Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-02-2014, 13:29   #1
MrFoto
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-06-2012
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 1,8
Rocznik: 2001
Postów: 63
Domyślnie Nurtujący temat EGR

Witam , mam następujący problem z moim mondeo 1.8 125km 2001r. mianowicie silnik czasami jest żwawy i chodzi super , oczywiście jak na możliwości 1,8 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a innym razem jest jakis mułowaty i jedzie jakby chciał a nie mógł , traci około 15% mocy , co przy słabym silniku jest bardzo odczuwalne , jak to w życiu bywa diagnostyka komputerowa nic nie wykazała , czujnik masy powietrza wymieniałem profilaktycznie na nowy BOSCHA , nic to jednak nie dało , mechanik któryś z kolei zasugerował że może być to wadliwe działanie zaworu EGR , więc chcę się przekonać i ten EGR usunąć całkowicie , w programie oryginalnym FORDA występuje coś takiego jak zaślepka zaworu EGR tak więc producent przewidział coś takiego pytanie tylko co zrobić z wtyczką od zaworu EGR ??? jak ją zaślepić ??? Mogę zostawić podpięty zawór ale czy wtedy nie będą szły złe informacje do czujnika masy powietrza?? Czy komputer nie przełączy silnika w tryb awaryjny ??? W sumie zaślepienie EGR-a to najmniejszy problem , gorzej właśnie z elektryką która nie wiadomo jak się zachowa.
Czy ktoś przerabiał ten temat w silniku benzynowym z EGR-em sterowanym elektromagnesem??? proszę o pomoc .

MrFoto jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2014, 14:02   #2
herflik
ford::advanced
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 28-08-2006
Skąd: Tarnów ok.
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 Tddi 115 KM - 150 KM HEKO !!
Rocznik: 2002
Postów: 218
Domyślnie Odp: Nurtujący temat EGR

w przedliftowym elektronika chyba nic nie powie , w moim cisza ale ja mam tddi, sprawdź połączenie rury od egr z obu stron, jeśli miałbyś turbo to szukałbym w wężykach podciśnienia
__________________
herflik
Moje Mondeo - http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=194728
herflik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2014, 14:38   #3
MrFoto
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-06-2012
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 1,8
Rocznik: 2001
Postów: 63
Domyślnie Odp: Nurtujący temat EGR

Nie , turbo nie ma , jest to silnik benzynowy , nie ma również podciśnienia , jedyny wężyk jaki dochodzi to od kanału wodnego....
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg EGR.jpg (7.0 KB, 39 wyświetleń)
MrFoto jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2014, 14:39   #4
enjoypoznan
ford::professional
 
Avatar enjoypoznan
 
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
Domyślnie Odp: Nurtujący temat EGR

Wywali błąd o niesprawnym zaworze EGR na podstawie czujnika MAP który wykryje brak przelotu spalin.

W dieslu jest inaczej bo nie ma MAP-a i EGR sterowany jest podciśnieniowo.
__________________
CBR 1000RR + MICRON

FORD - nigdy mnie nie zawiódł.
enjoypoznan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2014, 15:00   #5
MrFoto
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-06-2012
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 1,8
Rocznik: 2001
Postów: 63
Domyślnie Odp: Nurtujący temat EGR

Sam błąd jest jeszcze do zniesienia , pytanie czy mondziak przełączy sie w tryb awaryjny , ktoś jeszcze sugerował że skoro występuje fabryczna zaślepka to jest też możliwa zmiana programu i całkowite obejście zaworu EGR, tylko jak to ugryźć??? Nikt nie wyrzucał EGR-a z benzyny ???
MrFoto jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2014, 15:20   #6
enjoypoznan
ford::professional
 
Avatar enjoypoznan
 
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
Domyślnie Odp: Nurtujący temat EGR

Gdyby pogrzebać w programie to nawet nie trzeba by fizycznie zaślepiać EGR. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Uważam że gra nie warta świeczki. Jeżeli faktycznie okaże się to winą EGR to może lepiej kupić nawet używany,sprawny.

EGR w silnikach Duratec HE monitorowany jest poprzez potencjometr w samym zaworze, oraz poprzez czujnik MAP. W związku z tym jest duża szansa że miałbyś błąd gdyby zawór działał nieprawidłowo. Wydaje mi się że powód muła w Twoim aucie jest inny.

A co do fabrycznej zaślepki. Nigdy o czymś takim nie słyszałem. Wręcz jestem w szoku. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ale jeżeli jesteś zdesperowany to zaślep EGR. Możesz kupić takie coś na alledrogo za kilkanaście zł. Roboty tez nie dużo. I zobaczysz czy coś to dało i czy błąd wyskoczy.
Trybu awaryjnego nie powinno być. Tylko CHECK będzie walił po oczach.
__________________
CBR 1000RR + MICRON

FORD - nigdy mnie nie zawiódł.

Ostatnio edytowane przez enjoypoznan ; 13-02-2014 o 15:23
enjoypoznan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2014, 15:44   #7
MrFoto
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-06-2012
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 1,8
Rocznik: 2001
Postów: 63
Domyślnie Odp: Nurtujący temat EGR

W takim razie jaki może być powód że auto raz jest żwawe a innym razem jedzie jak.....ehhhh , wszystko jest ok kiedy auto jest zimne .......jedzie pięknie , zaczyna się robić źle kiedy rozgrzane auto zgaszę , po dopaleniu jest już nie to auto . Kiedy restartuję komputer poprzez zdjęcie klemy to auto przez jakieś 15 km śmiga pięknie , później zbiera jakieś błędy i znowu robi się mułowaty, generalnie przez pół roku palił mi się check, dwa tygodnie temu zgasł i sam nie wiem dlaczego......a co do zaślepki , jest na 100% , prześlę załącznik z domu bo mam jakiś problem..... pracuje w motoryzacyjnym tak więc korzystam z oryginalnego katalogu serwisowego ford ecat.
MrFoto jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2014, 16:44   #8
enjoypoznan
ford::professional
 
Avatar enjoypoznan
 
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
Domyślnie Odp: Nurtujący temat EGR

Kolego powinieneś zacząć od sprawdzenia czy są jakieś błędy w sterowniku.

Może to być jakiś czujnik lub zawór EGR a mogą to być tez luzy zaworowe do sprawdzenia.
__________________
CBR 1000RR + MICRON

FORD - nigdy mnie nie zawiódł.
enjoypoznan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2014, 17:03   #9
benio
ford::professional
 
Avatar benio
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,663
Domyślnie Odp: Nurtujący temat EGR

Cytat:
Napisał enjoypoznan Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
... W dieslu jest inaczej bo nie ma MAP-a i EGR sterowany jest podciśnieniowo.
Eeee tam - jest i MAP i [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ].
benio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2014, 21:31   #10
MrFoto
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-06-2012
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 1,8
Rocznik: 2001
Postów: 63
Domyślnie Odp: Nurtujący temat EGR

Na komputerze oczywiście był sprawdzany...... mechanik zainkasował 60 złotych i usłyszałem tyle że jedyny błąd jaki się pojawia to o ile dobrze pamiętam to P1000 czy coś takiego , on jednak nie potrafił tego dokładnie zdiagnozować tłumacząc się że jest potrzebny komputer typowo serwisowy .... i tak się bujam z tym niuansem i aż mnie szarpie że nikt nie może sobie poradzić z starym niby nieskomplikowanym fordem.... niby silnik cyka bardzo ładnie, ciągle na pełnym syntetyku , auto zadbane , wszystko działa .....tyle że są te spadki mocy , aż mnie szarpie że nie można tego jakoś normalnie zdiagnozować.
MrFoto jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:43.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.