|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-02-2014, 21:45 | #1 |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
|
Wyjęcie wkładki stacyjki
Mojej małżonce kluczyk wpadł w błoto pośniegowe z piachem. Teraz stacyjka przekręca się z oporem/zgrzytem, wystarczyło przetrzec kluczyk. Chciałem wymontowac bębenek do przemycia. Przeryłem neta, wpisując frazy po polsku i angielsku i nic. Jest tylko o wybiciu jakiegoś bolca przy Focusie mk1, ni jak niema się to do stacyjki w mk2. Wiem, że można zapsikac WD bez wyciągania, ale i tak cały syf zostanie w środku. Może jest jakaś blokada, która pozwoli na wyjęcie wkładki po nawierceniu otworu.
|
03-02-2014, 21:59 | #2 |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,034
|
Odp: Wyjęcie wkładki stacyjki
Na szczęście nie jest to takie proste. Gdyby było - zdecydowanie więcej Fordów odjeżdżało by "samoistnie" nocą...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Przecież po wyjęciu wkładki i podmianie zegarów i sterownika silnika odjechał byś samochodem "jak swoim"... Całość do zrobienia (bez tej wkładki) w jakieś 10 minut...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
03-02-2014, 22:13 | #3 |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
|
Odp: Wyjęcie wkładki stacyjki
No jasne... czyli dobrze zabezpieczyli. Jutro będę próbował WD, aż cały syf nie wypłynie. Dzięki.
|
04-02-2014, 22:22 | #4 | |
ford::advanced
Imię: Robert
Zarejestrowany: 12-01-2013
Skąd: Kielce
Model: Escort Mk7 Kombi,Mondeo Mk3,X-Type
Silnik: 1.8, 2.0, 2.1 V6
Rocznik: 1997, 2006, 2002
Postów: 296
|
Odp: Wyjęcie wkładki stacyjki
Cytat:
__________________
SPOTKANIA CYKLICZNE GRUPY CK USTALONE NA KAŻDĄ OSTATNIĄ SOBOTĘ MIESIĄCA NA PARKINGU PRZY SALONIE "FORD"-A AUTO SKAR " PRZY UL.RADOMSKIEJ GODZ.17.00 |
|
04-02-2014, 22:31 | #5 |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,034
|
Odp: Wyjęcie wkładki stacyjki
Aż muszę to obejrzeć... Wydawało mi się, że stacyjka jest zamocowana do kolumny zrywalnymi śrubami i nie da się prosto zdemontować... Natomiast sama też jest zrobiona na jednorazowy "zatrzask"... Nie rozbierałem tego, więc mogę się mylić, że to jest trudne...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
04-02-2014, 22:53 | #6 |
ford::advanced
Imię: Robert
Zarejestrowany: 12-01-2013
Skąd: Kielce
Model: Escort Mk7 Kombi,Mondeo Mk3,X-Type
Silnik: 1.8, 2.0, 2.1 V6
Rocznik: 1997, 2006, 2002
Postów: 296
|
Odp: Wyjęcie wkładki stacyjki
Nie wiem dokładnie jak w Focusie to wygląda(bo jeszcze nie miałem przyjemności wyjmować, ale w wielu autach wyciągałem i jest podobnie)tzn. chodzi o to czy trzeba np. zdjąć manetkę od wycieraczek.Najpierw trzeba wyszukać mały otworek (ok.2-3mm)na obudowie wkładki stacyjki, dopasować do niego kawałek drucika(ja najczęściej używam wierteł), włożyć kluczyk do stacyjki, przekręcić w okolicę pozycji I i nacisnąć drucikiem (wiertłem) w otworze zapadkę,jak poczujemy, że zapadka opadła pociągamy za kluczyk i wkładkę mamy na zewnątrz. Żeby wyczuć, czy zapadka opadła możemy naciskając drucikiem (wiertełkiem) poruszać kluczykiem w stacyjce w okolicach poz. I
__________________
SPOTKANIA CYKLICZNE GRUPY CK USTALONE NA KAŻDĄ OSTATNIĄ SOBOTĘ MIESIĄCA NA PARKINGU PRZY SALONIE "FORD"-A AUTO SKAR " PRZY UL.RADOMSKIEJ GODZ.17.00 |
05-02-2014, 06:15 | #7 |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
|
Odp: Wyjęcie wkładki stacyjki
Dzięki Robert. Wszystko jest tak jak napisałeś. Otworek 2mm jest od spodu stacyjki. Wciskamy blokadę, ustawiając kluczykiem w pozycji I i wyciągamy wkładkę do wyczyszczenia.
|
05-02-2014, 07:50 | #8 |
ford::advanced
Imię: Robert
Zarejestrowany: 12-01-2013
Skąd: Kielce
Model: Escort Mk7 Kombi,Mondeo Mk3,X-Type
Silnik: 1.8, 2.0, 2.1 V6
Rocznik: 1997, 2006, 2002
Postów: 296
|
Odp: Wyjęcie wkładki stacyjki
Nie ma sprawy, dodam jeszcze, że teraz można ją rozebrać na czynniki pierwsze zdejmując zabezpieczenie z tyłu wkładki, tylko trzeba robić to w ciszy i spokoju co by nam nie poginęły blaszaki, trzeba sobie je rozłożyć na stole w kolejności w jakiej wyjmujemy(najlepiej robić to pojedynczo,potem w odwrotnej kolejności będziemy wkładać), blaszki są ponumerowane i ich zamiana spowoduje, że kluczyk nie będzie nam działał, a i jeszcze jedno, w środku jest bolec blokujący blaszki, trzeba uważać co by go nie zgubić, to chyba tyle
PS gdyby ktoś kiedyś chciał wyciągać wkładkę np. z grupy VW, to robimy w podobny sposób, z tym, że otwór do zwolnienia zapadki jest od przodu, ok. 1mm otworek obok kluczyka, potrzebujemy drucik długości ok 5-7 cm
__________________
SPOTKANIA CYKLICZNE GRUPY CK USTALONE NA KAŻDĄ OSTATNIĄ SOBOTĘ MIESIĄCA NA PARKINGU PRZY SALONIE "FORD"-A AUTO SKAR " PRZY UL.RADOMSKIEJ GODZ.17.00 Ostatnio edytowane przez sq7lqr ; 05-02-2014 o 07:55 |
05-02-2014, 20:04 | #9 |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
|
Odp: Wyjęcie wkładki stacyjki
To dokończę moją przygodę ze stacyjką w Focusie. Po wyjęciu wkładki z korpusu stacyjki musimy wydobyc bębenek właściwy z obudowy (tam gdzie mamy 0, I, II, III). W tym celu wyciągamy ku tyłowi, patrząc od kluczyka, płaską sprężynkę, trzymającą jednocześnie blokadę, która pozwoliła nam na wyjęcie wkładki w poz. I. Blokadę wyciągamy. Obracamy o 180 stopni, przyciskamy biały, okrągły plastik przy napisie Ford i wypychamy wkładkę właściwą ku tyłowi. Przy okazji wypada nam pierścień ustalający kluczyk , który trzeba włożyc przy składaniu (pasuje tylko w jednej pozycji). Teraz wkładamy kluczyk i po rozpięciu zawleczki od tyłu możemy wysunąc bębenek właściwy. Delikatnie wyciągając kluczyk z bębenka, możemy usunąc blaszki i sprężynki, trzymając się kolejności. Myjemy wszystko i składamy na smar dobrej jakości. Zaznaczam, że nie jest to wskazówka dla włamywaczy. Nawet początkujący, jak będzie chciał, to kupi sobie stacyjkę na szrocie, potnie ją na kawałki i dojdzie o co chodzi. Do bezinwazyjnego wyjęcia wkładki i tak potrzebny jest oryginalny kluczyk, aby przejśc w poz. I.
Ostatnio edytowane przez radek70 ; 06-02-2014 o 19:44 |
21-09-2017, 14:15 | #10 |
ford::advanced
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 31-05-2013
Skąd: Bielsk Podlaski
Model: Focus mk2 kombi
Silnik: 1.6 TDCi Duratorq 109KM DPF-był
Rocznik: 2005 Ledwo dotarty 350tyśKM +
Postów: 267
|
Odp: Wyjęcie wkładki stacyjki
A co jak się nie da wcale klucza przekręcić?
|