brak reakcji na kluczyk

Mayak,

a czy możesz polecić miejsce/warsztat lub kogoś to mi to w Wawie zrobi? Najchętniej okolice Ursynowa lub Mokotowa. Sam nie mam odpowiedniego kabla i nigdy tego nie robiłem.
Maciek_Smr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2013, 07:51   #7
Grinch
ford::advanced
 
Avatar Grinch
 
Zarejestrowany: 23-08-2008
Skąd: Gdynia
Model: Focus MK2 / FOCUS MK4 Titanium
Silnik: 1.6 100KM Pb95 / EcoBoost 1.0 125KM
Rocznik: 2005 / 2019
Postów: 360
Domyślnie Odp: Brak reakcji na kluczyk

mayak jest z Warszawy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
>>> MOJA FOKA <<<
Grinch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2013, 10:30   #8
mayak
FCP member
 
Avatar mayak
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,153
Domyślnie Odp: Brak reakcji na kluczyk

Cytat:
Napisał Maciek_Smr Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mayak,

a czy możesz polecić miejsce/warsztat lub kogoś to mi to w Wawie zrobi? Najchętniej okolice Ursynowa lub Mokotowa. Sam nie mam odpowiedniego kabla i nigdy tego nie robiłem.
mam ELMa i troszkę wprawy - możemy umówić się na Mokotowie na diagnostykę
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM
mayak jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-04-2014, 18:58   #9
zip_77
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 07-01-2010
Skąd: Wielkopolska
Model: FORD FOCUS II (kombi)
Silnik: 1.6 TDCi 90KM
Rocznik: 2006
Postów: 13
Domyślnie Odp: Brak reakcji na kluczyk

Witam,
Mam podobny problem 2 tyg. temu po pracy pierwszy raz się pojawiło coś takiego na desce pokazały się kontrolki których standardowo nie było widać, tzn. czerwona zębatka z wykrzyknikiem czerwona strzałka, żółty silnik,itp i kontrolki nie gasły i ogólnie choinka na desce ... poza tym brak reakcji na kluczyk, po kilku próbach wszystko zgasło i było git ...
przejeździłem kolejny tydzień bez problemów i znów, problem się zaczął sporadycznie pojawiać - zazwyczaj jak auto jest zimne zaraz po odpaleniu np. ruszam jadę z 30m i koniec zapalają się kontrolki zegary spadają na dół licznik kreski a silnik w trybie awaryjnym chodzi. Nie gaśnie ale chodzi na biegu jałowym. Stanę zgaszę silnik postoję chwilę i zapalam i jest git mogę jechać bez najmniejszego problemu :/
Podjechałem do elektryka podłączyłem do kompa i pojawiły się błędy:
P1936 Wyłącznik sprzęgła
P1402 Sterowaniem obejściem chłodnicy układu recyrkulacji spalin
P193B Czujnik przepustnicy / pedał B
P1935 Wyłącznik hamulca
P1622 Elektron. blokada odjazdu
U0155 CAN komunikacja z tablicą

Skasował błędy pojechałam, pojeździłem kolejny dzień ok 50km i znów to samo odpalam po pracy ruszam i po kilku metrach znów choinka na desce, tryb awaryjny, gaszę odpalam ponownie i jest ok :/ znów podjechałem na kompa te same błędy się pojawiły:
U0155 CAN komunikacja z tablicą
P193B Czujnik przepustnicy / pedał B
P1936 Wyłącznik sprzęgła
P1935 Wyłącznik hamulca
Elektryk mi mówi że trzeba całą wiązkę CAN, i że coś jest z komunikacją

Podjechałem do drugiego z wydrukami z kompa i powiedział mi że miał taki przypadek kiedyś i że to na 90% licznik :/

Miał ktoś coś podobnego - będę baaaardzo wdzięczny za pomoc - podpowiedź.

PS. dot. focus II 2006 1.6tdci 90KM, od 6 lat go mam i nic aż tu nagle takie jaja :/
zip_77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-04-2014, 20:41   #10
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,034
Domyślnie Odp: Brak reakcji na kluczyk

Cytat:
Napisał zip_77 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...Podjechałem do drugiego z wydrukami z kompa i powiedział mi że miał taki przypadek kiedyś i że to na 90% licznik :/
...
Na 90% miał rację. Standardowe objawy.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest online   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:56.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.