Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 13-05-2007, 19:48   #1
sebastian855
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 29-04-2007
Skąd: Sławków
Postów: 25
Domyślnie jak odpowietrzyc układ paliwowy

Witam wszystkich! :fcp1 Mam taki problem. Moj escort troche ciezko pali jak troche dluzej postoi. trzeba go pokrecic jakies 5-6 sekund. :fcp5 Z tego co wyczytalem na forum to wydaje mi sie ze moge miec zapowietrzony uklad paliwowy albo paliwko mi se cofa. Jesli sie myle to wyprowadzcie mnie z bledu. :fcp4 Jesli mam racje to powiedzcie mi prosze co mam zrobic zeby sie pozbyc tego problemu. Z gory dzieki za odpowiedz! Pozdrawiam . :fcp29

sebastian855 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-05-2007, 20:40   #2
Wara
ford::average
 
Avatar Wara
 
Zarejestrowany: 14-12-2006
Skąd: Warszawa
Model: Escort
Silnik: 1.6D
Rocznik: 1987
Postów: 141
Domyślnie x

Siemka, ostatnio ten temat przerabiałem na podwójnej instalacji z preźroczystą rurka paliwową (podgląd bąbelków) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Powiem ci , że jak miałem trochę bombelków, to silnik przez dobrą minute zanim te bąbelki wypluł pracował niesamowicie nierówno, trząsł się itd...

Jeśli chodzi o odpowietrzenie to na filtrze paliwa masz taką śrubkę, jak ją odkręcisz to może powietrze wyleci, może bo jak filtr nie ma ręcznej pompki i nie podbijesz ciśnienia to raczej marne szanse że skutecznie usuniesz powietrze.

A na cofanie paliwa możesz założyć zaworek zwrotny, po parę złotych są. Ja taki kiedyś założyłem jak miałem podobny problem, ale nic to nie pomogło.

pozdro-Wara
Wara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2007, 19:35   #3
sebastian855
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 29-04-2007
Skąd: Sławków
Postów: 25
Domyślnie

Witam! :fcp1 Jezeli założenie zaworka zwrotnego nic nie pomoze,to co w takim razu proponujecie? :fcp9 Zapowietrzenie układu moge chyba wykluczyć,bo jak juz odpali to chodzi równo. W takim razie co może być przyczyna takiego odpalania? Z góry dzięki za odpowiedz! Pozdrawiam! :fcp29
sebastian855 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2007, 20:15   #4
tomek_losiow
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-11-2006
Skąd: Brzeg/Radom
Model: Ford Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1994/95
Postów: 127
Domyślnie

Panowie chyba msie mylicie z tym zapowietrzeniem, dla mnie jak zassał powietrza to nawet na zaciąg nie odpalił a wszystko wina filtra paliwa i nieszczelności. A jak miałem dużo bombelków w przewodzie to autko również chodziło jak marzenie! A to że nie odpala od razu to wina Ciśnienia lub ustawienia rozrządu!
tomek_losiow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2007, 20:23   #5
sebastian855
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 29-04-2007
Skąd: Sławków
Postów: 25
Domyślnie

Nie ma pojecia. Dodam tylko ze jak podpompuję troche reczna pompka to pali od razu.
sebastian855 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2007, 22:05   #6
tomek_losiow
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-11-2006
Skąd: Brzeg/Radom
Model: Ford Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1994/95
Postów: 127
Domyślnie

Jak podpomujesz to lepiej pompa zaciąga ale to nie jest zapowietrzanie! uwierz mi jakby ci sie zapowietrzył to cały dzień masz z główki!!! Lucas jest do dupy jeśli chodzi o odpowietrzanie!
tomek_losiow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2007, 10:43   #7
stootch
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 07-03-2007
Skąd: Ożarów Maz.
Postów: 20
Domyślnie

W miarę szybka metoda, którą podejrzałem w jedym z warsztatów po wymianie filtra paliwa, polega na delikatnym odkręceniu wtrysków. Wówczas jedna osoba kręci rozrusznikiem, a druga kontroluje wyciek paliwa. Kiedy na danym wtrysku ropka zaczyna już wesoło tryskać ciągłym strumieniem, dokręcasz go i bierzesz się za następny.

Raz w trasie zdarzyło mi się, że puściła złączka i spadł przewód doprowadzający paliwo do filtra. Opisaną wyżej metodą i przy pomocy przechodnia przywróciłem auto do życia. Po odpaleniu silnik trochę kichał i parskał, ale układ szybko odpowietrzył się do końca i można było jechać dalej.

Ps. Dwóch niezależnych majstrów przestrzegało mnie przed odpalaniem diesla "na zaciąg". Podobno może się w ten sposób przestawić rozrząd, a to oznacza już poważne problemy.
stootch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2007, 19:34   #8
sebastian855
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 29-04-2007
Skąd: Sławków
Postów: 25
Domyślnie

Witam. Układ jednak nie jest zapowietrzony.Przed chwilą załozyłem przezroczysty przewód od filtra paliwa do pompy ,i nie zaobserwowalem żadnych bombelków. To chyba dobrze! Zaworek zwrotny w pompie tez działa prawidłowo. Dokładnie to przekonam sie jutro rano. Mam nadzieje ze bedzie ok,ale jakby jednak było tak samo to, w takim razie co moze być przyczyną takiego odpalania? Macie jakieś pomysły co to jeszcze mogło by być? Pozdrawiam!
sebastian855 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2007, 23:34   #9
stootch
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 07-03-2007
Skąd: Ożarów Maz.
Postów: 20
Domyślnie

Jeżeli założyłeś ten przewód przed chwilą, to niekoniecznie od razu zaobserwujesz pęcherzyki powietrza. Poza tym powietrze może być "łapane" na samej pompie (co wskazywałoby na jej usterkę) lub za nią, na drodze do wtryskiwaczy. Ale to już jest lepsza łamigłówka i musisz popróbować.
stootch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2007, 20:28   #10
sebastian855
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 29-04-2007
Skąd: Sławków
Postów: 25
Domyślnie

Witam! :fcp1 Dziś rano sprawdzałem i w tym przewodzie było kilka małych pęcheżyków. A w odpalaniu niestety nic sie nie zmieniło. :fcp5 Potem sprawdzałem jeszcze raz po 8 godzinach postoju i w tym przewodzie nie było żadnych pęcheży,a też opornie odpalił. Co więc robić dalej? :fcp15 :fcp9 Pomocy! Pozdrawiam! :fcp14
sebastian855 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.