Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-03-2014, 18:20   #1
Jarok11
ford::beginner
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 07-04-2012
Skąd: Łyszkowice
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 DI HPCR 125KM bez DPF
Rocznik: 2004.02.26
Postów: 28
Domyślnie NIerówne obroty i szarpanie silnikiem

Witam,

Mam problem ze swoim mondeo mk3 2.0 TDCI 130KM 2004r.
Po rozgrzaniu się silnika auto podczas postoju (na wolnych obrotach) zaczyna nierówno pracować i szarpie silnikiem. Objaw nie występuje na zimnym silniku.
W aucie wymienione w tamtym roku sprzędło + dwumas, a dwa dni temu zregenerowane wtryski (końcówki wtryskiwacza, zaworki - nowe oryginalne)
Uważałem, że z powodu uszkodzonych wtrysków jest powyższy problem.
Podczas regeneracji wtrysków okazało się ze poprzedni właściciel z niewiadomych powodów zmienił głowice wraz wtryskami - włożył od 115KM. (rozpoznane po naklejce na głowiczy z kodami wtrysków)
Firma regenerująca wtryski wymieniła końcówki i zaworki tak aby wtryski były tak jak sterownik w aucie, czyli 130KM. Twierdzą iż nierówne obroty są spowodowane złym programem i jedynym sposobem rozwiązania problemu jest znalezienie mondeo 115KM z takim samym osprzętem jaki ja mam (turbina i EGR sterowane elektronicznie, przepływomierz), skopiowanie programu z niego i wgranie do mojego.
Proszę o pomoc w tej sprawie. Czy firma regenerująca wtryski ma rację czy problem może być mechaniczny (koło pasowe/ rolka alternatora/ rolka klimatyzacji/ napinacz?
Pod linkami nagranie pracy silnika:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Jarok11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2014, 11:45   #2
Abback
ford::specialist
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-07-2013
Skąd: Łódź
Model: Mondeo Mk3 "HB"
Silnik: 2.0 TDDI 115 kucy
Rocznik: 2001
Postów: 687
Domyślnie Odp: NIerówne obroty i szarpanie silnikiem

Witam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Czyli mam rozumieć, że teraz w aucie masz głowice, wtryski z wersji 115 konnej, natomiast końcówki wtrysków i zaworki oryginalne 130 konne ?? Jakoś nie potrafię tego rozgryźć i czemu firma każe Ci wgrać oprogramowanie z wersji 115 konnej, zamiast zaproponować powrót do wersji 130 konnej - jednak strata tych 15 kucy to spora strata ....
Abback jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2014, 11:55   #3
Jarok11
ford::beginner
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 07-04-2012
Skąd: Łyszkowice
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 DI HPCR 125KM bez DPF
Rocznik: 2004.02.26
Postów: 28
Domyślnie Odp: NIerówne obroty i szarpanie silnikiem

Dobrze rozumiesz. Twierdzą iż problem jest po stronie programu. Dawka paliwa podawana na wolnych obrotach po rozgrzaniu jest za mała i stąd problem z nierówną pracą.
Jarok11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2014, 12:54   #4
Mariusz
ford::professional
 
Avatar Mariusz
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
Domyślnie Odp: NIerówne obroty i szarpanie silnikiem

Jeżeli okazało by się, że to jedyny problem, to na Twoim miejscu pokusił bym się o czipa dla niego i dłubnąć go na przynajmniej 150KM.
__________________

668855686
Mariusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2014, 17:48   #5
Abback
ford::specialist
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-07-2013
Skąd: Łódź
Model: Mondeo Mk3 "HB"
Silnik: 2.0 TDDI 115 kucy
Rocznik: 2001
Postów: 687
Domyślnie Odp: NIerówne obroty i szarpanie silnikiem

Cytat:
Napisał Jarok11 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dobrze rozumiesz. Twierdzą iż problem jest po stronie programu. Dawka paliwa podawana na wolnych obrotach po rozgrzaniu jest za mała i stąd problem z nierówną pracą.
Ja twierdzę, że problemem jest to, że pod maską masz jednostkę 115 konną, gdzie poprzedniemu właścicielowi padł oryginalny silnik 130 konny i zakupił ten na podmiankę lecz w dowodzie oczywiście bez żadnych zmian, bo przecież podczas sprzedaży nie przyzna się na taki zabieg, a teraz podczas napraw wychodzi szydło z worka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Zresztą nie wiem po kiego zgodziłeś się na wymianę końcówek wtrysków i zaworków na oryginalne 130 konne tym bardziej jak masz pod maską głowicę i wtryski od wersji 115 konnej ....

Teraz pozostaje zawirusowanie bydlaka tylko nie wiem jak to będzie współgrało z sobą - wtryski 115 konne, a końcówki i zaworki od 130 konnej jednostki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Abback jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2014, 18:51   #6
Jarok11
ford::beginner
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 07-04-2012
Skąd: Łyszkowice
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 DI HPCR 125KM bez DPF
Rocznik: 2004.02.26
Postów: 28
Domyślnie Odp: NIerówne obroty i szarpanie silnikiem

Dziś to sprawdzałem i pod maską jest oryginalny silnik (130KM), numery zgadzają sie z końcówką VIN z dowodu.
Wtryski jak na zdjęciach:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Poniżej nr z pokrywy rozrządu:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Jarok11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2014, 18:57   #7
SRS
Moderator
 
Avatar SRS
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 3,985
Domyślnie Odp: NIerówne obroty i szarpanie silnikiem

numery masz nabite na kadłubie, a nie na głowicy to po pierwsze , a po drugie nie da się zastosować wtrysków od 90/115/125 KM diesla do 130 KM silnik będzie kulał
SRS jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2014, 19:14   #8
Jarok11
ford::beginner
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 07-04-2012
Skąd: Łyszkowice
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 DI HPCR 125KM bez DPF
Rocznik: 2004.02.26
Postów: 28
Domyślnie Odp: NIerówne obroty i szarpanie silnikiem

Silnik się zgadza na 100%
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Czyli wtryski EJDR00504Z są od 90/115/125 KM?
Jarok11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2014, 19:14   #9
Abback
ford::specialist
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-07-2013
Skąd: Łódź
Model: Mondeo Mk3 "HB"
Silnik: 2.0 TDDI 115 kucy
Rocznik: 2001
Postów: 687
Domyślnie Odp: NIerówne obroty i szarpanie silnikiem

Cytat:
numery masz nabite na kadłubie, a nie na głowicy to po pierwsze , a po drugie nie da się zastosować wtrysków od 90/115/125 KM diesla do 130 KM silnik będzie kulał
Dokładnie ^_^ Dla tego jestem niemal pewny, że wymieniany był blok silnika od wersji 115 konnej wraz z wtryskami i głowicą rzecz jasna i chyba o ile się nie mylę również musiała zostać wymieniona pompa CR Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tak więc kolego zabieg wymiany końcówek wtrysków i zaworków od wersji 130 konnej nie był chyba najlepszym rozwiązaniem mając pod maską wtryski i głowicę od wersji 115 konnej.

Nie chcę snuć innych domysłów, bo nie bardzo się znam na wtryskach ale na mój rozum to może być problem z zakodowaniem wtrysków, a bynajmniej po ich zakodowaniu/zaprogramowaniu mogą być problemy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez Abback ; 02-03-2014 o 19:16
Abback jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2014, 19:20   #10
Jarok11
ford::beginner
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 07-04-2012
Skąd: Łyszkowice
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 DI HPCR 125KM bez DPF
Rocznik: 2004.02.26
Postów: 28
Domyślnie Odp: NIerówne obroty i szarpanie silnikiem

Jak może być silnik (wg Ciebie blok silnika) zmieniony skoro numery zgadzają się z numerem VIN?
Jarok11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:42.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.