Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 05-08-2007, 17:43   #1
Piotjak
ford::beginner
 
Imię: piotjak
Zarejestrowany: 04-08-2007
Skąd: Kielce
Model: mondeo mk 2
Silnik: 2.0
Rocznik: 97
Postów: 21
Domyślnie "Psykanie" w rozgrzanym silniku 2.5 V6

Witam klubowiczów.
Wiem, że podobne tematy były już poruszane ale nie znalazłem w nich podobnych objawów jak u mnie.
Problem w moim mundku pojawia się po rozgrzaniu silnika powyżej ok. 80 stopni. Słychać jest wtedy coś w rodzaju psykania - cykania w silniku w bliżej nie określonym miejscu. W środku samochodu przy zamkniętych szybach nic nie slychać; cykanie jest słychać tylko na zewnątrz samochodu lub po otwarciu szyby. Ta usterka jest w moim samochodzie od zakupu ale teraz zaczęła mi przeszkadzać. Zrobiłem tym samochodem ok.30.000 km i chyba jest to tak samo głośne cykanie. Silnik pobiera niewielkie ilości oleju ok. 1 l/ 15.000, płynu chłodniczego nie ubywa i jest czysty. Wymieniłem uszczelkę pod jednym z koletkorów wylotowych (myślałem, ze tam jest żródło problemu) ale nic to nie zmieniło. Cykanie jest najbardziej słychać np. na postoju przy dużym obciążeniu elektrycznym i w czasie szybkiego przyspieszania ale tylko do ok. 4.000 obr/min. Obliczałem częstotliwość tego psykania i jest chyba równa z częstotliwością detonacji na jednym z cylindrów. Niedawno zamontowałem gaz ale ten problem był już wcześniej. Czy ktoś spotkał sie z takimi objawami w swoim samochodzie i wie co to jest?

Piotjak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-08-2007, 10:21   #2
lapers
ford::average
 
Zarejestrowany: 25-02-2005
Skąd: Mogilno
Model: Mondeo
Silnik: 2,5
Rocznik: 96
Postów: 174
Domyślnie

uszczelka pod glowica jest nadpeknieta
Cytat:
Napisał Piotjak
Obliczałem częstotliwość tego psykania i jest chyba równa z częstotliwością detonacji na jednym z cylindrów

Pozdrawiam
lapers jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-08-2007, 20:40   #3
danplus
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-07-2007
Skąd: Wrocław/Siechnice
Postów: 43
Domyślnie

Niestety ale lapers podał chyba najbardziej prawdopodobną przyczynę tego problemu :fcp25
__________________
Mondeo V6 kompletnie nie nadaje się do jazdy w mieście. Zbyt szybko łamie wszelkie ograniczenia prędkości!
danplus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-08-2007, 22:38   #4
Piotjak
ford::beginner
 
Imię: piotjak
Zarejestrowany: 04-08-2007
Skąd: Kielce
Model: mondeo mk 2
Silnik: 2.0
Rocznik: 97
Postów: 21
Domyślnie

Dzięki za podpowiedź. Miałem cichą nadzieję, że jest to jednak coś innego. Ale czy jest możliwe zrobienie 30.000 km bez pogłebiania się tego cykania? Pamiętam z innych samochodów, że uszczelka pod głowicą wykańczała sie dosyć szybko od pierwszych objawów. Szczególnie podczas konkretnego używania mocy.
Piotjak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2007, 08:27   #5
danplus
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-07-2007
Skąd: Wrocław/Siechnice
Postów: 43
Domyślnie

W Mondkach nic nie jest pewne - może faktycznie coś innego znajdziesz. Ale opisane objawy w pierwszej kolejności wskazują na uszczelkę.
A Vki znieść mogą bardzo dużo, mimo różnych usterek - ja np. miałem zamontowane jeszcze oryginalne świece i przewody WN. Auto z LPG i co ciekawsze jeździło bardzo dobrze (na liczniku ponad 220kkm).
__________________
Mondeo V6 kompletnie nie nadaje się do jazdy w mieście. Zbyt szybko łamie wszelkie ograniczenia prędkości!
danplus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2007, 19:47   #6
Piotjak
ford::beginner
 
Imię: piotjak
Zarejestrowany: 04-08-2007
Skąd: Kielce
Model: mondeo mk 2
Silnik: 2.0
Rocznik: 97
Postów: 21
Domyślnie

W swoim silniku wymienialem przed montażem gazu swiece, kable itp.
Kable były z 1995r. a świece też sie rózniły od oryginałów motokraftu które montowałem.
A co wracając do cykania to dochodzi ono chyba spod prawej strony kolektora dolotowego i jest niesłyszalne (albo zagłuszone) powyżej ok. 4.000 obr.
Nawet mechanicy z ASO rozkładają rece mowiąc: może to, może tamto.
Piotjak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2007, 21:09   #7
STraits
ford::average
 
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Lublin
Postów: 72
Domyślnie

W tym modelu silnika uszczelka nie pęka, po prostu ją wydmuc***e. Są to klasyczne objawy dla padniętej uszczelki pod głowicą.
STraits jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-08-2007, 21:27   #8
Piotjak
ford::beginner
 
Imię: piotjak
Zarejestrowany: 04-08-2007
Skąd: Kielce
Model: mondeo mk 2
Silnik: 2.0
Rocznik: 97
Postów: 21
Domyślnie

Czy orientujecie się może być koszt wymiany takiej uszczelki razem z planowaniem głowicy?
I w jaki sposób można jednoznacznie to stwierdzić bo w tej chwili nie mam nawet pomysłu która uszczelka to może być?
Piotjak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-08-2007, 01:11   #9
xero
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-02-2006
Skąd: Tarnów
Postów: 101
Domyślnie

Jeśli wymieniasz uszczelki pod głowicą, to wymień najlepiej obydwie. Koszt - myślę że zamkniesz się w 2000 zł. Oczywiście pamiętaj o markowych uszczelkach, planowaniu głowicy oraz przede wszystkim o mechaniku, który zna się na rzeczy!! Przy okazji sprawdź sobie stan łańcuchów, usczelniaczy i innych elementów do których będzie "okazyjnie" dostęp.

Pozdrawiam!
__________________
Feel the difference
xero jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-08-2007, 18:30   #10
Kefir
ford::professional
 
Zarejestrowany: 08-11-2004
Skąd: Londyn
Model: MKIV
Silnik: 2,5T
Rocznik: 2007
Postów: 1,064
Domyślnie

Panowie! coście się czepili tej uszczelki? Skoro na "nadpękniętej uszczelce" przejechał 30kkm, to może uda się jeszcze raz tyle zrobić, a może w między czasie go sprzeda? No dobra, to oczywiście żart (od pierwszego przecinka przed ostatnim znakiem zapytania)
Czytałem o czymś podobnym w temacie z klimatyzacją, że takie cykanie wydobywa się po załączeniu sprężarki. U mnie mam podobny problem - też to denerwujące cykanie. U mnie jest tak: silnik się rozgrzeje zaczyna cykać delikatnie, jak załączę klimę, to cyka głośniej, a jak ją wył. to na chwilę cichnie i znowu zaczyna cykać. Też chcieli rozbierać pół auta żeby dostać się do kolektora ale odmówiłem, bo mi to nie podpasowało. Następny popsikał pasek wieloklinowy i na parę godzin był spokój ale zaczęło dalej cykać.
szukajmy dalej :fcp1

[ Dodano: 2007-08-13, 19:33 ]
co do tej uszczelki, to popatrzcie na forum a znajdziecie wiele tematów i głównych objawów wydmuchanych uszczelek
__________________
Pozdrawiam
Kefir
Kefir jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.