Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 29-01-2007, 13:22   #1
MARK 79
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 06-01-2007
Skąd: Rzeszów
Postów: 6
Domyślnie WYMIANA KLOCKóW HAMULCOWYCH I TARCZ (PRZóD) GALAXY 2.0 DOHC

Witam wszystkich !!! Zamierzam wymienic klocki, i tarcze z przodu samodzielnie, ponieważ mieszkam na stałe w Angli, a tu niestety mechanicy są gorzej niz kiepscy, a do tego jeszcze b.drodzy(120 funtów wymiana klocków i tarcz). Moje pytanko: jakich narzędzi bede potrzebował do takiej wymiany? Nadmienie tylko, ze wymieniałem już klocki i tarcze wielokrotnie, ale nie w galaxy, wiec laikiem nie jestem :fcp4 chodzi o to, czy jest podobnie jak np. w scorpio, golfie itp, czy są moze jakieś trudne do ściągnięcia zawleczki,niespodzianki i tego typu sprawy? Czy smar miedziany jest konieczny?Jesli tak to czy zna ktoś moze nazwę angielską o co zapytać z sklepie? jak wycofujecie tłoczek(młotek, tzn trzonek młotka?) powinienem próbować wkręcać i obracać tłoczek, żeby go rozruszać, czy moge od razu próbowac go wciskać?klucze imbusowe, czy zwykłe do zacisków? Z dzięki za przeczytanie mojego tematu, i za ew. odpowiedzi. POZDRAWIAM GALAXIAKóW

__________________
MARK 79
MARK 79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2007, 13:36   #2
Pagob
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 11-10-2006
Skąd: Kraków
Model: Galaxy
Silnik: 2.0 115 kM
Rocznik: 1998/99
Postów: 373
Domyślnie Re: WYMIANA KLOCKóW HAMULCOWYCH I TARCZ (PRZóD) GALAXY 2.0 D

Czyściłem u siebie jarzmo hamulca, demontowałem klocki i bez problemu ruszyłem tłoczek, nawet nie pamiętak jak :fcp2
Narzędzia: Imbus 7 do zacisku i imbus 10 do jarzma, o ile dobrze pamiętam.
Plus śruba w tarczy (nie zdejmowałem tarcz, więc nie wiem jaka).
A do zdjęcia tarcz najlepiej dwa porządne młotki i da radę.
Ewentualnie podeprzeć auto, zpiąć jedynkę i przyhmować po odkręceniu śruby w tarczy - puści na pewno.
__________________
ICHThYS - Pozdrawiam!
Pagob jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2009, 21:05   #3
t nowak
ford::advanced
 
Avatar t nowak
 
Zarejestrowany: 12-01-2009
Skąd: LUBELSKIE(PL)/BAD VILBEL(D)
Model: Passat B6
Silnik: Diesel
Rocznik: 2009
Postów: 253
Domyślnie Odp: WYMIANA KLOCKóW HAMULCOWYCH I TARCZ (PRZóD) GALAXY 2.0 DOHC

Witam,nie bede otwieral nowego tematu-kupilem tarcze i klocki na przod,czy samemu da rade to wymienic (chodzi mi o tarcze) jezeli tak to prosze o mala instrukcje.
t nowak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2009, 21:09   #4
Goliaty2
ford::advanced
 
Avatar Goliaty2
 
Zarejestrowany: 16-03-2009
Skąd: Jelcz-Laskowice
Model: Galaxy
Silnik: 1.9 TDI AFN
Rocznik: 1998
Postów: 216
Domyślnie Odp: WYMIANA KLOCKóW HAMULCOWYCH I TARCZ (PRZóD) GALAXY 2.0 DOHC

Spokojnie jest to do zrobienia, tu fajny manual (po niemiecku) [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Goliaty2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2009, 21:13   #5
t nowak
ford::advanced
 
Avatar t nowak
 
Zarejestrowany: 12-01-2009
Skąd: LUBELSKIE(PL)/BAD VILBEL(D)
Model: Passat B6
Silnik: Diesel
Rocznik: 2009
Postów: 253
Domyślnie Odp: WYMIANA KLOCKóW HAMULCOWYCH I TARCZ (PRZóD) GALAXY 2.0 DOHC

wielkie dzieki,mieszkam chwilowo w "D" wiec nie ma problemu,.:-)
t nowak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-09-2009, 19:47   #6
cowboy
ford::specialist
 
Avatar cowboy
 
Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 592
Domyślnie Odp: WYMIANA KLOCKóW HAMULCOWYCH I TARCZ (PRZóD) GALAXY 2.0 DOHC

Jedyny problem możesz mieć z odkręceniem jarzma(zacisku).
Jeżeli masz jarzmo przykręcone na śrubę 27mm. to musisz się zaopatrzyć w naprawdę porządną nasadkę. Żaden oczkowy klucz tego raczej nie wytrzyma. Ja sam próbowałem to odkręcić, miałem dobra nasadkę stanley`a.
Złamałem jedną dźwignię do klucza, a drugą pogiąłem-przy użyciu pół metrowej rury. Była to nasadka z końcówką 1/2 cala.
Polecam ci nasadkę na 3/4 cala i tzw."bar"-klucz - np. tego typu:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ja dałem sobie z tym spokój i pojechałem do mechaników. Widziałem jak we dwóch się męczyli. Założyli rurę ok.1.5m. długości i we dwóch musieli się na jej końcu "uwiesić"-dopiero śruba puściła. Sam nigdy bym tego nie odkręcił. Kosztowało mnie to u polskich mechaników jedyne 40 funciszy. postcode GL3-może przyjedziesz?
cowboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2009, 18:56   #7
t nowak
ford::advanced
 
Avatar t nowak
 
Zarejestrowany: 12-01-2009
Skąd: LUBELSKIE(PL)/BAD VILBEL(D)
Model: Passat B6
Silnik: Diesel
Rocznik: 2009
Postów: 253
Domyślnie Odp: WYMIANA KLOCKóW HAMULCOWYCH I TARCZ (PRZóD) GALAXY 2.0 DOHC

Tarcze i klocki wymienione,wszystko trwalo ok. godzinki-przy wyciskaniu tloczkow wywalilo troche plynu zbiorniczkiem (stan jest).Mam pytanie czy po takim zabiegu jest normalne to ze hamulce sa takie marne,moglo sie cos zapowietrzyc?
t nowak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2009, 20:45   #8
cowboy
ford::specialist
 
Avatar cowboy
 
Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 592
Domyślnie Odp: WYMIANA KLOCKóW HAMULCOWYCH I TARCZ (PRZóD) GALAXY 2.0 DOHC

Cytat:
Napisał t nowak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tarcze i klocki wymienione,wszystko trwalo ok. godzinki-przy wyciskaniu tloczkow wywalilo troche plynu zbiorniczkiem (stan jest).Mam pytanie czy po takim zabiegu jest normalne to ze hamulce sa takie marne,moglo sie cos zapowietrzyc?

Kolego to temat założony przeze mnie, w którym to napisałeś:

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Odp: Hamulec wpada w podłogę. Czy padła pompa ABS`u?
Kolego Cowboyasterix,moje motto brzmi
"Nie robie czegos na czym do konca sie nie znam!"
Tak na przyszlosc,nie wszystko wychodzi nam tak jakbysmy tego chcieli-takie zycie.

Pozdrawiam i zycze pomyslnego (i taniego) rozwiazania problemu




I z wzajemnością Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
cowboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2009, 22:16   #9
t nowak
ford::advanced
 
Avatar t nowak
 
Zarejestrowany: 12-01-2009
Skąd: LUBELSKIE(PL)/BAD VILBEL(D)
Model: Passat B6
Silnik: Diesel
Rocznik: 2009
Postów: 253
Domyślnie Odp: WYMIANA KLOCKóW HAMULCOWYCH I TARCZ (PRZóD) GALAXY 2.0 DOHC

Jestes wredny,ale coz-poszedlem po prostu Twoim tropem,chcialem zobaczyc jak to jest cos samemu spieprzyc!!!Problem powoli sie sam rozwiazuje,pare kiloskow po autobahnie kilka ostrych hamowan i wszystko sie dopasowuje-:-):-)
t nowak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2009, 16:30   #10
cowboy
ford::specialist
 
Avatar cowboy
 
Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 592
Domyślnie Odp: WYMIANA KLOCKóW HAMULCOWYCH I TARCZ (PRZóD) GALAXY 2.0 DOHC

Nie bardziej wredny jak tyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., ale ci wybaczam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przeczytaj sobie to:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Miałem podobnie. odpowietrzałem kilka razy i jeździłem. Ale w głównej mierze wydaje mi się, że klocki do nowych tarcz muszą się dotrzeć.

Ps. Jak ci poszła ta śruba 27mm. od zacisku (o ile taka jest u ciebie)?
cowboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.