Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-03-2014, 11:52   #1
pspot
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-12-2013
Model: smax
Silnik: 2.0 EcoBoost 240 KM
Rocznik: 2014
Postów: 137
Domyślnie Pierwsze wrażenia 2.0 EcoBoost 240 KM

Witam wszystkich,

to mój pierwszy post na tym forum, choć śledzę forum od pewnego czasu.
Jakiś czas temu stałem przed wyborem auta rodzinnego, gdyż wymieniałem wysłużone kombi. Na smaxa szybko się zdecydowałem, bo był w cenie kombi konkurencji (Skoda, VW, Toyota) a wyraźnie większy i przestronniejszy. Potem stałem przed odwiecznym dylematem: diesel czy benzyna. Ostatnio miałem wolnossącą benzynę 2.0 150 KM (Toyta Avensis) – auto bezawaryjne, bezobsługowe – ale trochę nijakie: ani niskiego spalania, ani fajnych osiągów. W trasie często „bawiłem się” średnim spalaniem uprawiając ecodriving, ale często denerwowało mnie też, jak gdzieś spod świateł odjeżdżał mnie jakiś młody gniewny starym audi czy BMW, czy jakiś prezes w swojej nowej Q7. Miałem też oczywiście dylemat, czy nie wziąć jakiegoS 4x4 (passat lub skoda) ale po ostatniej zimie wyleczyłem się z tego (były może 3 dni, gdy leżał śnieg na drodze i kiedy to mógłbym się pobawić napędem na cztery koła).
Po jakimś czasie stwierdziłem też, że bicie rekordów w niskim spalaniu to takie trochę zajecie dla dziadków. Do tego gdzieś na jakimś forum wyczytałem złotą myśl, że skoro nie wydajemy tyle pieniędzy na fryzjerów i kosmetyczki co nasze żony, to możemy w ten sposób zaoszczędzone pieniądze wydać albo na napoje dla nas, albo dla naszego autka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Więc jako młody tatuś wybrałem dwulitrowego ecoboosta 240 KM Power Shift, titanium z pakietem high nav audiophile Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i kilkoma gadżetami (w tym oczywiście przyciemniane szyby i spoiler).

Przy odbiorze sprawdziłem to co się dało – brakowało osłony nad nogami pasażera (widać było skrzynkę bezpieczników). W salonie szybko uzupełnili brak.

Pierwsze pozytywne wrażenia:
- przyjazny dla oka wygląd wewnętrzny, (nie to co np. plastikowa deska w passacie),
- fajny zapach nowości (słyszałem, że nad tym też pracują specjaliści od marketingu, i np. skoda mogłaby się jeszcze wiele w tym temacie nauczyć),
- baaardzo cichy silnik – toyota była cicha, ale tutaj naprawdę nic nie słychać do 2 tys, tylko szum toczenia,
- baardzo fajne przyspieszenie – choć jeszcze nie próbowałem powyżej 3,5 tys bo raz że na dotarciu, a dwa że jeszcze nie czuję do końca autka,
- duuużo miejsca z tyłu i w bagażniku,

Co mnie zasmuciło:
- Brak możliwości wyłączenia automatycznego składania lusterek – wiem że o tym było dużo na forum, ale myślałem że w nowych autach jakoś to rozwiążą,
- z uwagi na kształt maski nie widać przodu auta – kwestia przyzwyczajenia i wyczucia, ale na razie bardzo mi to przeszkadza przy parkowaniu, bo widzę tylko szybę..
- nie da się aktywować na stałe czujników parkowania – w toyotce zawsze były aktywne, można było je dezaktywować, tutaj jest to odwrotnie – trzeba zawsze włączyć przy parkowaniu na wprost, mam nadzieję że się nigdy nie zapomnę…
- nie da się wyłączyć ekranu radia – zawsze jest podświetlone – w Toyotce się dało, nawet przy grającym radiu,
- schowek na okulary, do którego się nie mieszczą okulary,
- słaby korektor graficzny (a właściwie jego brak) w nagłośnieniu Premium,
- tylko dwie „skórki” wyświetlacza – w tym jedna oczojebna jasnoniebieska,


Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 04-03-2014 o 13:25
pspot jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2014, 19:51   #2
Gregonio
ford::advanced
 
Avatar Gregonio
 
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 16-08-2013
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy V-line
Silnik: 2.0 EcoBLUE 240KM
Rocznik: 2020
Postów: 236
Domyślnie Odp: Pierwsze wrażenia 2.0 EcoBoost 240 KM

Gratulacje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Fajne autko i dobrze wyposazone. Ja zrobilem juz swoim dieslem 20 tys. i uwazam Smaxa za genialny rodzinny samochod (szczegolnie po ostatnim wypadzie na narty z rodzinka do Wloch). Wybralem diesla z przyczyn ekonomicznych, ale nastepny pewnie bedzie eco boost Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Zgadzam sie z wadami, o ktorych piszesz. Znajdziesz ich wiecej z czasem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Ale bedziesz zadowolony z komfortu (wyciszenie, prowadzenie) i rodzinnosci Smaxa! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Gregonio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2014, 21:22   #3
szmelcmax
ford::specialist
 
Imię: Stanisław
Zarejestrowany: 18-12-2009
Skąd: Mazowsze
Model: s-max
Silnik: 2.0 B
Rocznik: 2009-miot majowy
Postów: 755
Domyślnie Odp: Pierwsze wrażenia 2.0 EcoBoost 240 KM

Cytat:
Napisał pspot Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na smaxa szybko się zdecydowałem, bo był w cenie kombi konkurencji (Skoda, VW, Toyota) a wyraźnie większy i przestronniejszy. Potem stałem przed odwiecznym dylematem: diesel czy benzyna. Ostatnio miałem wolnossącą benzynę 2.0 150 KM (Toyta Avensis) – auto bezawaryjne, bezobsługowe – ale trochę nijakie: ani niskiego spalania, ani fajnych osiągów.
Gratulacje. Ale mnie zaskoczyłeś w tych trzech zdaniach. Czyżby Ford tak staniał, czy Skoda i Toyota pogłupiały z cenami? Wprawdzie są chyba wyżej notowane, ale jednak to mniejsze auta. Jakieś wodotryski dołożyli??. A ten Avensis bezobsługowy..., no ci Japończycy to mają technologię.
szmelcmax jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2014, 21:24   #4
Yakac
ford::specialist
 
Avatar Yakac
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 25-02-2012
Skąd: Łomża
Model: Jest: Kuga Vignale PHEV 2022, S-Max Vignale 2019, Escape 2014, był S-Max Tianium 2011
Silnik: 2,5 PHEV 225KM; 2,0 Ecoblue 190KM A8 AWD; 2,0 Ecoboost 240KM AWD 6F35, był 2,0 TDCi DW10C 163km
Rocznik: 2022, 2019, 2014, był 2011
Postów: 822
Domyślnie Odp: Pierwsze wrażenia 2.0 EcoBoost 240 KM

Pspot gratuluję auta! "Będzie pan zadowolony" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale ciekawi mnie spalanie? Napisz szczerze ile wlewasz i przy jakiej jeździe
Ten silnik posiada dwumasę?
__________________
"Dobry żeglarz ustawia żagle do wiatru - kiepski narzeka, że wieje nie z tej strony co trzeba..."
Yakac jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2014, 08:06   #5
RafałB
ford::expert
 
Avatar RafałB
 
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
Domyślnie Odp: Pierwsze wrażenia 2.0 EcoBoost 240 KM

Gratki autka i daj koniecznie jakieś foty tej bogatej wersji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
RafałB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2014, 09:09   #6
MAG
ford::expert
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
Domyślnie Odp: Pierwsze wrażenia 2.0 EcoBoost 240 KM

Cytat:
Napisał Yakac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...
Ten silnik posiada dwumasę?
Chyba nawet dwie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tam przeciez jest automat - skrzynia PowerShift


Cytat:
Napisał szmelcmax Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
... A ten Avensis bezobsługowy..., no ci Japończycy to mają technologię.
Nie każdy miał takie szczęście do "bezobsługowości" w Avensisach ... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI

Ostatnio edytowane przez MAG ; 05-03-2014 o 09:11
MAG jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2014, 09:12   #7
RafałB
ford::expert
 
Avatar RafałB
 
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
Domyślnie Odp: Pierwsze wrażenia 2.0 EcoBoost 240 KM

Cytat:



Nie każdy miał takie szczęście do "bezobsługowości" w Avensisach ... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przecież to 2.0 benza co miało się w niej zepsuć? Co innego D4D...
RafałB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2014, 09:15   #8
pspot
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-12-2013
Model: smax
Silnik: 2.0 EcoBoost 240 KM
Rocznik: 2014
Postów: 137
Domyślnie Odp: Pierwsze wrażenia 2.0 EcoBoost 240 KM

Co do porównania cen: w VW i w skodzie dawali mi tylko 6% rabatu od cennika - nic nie pomagało. Oczywiście porównywałem cenę wersji 2.0 TSI kombi. W toyocie największy silnik 2.0 benzyna (taki jaki miałem) upust symboliczny, dokładali tylko pakiety, ale tak jak pisałem - Toyota taka trochę nijaka a diesla nie chciałem. W fordzie na wejściu -12.000 od cennika, potem po głębszych negocjacjach doszliśmy do rabatu ponad 27 tys od cennika - no i autko z takim wyposażeniem było już bardzo konkurencyjne cenowo. Potem się dowiedziałem, że ze względu na możliwość odliczenia VAT na początku tego roku, dealerzy nie dawali upustów na chodliwe w firmach autka (kombi). Smaxa raczej do firm nie biorą więc na tym skorzystałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..

Spalanie - tak jak pisałem nie nastawiałem się na oszczędną jazdę. Zresztą jeździłem dwulitrowym benzynowym kombi. Jechaliśmy trasę na dwa auta - ja nowym żona starym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. podobna prędkość, połowa trasy to droga szybkiego ruchu, druga połowa to teren niezabudowany i co jakiś czas zabudowany. Wyzerowaliśmy średnie spalania na początku trasy. W Smaxie na trasie szybkiego ruchu (prędkości 120 - 150) pokazywało 9,5 litra. Potem po przejechaniu drugiej częsci trasy spadło do 8,6. W toyotce pokazało 7,5 - więc jak dla mnie spalanie smaxa było ok. Ale tak jak pisałem - autko na dotarciu, więc nie kręciłem go wysoko. Najlepsze jest to, że jak już tak budowałem to niskie spalanie, doszło do 8,4, banan na twarzy, no i postanowiłem trochę powyprzedzać - gaz do połowy, mnie wciska w fotel (efekt naprawdę niezły) autko żony znika gdzieś w lusterku, połknąłem parę tirów, potem hamowanie i znowu kilka osobówek w międzyczasie patrzę na spalanie, a tu przy przyspieszaniu średnie spalanie jak sekundnik - 8,5,,, 8,6, ,,,, 8,7, ... 8.8 ...8,9 Pobawiłem się może 2 minuty i znowu zbijałem spalanie do 8.6 przez 15 minut. W mieście (godziny szczytu, Wawa, krótkie odcinki, zimne starty, poranne i popołudniowe korki - na razie pokazuje 13,4... W toyotce przy podobnych warunkach było około 12. Może jak się dotrze to będzie trochę mniej...
Najlepsze jest to, że w Toyotce katalogowe spalanie w mieście (10.8 ) udawało mi się czasami osiągać latem, bez klimy. Na trasie (6.8 ) też dawało radę osiągnąć (raz przy mega oszczędnej jeździe miałem nawet 5,4) W smaxie chyba katalogowego spalania nie osiągnę.... Ale jak się ma 240 KM to się nie powinno patrzeć na średnie spalanie, tylko na średnią prędkość Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez pspot ; 05-03-2014 o 09:18
pspot jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2014, 09:24   #9
boncio
ford::expert
 
Avatar boncio
 
Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,725
Domyślnie Odp: Pierwsze wrażenia 2.0 EcoBoost 240 KM

Cytat:
Napisał pspot Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- fajny zapach nowości (słyszałem, że nad tym też pracują specjaliści od marketingu, i np. skoda mogłaby się jeszcze wiele w tym temacie nauczyć),
Co mnie zasmuciło:
- Brak możliwości wyłączenia automatycznego składania lusterek – wiem że o tym było dużo na forum, ale myślałem że w nowych autach jakoś to rozwiążą,
- schowek na okulary, do którego się nie mieszczą okulary,
Gratki.
- Zapach nowości w Fordach utrzymuje się bardzo długo. Ja czułem go nawet ponad rok od zakupu, więc delektuj się nim zamiast Wunderbauma Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

- Lusteka są zabezpieczone nawet przed przegrzaniem silniczków, więc nic im się nie stanie.

- To jakie Ty masz okulary, że nie mieszczą się do tego schowka? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mam taka samą konsolę i pełno luzu w schowku.
boncio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2014, 09:25   #10
pspot
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-12-2013
Model: smax
Silnik: 2.0 EcoBoost 240 KM
Rocznik: 2014
Postów: 137
Domyślnie Odp: Pierwsze wrażenia 2.0 EcoBoost 240 KM

Cytat:
Napisał RafałB Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przecież to 2.0 benza co miało się w niej zepsuć? Co innego D4D...
Pamiętam jak obierałem toyotkę i sprzedawca mi tam wszystko pokazywał. Potem się spytałem, jak się sprawdza poziom oleju - a on na to "a po co sprawdzać?". Oczywiście potem co jakiś czas sprawdzałem, ale nigdy nie było żadnego ubytku. Przez ponad 100 tys wymieniłem tylko parę żarówek i akumulator (ponoć już nie trzymał parametrów). Pamiętam raz był mróz w nocy -30, rano idę do autka, właściciele diesli latają z akumulatorami, gorącą wodą z czajnika polewają coś pod maską, kręcą po 5 min i nic. Ja wsiadam, przekręcam, zapalam, odjeżdżam. Jedyne co zauważyłem, to że troszkę ciężej zakręcił - pewnie olej był gęstszy....
pspot jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:15.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.