|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-03-2014, 19:14 | #1 |
ford::amateur
Imię: Radek
Zarejestrowany: 05-02-2012
Skąd: 3City
Model: Ford S-MAX
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 4
|
Dzwonienie w silniku - ponoć panewki
Witam
Zaglądam na to forum jako długoletni posiadacz fordów i zawsze znalazłem tu pomoc na jeden problem, ale teraz potrzebuje pomocy. Jakiś czas temu w moim S-MAX'ie (1,8 TDCI 12/2006 6ciobiegowa skrzynia 125ps), okazało się że chlapie olejem pod maską. To chlapanie uwidoczniło się po tym jak po usłyszeniu takiego dziwnego syczącego dźwięku zajrzałem pod maskę, lewa strona silnika i wnętrza zarzygana olejem i poziom poniżej minimum. Dolałem oleju i do zaprzyjaźnionego serwisu - w konsekwencji paski rozrządu i uszczelniacze wału do wymiany (plus olej i filtr). W tym samym czasie zaobserwowałem także przy odpalaniu (ale tylko z rana) biały dym z wydechu - taki pierwszy kłąb białego dymu i potem normalnie. Samochód pojeździł bez problemów prawie trzy tygodnie (ponad 400km), później tydzień stał w garażu. Po tym postoju zrobiłem trasę około 60-70km bez najmniejszych problemów... po nocnym postoju po przejechaniu około 2-3km zaczęło się masakryczne dzwonienie w silniku, taki głośny metaliczny dźwięk oraz utrata mocy i mocne wibracje samochodu (córka określiła że wydajemy dźwięk jak traktor). Pierwsza myśl - padła dwu masa (dźwięk i wibracja podobne do tych jak mi w focusie sprzęgło poszło), z duszą na ramieniu dowlokłem się do tego samego zaprzyjaźnionego serwisu... po dobie czekania werdykt, poszły panewki pod wałem.... Dodam że samochód ma prawie 230tyś km przebiegu..... Moje pytanie czy jest to możliwe aby był to efekt poprzedniego problemu z olejem? Proszę o radę jak ten tema ugryźć? Co trzeba wymienić a na co uważać? Ostatnio edytowane przez Radarus ; 21-03-2014 o 19:30 |
21-03-2014, 20:11 | #2 |
Postów: n/a
|
Odp: Dzwonienie w silniku - ponoć panewki
Jeżeli w warsztacie zdjęli miskę olejową, i odkręcili stopki trzymajace panewki, i ewidentnie stwierdzili że panewki zatarte, piszesz że wału, ale wpierw psują się korbowodowe, bo tam jest miejsze smarowanie, a ewidentną przyczyną jest brak ciśnienia oleju lub brak oleju podczas pracy. Wytopione panewki mają związek tylko z olejem.Naprawa duża, kosztowna, szlif wału wyjecie silnika z ramy.
|
21-03-2014, 21:29 | #3 |
ford::amateur
Imię: Radek
Zarejestrowany: 05-02-2012
Skąd: 3City
Model: Ford S-MAX
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 4
|
Odp: Dzwonienie w silniku - ponoć panewki
zdjęli miskę olejową, wtedy widać faktycznie wał korbowy (tzn nie cały) i panewki są luźne - tzn, można je bez problemu śrubokrętem lub innym narzędziem poruszać
|
22-03-2014, 07:25 | #4 |
ford::professional
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 06-12-2011
Skąd: Anglia
Model: NieFord-Skoda Octavia vRS
Silnik: 2.0 TSI
Rocznik: 2016
Postów: 1,424
|
Odp: Dzwonienie w silniku - ponoć panewki
Kup silnik od anglika..taniej wyjdzie...
__________________
http://s1069.photobucket.com/albums/u468/cliner66/ http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=786 --------------------------------------------------- 269KM/429Nm by Heko(było),następne(było) 275KM/427Nm...jest 324KM/483Nm... |