|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-02-2014, 13:29 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-06-2012
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 1,8
Rocznik: 2001
Postów: 63
|
Nurtujący temat EGR
Witam , mam następujący problem z moim mondeo 1.8 125km 2001r. mianowicie silnik czasami jest żwawy i chodzi super , oczywiście jak na możliwości 1,8 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a innym razem jest jakis mułowaty i jedzie jakby chciał a nie mógł , traci około 15% mocy , co przy słabym silniku jest bardzo odczuwalne , jak to w życiu bywa diagnostyka komputerowa nic nie wykazała , czujnik masy powietrza wymieniałem profilaktycznie na nowy BOSCHA , nic to jednak nie dało , mechanik któryś z kolei zasugerował że może być to wadliwe działanie zaworu EGR , więc chcę się przekonać i ten EGR usunąć całkowicie , w programie oryginalnym FORDA występuje coś takiego jak zaślepka zaworu EGR tak więc producent przewidział coś takiego pytanie tylko co zrobić z wtyczką od zaworu EGR ??? jak ją zaślepić ??? Mogę zostawić podpięty zawór ale czy wtedy nie będą szły złe informacje do czujnika masy powietrza?? Czy komputer nie przełączy silnika w tryb awaryjny ??? W sumie zaślepienie EGR-a to najmniejszy problem , gorzej właśnie z elektryką która nie wiadomo jak się zachowa.
Czy ktoś przerabiał ten temat w silniku benzynowym z EGR-em sterowanym elektromagnesem??? proszę o pomoc . |
13-02-2014, 14:02 | #2 |
ford::advanced
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 28-08-2006
Skąd: Tarnów ok.
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 Tddi 115 KM - 150 KM HEKO !!
Rocznik: 2002
Postów: 218
|
Odp: Nurtujący temat EGR
w przedliftowym elektronika chyba nic nie powie , w moim cisza ale ja mam tddi, sprawdź połączenie rury od egr z obu stron, jeśli miałbyś turbo to szukałbym w wężykach podciśnienia
|
13-02-2014, 14:38 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-06-2012
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 1,8
Rocznik: 2001
Postów: 63
|
Odp: Nurtujący temat EGR
Nie , turbo nie ma , jest to silnik benzynowy , nie ma również podciśnienia , jedyny wężyk jaki dochodzi to od kanału wodnego....
|
13-02-2014, 14:39 | #4 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
Odp: Nurtujący temat EGR
Wywali błąd o niesprawnym zaworze EGR na podstawie czujnika MAP który wykryje brak przelotu spalin.
W dieslu jest inaczej bo nie ma MAP-a i EGR sterowany jest podciśnieniowo.
__________________
CBR 1000RR + MICRON FORD - nigdy mnie nie zawiódł. |
13-02-2014, 15:00 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-06-2012
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 1,8
Rocznik: 2001
Postów: 63
|
Odp: Nurtujący temat EGR
Sam błąd jest jeszcze do zniesienia , pytanie czy mondziak przełączy sie w tryb awaryjny , ktoś jeszcze sugerował że skoro występuje fabryczna zaślepka to jest też możliwa zmiana programu i całkowite obejście zaworu EGR, tylko jak to ugryźć??? Nikt nie wyrzucał EGR-a z benzyny ???
|
13-02-2014, 15:20 | #6 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
Odp: Nurtujący temat EGR
Gdyby pogrzebać w programie to nawet nie trzeba by fizycznie zaślepiać EGR. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Uważam że gra nie warta świeczki. Jeżeli faktycznie okaże się to winą EGR to może lepiej kupić nawet używany,sprawny. EGR w silnikach Duratec HE monitorowany jest poprzez potencjometr w samym zaworze, oraz poprzez czujnik MAP. W związku z tym jest duża szansa że miałbyś błąd gdyby zawór działał nieprawidłowo. Wydaje mi się że powód muła w Twoim aucie jest inny. A co do fabrycznej zaślepki. Nigdy o czymś takim nie słyszałem. Wręcz jestem w szoku. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale jeżeli jesteś zdesperowany to zaślep EGR. Możesz kupić takie coś na alledrogo za kilkanaście zł. Roboty tez nie dużo. I zobaczysz czy coś to dało i czy błąd wyskoczy. Trybu awaryjnego nie powinno być. Tylko CHECK będzie walił po oczach.
__________________
CBR 1000RR + MICRON FORD - nigdy mnie nie zawiódł. Ostatnio edytowane przez enjoypoznan ; 13-02-2014 o 15:23 |
13-02-2014, 15:44 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-06-2012
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 1,8
Rocznik: 2001
Postów: 63
|
Odp: Nurtujący temat EGR
W takim razie jaki może być powód że auto raz jest żwawe a innym razem jedzie jak.....ehhhh , wszystko jest ok kiedy auto jest zimne .......jedzie pięknie , zaczyna się robić źle kiedy rozgrzane auto zgaszę , po dopaleniu jest już nie to auto . Kiedy restartuję komputer poprzez zdjęcie klemy to auto przez jakieś 15 km śmiga pięknie , później zbiera jakieś błędy i znowu robi się mułowaty, generalnie przez pół roku palił mi się check, dwa tygodnie temu zgasł i sam nie wiem dlaczego......a co do zaślepki , jest na 100% , prześlę załącznik z domu bo mam jakiś problem..... pracuje w motoryzacyjnym tak więc korzystam z oryginalnego katalogu serwisowego ford ecat.
|
13-02-2014, 16:44 | #8 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
Odp: Nurtujący temat EGR
Kolego powinieneś zacząć od sprawdzenia czy są jakieś błędy w sterowniku.
Może to być jakiś czujnik lub zawór EGR a mogą to być tez luzy zaworowe do sprawdzenia.
__________________
CBR 1000RR + MICRON FORD - nigdy mnie nie zawiódł. |
13-02-2014, 17:03 | #9 | |
ford::professional
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,663
|
Odp: Nurtujący temat EGR
Cytat:
|
|
13-02-2014, 21:31 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-06-2012
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 1,8
Rocznik: 2001
Postów: 63
|
Odp: Nurtujący temat EGR
Na komputerze oczywiście był sprawdzany...... mechanik zainkasował 60 złotych i usłyszałem tyle że jedyny błąd jaki się pojawia to o ile dobrze pamiętam to P1000 czy coś takiego , on jednak nie potrafił tego dokładnie zdiagnozować tłumacząc się że jest potrzebny komputer typowo serwisowy .... i tak się bujam z tym niuansem i aż mnie szarpie że nikt nie może sobie poradzić z starym niby nieskomplikowanym fordem.... niby silnik cyka bardzo ładnie, ciągle na pełnym syntetyku , auto zadbane , wszystko działa .....tyle że są te spadki mocy , aż mnie szarpie że nie można tego jakoś normalnie zdiagnozować.
|