|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-03-2014, 18:20 | #1 |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 07-04-2012
Skąd: Łyszkowice
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 DI HPCR 125KM bez DPF
Rocznik: 2004.02.26
Postów: 28
|
NIerówne obroty i szarpanie silnikiem
Witam,
Mam problem ze swoim mondeo mk3 2.0 TDCI 130KM 2004r. Po rozgrzaniu się silnika auto podczas postoju (na wolnych obrotach) zaczyna nierówno pracować i szarpie silnikiem. Objaw nie występuje na zimnym silniku. W aucie wymienione w tamtym roku sprzędło + dwumas, a dwa dni temu zregenerowane wtryski (końcówki wtryskiwacza, zaworki - nowe oryginalne) Uważałem, że z powodu uszkodzonych wtrysków jest powyższy problem. Podczas regeneracji wtrysków okazało się ze poprzedni właściciel z niewiadomych powodów zmienił głowice wraz wtryskami - włożył od 115KM. (rozpoznane po naklejce na głowiczy z kodami wtrysków) Firma regenerująca wtryski wymieniła końcówki i zaworki tak aby wtryski były tak jak sterownik w aucie, czyli 130KM. Twierdzą iż nierówne obroty są spowodowane złym programem i jedynym sposobem rozwiązania problemu jest znalezienie mondeo 115KM z takim samym osprzętem jaki ja mam (turbina i EGR sterowane elektronicznie, przepływomierz), skopiowanie programu z niego i wgranie do mojego. Proszę o pomoc w tej sprawie. Czy firma regenerująca wtryski ma rację czy problem może być mechaniczny (koło pasowe/ rolka alternatora/ rolka klimatyzacji/ napinacz? Pod linkami nagranie pracy silnika: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
02-03-2014, 11:45 | #2 |
ford::specialist
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-07-2013
Skąd: Łódź
Model: Mondeo Mk3 "HB"
Silnik: 2.0 TDDI 115 kucy
Rocznik: 2001
Postów: 687
|
Odp: NIerówne obroty i szarpanie silnikiem
Witam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czyli mam rozumieć, że teraz w aucie masz głowice, wtryski z wersji 115 konnej, natomiast końcówki wtrysków i zaworki oryginalne 130 konne ?? Jakoś nie potrafię tego rozgryźć i czemu firma każe Ci wgrać oprogramowanie z wersji 115 konnej, zamiast zaproponować powrót do wersji 130 konnej - jednak strata tych 15 kucy to spora strata .... |
02-03-2014, 11:55 | #3 |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 07-04-2012
Skąd: Łyszkowice
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 DI HPCR 125KM bez DPF
Rocznik: 2004.02.26
Postów: 28
|
Odp: NIerówne obroty i szarpanie silnikiem
Dobrze rozumiesz. Twierdzą iż problem jest po stronie programu. Dawka paliwa podawana na wolnych obrotach po rozgrzaniu jest za mała i stąd problem z nierówną pracą.
|
02-03-2014, 12:54 | #4 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
|
Odp: NIerówne obroty i szarpanie silnikiem
Jeżeli okazało by się, że to jedyny problem, to na Twoim miejscu pokusił bym się o czipa dla niego i dłubnąć go na przynajmniej 150KM.
__________________
668855686 |
02-03-2014, 17:48 | #5 | |
ford::specialist
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-07-2013
Skąd: Łódź
Model: Mondeo Mk3 "HB"
Silnik: 2.0 TDDI 115 kucy
Rocznik: 2001
Postów: 687
|
Odp: NIerówne obroty i szarpanie silnikiem
Cytat:
Zresztą nie wiem po kiego zgodziłeś się na wymianę końcówek wtrysków i zaworków na oryginalne 130 konne tym bardziej jak masz pod maską głowicę i wtryski od wersji 115 konnej .... Teraz pozostaje zawirusowanie bydlaka tylko nie wiem jak to będzie współgrało z sobą - wtryski 115 konne, a końcówki i zaworki od 130 konnej jednostki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
02-03-2014, 18:51 | #6 |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 07-04-2012
Skąd: Łyszkowice
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 DI HPCR 125KM bez DPF
Rocznik: 2004.02.26
Postów: 28
|
Odp: NIerówne obroty i szarpanie silnikiem
Dziś to sprawdzałem i pod maską jest oryginalny silnik (130KM), numery zgadzają sie z końcówką VIN z dowodu.
Wtryski jak na zdjęciach: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Poniżej nr z pokrywy rozrządu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
02-03-2014, 18:57 | #7 |
Moderator
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 3,985
|
Odp: NIerówne obroty i szarpanie silnikiem
numery masz nabite na kadłubie, a nie na głowicy to po pierwsze , a po drugie nie da się zastosować wtrysków od 90/115/125 KM diesla do 130 KM silnik będzie kulał
|
02-03-2014, 19:14 | #8 |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 07-04-2012
Skąd: Łyszkowice
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 DI HPCR 125KM bez DPF
Rocznik: 2004.02.26
Postów: 28
|
Odp: NIerówne obroty i szarpanie silnikiem
|
02-03-2014, 19:14 | #9 | |
ford::specialist
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-07-2013
Skąd: Łódź
Model: Mondeo Mk3 "HB"
Silnik: 2.0 TDDI 115 kucy
Rocznik: 2001
Postów: 687
|
Odp: NIerówne obroty i szarpanie silnikiem
Cytat:
Nie chcę snuć innych domysłów, bo nie bardzo się znam na wtryskach ale na mój rozum to może być problem z zakodowaniem wtrysków, a bynajmniej po ich zakodowaniu/zaprogramowaniu mogą być problemy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez Abback ; 02-03-2014 o 19:16 |
|
02-03-2014, 19:20 | #10 |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 07-04-2012
Skąd: Łyszkowice
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 DI HPCR 125KM bez DPF
Rocznik: 2004.02.26
Postów: 28
|
Odp: NIerówne obroty i szarpanie silnikiem
Jak może być silnik (wg Ciebie blok silnika) zmieniony skoro numery zgadzają się z numerem VIN?
|
|
|
|