Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 18-07-2007, 19:42   #1
Mruk
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 18-07-2007
Postów: 5
Domyślnie Mondeo 2003 - 2004r.

Witam Wspaniałych Użytkowników Jednego Z Fajniejszych Modeli Forda :)

Mam do Was prośbę, ale może najpierw się przedstawię. Nazywam się Krzysztof i kiedyś miałem już forda z tym że był to model Sierra z 1988 r. Jeździłem nim ponad 2 lata, zrobiłem ponad 70 tys. km i naprawdę nie było na co narzekać, poza elementami, które standardowo się zużywają to nie było poważniejszych usterek. Później miałem kilka innych aut ale w końcu postanowiłem, że kupię w tym roku Mondeo z 03-04 roku.

Chciałbym abyście pomogli mi w takim sensie, że poradzicie na co mam zwrócić szczególną uwagę przy zakupie no i jak te autka się sprawują. Słyszałem same złe opinie, że to ford, że nie warto kupować, bo szybko rdza go bierze, że przy tylnych drzwiach (dokładnie w drzwiach) od spodu robią się dziury bo tak złe ma blachy, no i że pada często pompa paliwa oraz wtryski. Ja co prawda mam trochę inne zdanie na temat fordów ale tą opinię słyszałem nie od jednej osoby a to chyba coś znaczy, szczerze mówiąc mam nadzieję, że się mylą.

Bardzo proszę podpowiedzcie jak jest i czy warto pchać się w zakup tego autka, no i na co zwracać uwagę przy zakupie.

Wielkie dzięki i pozdrowienia.

Mruk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-07-2007, 19:54   #2
mario82
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-07-2007
Skąd: Kraków
Model: Chrysler
Silnik: Grand Voyager 3301cm3
Rocznik: 1996
Postów: 134
Domyślnie

dochodzi również koło dwumasowe (powodujące stuk przy uruchamianiu i gaszeniu samochodu wyeksploatowane z czasem- wersja Diesel), częste usterki od napinacza paska wieloklinowego i koła pasowego wału korbowego (rezonans - też Diesel,) od czasu do czasu padające turbiny -też Diesel, i układy paliwe szlag trafiał - też Diesel i ta nieszczęsna rdza
Ale to wszystko zależy od modelu na jaki się trafi :fcp4

Co do Wersji benzynowej to czasami są tudnosci z wrzuceniem biegow 1 i wstecznego - wymiana sprzęgła z dociskiem i wszystko OK, i nieszczelnosći z klimatyzacją - a tak po za tym bez uwag.


gdybym był w twojej sytuacji wolałbym kupić Mondeo MK2 99-01


Pozdrawiam posiadacza Sierry, sam kiedyś nie tak dawno miałem Sierrę
__________________
Była : Fiesta 1,6 16v
Była : Sierra 2,0i DOHC
mario82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-07-2007, 19:59   #3
Mruk
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 18-07-2007
Postów: 5
Domyślnie

:fcp5 no to się troszkę zdołowałem, bo myślałem właśnie o diesel'u , a dlaczego tamta wersja jest lepsza i czy to jest benzyna czy diesel??
Mruk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-07-2007, 20:14   #4
mariusz774
ford::advanced
 
Avatar mariusz774
 
Zarejestrowany: 18-02-2006
Skąd: Gdynia
Model: mondeo HB,KOMBI ghia
Silnik: 2.0 automat blos
Rocznik: 93,95r
Postów: 362
Domyślnie

powiem tobie co ja miałem w swoim mondku... zapchane 3 tłumiki, oczywiście wszelkie gumy w zawieszeniu do wymiany(ale były orginalne)... ,jest ognisko rdzy na prawym nadkolu, po mieście pali mi ok.13l gazu a w trasie nie mogę zejść poniżej 10l , trzeszczą mi plastiki w środku :fcp24 , powyżej 120km/h robi sie głośno w środku... ale i tak mi sie podoba mondek :fcp2 no i ten środek, taki przytulny...
aha na liczniku mam ponad 200tyś... ale coś myślę że i tak ktoś przekręcił licznik. :fcp4
__________________
Naruszenie regulaminu paragraf 23 i 24
mariusz774 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-07-2007, 22:24   #5
tomnet
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 08-04-2007
Model: Mondeo
Silnik: 2000
Rocznik: 2004
Postów: 597
Domyślnie

Jak ja lubię osoby, które mondeo nie mają a się wypowiadają. W rocznikach po 2003 problem rdzy zniknął, wcześniej była to wada fabryczna, oczywiście warto patrzeć czy są robione przeglądy perforacji (raz na rok 50zł), jeżeli ma to być diesel to należy zrobić test przelewowy, ponieważ wtryski w nowej technologii common rail lubi się zapychać i wtryski leją (nie tylko przypadłość forda), warto zobaczyć czy nie szaleje napinacz paska. Ja mam swojego od października 2006, przejechałem nim 33000 km i poza łożyskiem (po wjechaniu w dziurę) wszystko jest dobrze (oby tak dalej). Oczywiście jeżeli zdecydujesz się na diesla to lej w miarę sprawdzone paliwo i od czasu do czasu jakiś środek przeczyszczający układ paliwowy. Ja polecam i nie jestem jakimś zagorzałym fanem, wcześniej nigdy nie mieliśmy w rodzinie forda, a były mercedesy, vw itp. i osobiście na żadne nie narzekaliśmy, zawsze coś trzeba było zrobić, ale jeżeli się użytkuje to tak jest, ponieważ to ma jeździć a nie stać.
tomnet jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2007, 05:19   #6
mario82
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-07-2007
Skąd: Kraków
Model: Chrysler
Silnik: Grand Voyager 3301cm3
Rocznik: 1996
Postów: 134
Domyślnie

Cytat:
Napisał tomnet
Jak ja lubię osoby, które mondeo nie mają a się wypowiadają.

Może i nie mam takiego Mondeo, ale robię przy Fordach od Ka do Transita :fcp27
__________________
Była : Fiesta 1,6 16v
Była : Sierra 2,0i DOHC
mario82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2007, 06:10   #7
ak15
ford::average
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 22-01-2007
Skąd: Elbląg
Model: Mondeo MKIII Ghia
Silnik: tdci 130 KM
Rocznik: 2003
Postów: 113
Domyślnie

Dobrze by było abys nie wyrobił sobie opinii o Mondku tylko na podstawie tego forum. Tu piszą głównie ludzie którzy mają problemy ze swoim autem. Warsztatów przecież nie odwiedzają ludzie którzy mają sprawne auta (poza przeglądem). Zdecydowana większość po prostu leje paliwo i jeździ. Tak jest chyba na forum każdej marki. Jednak Mondeo różnych wersji jeździ po kraju mnóstwo więc coś w tym jest. Zauważ, że mimo różnych narzekań 90% z piszących nie zamieniłaby się na żaden inny samochód.
Ja od stycznia mam diesla z 2003 roku ale starej generacji - czyli tddi a nie tdci i nie miałem z ŻADNYCH problemów. Jeżdżę dość dużo a jak kupiłem to miał na liczniku 130 tys.
Był sprowadzony z Francji po stłuczce ale stwierdziłem to tylko po grubości lakieru i kawałkach szkła we wnęce przy kole zapasowym. Wizualnie był OK. Wymieniłem w nim wszystkie materiały ekspoatacyjne (za niecałe 1500 zł) leję tylko dobre paliwo i nie mam z niż żadnych problemów. Ma wprawdzie tylko 90 KM ale pali mało i przy odpowiedniej technice jazdy da się nim jeździć. No i ważna rzecz: on ma łańcuch rozrządu a nie pasek. Podsumowując uważam, że z tych roczników to tylko diesel tddi. Wersja ta była dopracowana i nie miała zbyt dużo usterek a na mniejszą moc da się też coś poradzić. Pozdrawiam i życzę udanego zakupu.
ak15 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2007, 07:53   #8
Gimnastikball
ford::average
 
Zarejestrowany: 28-11-2006
Skąd: Nowy Tomyśl
Model: FocusMK1 / C-klasa
Silnik: 1,8pb / 2,2d
Rocznik: 1999 / 2006
Postów: 195
Domyślnie

Mam 2,5V6 110 000 km w budzie kombi, rocznik 2003. Chodzi na benzynie i gazu nie zbaczy.
Zrobiłem nim dopiero 10 000, wcześniej miał go mój szef. Mechanicznie z autem 0 problemów, jedynie to drzwi zdrapki wymienione na gwarancji. Ostatnio zauważyłem zdzieranie opon przód, pomyślałem, że to zawiecha, oddałem auto na możliwe pomiary, geometryczne, konty, zbierznośc, amory.
Wszystkie pomiary wykazały fabryczny stan zawieszenia, a o amorach nie mam nawet co myślec.
Okazało sie, że najprawdobodobniej barki opon maja wadę Michelin Pilot Exalto - czy jakoś tak. Oddałem do reklamacji i czekam.

Jako, że skrzynia automat na początku palił mi po mieście 14,5, teraz zszedłem do 11,6. Trasa po banie 9,6 -10 L / trasa krajowa 10,5-11,0L

Ja akurat polecam mondka a rdza ... moze byc wszędzie.


Osobiscie odbierałem z salonu FFII 1,8tdci w 2006, zrobiłem 60 000 km i tyle co on miał usterek to ja dziękuję, to wole te zardzewiałe drzwi.
W skróce padła klima(kompresor), nagrzewnica przecieki, przecieki przez tył (naprawa budy nadwozia) skrzypiace i pękajace sprężyny sprzęgła ie liczę nawet, dyskoteka na zegarach i tak dalej, acha przy wyprzedzaniu odcieło mi moc i... całe szczęście, ze na gierkówce, bo normalnie był by dzwon.
__________________
--- zimana podpisu ---
Gimnastikball jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2007, 17:40   #9
Mruk
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 18-07-2007
Postów: 5
Domyślnie

No dobra Panowie. Dziękuję za opinie, ale teraz powiedzcie mi, jaki model w dieselu, z którego roku miałbym kupić i na co zwrócisz szczególną uwagę, oraz gdzie można zrobić jakieś testy czy przeglądy.

Bardzo Wam dziękuję :fcp1
Mruk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2007, 18:39   #10
tomnet
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 08-04-2007
Model: Mondeo
Silnik: 2000
Rocznik: 2004
Postów: 597
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mruk
No dobra Panowie. Dziękuję za opinie, ale teraz powiedzcie mi, jaki model w dieselu, z którego roku miałbym kupić i na co zwrócisz szczególną uwagę, oraz gdzie można zrobić jakieś testy czy przeglądy.

Bardzo Wam dziękuję :fcp1
Podjedź do ASO ale jakiegoś dobrego lub napisz skąd jesteś a może ktoś pomoże wybrać serwis, który zna się na rzeczy i sprawdzi czy auto jest git :fcp26
tomnet jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.