Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 23-11-2004, 17:07   #1
ixs
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-07-2004
Postów: 46
Domyślnie Wymiana uszczelniaczy zaworow

Zauwazylem w moim samochodzie siwy dym przy zapalaniu zarowno cieplego jak i zimnego silnika. Wyczytalem wczesniej ze moga to byc zuzyte uszczelniacze zaworow. Chcialbym zaptytac, moze ktos wie, jaki jest koszt takiej wymiany, czy sa z tym jakies problemy. A moze jest jakas inna przyczyna, albo nie ma sie czym przejmowac.
Dodam jeszcze ze mam zalozony gaz od kilku lat, a silnik to 1,4 z 96 roku - zawory chyba hydrauliczne - i tu wlasnie jeszce jedno pytanie, otoz ktos mi radzil, aby regulowac te zawory co kilkadziesiat tys. km, bo przy gazie to sie lubia wypalac - czy to prawda???

ixs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-11-2004, 22:41   #2
wrredusek
ford::professional
 
Avatar wrredusek
 
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Toruń
Model: CC 900 oraz KIA CEE'D
Silnik: 0,9 oraz 2.0 CRDi
Rocznik: 1997 i 2010
Postów: 1,984
Domyślnie

Jak masz 1,4 to nie musisz się przejmować regulacją zaworów, bo masz hydrauliczną regulację. Trochę pomieszałeś problemy ale to nic. Hydraulicznych się nie reguluje. Co do wymiany uszczelniaczy to koszt zależy od cwaniactwa mechanika. Podobno można je wymienić bez ściągania głowicy. Jeżeli będzie musiał zdjąć głowicę, to koszty oczywiście rosną o choćby uszczelkę. U mnie przy wymianie uszczelniaczy trzeba było zmienić również wałek rozrządu i zawory więc koszty były spore, ale to pesymistyczna wersja. Jeżeli nie dolewasz zbyt dużo oleju i nie przeszkadza ci chwilowe kopcenie to nie musisz zbytnio się tym przejmować.
__________________
Sprzedam: SEAT ALTEA 1.9 TDI Niebieski (zaskakująco dobry) Jeżdżę: CC 900 czerw.HAPPY; KIA CEE'D 2.0 CRDi Były:Mondeo 2.0 GHIA '98r.LPG czarne Kombi;Escort 1.6CLX '90r. czerw. liftback; Skoda 125L
wrredusek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-11-2004, 07:00   #3
silver76
ford::average
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 17-09-2004
Skąd: Bolesławiec, dolnośląskie
Model: Focus II TDCi / Escort mk VI
Silnik: 1.6 TDCI 109 KM / 1.6 16V
Rocznik: 2005
Postów: 194
Domyślnie

Uszczelniacze zaworów można wymienić bez ściągania głowicy, ale ile to kosztuje, to rzeczywiście zależy od mechanika, mówił mi jeden, ale qlce, nie pamiętam, jakoś do 100 zeta raczej. A ten mechanik ma dość przystępne ceny, wymienili mi pasek rozrządu z wszystkimi rolkami za 90 zeta (robocizna ofkors).
__________________
Pozdrawiam
Silver
Focus II 1.6 TDCi, Escort 1.6 16V
silver76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-11-2004, 10:52   #4
hoses
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 30-04-2004
Skąd: Mazowieckie
Postów: 540
Domyślnie

Ja u siebie wymianiałem co prawda silnik 1.6 16V. Obyło sie to bez ściągania głowicy ale koszt to 180 zeta. Tylko, że u mnie wymiana uszczelniaczy na niewiele się zdała.
PS
Jaki ma wpływ ubytek oleju na prace silnika. TZN chodzi mi o to czym grozi fakt że autko bierze olej, oczywiści w przypadku gdy poziom oleju jest cały czas kontrolowany(dolewany).
__________________
Escort '95 1.6 16V z LPG II gen. tu już historia.
Astra G 00' 1.6 8V z LPG II gen..
hoses jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-11-2004, 11:50   #5
ixs
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-07-2004
Postów: 46
Domyślnie

Otoz mam hydrauliczna regulacje zaworow, ale poradzil mi jeden znajomy, ktory zrobil 150 tys km na gazie, aby regolowac, bo on tego nie robil i teraz musial zrobic remont calej glowicy (ok 1500zl), - wypalily mu sie gniazda. Tez wydalo mi sie to dziwne, a wiec pytam.
Co do uszczelniaczy zaworow to nie przeszkadza mi az tak bardzo ten siwy dymek, lecz zastanawiam sie co sie dzieje np. z katalizatorem, czy w koncu mi go nie zabije jakas sadza???, a bierze mi ok 100ml oleju na 1000km - czy to duzo????
ixs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-11-2004, 11:56   #6
hoses
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 30-04-2004
Skąd: Mazowieckie
Postów: 540
Domyślnie

Pewnie sie powtarzam. alu mnie bierze 0,4L/1000km, a tu już nie jest mało. Przy czym jak juz nie raz pisałem zero kopcenia.
__________________
Escort '95 1.6 16V z LPG II gen. tu już historia.
Astra G 00' 1.6 8V z LPG II gen..
hoses jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-11-2004, 12:00   #7
wrredusek
ford::professional
 
Avatar wrredusek
 
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Toruń
Model: CC 900 oraz KIA CEE'D
Silnik: 0,9 oraz 2.0 CRDi
Rocznik: 1997 i 2010
Postów: 1,984
Domyślnie

Nie regulował bo nie mógł regulować. Faktycznie katalizator dostaje, ale jak bardzo to nie wiem.
__________________
Sprzedam: SEAT ALTEA 1.9 TDI Niebieski (zaskakująco dobry) Jeżdżę: CC 900 czerw.HAPPY; KIA CEE'D 2.0 CRDi Były:Mondeo 2.0 GHIA '98r.LPG czarne Kombi;Escort 1.6CLX '90r. czerw. liftback; Skoda 125L
wrredusek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-11-2004, 12:13   #8
MAN
ford::professional
 
Imię: Kornel
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: GDYNIA
Model: mondeo titanium
Silnik: 2.0 H.E benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 1,444
Domyślnie

Nie można rególować popychaczy hydraulicznych poniewarz nie posiadają regulacji. Jedynie co można zrobić to je wyciągnąć sprawdzić stan wizualnie czy niema zurzycia, oraz zrobić pomiary popychacza czy trzymają wymiary. Jeśli nie trzymają wymiarów lub nie trzymają oleju nadają się tylko do wymiany!!.
__________________
Pozdrawiam Kornel
MONDEO MK4 TITANIUM 2.0 HE 2007
MONDEO MK2 GLX 1,6 + LPG 1997 sedan
był escort mk V 1,6 efi cvh 105KM
MAN jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-11-2004, 22:03   #9
tonik
ford::average
 
Zarejestrowany: 25-11-2004
Skąd: Kutno
Postów: 54
Domyślnie

wymieniając uszczelkę pod kolektorem wydechowym zauważyłem strużkę oleju cieknącego po trzonku zaworu. uszczelniacze to słaby punkcik forda. podejrzewam, że co kilka lat nalezy je wymieniać bo na długo nie wystarczają. mnie też to czeka a koszt samych uszczelniaczy to ponad 50 zł.
tonik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-01-2005, 08:28   #10
ixs
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-07-2004
Postów: 46
Domyślnie

Dziwna sprawa, wymienilem olej i tak jakby przestal dymic, teraz zastanawiam sie czy cokolwiek wymieniac, nie wiem jak z braniem oleju, bo wczesniej wziął chyba z 2l na 4 tys km, a teraz zrobilem zaledwie kilkaset, a wiec nie wiem.
Jak mozna to wytłymaczyc???
ixs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.